چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تأکید بر توسعه همکاری های ملی و بین المللی جهت تولید و مصرف پایدار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیدهادی بهادری نماینده پارلمان ایران در پنجمین کنفرانس نمایندگان جوان IPU که در باکو برگزار می شود، به ایراد سخنرانی پرداخت. متن سخنرانی بهادری بدین شرح است: قبل از این که هر جامعه ای بتواند به پایداری در مصرف و تولید دست یابد، عدالت میان نسل ها و درون نسل

اختصاصی کرونا

کد خبر : 46639
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

کرونا :

تأکید بر توسعه همکاری های ملی و  بین المللی جهت  تولید و مصرف پایدار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیدهادی بهادری نماینده پارلمان ایران در پنجمین کنفرانس نمایندگان جوان IPU که در باکو برگزار می شود، به ایراد سخنرانی پرداخت.

متن سخنرانی بهادری بدین شرح است:

قبل از این که هر جامعه ای بتواند به پایداری در مصرف و تولید دست یابد، عدالت میان نسل ها و درون نسل ها باید تامین گردد.

مصرف و تولید پایدار موضوعی است که تمام کشورها اعم از توسعه یافته و یا در حال توسعه باید در آن همکاری کنند زیرا آلودگی های ناشی از مصرف و تولید بی رویه در محدوده مرزهای یک کشور باقی نمی ماند و به آسانی در کشورهای همسایه نیز مشکل ایجاد می کند. بنابراین، در ارتباط با برنامه های تولید و مصرف پایدار تاکید بر جنبه های ملی از یک سو و توسعه برنامه های مشترک از طریق همکاری های بین المللی از سوی دیگر بسیار ضروری است. جهت تضمین مصرف و تولید پایدار برای نسل های آینده از جمله موارد زیر باید مورد توجه قرار گیرد.

۱٫ توافق جهانی نسبت به اهداف و فرآیندهای مرتبط به تولید پایدار و ایجاد زمینه های مناسب مشارکت در این زمینه بین کشورها در سطح بین المللی.

۲٫ حرکت به سمت کاهش شکاف درآمدی، حذف فقر و بهبود استانداردهای زندگی در زمینه های مختلف از جمله مهیا نمودن آب آشامیدنی سالم و امکانات بهداشتی در کشورهای در حال توسعه به ویژه کشورهای کمتر توسعه یافته.

۳٫ کاهش استفاده از سوخت های فسیلی و جهت دهی مصرف انرژی به سمت انرژی های تجدیدپذیر/ اصلاح مصرف سوخت های فسیلی.

وضعیت مدارس روستاهای اطراف یاسوج اسفناک است
دنبال کنید

۴٫ ایجاد زمینه های مناسب به کارگیری مدیریت سبز در راستای پایداری تولید.

۵٫ ایجاد پایداری مستمر در فعالیت های بازار از طریق تشویق نوآوری، بهبود و کارایی زیست محیطی، ترغیب مشارکت، بهبود چارچوب و شرایط بازار و شکل دهی تقاضای مصرف کنندگان به سمت پایداری.

۶٫ ایجاد راهبردهای عملی به منظور آگاه سازی مردم به ویژه جوانان و کارگزاران مرتبط با تولید پایدار در تمام کشورها.

چنین فرآیندی یعنی نگاه جامع و سازمان یافته به موضوع تولید و مصرف پایدار برای نسل های آینده نیازمند نگرشی سیستمی است و تنها در این چارچوب می توان اقدامات مناسب جهت بهره مندی نسل های آینده از تولید پایدار را اتخاذ نمود و تعامل مناسب میان عناصر مختلف آن برقرار ساخت./

پایان پیام 

دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۲

تأکید بر توسعه همکاری های ملی و بین المللی جهت تولید و مصرف پایدار نماینده پارلمان ایران نگاه جامع و سازمان یافته به موضوع تولید و مصرف پایدار برای نسل های آینده را نیازمند نگرشی سیستمی دانست و گفت: در ارتباط با برنامه های تولید و مصرف پایدار تاکید بر جنبه های ملی از یک سو و توسعه برنامه های مشترک از طریق همکاری های بین المللی از سوی دیگر بسیار ضروری است. http://cdn.icana.ir/d/019/201710101138025022.jpg تأکید,بر,توسعه,همکاری,های,ملی,و,,بین,المللی,جهت,,تولید,و,مصرف,پایدار Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi