پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

استانی شدن انتخابات کارکرد احزاب را افزایش می دهد

محمدجواد یاری روز چهارشنبه در گفت و گو با کرونا افزود: استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی سبب تشکیل لیست های احزاب مختلف می شود و در صورت انتخاب هر یک از نامزدها، حزب مورد نظر نیز باید در برابر مردم پاسخگو باشد.وی ادامه داد: در صورت استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، داوطلب ها

اختصاصی کرونا

کد خبر : 46789
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴

کرونا :

استانی شدن انتخابات کارکرد احزاب را افزایش می دهد

محمدجواد یاری روز چهارشنبه در گفت و گو با کرونا افزود: استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی سبب تشکیل لیست های احزاب مختلف می شود و در صورت انتخاب هر یک از نامزدها، حزب مورد نظر نیز باید در برابر مردم پاسخگو باشد.
وی ادامه داد: در صورت استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، داوطلب ها از سوی احزاب مختلف فهرست می شوند و این مهم به رشد مشارکت نیز کمک شایانی می کند.
استاد علوم سیاسی دانشگاه های استان مرکزی اظهار داشت: انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابی کوچک ساماندهی می شود چرا که این حوزه ها به عنوان زیر مجموعه استان محسوب می شوند.
وی ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد کرسی های مجلس شورای اسلامی با دریافت کمتر از ۱۰ هزار رای اشغال شده که این مهم بار علمی و کارکردی پارلمان قانونگذاری را کاهش می دهد، بنابراین استانی شدن انتخابات باعث می شود بهترین افراد و با کسب بیشترین آرا به خانه ملت راه پیدا کنند.
این استاد علوم سیاسی دانشگاه های استان مرکزی بیان کرد: در قانون کنونی انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزدهای انتخاباتی برای کسب اکثریت آرا باید به مردم تحقق وعده های شهری، منطقه ای و حتی محله ای بدهند و پس از انتخاب بخش عمده ای از وقت خود را صرف امور منطقه ای می کنند، در صورتی که با استانی شدن این فرآیند نمایندگان به امور ملی و قانونگذاری در سطح کلان می پردازند.
یاری اضافه کرد: استانی شدن این انتخابات به لحاظ مشارکت احزاب باعث شناخت هر چه بیشتر مردم نامزدهای انتخاباتی شده و در نتیجه با مشارکت هدفمند و پویا بهترین افرادی را به خانه ملت می فرستند.
به گزارش کرونا، ۱۲۱ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای طرحی یک فوریتی درمورد «استانی شدن انتخابات مجلس» خواستار اصلاحاتی در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب (هفتم آذرماه ۷۸) شدند.
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.
۳۰۱۷/۳۰۷۵

استانی شدن انتخابات کارکرد احزاب را افزایش می دهد 3

سیاسی

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi