پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

محمد ایمانی

بادکنک بایدن، به جای بدهی هنگفت؟!

بادکنک بایدن، به جای بدهی هنگفت؟! 🔹جو بایدن، خواستار سخت‌گیری بر ایران است نه گشایش؛ «سیاست ترامپ شکست خورد. روش‌ هاى زیرکانه‌ تری براى سخت‌گیرى بیشتر علیه ایران وجود دارد». دموکرات‌ ها بارها گفته‌اند به تعهدات برجامی ایران بسنده نمی‌ کنند و امتیازات جدید می‌ خواهند. ♦️مشاوران بایدن می‌ گویند ایران، هم باید دائمی‌ سازی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 55023
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱

کرونا :

محمد ایمانی

بادکنک بایدن، به جای بدهی هنگفت؟!

بادکنک بایدن، به جای بدهی هنگفت؟!

🔹جو بایدن، خواستار سخت‌گیری بر ایران است نه گشایش؛ «سیاست ترامپ شکست خورد. روش‌ هاى زیرکانه‌ تری براى سخت‌گیرى بیشتر علیه ایران وجود دارد». دموکرات‌ ها بارها گفته‌اند به تعهدات برجامی ایران بسنده نمی‌ کنند و امتیازات جدید می‌ خواهند.
♦️مشاوران بایدن می‌ گویند ایران، هم باید دائمی‌ سازی بندهای رو به پایان برجام را بپذیرد و هم، توانمندی نظامی و نفوذ (امنیت) منطقه‌ای خود را واگذار کند. اینها در حالی است که دموکرات‌ها با تحریم‌های جدید، تعهدات برجامی را به استهزا گرفتند.
🔹بایدن حتی اگر وانمود کند، قطعا به تعهدات برجامی بر نمی‌گردد؛ او هم تحریم‌ های ترامپ را فرصت فشار بیشتر می‌داند. اما حتی اگر هم اراده‌ای برای بازگشت به برجام داشت، تحریم‌ هایی که با هماهنگی اوباما و ترامپ در کنگره تصویب شده، مانع از این کار می‌ شد.
♦️آرزو اندیشی درباره انتخابات آمریکا برای کسانی که هفت سال تمام، مرتکب سوء‌مدیریت فاحش شدند، کارنامه نمی‌ سازد. زمزمه دوباره رفتار التماسی، معنایی جز این ندارد که راسا هیچ هنر و کفایتی ندارند و نباید در این نُه ماه باقی‌مانده نیز، انتظار همت و تدبیر و تلاش از آنها داشت!
🔹آنها اقتصاد را با دلار ۳۷۰۰ تومانی تحویل گرفتند و با تدابیر وارونه، به ۳۳ هزار تومان رساندند. هیچ وعده و ادعای جدیدی از این کلان بدهکاران طلبکار نما مسموع نیست. سی هزار تومان گران شدن ارز و سپس هشت هزار تومان ارزان شدن آن، مایه عار است، نه افتخار.
♦️مردم ما هر چه با احترام به تولیدکننده می‌نگرند، از زندگی انگلی دلالان منزجرند. اولی زحمت می‌کشد، ارزش افزوده می‌آفریند و تولید قدرت می‌کند. اما دومی، به سودای سود نامشروع و برای عافیت خود، زندگی مردم را در معرض دستبرد قرار می دهد.
🔹نگاه برخی محافل به حکمرانی، مدیریت و سیاست خارجی، همین سبک دلالانه است، نه تولیدکننده قدرت و سرمایه و اعتبار. به جای این که نگاه درون‌زا به اقتدار و اقتصاد و امنیت ملی داشته باشند و برای آن تدارک کنند، دلالی بیگانه را می‌کنند.
♦️درباره تعامل با آمریکا، حقیقت همان است که چندی قبل آقای ظریف گفت: «توافق با آمریکا به اندازه جوهر روی کاغذ هم ارزش ندارد». و به تعبیر آقای عراقچی: «نتیجه پایبندی به برجام، تحریم‌های بیشتر بود. درسی که از برجام گرفتیم این بود که مقاومت بهتر از رویکرد فعلی دولت در سیاست خارجی جواب می دهد».

نویسنده:محمد ایمانی

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi