چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پرواز شب برای نخستین بار در فرودگاه یاسوج انجام شد

یاسوج- کرونا نیوز- مدیر فرودگاه یاسوج گفت: پرواز شب برای نخستین بار در فرودگاه شهدای یاسوج انجام شد که این امر،مهر تاییدی بر ایمن بودن فرودگاه و به روز بودن سیستمهای ناوبری آن است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 57753
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳

کرونا :

پرواز شب برای نخستین بار در فرودگاه یاسوج انجام شد

عنایت انصاری فرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: عملیات پرواز شب برای اولین بار در طول تاریخ صنعت هوانوردی فرودگاه شهدای یاسوج انجام شده است.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس دستگاه قوه قضاییه به استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: این سفر ٢ رهاورد امید بخش برای فرودگاه شهدای یاسوج به ارمغان آورد.

انصاری فرد تصریح کرد: یکی از آنها انجام اولین پرواز شب در تاریخ هوانوردی فرودگاه یاسوج  با هواپیمای حامل رئیس دستگاه قضا بود که فرودگاه نمره قبولی این عملیات را دریافت کرد و زحمات شرکت فرودگاه ها و ناوبری ایران در نصب سیستم روشنایی باند منجر به این خدمت مهم شد.

مدیر فرودگاه یاسوج ابراز داشت: دیگر رهاورد این سفر برای فرودگاه یاسوج، دستور حجت الاسلام ابراهیم رئیسی مبنی بر جابجایی زندان مرکزی یاسوج به عنوان مانع اصلی رشد و توسعه فرودگاه بوده است.

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در راس هیات عالی قضایی، روز شنبه هفته جاری در قالب سفر یک روزه وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.

فرودگاه یاسوج بعد از فرودگاه شهرکرد مرتفع‌ترین فرودگاه کشور است. با این تفاوت فرودگاه شهرکرد در منطقه مسطح قرار دارد در حالی که فرودگاه یاسوج در محیطی کاسه مانند قرار گرفته است و این شرایط را برای نشست و برخاست هواپیما خاص می‌کند

در سال ۹۳ فرودگاه یاسوج یکی از محدودترین باندهای فرودگاهی کشور را داشت. طول باند آن ۲۶۰۰ متر و pcn(میزان فشردگی آسفالت در واحد متر مربع) آن نیز پایین بود.

ظرف ۳۰ ماه بزرگترین پروژه عملیات خاکی کشور و استان با حجم یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در این فرودگاه انجام شد.

نه دی به قلم خبرنگاران در کهگیلویه و بویر احمد
دنبال کنید

pcn باند فرودگاه از ۲۶ به ۴۶ و طول باند نیز از ۲۶۰۰ متر به ۳۲۰۰ متر ارتقا یافت تا یکی از با کیفیت ترین باندهای فرودگاهی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شود.

روشنایی باند فرودگاه یاسوج نیز کامل شد و در شرایط مه و شب نیز می‌تواند پرواز داشته باشد یعنی فرودگاه یاسوج شرایط لازم برای انجام پرواز در شب را دارد.

ساخت فرودگاه یاسوج از جمله مصوبه‌های سفر خرداد ماه سال ۷۳ رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران دارای ۲۲ فرودگاه در شهرهای یاسوج و دوگنبدان است.

 

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi