چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

هنرمند کیست؟ / چه کسی جوابگوی فشارهای روحی و عاطفی هنرمندان است ؟

آقایی که نماینده هنرمندان در کمیسیون فرهنگی مجلس هستید چه کسی جوابگوی فشارهای روحی و عاطفی هنرمندان از جنبه های مادی و معنوی است ؟ تا کی باید شاهد غصه خوردن و در نهایت سکته کردن دوستانمان باشیم؟

اختصاصی کرونا

کد خبر : 46226
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

کرونا :

هنرمند کیست؟ / چه کسی جوابگوی فشارهای روحی و عاطفی هنرمندان است ؟

آقایی که نماینده هنرمندان در کمیسیون فرهنگی مجلس هستید چه کسی جوابگوی فشارهای روحی و عاطفی هنرمندان از جنبه های مادی و معنوی است ؟ تا کی باید شاهد غصه خوردن و در نهایت سکته کردن دوستانمان باشیم؟

هنرمندان را بیشتر دریابند . البته ناگفته نماند منظور از توجه به هنرمندان  تنها در نظر گرفتن جنبه های مالی نیست بلکه بی مهری هایی است که در طول سالها فعالیت در این عرصه  همواره متوجه هنرمند  بوده است.

هنرمند کیست؟

در حالت کلی انسان ها به دو دسته تقسیم می شوند:

۱- عده ای که نگاه می کنند و درک می کنند.

۲- عده ای که نگاه می کنند و از درک عاجزند.

شاید تعریف اول برای هنرمند درست تر باشد ولی باید از این موضوع آگاه باشیم که هنرمند علاوه بر منابع زمینی و ارتباط حسی و تعامل با آن ها به منبع دیگری از کمال و فهم متصل می باشد که موجب می شود یک هنرمند با سایر انسان ها متمایز شود.

یک هنرمند خودخواه است، خودخواهی و غرور هنرمند را باید در آن لحظه که مشغول خلق یک اثر است در چشمهایش مشاهده نمود. یک هنرمند همیشه فقیر است، شاید او زندگی شاهانه ای داشته باشد اما او تشنه ی کمال، کشف و انتقال نشانه ها و معناهای آفرینش است.

هنرمند یک مبارز انقلابی است، او روحیه تجدد خواه و ساختار شکن دارد و هدف او این است که با شکستن سنت ها و گاه ترمیم و پیوند آن ها به هم دریچه ای از شعور و آگاهی را به جامعه ی بشری بگشاید.

سه بار از اینکه بازنشسته شرکت نفت هستم به خود بالیدم
دنبال کنید

برای هنرمند اصلا مهم نیست که اثری را که آفریده مورد پذیرش مردم است یا نه؟ و این به خاطر غرور و تعصب بیش از اندازه اش می باشد در عین حال که او خود را هیچ کس می داند.

هنرمند شهرت و دوامش را از راه نفوذ در مردم دارد نه با تبلیغات توخالی و گذرا.

مهم نیست هنرمند چه لباسی بپوشد بلکه وجود اوست که به لباس شخصیت و ارزش می دهد.

هنرمند عشق است و تنها زیبایی را دوست ندارد بلکه او به زشتی ها هم عشق می ورزد چون او می خواهد واقعیت ها را نشان داده و با عشق خود آن ها را بپوشاند.

هنرمند تحمل پذیرفتن حرفی از روی اجبار را ندارد و اگر کاری را به او تحمیل کنند افسرده می شود.

او همیشه در اداره کردن زندگی خود دچار مشکل است و نیازمند حمایت دیگران.

هنرمندان اندازه‌های متفاوتی دارند بعضی غول پیکرند و بعضی کوچکتر…

شاملو می‌گفت: هنرمندان را سلسله جبالی بدانید که بعضی قله‌های آن از ابرها بیرونند، بالاترند؛ اما همواره باید یادمان باشد که هنرمندان وجودی معصومانه و کودکانه دارند. اگر همه اینها بود و بیش از اینها آنگاه ممکن است که او را بشناسیم….

در آخر برای اینکه هنرمند شوید باید حس دیوانگی درون خود را بیدار کنید تا بتوانید در مقابل عادت ها و رفتارهایی که شما را از انجام کارهای مخالف خواسته هایتان باز می دارد بایستید….

برای هنرمند شدن هیچوقت دیر نیست

به قول لئوناردو بیکن : هر هنرمندی در ابتدا مبتدی بوده است

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi