جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

قائم مقام دانشگاه شیراز: خارج شدن ساختمان دانشکده ادبیات از اختیاراین دانشگاه اشتباه بود

بنا به گفته برخی از مسوولان نقل مکان این دانشکده و احتمالا سه دانشکده دیگر با هدف تجمیع دانشکده های متعلق به دانشگاه شیراز در قالب پردیس پیش بینی شده تا پراکندگی مراکز علمی منتسب به این دانشگاه پایان یابد و همه دانشکده ها دراین پردیس استقرار یابند. هم اینک به جای تابلو دانشکده ادبیات

اختصاصی کرونا

کد خبر : 5041
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷

کرونا :

قائم مقام دانشگاه شیراز: خارج شدن ساختمان دانشکده ادبیات از اختیاراین دانشگاه  اشتباه بود

قائم مقام دانشگاه شیراز: خارج شدن ساختمان دانشکده ادبیات از اختیاراین دانشگاه اشتباه بود 4

بنا به گفته برخی از مسوولان نقل مکان این دانشکده و احتمالا سه دانشکده دیگر با هدف تجمیع دانشکده های متعلق به دانشگاه شیراز در قالب پردیس پیش بینی شده تا پراکندگی مراکز علمی منتسب به این دانشگاه پایان یابد و همه دانشکده ها دراین پردیس استقرار یابند.

هم اینک به جای تابلو دانشکده ادبیات دانشگاه شیراز که در همسایگی آرامگاه حافظ قرار دارد تابلو یکی از زیرمجموعه های بالاترین دستگاه اجرایی فارس نصب شده است و این در حالی است که بسیاری از مسوولان دانشگاه شیراز و به ویژه استادان ادبیات و علوم انسانی که سال هاست در مرکز علمی فعالیت داشته و دارند خواهان اصلاح این تصمیم و بازگشت آن به مجموعه دانشگاه شیراز هستند.

قائم مقام دانشگاه شیراز در این مورد گفت: استادان و تیم مدیریتی جدید این دانشگاه خواهان اصلاح تصمیم اشتباه مدیران دولت قبل در زمینه واگذاری مکان دانشکده ادبیات به سایر دستگاه ها هستند که این امر نیازمند همدلی و درایت همه مسوولان فعلی در استان فارس است.

سید علی اکبر صفوی، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به مخالفت استادان برجسته ادبیات دانشگاه شیراز با تغییر مکان دانشکده ادبیات از مجاورت مجموعه حافظیه به مکان دیگر افزود: تیم های مدیریتی جدید در استانداری فارس و دانشگاه شیراز نیز براین باورهستند که این اقدام، تصمیم مناسب نبوده است و در چنین فضایی امیدوار هستیم که با درایت همگان ، بتوان رضایت استادان را به دست آورد و مکان قبلی را به عنوان فضایی دانشگاهی حفظ کرد.

وی استقرار دانشکده ادبیات درجوار حافظیه را آبروی شیراز به عنوان شهرشعر و ادب توصیف کرد و گفت: بازگشت به وضعیت قبلی در ارتباط با مکان این دانشکده نیازمند تمهیداتی است که با توجه به حسن توجهی که استاندار فارس نسبت به مجموعه دانشگاه شیراز دارد امیدواریم این کار را به سمت و سوی خوبی پیش ببریم.

جشن میلاد کوثر و مراسم شب شعر در گچساران برگزار شد
دنبال کنید

قائم مقام دانشگاه شیرازبیان کرد:دردولت گذشته و به سبب اصراربر انتقال بخشی از بدنه دولت و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تهران به شیراز، دانشگاه شیراز را تحت فشار گذاشتند که ساختمان قدیمی دانشکده ادبیات در جوار حافظیه را به استانداری فارس و دولت تحویل دهد و در مقابل این اقدام اجباری، توافق هایی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: با وجودی که دست اندرکاران دانشگاه شیراز و به ویژه استادان برجسته ادبیات فارسی این دانشگاه با این تصمیم موافق نبودند اما اشغال فضای دانشکده ادبیات در چند روز و به صورت ضربتی اتفاق افتاد.

صفوی اظهارکرد: از نظر اصولی، توافقنامه ای بین رییس وقت دانشگاه شیراز و مسوولان وقت استانداری فارس به امضا رسید که در مقابل واگذاری ساختمان دانشکده ادبیات به دولت، مابقی زمین های اطراف چهار راه ادبیات دانشگاه شیرازتغییر کاربری داده شود تا درآینده این دانشگاه بتواند این زمین ها را با قیمت بالاتری به فروش برساند.

وی ادامه داد:با اجرای این توافقنامه مجموعه ای از استانداری و دیگر دستگاه ها درفضایی دانشگاهی مستقر شدند و این در حالی است که درهمان طبقه ای که استادان برجسته ادبیات دانشگاه شیراز مانند رستگار فسایی، حسن لی و … حضور دارند مراجعه کنندگان بسیاری برای انجام امور اداری تردد می کنند که ناهنجار است.

قائم مقام دانشگاه شیراز گفت: دردوره دولت گذشته اصرار داشتند که استادان دانشکده ادبیات را به مجموعه پردیس ارم منتقل کنند و این در حالی است که فضای ساخته شده و آماده برای انتقال این مجموعه در پردیس ارم تا به امروز وجود نداشته است.

نهیب رهبری درخصوص حکام عربستان ازروی میزنیروهای مسلح برداشته نشود
دنبال کنید

صفوی افزود: استادان دانشکده ادبیات دانشگاه شیراز تمایلی به جابه جایی از مجاورت حافظیه ندارند و در این موضع خود محکم ایستاده اند و معتقد هستند که فضای دانشکده ادبیات در شان حافظیه و در شان شیراز است و باید احیا شود.

وی بیان کرد: از لحاظ جایگاه، وضعیت به گونه ای نیست که بتوان از طریق دستوری استادان را از ساختمان دانشکده ادبیات خارج کرد.

قائم مقام دانشگاه شیراز بیان داشت: که بخش ادبیات این دانشگاه و برخی نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی نامه نگاری هایی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای اصلاح این تصمیم نادرست گذشته داشته اند که در حال پیگیری است.

صفوی، ابراز امیدواری کرد که با درایت استانداری فارس و برنامه ریزی مدیران این استان و دانشگاه شیراز، در دولت تدبیر و امید، تدابیر مناسبی برای حفظ ساختمان دانشکده ادبیات در مجاورت حافظیه اتخاذ شود. ک/3

2026 /679 /675

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
قائم مقام دانشگاه شیراز: خارج شدن ساختمان دانشکده ادبیات از اختیاراین دانشگاه اشتباه بود 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi