سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

آغاز به کار نشست کمیته دائمی امور فرهنگی و اجتماعی مجالس آسیایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اجلاس کمیته دائمی امور فرهنگی و اجتماعی مجمع مجالس آسیایی با حضور هیأت های پارلمانی ۲۱ کشور آسیایی صبح امروز (چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه) در  بانکوک پایتخت تایلند آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاحیه نشست کمیته دائمی امور فرهنگی و اجتماعی مجمع مجالس آسیایی (APA) پس از نواخته

اختصاصی کرونا

کد خبر : 46690
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۹:۳۱

کرونا :

آغاز به کار نشست کمیته دائمی امور فرهنگی و اجتماعی مجالس آسیایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اجلاس کمیته دائمی امور فرهنگی و اجتماعی مجمع مجالس آسیایی با حضور هیأت های پارلمانی ۲۱ کشور آسیایی صبح امروز (چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه) در  بانکوک پایتخت تایلند آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاحیه نشست کمیته دائمی امور فرهنگی و اجتماعی مجمع مجالس آسیایی (APA) پس از نواخته شدن سرود ملی تایلند، ژنرال نیپات تونگلکت، عضو مجلس قانونگذاری ملی و رئیس APA تایلند به عنوان میزبان، ضمن خوشامدگویی به هیأت های شرکت کننده و همینطور تشکر از آقای مجیدی به عنوان دبیر کل APA، گفت: ما از اعضای هیات‌ها توقع داریم بخاطر مردم آسیا همکاری خوبی با هم داشته باشند.

آقای نیپات ابراز امیدواری کرد که برگزاری این نشست‌ها راه حلی برای برطرف کردن مشکلات جوامع آسیایی باشد. سپس آقای مجیدی به عنوان دبیر کل APA به جایگاه کمیته فرهنگی برای توسعه توانایی‌های اجتماعی و فرهنگی تاکید کردند.

در ادامه رئیس APA ترکیه خانم اسما اردوغان به ایراد سخنرانی پرداخت و خاطرنشان کرد: ترکیه می تواند با تشکیل یک کار گروه برای مبارزه با افراط گرایی تلاش کند. وی آمادگی ترکیه را برای فعالیت‌ در حوزه های مختلف اعلام کرد.

همچنین رئیس مجلس ملی تایلند به عنوان میزبان ضمن خوشامدگویی به هیات های شرکت کننده، برگزاری نشست کمیته فرهنگی و اجتماعی را با اهداف مشترک و ارزش‌های پایدار مفید دانست و ابراز امیدواری کرد با همکاری می‌توانیم نتایج مفیدی برای کشورهایمان به ارمغان ببریم.

در این نشست قرار است قطعنامه های تقویت تنوع فرهنگی و حفاظت از میراث فرهنگی در آسیا، همگرایی آسیا از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات، همکاری در زمینه مساوات بهداشتی در آسیا،  صیانت و ترویج حقوق کارگران مهاجر در آسیا، نمایندگان پارلمان های آسیایی علیه فساد، نمایندگان زن پارلمانهای آسیایی عضو APA، تقویت گفتگو  در میان پیروان ادیان مختلف و همگرایی و هماهنگی و هماهنگی در بین مذاهب جهان، همکاری حقوقی و قانونی در زمینه مبارزه با قاچاق اقلام فرهنگی در آسیا، همکاری مؤثر در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر در آسیا و کمک های بشردوستانه به سوریه، عراق، یمن و میانمار در آستانه فاجعه انسانی مورد بررسی و تصویب قرار بگیرد.

واکنش مشاور روحانی به اظهارات وزیر خارجه آمریکا
دنبال کنید

نمایندگان کشورمان از جمله سیده فاطمه ذوالقدر نماینده تهران به عنوان رئیس هیأت، محسن کوهکن ریزی نماینده لنجان به عنوان نماینده رئیس مجلس و هاجر چنارانی نماینده نیشابور از اعضای گروه APA مجلس شورای اسلامی به عنوان هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران، در نشست فوق حضور دارند.

شایان ذکر است کشورهای شرکت کننده در این اجلاس شامل تایلند، افغانستان، بحرین، بوتان، کامبوج، قبرس، اندونزی، عراق، اردن، قزاقستان، کیریباتی، کویت، لائوس، مالدیو، مغولستان، پاکستان، فلسطین، روسیه، ترکیه، امارات متحده عربی و جمهوری اسلامی ایران هستند./

پایان پیام

چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۱

آغاز به کار نشست کمیته دائمی امور فرهنگی و اجتماعی مجالس آسیایی اجلاس کمیته دائمی امور فرهنگی و اجتماعی مجمع مجالس آسیایی با حضور هیأت های پارلمانی ۲۱ کشور آسیایی آغاز به کار کرد. http://cdn.icana.ir/d/019/201604101610427174.jpg آغاز,به,کار,نشست,کمیته,دائمی,امور,فرهنگی,و,اجتماعی,مجالس,آسیایی Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi