شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نشست خبری محمد شهبازی سرپرست آموزش‌ و پرورش+تصویر

در نشست خبری صبح امروز محمد شهبازی سرپرست آموزش‌ و پرورش و مازیار مقیمی رئیس اداره سوادآموزی آموزش‌ و پرورش گچساران؛ گزارشی از فعالیت آموزش‌ و پرورش در چند ماه اخیر ارائه شد. سرپرست آموزش‌ و پرورش شهرستان گچساران در جمع خبرنگاران گفت: چه زمانی که در سال ۷۱ به‌ عنوان آموزگار در روستای دورافتاده‌ای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 46247
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲

کرونا :

نشست خبری محمد شهبازی سرپرست آموزش‌ و پرورش+تصویر

در نشست خبری صبح امروز محمد شهبازی سرپرست آموزش‌ و پرورش و مازیار مقیمی رئیس اداره سوادآموزی آموزش‌ و پرورش گچساران؛ گزارشی از فعالیت آموزش‌ و پرورش در چند ماه اخیر ارائه شد.
سرپرست آموزش‌ و پرورش شهرستان گچساران در جمع خبرنگاران گفت: چه زمانی که در سال ۷۱ به‌ عنوان آموزگار در روستای دورافتاده‌ای در بویراحمد چه در حال حاضر که به‌ عنوان سرپرست آموزش‌ و پرورش خدمت می‌کنم همیشه اخلاق‌مداری و مردم محوری را سرلوحه کار خود قرار داده‌ام.

برنامه بازدید هفتگی از مدارس
شهبازی با اشاره به گزارش عملکرد آموزش‌ و پرورش در دو ماه گذشته گفت: بازدید از مدارس ازجمله کارهایی است که به‌ صورت هفتگی در دستور کار قرار داده‌شده است و از این طریق مشکلات و مسائل را در حد مقدور برطرف می‌کنیم.
شهبازی بیان داشت: از مدارس کمتر برخوردار و مدارس حومه شهر ازجمله مدرسه روستای خربل بازدید صورت گرفت و برای حل مشکل تجهیزات مدرسه اقداماتی شد.
شهبازی بیان کرد: تجلیل از مقام شهید نوروز علی جلیل پور به‌ عنوان پیشنهاد دهنده‌ی تأسیس نهضت سوادآموزی در کشور و ساخت تندیس ایشان، یکی از دستاوردهایی بود که در جلسه‌ای با حضور فرماندار و شهردار مطرح شد.
وی گفت: بعد از سه سال جلسه مؤسسین مدارس غیردولتی با حضور مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان برگزار شد که مصوبات خوبی صورت گرفت.

نشست خبری محمد شهبازی سرپرست آموزش‌ و پرورش+تصویر 6

همت خیرین در آموزش و تجهیز مدارس
سرپرست آموزش‌ و پرورش شهرستان گچساران گفت: برای نخستین بار در استان طرح «خیرین آموزشی» در شهرستان اجرا شد و ۱۰۰ آموزگار در این طرح شرکت داشته و به‌ صورت رایگان به تدریس در مدارس محروم پرداختند.
شهبازی با اشاره به مساعدت خیرین در خرید وسایل و تجهیزات مدارس بیان داشت: ۲۶ تبلت در اختیار آموزشگاه‌ها قرار داده‌شده است. همچنین ۲۳۰۰ بسته نوشت‌افزار در اختیار قرارگرفته و هفته آینده میان مدارس محروم روستایی توزیع خواهد شد.
شهبازی با بیان اینکه پنج درصد از جمعیت دانش‌ آموزی شهرستان گچساران معادل یک هزار و ۲۶۹ نفر بی‌بضاعت هستند ابراز کرد: پیش‌ از این نیز باهمت خیرین البسه و لوازم‌التحریر در بین دانش آموزان توزیع شد.

پنجمین جلسه طرح دادرس دانش آموز
دنبال کنید

خوش درخشیدن دانش آموزان در ششمین المپیاد ملی دادرس
شهبازی گفت: در ششمین المپیاد طرح ملی دادرس در سطح کشوری تیم دانش آموزان پسر و دختر شهرستان گچساران به ترتیب رتبه اول و دوم را کسب کردند. همچنین در سطح استان هر دو تیم توانست به رتبه نخست دست یابد.
شهبازی اظهار داشت: این مسابقات (المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال‌احمر) در تابستان ۱۳۹۷ در استان گیلان به مدت سه روز برگزار شد.

نشست خبری محمد شهبازی سرپرست آموزش‌ و پرورش+تصویر 7

گچساران دومین شهرستان باسواد در سطح کشور است
مازیار مقیمی رئیس اداره سوادآموزی آموزش‌ و پرورش گچساران به مناسبت هفته سوادآموزی گفت: شهرستان گچساران در سطح کشور دومین شهرستان باسواد است و طبق آمار سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ با نرخ باسوادی ۹۶٫۶ درصد از سطح کشوری ۲ درصد بالاتر است.
مقیمی جمعیت سنین هدف سوادآموزی را ۸۲ هزار و ۱۲۹ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۷۵۶ نفر بی‌سواد هستند.
وی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ تعداد ۲۱۰ نفر دیگر نیز باسواد شدند و امسال نیز جمعاً ۳۴۰ نفر در سه دوره «بی‌سوادی، تحکیم و انتقال» در شهرستان مشغول سوادآموزی هستند.
مقیمی در ادامه گفت: مراکزی محلی در شهرستان دایر شده که هدف از تأسیس و راه‌اندازی آن آموزش مهارت‌های زندگی، مهارت‌های شغلی و حقوق شهروندی به افراد کم‌سواد و بی‌سواد است.
وی در انتها گفت: ۱۲۰ نفر در این مرکز در حال سوادآموزی هستند که ۲۰ آموزشیار کار باسواد کردن این افراد را بر عهده‌ دارند.

نشست خبری محمد شهبازی سرپرست آموزش‌ و پرورش+تصویر 8 نشست خبری محمد شهبازی سرپرست آموزش‌ و پرورش+تصویر 9

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi