جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

معاون وزیرآموزش و پرورش: کیفیت آموزشی در مدارس غیردولتی ارتقا یابد

به گزارش ایرنا ˈمرضیه گردˈ روز دوشنبه در اولین همایش استانی موسسان مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی استان همدان افزود: اگر خدمات آموزشی مدارس غیردولتی کیفیت لازم را داشته باشند این مدارس به عنوان یک الگو و نمونه مطرح خواهند شد و والدین از نام نویسی فرزندانشان در این گونه مدارس استقبال خواهند کرد. وی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 4659
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴

کرونا :

معاون وزیرآموزش و پرورش: کیفیت آموزشی در مدارس غیردولتی ارتقا یابد

به گزارش ایرنا ˈمرضیه گردˈ روز دوشنبه در اولین همایش استانی موسسان مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی استان همدان افزود: اگر خدمات آموزشی مدارس غیردولتی کیفیت لازم را داشته باشند این مدارس به عنوان یک الگو و نمونه مطرح خواهند شد و والدین از نام نویسی فرزندانشان در این گونه مدارس استقبال خواهند کرد.

وی اظهار داشت: به منظور کیفیت بخشی به مدارس غیردولتی، توانمند سازی معلمان و موسسان مدارس غیردولتی در کمیته ای با همکاری دانشگاه فرهنگیان تشکیل شده تا از افرادی که صلاحیت تدریس دارند ، بتوان در عرصه تعلیم و تربیت استفاده کرد.

گرد با بیان اینکه خرید خدمات آموزشی برای مدارس غیردولتی به تصویب رسیده است گفت: با مدارس غیردولتی که توانمند بوده و از نظر نوسازی مورد تایید هستند قراردادی منعقد می شود تا صندلی های خالی این مدارس توسط دانش آموزان مستعد پر شود که این امر در کاهش مدارس دو شیفته بسیار اثر گذار است.

وی اظهار داشت: همچنین در تفاهم نامه ای که با وزارت مسکن منعقد شده است مقرر شد که زمین هایی با کاربری آموزشی با اولویت در اختیار موسسان مدارس غیر دولتی قرار گیرد تا راه برای این موسسان هموار شود.

گرد اضافه کرد: مقام معظم رهبری بر ارتقای وضعیت آموزش و پرورش تاکید دارند و دولت تدبیر و امید نیز بر مشارکت های مردمی تاکید بسیار دارند و یکی از برنامه های اصلی وزیر آموزش و پرورش نیز توجه به مشارکت های مردمی است.

وی افزود: با موسسان مدارس غیر دولتی که به این مدارس به عنوان یک بنگاه اقتصادی نگاه دارند با شدت برخورد خواهد شد.

رونمایی مدل جدید قراردادهای نفتی
دنبال کنید

گرد با بیان اینکه مشارکت یک ضرورت است اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش قصد حمایت و نظارت جدی بر مدارس غیردولتی را دارد و در صدد رفع موانع موجود در این زمینه است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این همایش گفت: توسعه مدارس غیر دولتی به عنوان بازوی اجرایی وزارت آموزش و پرورش در تحقق اهداف تعلیم و تربیت کمک موثری را انجام خواهد داد.

ˈعبدالرضا فولادوندˈ افزود: توسعه مدارس غیردولتی علاوه بر ایجاد فرصت های آموزشی بار هزینه های اضافی را از دوش دولت برداشته است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تنها هفت درصد از دانش آموزان استان همدان در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند که این رقم بسیار کم بوده و باید به هشت تا 9 درصد افزایش یابد.

وی افزود: رویکرد دولت جلب مشارکت غیر دولتی است که برای تحقق این امر پرداخت تسهیلات ویژه به کارآفرینان و شناسایی فرصت ها و ظرفیت های موجود از جمله راهکارهای مهم برای رسیدن به این امر است.

اولین همایش استانی موسسان مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی استان همدان روز دوشنبه در خانه معلم شهر همدان برگزار شد.

استان همدان با 282 مدرسه غیر دولتی 19 هزار و 636 دانش آموز را زیر پوشش خود قرار داده است.

استان همدان حدود 280 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

7523/576/681

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
معاون وزیرآموزش و پرورش: کیفیت آموزشی در مدارس غیردولتی ارتقا یابد 3 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi