شماره : 46353
۱۸ / ۱۰ / ۱۳۹۷ - ۹:۰۶

گچساران فرمانداری ویژه نیاز دارد!! / گناه شهر من گردن کیست ؟ 

این نوشتار قصد دارد با نگاهی کوتاه به  فرمانداری ویژه، دستاوردها، قوانین، فرمانداری‌های ویژه تشکیل شده و سپس پرداختن به تشکیل فرمانداری ویژه گچساران نقطه آغازی باشد تا صاحب‌ نظران تقسیمات و تشکیلات اداری، علوم اجتماعی، مدیران و  کارمندان دوایر دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران را به بررسی هزینه فایده این مطالبه دعوت نموده و ارزیابی نهایی آنچه به دست خواهد آمد را به خوانندگان واگذار نماید.

این نوشتار قصد دارد با نگاهی کوتاه به  فرمانداری ویژه، دستاوردها، قوانین، فرمانداری‌های ویژه تشکیل شده و سپس پرداختن به تشکیل فرمانداری ویژه گچساران نقطه آغازی باشد تا صاحب‌ نظران تقسیمات و تشکیلات اداری، علوم اجتماعی، مدیران و  کارمندان دوایر دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران را به بررسی هزینه فایده این مطالبه دعوت نموده و ارزیابی نهایی آنچه به دست خواهد آمد را به خوانندگان واگذار نماید.

فرماندار ویژه بالاترین مقام مسئول در یک شهرستان با درجه فرمانداری ویژه است. از نظر سلسله‌مراتب اداری، فرماندار ویژه معاون استاندار محسوب می‌شود و اختیاراتی فراتر از مقام فرماندار در شهرستانهای دیگر دارد. عنوان رسمی فرماندار در شهرستانهای دارای فرمانداری ویژه، معاون استاندار و فرماندار ویژه است.

فرمانداری ویژه بخش عمده‌ای از اختیارات استانداری را دارد و تشکیلاتی است که از فرمانداری گسترده‌ تر، توانمندتر و بزرگتر ولی از استانداری کوچکتر و محدودتر است.

ویژگی‌های فرمانداری ویژه:
۱- سمت فرماندار در فرمانداری ویژه‌، معاون استاندار و فرماندار است که در کلیه جلسات معاونین استان حضور دارد.
۲- سطح مدیران واحدهای اداری وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارائی، تعاون کار و رفاه اجتماعی‌، صنعت، معدن و تجارت‌ و اداره اطلاعات به معاون مدیر کل ارتقاء می‌یابد.
اما به نظر ما و از نگاه ما فرمانداری ویژه به این اوضاع سیاست زده ی به ظاهر شهرم می خورد؛
اصلأ حرفی از یارانه نبود ، خدایا چه شد که پیرمردان  ما پایشان به کافی نت و مذاکرات هسته ای باز شد ؟ حالا  دانش آموزان ما حساب و کتاب یارانه رو حفظ میکنند ، کاش مسئولان ما کار را برای مردم و خدا انجام میدادند نه برای صفحه اول روزنامه ، از سر و روی شهر من سادگی و صداقت میبارید ،
اینکه حالا معلمان ما نگاهشان سیاسی است و به جای تربیت نسلی دانشمند بنا به مقتضیات و شرایط جامعه مجبورند بیش از حد پیگیر احوالات سیاست باشند و حال که دانش آموزان راهنمایی من بحث ردصلاحیت ها را دنبال میکنند در نگاه دیگران شاید نشانه ی بلوغ فکری و سیاسی باشد اما از نظر من این عین سیاست زدگی و یک فاجعه است ، چرا که بچه فقط باید بچگی کند ، گناه شهر من گردن کیست ؟
این فاجعه است که مردم و مسئولان و جوانان و دانشگاهیان شهر من در بعضی موارد تنها به تقلید از پایتخت نشینان ، به تقلید از صدا و سیما به تقلید از چپ و راست گفتن های بالانشینان ، گچساران بی گناه را قربانی کرده اند ، موضع گیری های ما تقلیدی شده است و چنان مسایل را رصد میکنیم و به تحلیل می نشانیم و شب و روز در فضای مجازی گفتگوهای صرفأ سیاسی را دنبال میکنیم در بسیاری موارد شاهد بداخلاقی هستیم غافل از اینکه با دست خودمان داریم تیشه به ریشه ی صلح اجتماعی و فرهنگ قومیتی و ارزش های والای نهفته در لایه های اجتماعی مردم جنوب و گچساران  میزنیم .
انگار یادمان رفته تا دیروز همه دوست و برادر بودیم و اجداد نیاکان ما در صلح و صفا در کنار یکدیگر زندگی میکردند ، سیاست زدگی چنان بلایی بر سر ما آورده که یادمان رفته همین برادر بسیجی که حالا دانشجویان به اصطلاح چپ با ژستی روشنفکرانه به حالت کنایه به او لقب دلواپس یا تندرو میدهند تا دیروز هر دوی آن ها در مدارس همین شهر گچساران مثل دو تا برادر روی یک نیمکت نشسته بودند و آن برادر بسیجی هم یادش رفته همان دانشجویی که حالا از نظر او مشکوک به فتنه و نفوذ است همان یار دبستانی اوست ، ما باید باور کنیم که اسیر سیاست شده ایم .
حتی دانشجویان و جوانان هم که روزگاری با هم سالان شان دوست و رفیق بودند حالا بر اساس خط و مشی سیاسی با یکدیگر رفاقت میکنند و خودشان دیوار نامریی خودی و غیرخودی را کشیده اند .
این تغییر و تحولات عجیب انسان را نگران میکند ، نگرانمان میکند چرا سیاست زدگی به عمق زندگی مردم نفوذ کرده و مثل موریانه داشته های ناب انسانیت را می جود ؟
اگر به دنبال دلایل این سیاست زدگی باشیم قطعأ به یک جواب واحد نمی رسیم اما مهمترین مسأله ای در این رابطه میتوان به آن اشاره کرد ، تأثیرات کلان کشوری بر خرده نظام های اجتماعی است ،
با توجه به فصل تب و تاب انتخابات  و کاندیداهای مختلف عمدتأ با شعار تحول و کمک به مردم  پای در میدان گذاشته اند و هرکدام خود را منجی گچساران معرفی میکنند باید خوب بدانند که دیگر دوران دار و دسته درست کردن گذشته است ، مردم و جوانان ما آگاه اند و خواهان نماینده ای هستند که دچار مرض سیاست زدگی نباشد ، ما خواستار نماینده ای هستیم که فارغ از حزب و جناح و تفکرش قبل از همه چیز باید به فکر این شهر باشد ! شهر من همچون یک مصدوم تصادفی است که اول باید او را نجات داد و بعدها در فرصت مناسب دنبال مقصر و حاشیه بگردیم .
آری این شهر سیاست زده برای تکمیل سیاست زدگی خود و شاید برون رفت از آن به فرماندار ویژه نیاز دارد….. .
ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 46353 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز سه شنبه 18 دی 1397 ساعت ۰۹:۰۶:۲۲
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر