پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران کمک به تحقق صلح و امنیت در منطقه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل امروز (دوشنبه ۲۴ دی ماه) با کیجو انشیو نوروانتو سفیر فنلاند در تهران به همراه رئیس و اعضای سازمان ابتکار مدیریت بحران فنلاند (CMI) دیدار و گفتگو کرد. کیجو انشیو نوروانتو، سفیر فنلاند در تهران در این دیدار بر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 46604
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸

کرونا :

سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران کمک به تحقق صلح و امنیت در منطقه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل امروز (دوشنبه ۲۴ دی ماه) با کیجو انشیو نوروانتو سفیر فنلاند در تهران به همراه رئیس و اعضای سازمان ابتکار مدیریت بحران فنلاند (CMI) دیدار و گفتگو کرد.

کیجو انشیو نوروانتو، سفیر فنلاند در تهران در این دیدار بر اهمیت نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مهمترین بازیگران در منطقه تأکید کرد و افزود: برای حل و فصل بسیاری از منازعات در منطقه، نقش جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است.

مارون ال کرکشی، رئیس برنامه خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان ابتکار مدیریت بحران (CMI) نیز در این دیدار با اشاره به وجود بحران در برخی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: فقدان دولت مرکزی از وجوه اشتراک ایجاد بحران در این کشورهاست.

رئیس برنامه خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان ابتکار مدیریت بحران (CMI) با اشاره به وجود طرح آشتی ملی در این سازمان برای حل بحران های منطقه ای، بر اهمیت گفتگو میان همه طرف ها در کشورهای بحرانی تأکید کرد.

وی با اشاره به تحولات یمن خاطر نشان کرد: تداوم عملیات نظامی در یمن به مشکلات در این کشور دامن می زند.

امیرعبداللهیان در این دیدار مناسبات دوجانبه رو به رشد تهران و هلسینکی را ستود و ضمن برشمردن تحولات در برخی از کشورهای منطقه گفت: وجود برخی سیاستمداران بد و سیاست های بد یکی از بزرگترین مشکلات در منطقه است.

وی ضمن تشریح تحولات سوریه و عملیات خروج نیروهای نظامی آمریکا از این کشور خاطر نشان کرد: کشته شدن بیش از ۵۰۰ هزار سوری و وارد آمدن بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار خسارات مادی به سوریه، تنها نتیجه یکی از این سیاست های غلط آمریکا در منطقه است. وی افزود: آمریکا شناخت درستی از خاورمیانه ندارد.

آموزش ارز دیجیتال به روش نعیم حشم بان
دنبال کنید

امیرعبداللهیان با اشاره به وقایع یمن و روحیه تاریخی مقاومت در مردم یمن بر اهمیت گفتگو میان همه طرف ها در این کشور تأکید کرد و  افزود: روحیه تمامیت خواهی عربستان یکی از موانع موجود برای تحقق صلح و امنیت در یمن است.

وی با اشاره به بحران انسانی در غزه اظهار داشت: آینده خوبی برای رژیم صهیونیستی در منطقه وجود ندارد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اهمیت فعالیت سازمان ابتکار مدیریت بحران (CMI) برای کمک به صلح و امنیت در منطقه اظهار داشت: سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران کمک به تحقق صلح و امنیت در منطقه است./

پایان پیام

دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۸

سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران کمک به تحقق صلح و امنیت در منطقه است دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل با سفیر فنلاند در تهران به همراه رئیس و اعضای سازمان ابتکار مدیریت بحران فنلاند دیدار و گفتگو کرد. http://cdn.icana.ir/d/019/201901103413299606.jpg سیاست,راهبردی,جمهوری,اسلامی,ایران,کمک,به,تحقق,صلح,و,امنیت,در,منطقه,است Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi