شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

سید علی موسوی

سید علی موسوی

سلام کانگورو اینجا کوالا نداشت که طنازی کند

کانگورو اینجا کوالا نداشت که طنازی کند برای یک دنیا و صدای همه ان‌جی‌او های طبیعت دوست را دربیاورد، اینجا حیواناتش خانگی نبودند که مردم دنیا با آنها ارتباط برقرار کنند و مظلومیتش را جار بزنند. اینجا گراز داشت که صراط المستقیم است، اینجا جوجه تیغی دارد..

اختصاصی کرونا

کد خبر : 54392
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱:۰۳

کرونا :

سید علی موسوی

سلام کانگورو اینجا کوالا نداشت که طنازی کند

این روزها بیشتر درکت میکنم، همین پارسال بود که خودتو دوستانت و کلی جانور دیگه سوختید و خاکستر شدید، چرا و چطورش رو پیگیر نشدم ولی خیلی‌ تلاش‌ها شد تا کمتر بسوزید و بمیرید..
یادم میاد کل دنیا خاکتان را صدا میزدند و از گوشه گوشه این کره خاکی بدون هیچگونه مرز خاکی با کسی، به هوا و آب زدند و برای رهایی تان از چنگال آتش، هرکسی به اندازه توان خودش به دنبال نجات تان بود.
اما کانگورو این روزها.. اینجا، در فرسنگ ها فاصله از شما، در شهر و دیار من آتش به سراغ طبیعت دیارم آمده، به سراغ جانوارنی زبان بسته که هیچ رسانه و دوربینی ندارند.
کانگورو اینجا کوالا نداشت که طنازی کند برای یک دنیا و صدای همه ان‌جی‌او های طبیعت دوست را دربیاورد، اینجا حیواناتش خانگی نبودند که مردم دنیا با آنها ارتباط برقرار کنند و مظلومیتش را جار بزنند.
اینجا گراز داشت که صراط المستقیم است، اینجا جوجه تیغی دارد..
اینجا کبک و تیهو دارد که الان باید بر روی تخم هایش بنشیند و منتظر تولد جوجه هایشان باشند.. نه آوارگی و شاید زبانم لال سوختن…

کانگورو اینجا درختانش هم قدشدن بلند نیستند که داد بزنند تا کسی صدایشان را بشنوند، اینجا بلوط است، سایه اش برایمان خیلی دلنشین است، میدانم نامش را نشنیده ای، چرا که همیشه سر به زیر بوده و مقید به اقلیم خودش و اینقدر عزیز است برایمان که تابحال دلش نخواسته از زاگرس دل بکند و جایی برود، اما همین بلوط این روزها زنده زنده می سوزد و کسی نیست به دادش برسد.
این را برایت آرام می گویم تا بدانی اینجا مسئولین بجای تلاش جهت کمتر سوختن بلوط ها و کمتر آواره شدن پرندگان و جانواران، مسئولیت پذیر نیستند و وظیفه شان را با وقاهت بر گردن دیگری می اندازند و انگار قرار نیست حتی خودشان از این طبیعت استفاده کنند.
کانگورو لطفا تو صدای همنوعانت باش، چرا که اینجا هرکه منتظر اقدام دیگریست..
از آنگوشه دنیا، استرالیا تلاش کن شاید برای ما هم خداوند بارانی بارید و از دست این میهمان نا خوانده راحت شدیم.
کانگورو تو برایمان از خدا بخواه اینجا ……

آغاز رأی گیری مجلس برای کابینه پیشنهادی آیت الله رئیسی
دنبال کنید

دوستدار تو
فرزند بلوط

نویسنده:سید علی موسوی

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi