جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سفیر بلژیک: مصمم به توسعه روابط با ایران هستیم

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی منطقه آزاد ارس، ورونیک پتیت در نشستی با معاونان این منطقه آزاد، افزود: شرکت های بخش خصوصی بلژیک پس از برجام به خوبی توانستند فرصت های موجود برای همکاری های اقتصادی در ایران را شناسایی کرده و شرکای احتمالی خودشان را انتخاب کنند. وی گفت: امیدورایم با ایجاد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 46761
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳

کرونا :

سفیر بلژیک: مصمم به توسعه روابط با ایران هستیم

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی منطقه آزاد ارس، ورونیک پتیت در نشستی با معاونان این منطقه آزاد، افزود: شرکت های بخش خصوصی بلژیک پس از برجام به خوبی توانستند فرصت های موجود برای همکاری های اقتصادی در ایران را شناسایی کرده و شرکای احتمالی خودشان را انتخاب کنند.
وی گفت: امیدورایم با ایجاد ساز و کارهای لازم و بهبود فضای بین المللی، این شرکت ها پروژه های مشترک پیش بینی شده را آغاز کنند.
سفیر بلژیک هدف از سفر به منطقه آزاد ارس را آشنایی بیشتر با ظرفیت های این منطقه برای حفظ و ارتقای همکاری های اقتصادی دو کشور در شرایط تحریم عنوان کرد و گفت: مناطق آزاد ایران با داشتن ظرفیت های قانونی ویژه می توانند تسهیل کننده همکاری با کشورهای مختلف بوده و شرایط را برای مقابله با تحریم ها آسان کنند.
وی با بیان اینکه نگاه اروپایی ها به مناطق آزاد ایران در راستای توسعه سطح فناوری ها و ارتقای تولید محصولات در این مناطق معطوف است، گفت: در این نگاه جدید، مناطق آزاد ایران بازار های هدف برای صدور کالا نیستند بلکه پایگاه های ویژه برای تولید، محسوب می شوند.
سفیر بلژیک شرکت های تولیدی و صنعتی بین المللی موجود در ارس را نشانه ای از سطح بالای امنیت اقتصادی ایران دانست و گفت: ظرفیت های ویژه ارس را در حوزه های مختلف به مسوولان کشورم و شرکت های بلژیکی منعکس خواهم کرد.
وی افزود: امیدوارم بتوانیم قدم های خوبی برای توسعه همکاری های اقتصادی دو جانبه و حضور شرکت های بلژیکی در منطقه آزاد ارس برداریم.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس نیز با اشاره به روابط دوستانه و تاریخی دو کشور ایران و بلژیک، گزارشی از ظرفیت های منطقه آزاد ارس در حوزه های صنعتی، کشاورزی، ترانزیتی و توریستی ارائه کرد.
صفر شاسفند گفت: ارس با داشتن موقعیت ژئواکونومیک منحصر به فرد در عرصه های منطقه ای و بین المللی، در کنار همسایگی با سه کشور ترکیه، آذربایجان و ارمنستان می تواند فرصت های خوبی را برای توسعه روابط اقتصادی، بازرگانی، صنعتی و کشاورزی دو کشور ایجاد کند.
وی افزود: منطقه آزاد ارس دارای موقعیت ویژه ای در میان مناطق آزاد ایران است و کشورهای توسعه یافته و صنعتی اروپا همانند بلژیک از جمله کشور های هدف این منطقه برای گسترش روابط اقتصادی هستند.
بر اساس این گزارش، سفیر بلژیک در ایران به همراه هیات همراه ضمن حضور در جلسه مشترک با معاونین و مدیران ارشد سازمان منطقه آزاد ارس از بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی و گردشگری این منطقه دیدن کرد.
منطقه آزاد ارس در شمالغرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است.
بیش از ۶۰ شرکت خارجی در این منطقه سرمایه گذاری کرده اند.
/۵۱۸/۳۰۷۱

سفیر بلژیک: مصمم به توسعه روابط با ایران هستیم 3

سیاسی

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi