سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اطلاعی از واردات گندم ندارم/ مقام معظم رهبری تأکید به توسعه سواحل مکران داشته‌اند

به گزارش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خبرنگار اقتصادی فارس،‌‌ حسین مدرس خیابانی امروز در #حاشیه جلسه شورای توسعه بندر چابهار در جمع #خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به این صحبت‌های وزیر جهاد #کشاورزی در مورد #واردات گندم قرار است امسال به چه میزان گندم وارد کشور شود، گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از این موضوع

اختصاصی کرونا

کد خبر : 49392
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱

کرونا :

اطلاعی از واردات گندم ندارم/ مقام معظم رهبری تأکید به توسعه سواحل مکران داشته‌اند

به گزارش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خبرنگار اقتصادی فارس،‌‌ حسین مدرس خیابانی امروز در #حاشیه جلسه شورای توسعه بندر چابهار در جمع #خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به این صحبت‌های وزیر جهاد #کشاورزی در مورد #واردات گندم قرار است امسال به چه میزان گندم وارد کشور شود، گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از این موضوع اطلاعی ندارم.

معاون وزیر صنعت در امور بازرگانی گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بندر چابهار از ظرفیت بسیار خوبی بهره‌مند است تا در کنار دو بندر امام #خمینی(ره) و #شهید بهشتی به عنوان یک بندر استراتژیک فعالیت کند.

وی افزود: بخشی از کالاهای اساسی که تا چندی پیش از طریق دو بندر امام خمینی(ره) و شهید بهشتی به کشور منتقل می‌شد، اکنون از طریق بندر چابهار انجام می‌شود و تاکنون ۳۵۰ هزار تن کالای اساسی و ضروری از بندر چابهار تخلیه و یا در حال تخلیه است و علاوه بر کشتی‌های دو شرکت دولتی پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی، بخش خصوصی هم بخشی از کشتی‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به این بندر منتقل کرده‌اند.

مدرس خیابانی بیان داشت: بندر چابهار ۸٫۵ میلیون تن ظرفیت دارد که در تلاش هستیم تا پایان امسال از ۵۰ درصد ظرفیت آن استفاده کنیم.

معاون وزیر صنعت در امور بازرگانی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این بندر آغاز توسعه نوار شرق کشور خواهد بود و با توسعه فعالیت‌های بندر چابهار، فعالیت در دو بندر دیگر کشور هم به توازن می‌رسد.

معاون وزیر صنعت در امور بازرگانی گفت: گمرک جمهوری اسلامی ایران رویه‌ها، #تخفیفات، #ترجیحات و #تسهیلاتی را برای ترخیص #کالا از بندر #چابهار مصوب کرده است و امروز هیچ محدودیت و کسری به لحاظ امکانات در بندر چابهار وجود ندارد.

ضرورت پرهیز از سیاسی‌کاری در حذف دهک‌های ثروتمندان
دنبال کنید

وی افزود: بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی است که به آبهای آزاد وصل است که می‌تواند آغاز توسعه نوار شرق باشد.

مدرس خیابانی با بیان اینکه تجارت پیشران تولید است و مسیرهای جدیدی به روی تولید باز می‌کند، گفت:‌در چند سال اخیر زیرساخت‌های معدنی تا اندازه‌ای شکل گرفته و اکنون فرصت آن رسیده که زیرساخت‌های تجاری افزایش یابد و بندر چابهار می‌تواند به عنوان یک زیرساخت تجاری باشد.

معاون وزیر صنعت با اشاره به برگزاری یک همایش در جنوب کشور برای سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی بیان داشت: بر این اساس هفده کشور در این همایش حضور یافته‌اند و امیدواریم توافقات انجام شده به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه برای حضور بخش خصوصی در بندر چابهار باید مزیت رقابتی ایجاد کرد، گفت: مقام معظم رهبری تأکید به توسعه سواحل مکران داشته‌اند، بنابراین در راستای تحقق فرمایش ایشان، ما درخواست داده‌ایم تخفیفات گمرکی بندر چابهار متعادل شود و با تخفیفات گمرکی سایر بنادر یکسان شود.

وی بیان داشت: این در حالی است که امروز کمترین تخفیفات گمرکی مربوط به بندر چابهار است که حدود ۱۰ درصد است و پیشنهاد ما این است که این تخفیفات مطابق بندرهای دیگر به ۲۵ درصد برسد، زیرا همین امر باعث می‌شود تا بخش خصوصی ترغیب شود تا کالا را از این طریق وارد کشور کند.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi