جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

یازده عنصر مهم که هر خبری به آن احتیاج دارد

این روزها بلاگ به یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی محتوا برای کسب‌ و کارهای B2B مبدل شده است. به گفته کارشناسان کشورهای پیشرفته در صورت وجود بلاگ فعال، ترافیک وب‌سایت شما تا ۶۷ درصد در مقایسه با یک وب‌سایت بدون بلاگ افزایش خواهد داشت. لذا دانستن این‌که چه نکاتی در یک بلاگ از اهمیت بیشتر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 47926
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

کرونا :

یازده عنصر مهم که هر خبری به آن احتیاج دارد

این روزها بلاگ به یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی محتوا برای کسب‌ و کارهای B2B مبدل شده است. به گفته کارشناسان کشورهای پیشرفته در صورت وجود بلاگ فعال، ترافیک وب‌سایت شما تا ۶۷ درصد در مقایسه با یک وب‌سایت بدون بلاگ افزایش خواهد داشت. لذا دانستن این‌که چه نکاتی در یک بلاگ از اهمیت بیشتر برخوردار است لازمه هر بازاریاب مدرن و امروزی است.

۱-یک تیتر جذاب بسازید
تیتر شما اولین و حتی شاید تنها چیزی باشد که بر مخاطب آینده شما تأثیر می‌گذارد. پس نوشتن یک تیتر عالی مطمئناً یک توانایی خاص است. همان‌طور که David Ogilvy توصیه کرده “بهترین تیترها آن‌هایی هستند که به خواننده مطلب یک مزیت را نوید می‌دهند.”

۲-شروع هیجان‌انگیز داشته باشید
یک تیتر خوب با یک شروع بد مثل این است که کسی را به خانه خودتان دعوت کنید و وقتی نزدیک شد، در را محکم روی آن ببندید. شما باید تخیلات خواننده را در اختیار بگیرید و او را بیشتر به عمق مطالبتان راه ببرید. این دقیقاً همان دلیلی است که کپی‌ رایتر معروف Eugene Schwartz چندین هفته را فقط صرف نوشتن ۵۰ لغت اول یک مطلب فروشی می‌کند.

۳-از لغات متقاعدکننده استفاده کنید
بعضی لغات قوی تصمیم‌گیری را بیشتر تحت تأثیر قرار می‌دهند. شما می‌بایست درک کنید که “چرا” این لغات متقاعدکننده هستند و در نتیجه در چه زمینه‌ای از آن‌ها در مطالب خود استفاده کنید که به درد مخاطب و کسب‌ و کارتان بخورد.

۴-جملات خفن بنویسید
هر مطلبی که می‌نویسید با یک جمله شروع و تمام می‌شود. پس اگر می‌خواهید یک نویسنده معمولی باشید، جملات معمولی بنویسید. درحالی‌که اگر می‌خواهید یک نویسنده عالی باشید، باید شروع کنید به نوشتن جملات عالی. و البته بدین معنی نیست که جملات شما باید لزوما خفن باشند بلکه باید تمام چیزهای درست را بگویند.

آغاز سفر نامه مجلس شورای اسلامی / تصویر
دنبال کنید

۵-از بولت پوینت‌ های باحال استفاده کنید
بولت پوینت‌ها باعث می‌شوند که افراد درگیر خواندن بلاگ، پست‌ها، صفحه، مقالات و متن شما بمانند. ولی‌‌ آن‌ها نباید خیلی ساده یا خیلی‌ طولانی‌ باشند. شما به بولت پوینت‌هایی نیاز دارید که متن شما را قابل‌ خواندن کنند؛ یعنی‌ اینکه نوشتن آن‌ها ایجاد ترکیبی از اختصار و قول شما به خواننده می‌شوند.

۶-عناوین فرعی باارزش خلق کنید
تکه‌های بزرگ مطلب ذاتاً برای جلب‌ توجه خواننده خوب نیستند و خیلی‌ سریع آن‌ها را به بیننده تبدیل می‌کند. ولی‌ شما به‌ راحتی‌ می‌توانید با داشتن عناوین فرعی این بیننده را به خواننده تبدیل کنید. فقط به این فکر کنید که از عناوین کوچکی استفاده کنید که یک فایده خاص را به خواننده “بفروشد” که او را ترغیب به خواندن بیشتر کند.

۷-یک داستان اغواکننده بگویید
یک داستان، فیلم یا سریال تلویزیونی خوب با یک شخصیت در تضاد شروع می‌شود. سپس آن‌ تضاد آن‌قدر تقویت می‌شود که زندگی‌ غیر قابل‌ تحمل شود و در نهایت با یک راهکار رضایت‌بخش تمام می‌شود. این دقیقاً در مورد داستان مارکتینگ شما هم صدق می‌کند. شما به یک قهرمان، هدف، مانع، مربی‌ و یک پند نیاز دارید.

۸-به درگیر کردن احساسی‌ مخاطب دقت کنید
داشتن مطالب جالب باعث به‌ هم‌ پیوستگی داستان، مقاله یا پادکست شما با استفاده از المان‌های احساسی‌ می‌شود. این‌ها بیانیه‌ها و یا ابزارهایی درون یک مطلب هستند که مخاطب را جلب به ادامه خواندن می‌کنند. آن‌ها را مثل لحظات کوتاهی‌ از اغواگری ببینید… تکّه‌های غذا که برای فریب دادن بچه خرگوش برای کشاندن به خانه می‌ریزید.

مطمئنم شما هم می خواهید فروش بیشتری داشته باشید
دنبال کنید

۹-یک تصویر جالب انتخاب کنید
مطمئناً ما عاشق شنیدن داستان هستیم. ولی‌ چرا وقتمان را برای نشان دادن یک عکس باکیفیت بالا که فقط قرار است چند تا خط مشکی‌ روی یک بک‌گراند سفید باشد تلف کنیم؟ وقتی‌ دارید سعی‌ می‌کنید که یک انفجار بزرگ را با یک مطلب در بلاگ خود ایجاد کنید، خیلی‌ عاقلانه است اجازه بدهید که بخشی از این وزن سنگین رو با داشتن یک تصویر جذاب کم کنید.

۱۰-باکلاس تمام کنید
هدف یک نوشته موفق این است که خواننده را در مسیر لذت‌بخش و آموزنده از نقطه A به B ببرد. در نتیجه نکته کلیدی یک پایان موفق این است که قبل از نوشتن حتی یک لغت دقیقاً بدانید که می‌خواهید مخاطب را به کجا ببرید.

۱۱-قابل‌اعتماد باشید
شما نباید لزوماً یک نویسنده کارآزموده باشید که متنی بنویسید که خریدار داشته باشد. گاهی‌ اوقات داشتن احساسات خالص در مورد موضوعی که قصد ترویج آن‌ را دارید خودش بر روی کاغذ می‌نشیند. درواقع شما می‌توانید یک گفتگو راجع یک کالا را ضبط کنید، آن‌ را به شکل یک متن دربیاورید و بعد از آن‌ به‌ عنوان یک چک نویس متن خود استفاده کنید. به زبان دیگر اینکه همان‌طور که حرف می‌زنید بنویسید.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi