شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ارزیابی واحدهای آسیب دیده زلزله سی‌سخت انجام شد

یاسوج- کرونا نیوز- استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ارزیابی و کارشناسی صددرصدی واحدهای آسیب دیده گفت: همه واحدها با حضور کارشناسان برای ساخت و ساز و تعمیرات کارشناسی و برآورد خسارت شدند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 57733
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۶:۵۱

کرونا :

ارزیابی واحدهای آسیب دیده زلزله سی‌سخت انجام شد

حسین کلانتری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار کرونا نیوز در سی سخت، اظهار داشت: از فردا صبح دوشنبه سوم اسفندماه با شروع عملیات تشکیل پرونده ؛ ستاد بازسازی واحدهای آسیب دیده در سی‌سخت عملیات تعمیرو احداث منازل مسکونی مردم را آغاز می کند.

وی بیان کرد: کار آوار برداری واحدهای مسکونی و تجاری از سوی نیروهای مختلف جهادی بصورت شبانه روزی درحال انجام است.

کلانتری تصریح کرد: روند باسازی واحدهای اسیب دیده با اولویت بندی از سوی همه نیروها بخصوص بنیاد مسکن اجرایی خواهد شد.

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده بازسازی و احداث تعدادی از واحدهای مسکونی آسیب دیده به سپاه پاسداران واگذار می شود.

کلانتری تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار ۳ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در زلزله خسارت دیده اند و هنوز میزان تخریب در دست بررسی است که به زودی آمار آن ها اعلام می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قرار است خانه هایی که ۱۰۰ درصد در شهر سی سخت آسیب دیده اند( بعد از تصویب هیات دولت) برای هر منزل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد به مردم اعطا شود.
کلانتری تاکید کرد: همچنین مبلغ ۵۰ میلیون تومان به عنوان بلاعوض پرداخت شود.
وی عنوان کرد: برای منازلی که ۱۰۰ درصد تخریب نشده اند اما نیاز به تعمیر دارند نیز تسهیلات بدون سود و با کارمزد ۴ درصد و مبلغی نیز به عنوان بلاعوض پرداخت می شود.

کلانتری تاکید کرد: به منازل تخریب شده در مناطق روستایی هم مبلغ ۸۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد پرداخت می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: برای تعمیر منازل مسکونی در مناطق روستایی نیز تسهیلات بدون سود با همان کارمزد و مبلغی بلاعوض پرداخت خواهد شد.

نقاط حادثه خیز جاده های کهگیلویه و بویراحمد ایمن سازی می‌شود
دنبال کنید

کلانتری ادامه داد: در رابطه با ساختمان هایی که ۱۰۰ درصد در شهر و روستا تخریب شده اند ‌باید در بازسازی اصول فنی و رعایت آیین نامه ۲۸۰۰ مقاوم سازی در آن ها رعایت شود.

براساس برنامه ریزی های انجام گرفته قرار است تعمیرات واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله تا پایان فروردین ماه و نوسازی تا پایان نیمه نخست سال ۱۴۰۰ صورت گیرد.

وی با اشاره به عدم استقبال مردم زلزله زده از اسکان موقت اضافه کرد: با موافقت خود مردم یا مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال بصورت بلاعوض برای اجاره خانه یا کانکس برای اسکان آنها تامین خواهد شد.

زلزله ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند. مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد که این زلزله در عمق هشت کیلومتری زمین اتفاق افتاده است. 

بر اساس این گزارش زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌ سخت، ۱۹ کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi