پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرح ایران برای آتش بس و مذاکره زمان‌دار میان آذربایجان و ارمنستان

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر ضرورت خروج نظامیان از شهرهای اشغالی در قره باغ، از طرح پیشنهادی ایران برای آتش‌بس و آغاز گفت‌وگوهای سیاسی و زماندار بین دو طرف درگیر ر قره باغ خبر داد. کرونا: سعید خطیب زاده در نشست هفتگی خود با نمایندگان رسانه های جمعی با اشاره به اینکه جمهوری

اختصاصی کرونا

کد خبر : 53950
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

کرونا :

طرح ایران برای آتش بس و مذاکره زمان‌دار میان آذربایجان و ارمنستان

طرح ایران برای آتش بس و مذاکره زمان‌دار میان آذربایجان و ارمنستان 3

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر ضرورت خروج نظامیان از شهرهای اشغالی در قره باغ، از طرح پیشنهادی ایران برای آتش‌بس و آغاز گفت‌وگوهای سیاسی و زماندار بین دو طرف درگیر ر قره باغ خبر داد.

کرونا: سعید خطیب زاده در نشست هفتگی خود با نمایندگان رسانه های جمعی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با حساسیت و وسواس تحولات در مرزهای شمالی خود را دنبال می‌کند و با مقامات ارمنستان و آذربایجان در تماس مداوم است، اظهار داشت: مااز روز اول اعلام کردیم مسیر نظامی برای حل این منازعه چند دهه ای وجود ندارد.

وی افزود: ما ضمن احترام به تمامیت ارضی آذربایجان، بر خروج نظامیان از شهرهای تاکید داریم و برای آغاز گفتگوی های سیاسی و زماندار بین دو طرفباید توقف درگیری رخ دهد  و جمهوری اسلامی ایران ایران آماده است مساعی خود را در این جهت بکار ببرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: به همین منظور جمهوری اسلامی ایران طرحی را هم آماده کرده که در مشورت با هر دو طرف موضوع و دولتهای منطقه و همسایگان پیگیری خواهد شد و امیدواریم در چارچوب طرح ایران که در حال بررسی‌های نهایی است بتوانیم به این جنگ پایان دهیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم هر دو طرف از ادامه جنگ و خشونت اجتناب و حقوق اصلی در مورد عدم تعرض به غیر نظامیان را با دقت رعایت کنند و توجه داشته باشند که  ایران نمیتواند درگیری در مرزها و تعرض به خاک خودش را تحمل کند و به هر دو طرف در این مورد تذکر داده ایم .

این خبر تکمیل می شود

معاون عمرانی: شرایط مناسب برای کنترل ترافیک، ایمنی و تردد در جاده های استان فراهم خواهد شد
دنبال کنید

قدس-آنلاین

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi