سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

حذف یارانه و افزایش قیمت حامل های انرژی بررسی شود

قاسم میرزایی نیکو روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا در باره شایعات مطرح شده در فضای مجازی در خصوص موافقت وی با افزایش نرخ حامل های انرژی و حذف یارانه ۳۴ میلیون نفر، ضمن تکذیب این خبر اظهار داشت: شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر موافقتم با افزایش نرخ حامل

اختصاصی کرونا

کد خبر : 46779
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸

کرونا :

حذف یارانه و افزایش قیمت حامل های انرژی بررسی شود

قاسم میرزایی نیکو روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا در باره شایعات مطرح شده در فضای مجازی در خصوص موافقت وی با افزایش نرخ حامل های انرژی و حذف یارانه ۳۴ میلیون نفر، ضمن تکذیب این خبر اظهار داشت: شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر موافقتم با افزایش نرخ حامل های انرژی و حذف یارانه صحت ندارد و صرفاً نظر شخصی افرادی است که به چنین کاری اقدام کردند.
این مقام مسئول ادامه داد: نمی توان به راحتی گفت که با حذف کلی یارانه و یا افزایش نرخ کلی سوخت موافق یا مخالف هستم.
وی با تاکید بر اینکه این موضوع به دفعات مطرح شده است، افزود: طبق آمار اعلام شده حدود ۲۰۰ هزار نفر در دو شهرستان دماوند و فیروزکوه ساکن هستند که در مجموع ۹ میلیارد تومان یارانه دریافت می کنند.
نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حدود ۷ میلیارد تومان یارانه در شهرستان دماوند پرداخت می شود و صرفاً با یارانه یکسال مردم این شهرستان که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است، می توان بسیاری از مشکلات موجود در منطقه را مرتفع ساخت.
میرزایی نیکو با تاکید بر اینکه حذف یارانه باید با اندیشه، سازماندهی شده و با بررسی های لازم صورت گیرد، اظهارداشت: یارانه دهک مرفه جامعه که شامل نمایندگان مجلس، وزرا و معاونان و دیگر افرادی که از درآمد بالایی برخوردار هستند، می بایست حذف و از طرف دیگر نیز یارانه دهک اول تا سوم و افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی قرار دارند، سه برابر شود.
نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص افزایش نرخ حامل های انرژی تاکید کرد: با توجه به اینکه حوزه حمل و نقل به عنوان یکی از پارامترهای اقتصادی محسوب می شود، هرگونه افزایش قیمت سوخت در این شرایط اثرات نامطلوبی را در تورم ایجاد می کند.
وی خاطر نشان کرد: افزایش نرخ سوخت موجب افزایش قیمت در برخی مولفه های دیگر در بخش خودرو و … می شود و باید تدابیر دیگری در نظر گرفت.
لازم به ذکر است، طی روزهای گذشته لیستی در فضای مجازی منتشر شد که نشان از رای موافق نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش نرخ حامل های انرژی و حذف یارانه ۳۴ میلیون نفر را داشت.
تهرام/۷۲۴۶/ ۱۵۳۹

حذف یارانه و افزایش قیمت حامل های انرژی بررسی شود 3

سیاسی

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi