پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

بازسازی شهر زلزله زده سی سخت آغاز شد

یاسوج- کرونا نیوز- در کمتر از یک هفته پس از وقوع زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در شهرستان دنا ؛کلنگ بازسازی نخستین واحد مسکونی در مناطق زلزله زده دنا در سی سخت بر زمین زده شد و بازسازی خانه های تخریبی این شهر و روستاهای شهرستان آغاز شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 57856
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۶:۵۰

کرونا :

بازسازی شهر زلزله زده سی سخت آغاز شد

به گزارش کرونا نیوز؛رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه آیین کلنگ زنی  این واحد مسکونی گفت: انتظار می رود مردم کار جداسازی مصالح را به نیروهای عملیاتی بنیاد مسکن واگذار کنند.

علیرضا تابش اظهار داشت:بنیاد مسکن از صفر تا صد عملیات بازسازی واحدهای مسکونی در کنار مردم دنا می ماند.

وی با اشاره به استقرار ماشین آلات بنیاد مسکن در منطقه زلزله زده دنا، گفت: ابتدا عملیات آواربرداری انجام شد و پس از آن پروانه شهرداری صادر گری و مهندسین نظام مهندسی نیز در منطقه حضور دارند.

وی با اشاره به استقرار ستاد بازسازی در شهر سی سخت، گفت: بنیاد مسکن برای ساخت خانه به صاحب خانه پیشنهاد می دهد که می توانند خود نسبت به ساخت خانه هایشان اقدام کنند یا احداث را به دست پیمانکار بسپارند.

تابش با تاکید بر اینکه عقد قرارداد در مدت زمان ۳ روز عملیاتی می شود، اظهار داشت: تلاش خود را برای تحویل هرچه سریع تر خانه ها به مردم دنا به کار می گیریم.

وی روند کار و همکاری استاندار و تیم مدیریت بحران استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ۱۵۰ نفر از مردم دنا قسط نخست تسهیلات بلاعوض خود را از بنیاد مسکن دریافت کردند.

تابش با تاکید بر اینکه آواربرداری را به سرعت ادامه می دهیم، عنوان کرد:به خانه های صد در درصد تخریب شده  در شهر ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت و ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و مناطق روستایی ۸۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت و ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز به هر واحد ۱۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می کنند، اظهار داشت: کمیته امداد و سایر نهادها نیز خدمات دیگری ارائه می دهند.

مقام سازی واحدهای روستایی کهگیلویه و بویراحمد بالاتر از میانگین کشوری/ ساخت واحدهای بزرگ تر در بازسازی سی سخت
دنبال کنید

تابش با اشاره به تخریب ۱۲۰۰ واحد مسکونی در زمین لرزه اخیر گفت: ۶۰۰ واحد در سطح شهر و ۵۸۰ واحد نیز به صورت صدرصد در روستاهای شهرستان دنا تخریب شد.

وی افزود: تعداد ۲۹۰۰ واحد مسکونی در شهستان دنا نیاز به  تعمیر دارند که از این تعداد ۱۵۰۰واحد شهری و ۱۴۰۰ واحد روستایی است.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ماه شهر سی سخت  و روستاهای اطراف آن را لرزاند و همچنان پس لرزه های آن ادامه دارد. بزرگترین پس لرزه آن ۴.۵ ریشتر بوده است.

در زلزله ظهر امروز چهارشنبه در سی سخت تعدادی از منازل این شهر باز هم دچار خسارت شدند. این زمین لرزه ها تلفات جانی نداشته اند اما ۷۷ مصدوم به جا گذاشتند..

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi