جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

✍ آفت زدگی فضای مجازی

  🔸فضای مجازی آفت زده است. در این فضا دیوار حرمت ها شکسته می شود و حرف هایی که برازنده هیچ قشری نیست چون نقل و نبات مورد استفاده قرار می گیرد. 🔸بزرگترین آسیب روزهای اخیر، برخوردهای وابستگان به جامعه رسانه ای با همدیگر است. نباید اجازه داد هوادای ها، دلبستگی ها و رابطه های

اختصاصی کرونا

کد خبر : 49687
تاریخ انتشار : شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶

کرونا :

✍ آفت زدگی فضای مجازی

 

🔸فضای مجازی آفت زده است. در این فضا دیوار حرمت ها شکسته می شود و حرف هایی که برازنده هیچ قشری نیست چون نقل و نبات مورد استفاده قرار می گیرد.

🔸بزرگترین آسیب روزهای اخیر، برخوردهای وابستگان به جامعه رسانه ای با همدیگر است. نباید اجازه داد هوادای ها، دلبستگی ها و رابطه های کاری با نامزدها مرزهای وحدت ، همدلی و رفاقت و همکاری منتسبان به جامعه رسانه ای را بر هم بزند.

🔸شاید خواست و برنامه برخی ها بر ایجاد اختلاف در بین فعالین رسانه استوار بوده باشد. در دام آن ها گرفتار شدن زیبنده مدعیان تأثیر گذاری بر افکار عمومی نیست.

🔸اگر نقشه اتاقِ فکر برخی ها مبنی بر فاصله انداختن در بین رسانه ها عملی شود آن ها به راحتی از ایجاد چنین جوی در راستای تحقق اهداف خود نهایت استفاده را خواهند برد.

🔸اجازه ندهیم ترکش رقابت های انتخاباتی کاندیداها به خبرنگاران و فعالان رسانه آسیب وارد نماید. دوم اسفندماه انتخابات مجلس باحضور گسترده مردم ولایی و متعهد به پایان می رسد نباید رسیدن برخی ها به کرسی بهارستان بر هم زننده رفاقت ها، دوستی ها و حرمت جامعه رسانه ای باشد.
🔸دوستانی که با فعال بودن در عرصه رسانه در ستادهای انتخاباتی کاندیداها نیز فعال هستند کار رسانه ای خود را از هواداری و سینه چاکی نامزدها جدا بکنند و دامن رسانه ای های صادق را از اتهام های مختلفی چون تهمت و دروغ و حاشیه سازی نجات بدهند.

🔸فضای مجازی به فضایی آزار دهنده تبدیل شده است و مشاهده عکس ها و مطالب تکراری و سوژه های کم ارزش از نقش تأثیرگذاری آن کاسته است.
🔸برخی ها با اعصاب و روان فعالان در فضای مجازی بازی می کنند. مطلبی را بارها و بارها منتشر می کنند . باید سفارش نوام چامسکی را به آن ها یادآوری کرد که نوشت: اگر دیدی موضوعی را مدام برایتان تکرار می کنند، بدانید به احتمال زیاد آن موضوع دروغ است.

قلیان مضرتر است یا سیگار
دنبال کنید

🔸امروز مردم به خوبی با عملکردها، کارکردها و کارنامه کسانی که مدعی خدمتگزاری به جامعه هستند آشنا می باشند. نیازی نیست برای تطهیر کسانی که در پرونده کاری آن ها لکه های سیاه و سؤال برانگیز وجود دارد دوستی ها را به هم بزنیم و یا به زور ، کسانی را برای فکر کردن چون خود ما، مجبورشان بکنیم.

🔸برتولت برشت در یکی از کتاب هایش جمله زیبایی دارد: آن که حقیقت را نمی داند نادان است، آما آن که حقیقت را می داند و انکار می کند تبهکار است.

🔴 گروه سواد رسانه اى

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi