سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سرعت گیری “طرح نهضت آسفالت”در گچساران

مسعود ظفری به عنوان شهردار دوگنبدان از مهرماه سال ۹۶ انتخاب شد که بیش از ۲ سال و۷ماه از حضور وی در مسند شهرداری این شهر نفتخیز می گذرد. هرچند ظفری به عنوان شهردار در سال های اخیر اقدامات مهمی انجام داده است که در ادامه به برخی از مهمترین اقدامات شهرداری دوگنبدان در زمان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 50557
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹

کرونا :

سرعت گیری “طرح نهضت آسفالت”در گچساران

مسعود ظفری به عنوان شهردار دوگنبدان از مهرماه سال ۹۶ انتخاب شد که بیش از ۲ سال و۷ماه از حضور وی در مسند شهرداری این شهر نفتخیز می گذرد.

هرچند ظفری به عنوان شهردار در سال های اخیر اقدامات مهمی انجام داده است که در ادامه به برخی از مهمترین اقدامات شهرداری دوگنبدان در زمان مدیریتش می پردازیم.

بهره برداری موقت جاده کمربندی در شرایط #کرونایی

شهرستان گچساران به دلیل قرار گرفتن در محور مواصلاتی و اتصال استان‌ها به یکدیگر یکی از محورهای پرتردد در کشور به شمار می‌رود اما نبود جاده کمربندی موجب شده بود که خودروها و اتوبوس‌های مسافربری و دیگر خودروهای سنگین و سبک برای  رسیدن به مقصد از شهر گچساران عبور می‌کردند و این امر موجب مشکلاتی از جمله تردد‌های شلوغ در طول شبانه روز ، خطر احتمال بروز تصادف و آلودگی هوا ،شیوع کرونا ویروس و…را در بر داشت.

بنابراین شهراری دوگنبدان با همکاری شرکت نفت وگاز گچساران و چند دستگاه اجرایی این شهرستان در یک اقدام جهادی فاز دوم جاده کمربندی گچساران که بیش از چندین سال بود به کما رفته بود را تکمیل و به مرحله بهره‌برداری رساند.

مسعود ظفری،شهردار دوگنبدان درمطلبی در خصوص جاده کمربندی این شهر نیزنوشته بود:”خدا را شکر کمربندی هم درست شد ،هر چند به صورت موقت و هنوز کار دارد ، اما دیگر بهانه ای برای پلاک های غیره بومی وجود ندارد و دو نقطه مشکل دار وصل شد الان هر خودروی  که در حال تردد بین فارس به خوزستان باشد نیازی نیست از مرکز شهر دوگنبدان بگذرند”.

سرعت گیری “طرح نهضت آسفالت”در گچساران

در خصوص طرح نهضت سفالت نیز بالغ بر ۲۵۰ هزار متر مربع از معابر در محلات شهر دوگنبدان شامل شهرک جهاد،کوی معلم، کوی لاله، بلوار بهمن بیگی و معابر اطراف آن آسفالت شد،آسفالت این مناطق با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال صورت گرفته است، همینطور، ۷ کیلومتر بلوار زیرسازی شده در چند روز آینده آسفالت خواهد شد و به بهره برداری خواهد رسید.

سرعت گیری "طرح نهضت آسفالت"در گچساران 11

آسفالت بلوار ۳۵ متری بی بی حکیمه (س)

این جاده کم عرض همزمان مسیر تردد دانشگاه‌های نفت، پیام نور و بیمارستان بی بی حکیمه(س) بود و مشکلات بسیاری را برای مردم به همراه داشت و بلوار موجود، راه روستای خنگ بنار بود که با همیاری پرسنل شهرداری تبدیل به بلوار ۳۵ متری بی بی حکیمه شد که در روزهای آینده بطور کامل به بهره برداری خواهد رسید.

آسفالت کوچه های ۱۰ تا۱۵ شهرک معلم

آسفالت کوچه های ۱۰ تا ۱۵ شهرک معلم هم توسط اکیپ زحمتکش امانی شهرداری در ماه مبارک رمضان نیز اجرا شد.

سرعت گیری "طرح نهضت آسفالت"در گچساران 12

آغاز احداث عملیات بلوار شهید جلیل پور

اگرچه با رشد روزافزون شهرک ها، مناطق پرجمعیت را در محلات ۵۰۰ دستگاه، #گلستان، شهرک جهاد، کوی نفت و… #شاهد هستیم و به طبع آن افزایش وسایط نقلیه تعداد سفرهای بالا، ترافیک سنگین را در پی داشته است و امروزه بلوارهای حدفاصل چهار راه نماز و میدان فردوسی دیگر جوابگوی بار ترافیکی سنگین جهت ایجاد دسترسی به محلات مذکور نخواهد بود.

دراین خصوص یکی از راهکارهای مهندسی ترافیک، احداث بلوارهای موازی جهت تقسیم بار ترافیکی است که در همین راستا احداث بلوار “شهید جلیل پور” یکی از طرحهای شاخص ترافیکی به طول ۳ کیلومترو ،عرض متوسط ۳۰ متر و با اعتبار ۶۵میلیارد ریال در دستور کار شهرداری دوگنبدان با هدف تسهیل و کاهش بار ترافیکی حدفاصل چهارراه سرباز تا بلوار نفت قرار گرفت.

سرعت گیری "طرح نهضت آسفالت"در گچساران 13

این بلوار دارای ۳ باند رفت و برگشت، مسیر عابر پیاده، فضای سبز، چهار راه هوشمند، احداث جایگاه و ساماندهی ماشین آلات سنگین (اعم از کمپرسی، بیل مکانیکی، لودر و سایر دستگاه های سنگین) خواهد بود.

ورودی بلوار مذکور از بلوار ولیعصر (عج) جنب پل هوایی و آرامستان رادک بوده و پس از عبور از مجاور ساختمانهای فرمانداری، آموزش و پرورش، استادیوم شهدای صنعت نفت و ایجاد دسترسی به میدان گلستان، به بلوار نفت خواهد رسید و فاز نخست این پروژه ابتدای اردیبهشت ۹۹ از بلوار ولیعصر(عج)، جنب آرامستان رادک آغاز شده است.

هشدار به مدیریت سیاسی و اجرائی انتخاباتی شهرستان گچساران
دنبال کنید

طرحی که به می تواند بار ترافیکی حدفاصل #چهارراه سرباز، چهارراه زندان، بلوار امام حسن تا میدان #فردوسی و از آنجا تا بلوار نفت را به میزان ۵۰ درصد کاهش دهد.

نورپردازی فضای #عمومی 

تعمییر و تعویض و تکمیل روشنایی پارکها و معابر و فضاهای عمومی و همچنین نورپردازی نقاط مختلف ، از جمله مکان هایی که مورد استفاده شبانه قرار می گیرند یکی از اصول اجرایی بوده که باعث افزایش امنیت و جلوگیری از تحمیل خسارات ناشی از تصادفات و تحریک شهروندانی که تمایل به پیاده روی دارند و به نوعی زیباسازی و منظر شهری است.

سرعت گیری "طرح نهضت آسفالت"در گچساران 14

هرچندخیابان بانک ملی تا چهار راه بازار روز و ایستگاه کارکنان دولت که تاریک بود با نصب پایه برق های جدید توسط واحد تاسیسات شهرداری روشن شد تا شهروندان امنیت بیشتری داشته باشند،روشنایی و نور پردازی بلوار ولی عصر (ورودی تا خروجی شهر) ، #زیرگذر ، #روگذر ، ایستگاه کارکنان دولت ، جاده آبگرمو ، و پارکها و میادین سطح شهر و … نیز از اقدامات اخیر واحد #تاسیسات شهرداری دوگنبدان است.

عملیات تکمیل و احداث بلوار شهید پناهپوری 

عملیات تکمیل و احداث بلوار “شهید پناهپوری”به طول ۱۵کیلومتر در ضلع شمالی شهر که غربی ترین نقطه شهر(بیمارستان فلکه نرگسی) را به شرقی ترین نقطه شهر (بهشت زهرا)وصل می‌کند،قطعه در حال انجام در ۳ فاز ، رو به اتمام است .

 فاز اول از باغ فردوس تا کوچه امیرکبیر ۱۵ به طول یک و نیم کیلومتر ،فاز دوم از کوچه امیرکبیر ۱۵ تا زمین های دادگستری  به طول۷۰۰ متر و فاز سوم تا فلکه نرگسی به طول  دو نیم کیلومتر،که تا چند روز آینده بیس ریزی فاز اول به اتمام رسیده که متعاقبا عملیات آسفالت نیزشروع می شود.

سرعت گیری "طرح نهضت آسفالت"در گچساران 15

جدول گذرای خیابان مصلی

جدول گذرای خیابان مصلی که یکی از مشکلات اصلی شهر بوده و مدت زیادی به خاطر اجرای فاضلاب شرکت نفت نمیه کاره رها شده بود که کار جدول گذرای به اتمام رسیده و به زودی اجرای بیس ریزی و آسفالت خیابان انجام می شود تا شهروندان و نمازگزاران تردد راحت تری در این نقطه از شهر را داشته باشند.

ساماندهی کانال جنوبی کارکنان دولت  در دو فاز

از کوچه ۱۶جنوبی تا انتهای جاده پازنان به طول ۱۸۰۰ متر به موازات بلوار اندیشه  با #پیشرفت #فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه را شاهد هستیم.

این کانال علاوه بر هدایت سیلاب ،هدایت پسماند فاضلاب کارکنان شمالی و جنوبی را ساماندهی و بوی نامطبوع حاصل از فاضلاب و عدم کف سازی کانال را از بین می برد که در آینده نزدیک شاهد ساماندهی کانال نیز خواهیم بود.

آسفالت بلوار شهید #تاجگردون

بلوار شهید تاجگردون هم آسفالت شد البته فاز اولش تمام شده از باغ فردوس تا کوچه یک سه راهی آسفالتش صورت گرفته و عملیات آسفالت همچنان تا تکمیل کلی بلوار ادامه دارد.

سرعت گیری "طرح نهضت آسفالت"در گچساران 16

بنابراین با تکمیل کلی بلوار و #حذف دوربرگردان های زیادی که داشت و #استاندارد سازی جدیدی که صورت گرفته ،شهروندان می توانند از این بلوار به راحتی تردد کنند و به تبع نیز بار ترافیکی از بلوار اصلی شهر هم کاسته خواهد شد.

اگرچه از آسفالت رینگ جنوبی کارکنان دولت (بلوار اندیشه)و کوچه های ۱۵تا۱۸جنوبی کارکنان دولت و فرعی های وحدت غربی،توسط اکیپ  امانی شهرداری هم می توان در این راستا نام برد.

زیرسازی بلوار مسکن مهر

زیر سازی و بیس ریزی بلوارهای منتهی به مسکن مهر،بلوار ضلع شرقی ،بلوار ضلع جنوبی و امتداد بلوار بعثت(بلوار وسط)منتهی به مسکن مهر،توسط اکیپ امانی شهرداری که در صورت تامین قیرتوسط مسکن و شهرسازی شاهد آسفالت این بلوارها نیز خواهیم بود.

ساماندهی تابلوهای سطح شهر

#شهرداری #دوگنبدان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن نام و یاد #شهداء و خانواده معظم و معزز آنها اقدام به #نامگذاری تابلوهای سطح شهر به نام  مقدس شهدا ، و اخیرا  بلوار خروجی شهر به سمت بهبهان را مزین به نام و تمثال مبارک شهدای شهرستان کرده است ، تا گویای هویت مردم این دیار و باعث افتخار همه شهروندان باشند .

برگزاری محفل انس با قران کریم در بوئین زهرا
دنبال کنید

سرعت گیری "طرح نهضت آسفالت"در گچساران 17

در ادامه نیز طرح ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی شهری(تابلوهای معرف اصناف) ،با هدف تامین بخشی از زیبایی ظاهری فضاهای #عمومی در سطح شهر گچساران از دیگر برنامه های شهرداری در این شهر خواهد بود.

طرح های مسیرگشایی

با توجه به رشد روز افزون جمعیت شاهد افزایش بار ترافیکی میدان سیمرغ، بلوار های بعثت و امام حسین (ع) (سمت راست) پانصد دستگاه، که وظیفه جمع و پخش کنندگی دارند،را شاهد هستیم که یکی از راهکارهای #کاهش #ترافیک در نقاط مذکور اتصال مستقیم دو بلوار خواهد بود.

این درحالی است که جهت ایجاد اتصال بلوارهای مذکور، کاهش و برون رفت از ترافیک سنگین نقاط اعلام شده، شهرداری دوگنبدان اجرای پروژه‌های زود بازده و طرح های مسیر گشایی را در اولویت کاری خود قرارداده است که درهمین راستا از خدمات عمرانی ترافیکی شهرداری دوگنبدان، پروژه مسیرگشایی و اتصال مستقیم بین بلوار های امام حسین (ع)،(سمت راست) و بعثت که مکمل طرح کاهش ترافیک میدان سیمرغ خواهد بود.

سرعت گیری "طرح نهضت آسفالت"در گچساران 18

بنابراین این مسیر گشایی در قالب خیابانی از مجاورت پارک پونه واقع در بلوار امام حسین (ع)،(سمت راست) آغاز و پس از گذر کوچه های پونه۴ تا ۱۱، به بلوار بعثت (جنب پل بلوار وسط) بدون نیاز به عبور و افزایش بار ترافیکی میدان سیمرغ و بخشی از بلوار های امام حسین (ع) و بعثت را فراهم می سازد که مسیر گشایی یاد شده به طول ۷۵۰ متر و عرض متوسط ۱۰ متر آماده ارائه خدمات به همشهریان است.

همچنین در ادامه محوطه سازی حاشیه این خیابان در آینده نزدیک با احداث پل عابر پیاده متصل کننده بلوار ترابری به پارک پونه  ساکنین منطقه ترابری نیز می‌توانند دسترسی مستقیم جهت استفاده از پارک را داشته باشند و با ایجاد روشنایی و ادامه عملیات عمرانی می‌تواند مسیر مفرح ورزشی  را جهت پیاده روی خانوادگی و دوچرخه سواری تامین کند.

ایجاد فضای مناسب در مراکز خرید

ایجاد فضای مناسب در مراکز و اماکن خرید نقش بسزایی در رونق، سلامت و رضایت شهروندان داشته و ارائه خدمات مناسب و کسب رضایتمندی شهروندان یکی از اهداف مجموعه مدیریت شهری در شهرداری دوگنبدان است.

یکی از اماکن خرید در مقیاس شهری  شهرستان، میدان میوه و تره بار است که روزانه پذیرای مراجعین متعدد اعم از همشهریان، رانندگان خودروهای حمل بار و کسبه است که به همین دلیل رسیدگی به امورات مختلف آسفالت، محوطه سازی و خدمات رسانی به میدان را هر چه بیشتر ضروری می‌سازد.

درحالی که  آخرین روکش آسفالت میدان مربوط به سال ۱۳۵۹ بوده و دیگر پس از چهل سال فاقد کیفیت مناسب بود، محوطه توسط اکیپ امانی شهرداری روکش آسفالت شد تا بتواند جهت جذب و رونق هر چه بیشتر میدان میوه و تره بار شهرستان نقش بسزایی داشته باشد،در ادامه نیز فضا سازی محوطه اعم از ساختمان های جدید و فضاسازی محوطه توسط واحد فضای سبز شهرداری دوگنبدان در دستور کار قرار گرفته است.

سرعت گیری "طرح نهضت آسفالت"در گچساران 19

دیگر اقدامات

آواری برداری رینگ بافت فرسوده،اجرای کانال محله سادات ،عملیات سنگ فرش میدان محله سادات جلوی فرهنگسرا،فاز دوم انتقال آب از زیر گذر به مخزن کارکنان دولت ،آسفالت خیابان ترابری،اجرای دال بتنی کانال هدایت فاضلاب جنب ایرانخودرو قبادی، لکه گیری و آسفالت چاله های سطح معابر شهر به صورت محله به محله، تکمیل بلوار آفتابگردان،تکمیل بلواراندیشه از پازنان تا ۲۲جنوبی،تکمیل آسفالت بلوار گلستان، تکمیل چهار راه نماز،آسفالت محلات و معابر شامل شهرک وحدت،شهرک جهاد،بهارستان وکلان شهر،اسفالت بلوار از فکله فرودگاه تا چهار راه نماز، روکش اسفالت کوچه ها و خیابان‌های بالا دست پیروزی و ترابری،تکمیل دوربین های ترافیکی سطح شهر،کانال دفع ابهای سطحی کارکنان جنوبی کامل ،احداث پارک پونه و چندین پارک محله ای دیگر بخشی از اقدامات شهرداری دوگنبدان در مدیریت “مسعود ظفری” بوده است.

انتهای پیام/

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi