جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بلواری که مبدا و مقصدش مشخص باشد، نداریم/حواشی نچندان عجیب این همایش ها

همایش منطقه ای معضلات و مشکلات ترافیکی که با موضوعات فرهنگ رانندگی ،قانون گریزی و رفتار تهاجمی در سالن آموزش شرکت نفت و گاز گچساران برگزار شد، با حواشی بسیاری همراه بود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،همایش منطقه ای معضلات و مشکلات ترافیکی با موضوعات فرهنگ رانندگی ،قانون گریزی و رفتار تهاجمی با

اختصاصی کرونا

کد خبر : 46392
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶

کرونا :

بلواری که مبدا و مقصدش مشخص باشد، نداریم/حواشی نچندان عجیب این همایش ها
همایش منطقه ای معضلات و مشکلات ترافیکی که با موضوعات فرهنگ رانندگی ،قانون گریزی و رفتار تهاجمی در سالن آموزش شرکت نفت و گاز گچساران برگزار شد، با حواشی بسیاری همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،همایش منطقه ای معضلات و مشکلات ترافیکی با موضوعات فرهنگ رانندگی ،قانون گریزی و رفتار تهاجمی با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در سالن آموزش شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد.

در این همایش عبدالرحیم رحیمی،فرماندار گچساران ضمن عرض خیرمقدم به شرکت کنندگان در این همایش، اظهار کرد:از اینکه این رویکرد جدید را دانشگاه علمی کاربردی و نیروی انتظامی گچساران در حوزه مسائل اجتماعی این شهرستان آغاز کرده اند کمال تشکر و  قدردانی را دارم.

بلواری که مبدا و مقصدش مشخص باشد، نداریم/حواشی نچندان عجیب این همایش ها 12

آرزوی فرماندار گچساران؟

وی افزود:آرزو دارم که بحث فرهنگ ترافیک در جامعه نهادینه شود،اما می خواهم بگویم که همیشه اینطور نیست که تنها بتوانیم با ماموران انتظامی برخی معضلات و مشکلات حوزه ترافیک را مرتفع کرد بلکه اعتقاد براین است که این موارد با اجرا و رعایت فرهنگ صحیح از سوی همه افرادجامعه شکل خواهد گرفت.

فرماندار گچساران تصریح کرد:ابتدا خود شخص باید به این نوع نگاه برسد که اجرای فرهنگ صحیح در بحث ترافیک دریک اجتماع برعهده تک تک افراد آن جامعه است؛در گچساران عده ای معترضند که دلیل این همه سرعت گیر در سطح شهر برای چیست؟!و در مقابل هم عده ای هم معترضند که چرا سرعت گیر در برخی از نقاط شهر وجود ندارد؟!.

مسئولین باید دلسوز مردم باشند

رحیمی تصریح کرد:باید به درستی به روی فرهنگ کار شود ،بلکه باید از پایه روی این موضوع کار شود که حوزه آموزش و پرورش می تواند نقش بسزایی در توسعه این مسیر داشته باشد،این درحالی است که باید مسئولین برای حل مشکلات جامعه دل بسوزانند و دل سوز مردم باشند.

مسعود ظفری،شهردار گچساران نیز یکی از سخنرانان این همایش بود که در این آیین گفت: خود شهروندان هم باید برای عملکرد هرچه بهتر مسئولین یک سری ضوابط و زیرساخت هایی را هم فراهم کنند،البته ایجاد حمل و نقل پایدار دارای اصول و معیاری است که این معیار به مقوله فرهنگ و نوع دیدگاه مسئولان هم مرتبط است.

وی افزود:باید سلسه مراتب حمل و نقل را به درستی رعایت کنیم چرا که در زمینه فرهنگ و رعایت حقوق شهروندی با آموزش دادن به خانواده ها و دانش آموزان ،می توان گام های موثری در این زمینه برداشت.

بلواری که مبدا و مقصدش مشخص باشد، نداریم

ظفری تصریح کرد:وظیفه مسئولان ایجاد زیرساخت ها‌ و ایجاد حمل و نقل پایدار در سطح شهرستان است که با این دو مقوله می‌توان بار ترافیکی در این شهر را کاهش داد،این درحالی است که در گچسان بجز بلوار ولیعصر(عج)حتی یک بلواری که مبدا و مقصدش مشخص باشد نداریم، این موارد خودبخود ترافیک و تخلفاتی را بوجود می آورند که دستگاه های متولی امرباید تلاش کنند تا زیر ساخت ها فراهم شود.

رییس انجمن فیلم و عکس:فرارسیدن دهه فجر بر همگان مبارکباد
دنبال کنید

شهردار گچساران در ادامه تصریح کرد:ساماندهی و تکمیل ۱۶بلوار و پل ارتباطی در این شهر در دستور کار قرار دارد و زمانی که این امور و زیرساخت ها نیز فراهم شود دیگر می توان گفت که یک شهروند حق تخلف نخواهد داشت.

ظفری تصریح کرد:یک بلوار هم به طول ۱۵ کیلومتر از بیمارستان بی بی حکیمه(س) تا بهشت زهرا دراین شهرستان در دست اجرا است که ۳ کیلومتر از این پروژه مربوط به راه و شهرسازی است و این بلوار در مراحل پایانی کار قرار گرفته است و احداث ۲ بلوار دیگر به موازات بلوار ولیعصر این شهر می‌تواند گره بار ترافیکی را تا حدودی هم مرتفع کرد.

بلواری که مبدا و مقصدش مشخص باشد، نداریم/حواشی نچندان عجیب این همایش ها 13

اعتراض راننده تاکسی به سخنان شهردار

درادامه یکی از رانندگان تاکسی در این همایش نیز خطاب به شهردار گچساران مواردی از جمله مشکلات ترافیکی،وضعیت نامناسب ایستگاه ها،عدم جای پارک و وضعیت نامناسب دوربرگردان ها را بیان کرد که شهردار گچساران در جواب گفت که رفع این مشکلات تنها برعهده شخص شهردار نیست و بسیاری از دستگاه ها و نهاده ها هم باید در این خصوص همکاری و اقدامات لازم را انجام دهند.

کرم جانی پور،رئیس دانشگاه های استان نیز در این همایش تصریح کرد:مشکلات ترافیکی ،قانون گریزی و انحراف به نوبه خودش یک آسیب اجتماعی به شمار می روند ،به عنوان مثال برخی مشکلات همچون دروغ گویی، طلاق، خودکشی و امثالهم جرم تلقی نمی شوند اما نوعی آسیب هستند.

وی افزود:باید به صورت علمی این عوامل آسیب زا را شناسایی کرد و به وقت برای حل مشکلات گام برداشت،در سال ۱۲۹۲قانون ترافیکی در کشور بوجود آمد و شعبه ای به نام عبور و مرور در شهربانی آن زمان به وجود آمد و بعدها هم آیین نامه هایی در این خصوص هم در کشور بوجود آمدند.

افزایش آسیب ها در جامعه

جانی پور در ادامه گفت:خیلی از موارد در حوزه رانندگی از نظر قانون جرم محسوب نمی شوند اما به عنوان آسیب خواهد بود،امروزه آسیب ها به حدی در جامعه زیاد شده است که نمی توان به راحتی این معضلات را مرتفع کرد برای اینکه هر جرم و هر آسیبی را از باید زوایای مختلف بررسی و تحلیل کرد.

معضلی به نام بافت شهری گچساران؟

رئیس دانشگاه های آزاد استان در ادامه افزود:بافت شهر گچساران طوری ساخته شده است که مسئولین هرچقدر هم تلاش کنند باز هم نمی توانند خیلی از این دست مشکلات را حل کنند،در حوزه ساختاری طراحی و معماری شهری باید به گونه ای باشد که مباحث ترافیکی و حمل و نقل در آن دیده شده باشد.

وی تصریح کرد:براستی این همه صدمات ناشی از حوادث ترافیکی و رانندگی چرا باید در کشور ما وجود داشته باشد؟،طبیعت انسان به این شکل است که عوامل متعددی انسان را تحت فشار قرار می دهند و زمینه های ارتکاب جرم را نیز بوجود می آورند.

مراسم تجلیل از دانش آموزان بورسیه گچساران برگزار شد
دنبال کنید

بلواری که مبدا و مقصدش مشخص باشد، نداریم/حواشی نچندان عجیب این همایش ها 14

توجه به حوزه آموزش در مباحث ترافیکی

جانی پور تصریح کرد:مشکلات ترافیکی یک رویکرد چند نهادی است که نیاز به حمایت همه جانبه تمام دستگاه دارد و حوزه آموزش می تواند بیشترین تاثیر گذاری را داشته باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد هم در این همایش در بخشی از سخنانش گفت: باید توجه داشت که در حوزه مهندسی ترافیک که نقش بسیاری زیادی در ایمنی و کاهش حوادث ترافیکی دارد ،استان بسیار ضعیفی هستم و واقعا در کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص حرفی برای گفتن نداریم هرچند اقداماتی نیز در این راستا صورت گرفته است اما به نتیجه مورد هدف نرسیده ایم.

هیچ گونه تجهیزات هوشمند و الکترونیکی نداریم

خوشوقت تصریح کرد:بحث زیرساخت ها از اولویت هاست و تا زمانی که زیرساخت ها فراهم نشوند نمی توانیم توسعه ای در این خصوص داشته باشیم ، در استان تجهیزات هوشمند و الکترونیکی نداریم و حقیقتا اولین استانی شاید باشیم که در این زمینه هیچ امکاناتی نداریم درحالی که جلسات متعددی هم برگزار شده و هنوز هم باید به روش سنتی تخلفات را کنترل کنیم.

 آغوش باز رئیس شورای شهر برای شهردار!

این همایش در پایان با تجلیل از برگزارکنندگان ؛اعضای شورای ترافیک شهرستان؛رانندگان نمونه شهرستان،شرکت نفت و شهرداری؛ دانش آموزان هم یار پلیس ؛رانندگان نمونه تاکسی و…خاتمه یافت ،از حواشی این دیدار می توان به اهدای لوح تقدیر شهردار گچساران به دست رئیس شورای شهر اشاره کرد که لوح تقدیر “مسعود ظفری” توسط “سید ناصر حسینی” تقدیم شد که برای لحظه ای رئیس شورای شهر و شهردار گچساران در آغوش هم قرار گرفتند.

در ادامه نیز شهردار گچساران به پاس قدردانی از زحمات تاکسی داران این شهر لوح تقدیرش را به مسن ترین راننده تاکسی حاضر در این همایش تقدیم کرد.

حواشی نچندان عجیب این همایش ها اشتباهات زیادی برای مردم بوجود می آورد؛

  1. هیچ گونه تجهیزات هوشمند و الکترونیکی نداریم ، معضلی به نام بافت شهری گچساران؟ ، افزایش آسیب ها در جامعه ، اعتراض راننده تاکسی به سخنان شهردار ، بلواری که مبدا و مقصدش مشخص باشد، نداریم ،  پس چرا امروز از همه ی مدیران گچساران در سطوح مختلف تجلیل شد؟؟؟؟؟؟
  2. تجلیل های دیگری هم به نام های مختلف صورت گرفت که معلوم نشد که به چه دلیل مورد تجلیل قرار گرفتند؟؟؟
  3. تصاویر و فیلم های همایش بصورت ناقص پخش شد و کسی به خود زحمت نداد بگوید چرا دستگاه پخش سالن دچار نقص فنی بود؟؟؟
  4. طرحی که برای ایجاد کلاه ایمنی به موتور سواران در سال قبل اجرا شد امروز در سطح ۱۰ نفر و بصورت نمادین اجرا شد و باز ماندیم چرا بصورت نمادین؟؟؟
  5. ……….

شاید باید بپرسیم هدفتان چه بود ؟؟؟؟ هر چند که بنظر می رسید بار اولتان و با عجله انجام شده بود؟؟؟  چرا سطح برگزاری چنین همایشی که تخصصی هم نبود عمومی تر و با شرکت مردم نبود؟؟؟؟

بلواری که مبدا و مقصدش مشخص باشد، نداریم/حواشی نچندان عجیب این همایش ها 15 بلواری که مبدا و مقصدش مشخص باشد، نداریم/حواشی نچندان عجیب این همایش ها 16 بلواری که مبدا و مقصدش مشخص باشد، نداریم/حواشی نچندان عجیب این همایش ها 17 بلواری که مبدا و مقصدش مشخص باشد، نداریم/حواشی نچندان عجیب این همایش ها 18 بلواری که مبدا و مقصدش مشخص باشد، نداریم/حواشی نچندان عجیب این همایش ها 19 بلواری که مبدا و مقصدش مشخص باشد، نداریم/حواشی نچندان عجیب این همایش ها 20 بلواری که مبدا و مقصدش مشخص باشد، نداریم/حواشی نچندان عجیب این همایش ها 21

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi