جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

محمد ایمانی

شرمنده کردید آقای روحانی با پنج روز تاخیر به خیانت اروپا

  یادتان هست آقای#روحانی گفت پرونده پی ام دی در آژانس بسته شد و دیگر بر نمی گردد؟ یا می گفت ده تا ترامپ دیگر هم در دنیا سر کار بیاید، تحریم ها بر نمی گردد؟ حالا او با پنج روز تاخیر به خیانت اروپا در آژانس واکنش نشان داده است. روحانی گفت “آمریکا و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 50665
تاریخ انتشار : شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴

کرونا :

محمد ایمانی

شرمنده کردید آقای روحانی با پنج روز تاخیر به خیانت اروپا

 

یادتان هست آقای#روحانی گفت پرونده پی ام دی در آژانس بسته شد و دیگر بر نمی گردد؟ یا می گفت ده تا ترامپ دیگر هم در دنیا سر کار بیاید، تحریم ها بر نمی گردد؟ حالا او با پنج روز تاخیر به خیانت اروپا در آژانس واکنش نشان داده است.
روحانی گفت “آمریکا و رژیم #صهیونیستی آژانس را از مسیر خودش منحرف می‌کنند. الان آژانس می‌خواهد نبش قبر کند، ما هر موقع بخواهیم پاسخ قاطع دهیم برایمان آسان است اما ما مبنای دوستی با آژانس را ادامه می‌دهیم. اروپایی‌ها هم از سال ۹۷ تا الان شرمنده ما هستند، چون به تعهدات خود عمل نکردند. آنها تلفنی و حضوری از ما عذرخواهی می‌کنند”.
🔸چرا آمریکا توانست بازی مار و پله را با ما در آژانس تکرار کنند و آژانس را به ۱۷ سال قبل برگرداند، در حالی که توجیه امتیازات #واگذار شده در برجام، بستن پرونده بود؟ چون برجام به غایت غیر مسئولانه، از سر شیدایی و برای توافق به هر قیمت تنظیم شد.
🔸گفتن این که “اروپایی‌ها از سال ۹۷ تا الان شرمنده ما هستند”، واجد کمترین اعتبار و اثر حقوقی نیست. مگر این که روحانی قسم خورده باشد، نتیجه مصاف دیپلماتیک را واگذار کند و فقط به واسطه شرمنده کردن به حریف بخواهد کاپ اخلاق بگیرد!
🔸وعده دولت در توجیه واگذاری امتیازات، لغو تحریم ها بود یا خجالت زده کردن اروپا؟! اروپایی که ظریف پنج ماه قبل گفت “شرافتش را به آمریکا فروخت”، خجالت سرش می شود؟
🔸اروپا احساس شرمندگی نمی کند و حتی یک عذرخواهی رسمی نداشته، بلکه با وقاحت، طلبکار هم هست. ارائه قطعنامه ضد ایرانی به آژانس با وجود بی سابقه ترین بازرسی ها سند این ادعاست. اما اروپا حتی اگر شرمنده می شد، جای تعهداتش را پر می کرد؟
🔸سه کلاهبردار سابقه دار، حد سال ۸۲ تا ۸۴ چند چک بی محل کشیده و به واسطه روحانی و دولت خاتمی، حقوق ملت ایران را تضییع کردند. همان ها ده سال بعد با کلاهبردار اصل (آمریکا) روی هم ریختند و این بار در ازای گرفتن امتیازات چند ده برابر، چک های بی محل دیگری کشیدند!
🔸روحانی و تیمش باید به واسطه این شناخت، با بدبینی مطلق پای مذاکره می رفتند. اما او به واسطه پانزده دقیفه مکالمه تلفنی گفت “اوباما را بسیار مودب یافتم” و بقیه هم ادعا کردند “امضای جان کری تضمین است” و “از نظر اخلاقی آمریکا نقض پیمان نمی کند و نمی تواند”. یا عکس نوه های شان را در مذاکرات به هم نشان دادند و از بُغض خانم شرمن متاثر شدند!
🔸کلاهبرداران همیشگی باز هم تقبل کرده اند و چک بی محل قالب کرده. اما طرف مالباخته -یا کسی که قرار بوده وکیل طرف متضرر مذاکرات ۸۲ تا ۸۴ باشد- حالا می گوید “اروپا از سال ۹۷ تا الان شرمنده ماست”.
🔸انصاف بدهید؛ اگر تمام اعتراض و اقدام شما، گفتن این عبارت باشد که “شرم بر تو”، یا “دیدی شرمنده شدی؟!”، آن متقلب قالتاق حق ندارد پوزخند بزند؟ یا بگوید “شرمنده کردید واقعا که این گونه از طلب موکل خود گذشتید. از بی خیالی و بی عاری شما بسیار مشعوف شدیم”؟!
🔸آقای روحانی بعد از پنج روز سکوت، واقعا هم شرمنده کرد! اما چرا او با منتقدان دلسوز، کاملا بر عکسِ این مدل رفتاری برخورد کرد؟

نویسنده:محمد ایمانی

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi