شماره : 109466
۳۰ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰

مسئولان بدانند کالاها براساس نرخ ارز آزاد فروخته می شوند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: مسئولانی که می‌گویند؛ قیمت ارز در کف بازار را به رسمیت نمی‌شناسند بهتر است چرخی در بازار بزنند تا ببیند این تلاطم چگونه قیمت تمامی کالاها را تحت‌شعاع قرار داده است و مردم در چه شرایطی قرار دارند!، بنابراین دیگر زمان پاک کردن صورت مسئله به پایان رسیده است و دولتمردان باید مسئولیت شرایط پیش آورده را بپذیریند.

مصطفی نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با انتقاد از عدم ثبات در بازار سکه و ارز که گرانی کالاهای دیگر را به دنبال دارد، گفت: به‌یقین بخش قابل‌ملاحظه‌ای از تلاطم‌های بازار ارز و کاهش ارزش پول ملی ناشی از شرایط سیاسی و منطقه است اما مسئولان می‌گویند؛ما علاوه‌بر ارز ترجیحی یک ارز مبادلاتی نیز داریم و افراد برای واردات می‌توانند از این مسیر ارز مورد نیاز خود را تامین کند اما واقعیت کف بازار این نیست چراکه به تناسب افزایش نرخ ارز قیمت تمامی کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می‌کند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولانی که می‌گویند؛ قیمت ارز در کف بازار را به رسمیت نمی‌شناسند بهتر است چرخی در بازار بزنند تا ببیند این تلاطم چگونه قیمت تمامی کالاها را تحت‌شعاع قرار داده است و مردم در چه شرایطی قرار دارند!، بنابراین دیگر زمان پاک کردن صورت مسئله به پایان رسیده است و دولتمردان باید مسئولیت شرایط پیش آورده را بپذیریند.  

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از کاهش قدرت خرید مردم و کوچک‌تر شدن سفره آن‌ها، افزود: فروختن کالا به قیمت ارز آزاد در جامعه به معنای نبود نظارت درست بر بازار است لذا سازمان تعزیرات و دیگر سازمان‌های نظارتی باید با این مسئله جدی‌تر برخورد کنند چراکه برخورد با متخلفان اثرات روانی خود را به جا خواهد گذاشت و می‌توان از این طریق بازار را تا حدودی مدیریت کرد./

پایان پیام

 

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109466 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۴۰:۱۸
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109463
۳۰ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸

تنها مسئول تنش با ایران، نتانیاهو و دولت خونخوار اوست

اردوغان رئیس جمهور ترکیه، دیروز طی سخنانی پس از نشست کابینه که برای اولین بار پس از انتخابات محلی تشکیل شد، درباره تنش بین ایران و اسرائیل توضیحات مهمی ارائه کرد.

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت،رئیس جمهور ترکیه با اشاره به تحولات پس از حمله پهبادی و موشکی ایران به اسرائیل ، گفت: مشاهده می کنیم که خطراتی که در هفت ماه گذشته سعی در جلوگیری از آن داشتیم به تدریج به واقعیت می پیوندند. وقایعی که در آخر هفته رخ داد هم استاندارد دوگانه غرب و هم احتمال وقوع جنگی که می تواند کل منطقه را در برگیرد را نشان داد. در آخرین مورد، منبع مشکل باید به درستی شناسایی شود. این عادلانه و اصولی نیست که تحولات را فقط بر اساس شب ۱۳ آوریل ارزیابی کنیم. دولت اسرائیل از ۷ اکتبر، اقدامات تحریک آمیزی را برای گسترش آتش در منطقه انجام داده است.

اردوغان افزود: هدف قرار دادن سفارت ایران در دمشق توسط اسرائیل که برخلاف قوانین بین‌المللی و کنوانسیون وین انجام شد، آخرین قطره ای بود که کاسبه صبر را لبریز کرد. به جز چند کشور، هیچکس به وحشیگری دولت اسرائیل که مقررات بین المللی را زیر پا گذاشت، واکنش نشان نداد. آنهایی که ماه ها در برابر نگرش تهاجمی اسرائیل سکوت کرده اند، بلافاصله رقابتی را برای محکوم کردن واکنش ایران آغاز کردند.

رئیس جمهور ترکیه یادآور شد: ولی در اینجا، این خود نتانیاهو است که باید قبل از هر چیز محکوم و تلعین شود. این کسی جز نتانیاهو نیست که بیش از ۳۴ هزار انسان بی گناه را به قتل رسانده، اصحاب رسانه ای که هدفی جز تهیه گزارش نداشتند را کشته، مدارس، کلیساها، مساجد، اردوگاه های آوارگان و افرادی که در صف دریافت کمک بودند را بمباران کرده و ۱۹۳ روز است در جلوی چشم جهانیان نسل کشی کرده و برای کاهش فشار افکار عمومی هر گونه گستاخی را به نمایش گذاشته است.

وی ادامه داد: نتانیاهو جان شهروندان خود و مردم منطقه را به خطر می اندازد تا عمر سیاسی خود را افزایش دهد. این یک واقعیت غیرقابل انکار است که نتانیاهو و دولت خونخوار او مسئول اصلی تنشی هستند که در شب ۱۳ آوریل همه ما را به شدت نگران کرد. ما معتقدیم که بیاناتی که بدون پذیرش این واقعیت ارائه می شود هیچ فایده ای در کاهش تنش نخواهد داشت. به عنوان ترکیه، ما به ویژه در دو روز گذشته تماس های خود را افزایش داده ایم تا اطمینان حاصل کنیم که قتل عام در غزه به پس زمینه کشیده نشود. وزیر امور خارجه کشورمان با همتایان آمریکایی، ایرانی، انگلیسی و اردنی خود و دبیر کل سازمان ملل متحد گفتگو کرد. ما نیز دیروز با شیخ تمیم امیر قطر گفتگوی تلفنی داشتیم. انشاءالله در طول این هفته به دیپلماسی تلفنی خود ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: همه طرف‌ها باید از این حقیقت آگاه باشند که با تشدید مداوم تنش نتیجه ای حاصل نخواهد شد. افزودن هیزم به آتش و پشتیبانی مداوم از دولت نتانیاهو هیچ سودی برای کسی نخواهد داشت. ما از همه بازیگران دعوت می کنیم که حملات را متوقف کرده و مسئولانه عمل کنند. واضح است که تا زمانی که ظلم و نسل کشی در غزه متوقف نشود، منطقه ما آبستن تنش های جدیدی خواهد بود. تحولات در ۱۹۳ روز گذشته تنها یک قربانی داشته است و آن مردم مظلوم غزه هستند. همه مسئولین، به ویژه جهان اسلام و اتحادیه عرب، اکنون باید صدای خود را بلندتر کنند.

وی همچنین گفت: ما نیز برای این منظور تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت و هر کاری که بتوانیم انجام خواهیم داد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109463 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۳۸:۴۰
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109460
۳۰ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷

نباید قمیت‌های سلیقه‌ای خودروسازان بدون توجه به معیارهای درست پذیرفته شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نباید قمیت‌های سلیقه‌ای خودروسازان بدون توجه به معیارهای درست پذیرفته شود، گفت: نظام حکمرانی صنعت و بازار خودرو باید تدوین و نقش دولت و تولیدکننده در این مسیر به درستی و با دقت تعیین شود.

رضا تقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت درباره وضعیت بازار خودرو، گفت: نظام حکمرانی صنعت و بازار خودرو باید تدوین و نقش دولت و تولیدکننده در این مسیر به درستی و با دقت تعیین شود و در این میان گروهی مشخص همه موضوعات مربوط به این حوزه از جمله قیمت را تعیین تکلیف کنند که به نظر من این وظیفه باید برعهده وزارت صمت باشد زیرا شورای رقابت نهادی عمومی است و چارچوب‌ها را تعیین می‌کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اقدام برخلاف آنچه برخی افراد بیان می‌کنند، قیمت‌گذاری دستوری نیست و قیمت کنترل شده است، بیشتر مواد اولیه و نرخ برق، آب و … با قیمت کنترل شده تامین می‌شود نه نرخ‌های بازار آزاد.

وی اضافه کرد: از آنجاکه هدف دولت این است که خودرو را با قیمت‌های عادلانه به دست مصرف‌کننده برساند بنابراین قیمت خورو باید تعیین شود اما در این مسیر این نکته را نیز قبول داریم که در تعیین قیمت باید تمام هزینه‌ها لحاظ شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: مشکلی که در این مسیر وجود دارد این است که بسیاری از هزینه‌ها از نظر حسابداری تمام شده مورد قبول نیستند و نباید در قیمت نهایی لحاظ شود بنابراین نهاد تنظیم‌گر باید نظارت کند و براساس صورت‌های مالی قیمت‌های منطقی و عادلانه را تعیین کند، علاوه بر صورت‌های مالی ما مرجع‌های دیگری نیز مانند قیمت خودروهای مشابه در منطقه و کشورهای همسایه داریم که باید در تعیین قیمت به این نکات نیز توجه کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نباید قمیت‌های سلیقه‌ای خودروسازان بدون توجه به معیارهای درست پذیرفته شود، افزود: با بورس بازی نیز مخالف هستم و در هیچ کشوری خودرو را در بورس به فروش نمی‌رسانند زیرا با این اقدام خودرو گران می‌شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109460 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۳۷:۴۰
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109457
۳۰ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶

تلاش برای ایجاد تحول با اصلاح ساختار بانک مرکزی تا تصویب قانون جهش تولید مسکن

عضو کمیسیون انرژی مجلس به بخشی از اقدامات مجلس یازدهم همچون اصلاح ساختار بانک مرکزی، تصویب قوانین جهش تولید دانش‌بنیان و جهش تولید مسکن برای حل مشکلات اقتصادی جامعه اشاره کرد.

موسی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت به بخشی از اقدامات مجلس یازدهم در راستای کاهش دغدغه‌های اقتصادی و معیشتی مردم اشاره کرد و گفت: اصلاح ساختار بانک مرکزی ازجمله اقدامات مجلس یازدهم است که می‌تواند در اصلاح زیرساخت‌های بانکی بسیار تاثیرگذار باشد، ضمن آنکه منافع مردم و تولیدکنندگان را توام در بر خواهد گرفت.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی به تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: این قانون نیز به فرمایش مقام معظم رهبری با هدف باز کردن راه برای جوانان برای ثبت و اجرای ایده‌های‌شان در مجلس یازدهم به تصویب رسید همچنین قانون جهش تولید مسکن، ساماندهی اجاره بها و طرح مالیات بر خانه‌های خالی جزو قوانین مترقی مجلس یازدهم است که درصورت همت دولت برای اجرای آن‌ها شاهد تحولات اساسی در حوزه مسکن خواهیم بود.

به گفته احمدی اصلاح قانون صدور مجوزهای کسب و کار و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را نباید در این بین فراموش کرد چراکه نتایج این قوانین زیربنایی در آینده نمایان خواهد شد.   

این نماینده مجلس به تصویب اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: از آنجا که قانون قدیمی که در این حوزه بود پاسخگوی نیازهای مردم و تولیدکنندگان نبود و با شرایط کاری و زمانی کنونی جامعه همخوانی نداشت توسط این مجلس اصلاح شد و اکنون تاثیرات مثبت آن قابل مشاهده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: اصلاح قانون حمایت از تولید صنایع پایین دستی نفت و گاز و میعانات گازی به‌عنوان دغدغه رهبری با هدف جلوگیری از خام‌فروشی، ثروت‌آفرینی و ارزش‌افزوده برای کشور نیز می‌‍تواند برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع پایین دستی و رونق این بخش بسیار مفید خواهد بود./

پایان پیام     

      

 

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109457 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۳۶:۱۷
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109454
۳۰ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴

تلاش و پیگیری برای اتمام پروژه بزرگ تعویض چراغ‌های روشنائی معابر

نماینده شهرستان لنگرود در مجلس از تسریع برای در اجراء و اتمام پروژه کابل خودنگهدار به جای سیم‎های فرسوده، اتمام پروژه بزرگ تعویض چراغ‌های روشنائی معابر و جایگزینی چراغهای LED در سطح حوزه انتخابیه خبر داد.

پرویز محمدنژاد قاضی محله در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت از دیدار با مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر به‌منظور تسریع در اجراء و اتمام پروژه کابل خودنگهدار به جای سیمهای فرسوده در سطح کل شهرستان، اتمام پروژه بزرگ تعویض چراغ‌های روشنائی معابر حوزه انتخابیه و جایگزینی چراغ‌های LED ( که از اسفند آغاز شده) تعویض تمامی تیرهای فرسوده سطح شهرستان که تاکنون تعداد قابل ملاحظه‌ای از آن‌ها تعویض شده، همچنین پرداخت مرحله دوم مطالبات پیمانکاران برق شهرستان که قبلا منابع آن ابلاغ شده بود خبر داد.   

نماینده شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تکمیل پروژه‌های تامین اعتبار شده، تکمیل پروژه ۴۰۰۰ متر مربع‌ای بیمارستان شهید حسین‌پور با پیشرفت تقریب ۵۰ درصدی تسریع در بهره‌برداری از دستگاه MRI بیمارستان شهید حسین‌پور، تجهیز و بهره‌برداری از ۱۲ مورد خانه‌های بهداشت روستایی، تجهیز واحد شیمی درمانی آماده بهره‌برداری بیمارستان امینی لنگرود و تجهیز آزمایشگاه جامع در بیمارستان امینی که قبلا مجوز آن صادر شده مورد تاکید قرار گرفت./

پایان پیام  

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109454 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۳۴:۵۳
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109451
۳۰ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳

عملیات تنبیهی وعده صادق قدرت پوشالی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را فروریخت

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پیامی از عملیات مقتدرانه و عزت مندانه وعده صادق حمایت و قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم و خفر و رئیس کمسیون عمران مجلس طی پیامی از عملیات مقتدرانه و عزت مندانه وعده صادق حمایت و قدردانی کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

” و أعدوا لهم مّااستطعتم من قوّه و من رباط الخیل ترهبون به عدوّ الله و عدوّکم “

  قرآن کریم

 

اقدام تنبیهی قاطع، برق آسا،دقیق وهوشمندانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به محوریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که قدرت پوشالی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را در چشم جهانیان،فرو ریخت و هیمنه دروغین آنان را افشا نمود؛ در خور تقدیر و شایسته تمجید است.

سپاهیان دلاور اسلام و نیروهای مسلّح جان برکف؛ تحت زعامت فرمانده معظم کل قوا، مدّ ظلّه العالی با عملیاتی رعدآسا و حساب شده؛ دشمن صهیونیستی و استکبار جهانی را به خاک مذلّت نشاندند و توان نظامی و دفاعی خود را به رخ جهانیان کشانیدند و حقانیت خویش را به اثبات رساندند.

این جانب با حمایت کامل از عملیات ظفرمندانه نیروهای مسلح و دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از اقدام ارزنده و بازدارنده شان در عملیات ” وعده صادق ” که دنیا را مات ومبهوت خود نمود و مظلومان غزّه و نیروهای مقاومت را امیدوار به آینده ای درخشان و آزای قدس عزیز نمود؛ خالصانه تشکر و قدر دانی می کنم و توفیقاتشان را از درگاه ربوبی خواهانم.

 

أن تنصروالله ینصرکم و یثبّت أقدامکم.

 

دکتر محمد رضا رضایی کوچی

نماینده مردم شریف شهرستان های جهرم و خفر و رییس کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109451 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۳۳:۳۹
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109448
۳۰ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱

ضرورت توجه مراکز دانشگاهی به دیپلماسی علمی/ عدالت‌خواهی باید بستر گفتمان نخبگانی باشد

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین اعتقاد دارد مراکز دانشگاهی باید به مقوله مغفول مانده دیپلماسی علمی توجه جدی کنند.

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، سیدمجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین ظهر امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه) با مسئولان دانشگاه الزهراء دیدار و گفت‌وگو کرد.

نحوه و چگونگی برگزاری همایش بین المللی دیپلماسی زنان در محور مقاومت (در حمایت از زنان و کودکان غزه) و افتتاح نمایشگاه (تصویرگری و نقاشی) در این زمینه موضوع این دیدار بود که از سوی حاضران در نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ابطحی در این دیدار با اشاره به اینکه برگزاری همایش بین المللی خصوصا با محوریت دانشگاه نیازمند همراهی دیگر دانشگاه ها در کشورهای دیگر است، گفت: در واقع شرایط جهانی در حال تغییر است لذا اقداماتمان باید رو به جلو نسبت به قبل متفاوت باشد؛ به عبارتی اکنون نیاز به شبکه سازی است.

وی با بیان اینکه دستیابی به نتایج عملی در پایان این همایش دارای اهمیت دوچندان است، اظهار کرد: در واقع باید به موضوعاتی مانند آموزش زنان در غزه و غیره پرداخته شود و دانشگاه های مشارکت کننده در بازه زمانی مشخصی برای تحقق اهداف پیش بینی شده اقدامات عملی انجام دهند.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین ادامه داد: امروزه همگان اعتراف می کنند که جمهوری اسلامی ایران یکی از بازیگران اصلی منطقه و دنیا محسوب می شود لذا باید اقدامات بنیادی انجام شود؛ به عنوان مثال مراکز دانشگاهی باید به مقوله دیپلماسی علمی که مغفول مانده توجه جدی کنند.

ابطحی در این راستا، افزود: دانشگاه های غربی با راه اندازی مدارس حکمرانی، برای خودشان و دنیا حکمران تربیت می کنند و این مهم در حالیست که ما نیز باید بتوانیم حکمران در تراز انقلاب اسلامی و دنیای اسلام تربیت کنیم.

وی بیان کرد: امروزه شاهد خیرش های مردمی در کشورهای غربی هستیم که منشاء اصلی آنها از دانشگاه ها و مراکز علمی مانند هاروارد و غیره شروع شد؛ در واقع جامعه نخبگانی در دانشگاه ها سبب شدند افکار عمومی دنیا بیدار شود و همه به سمت عدالت خواهی گام بردارند.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین در این راستا، اظهار کرد: بنابراین عدالت خواهی می تواند بستر گفتمانی خوبی برای اقدامات دانشگاهی باشد.

ابطحی گفت: اکنون زمان آن است که به مقوله دشمن شناسی توجه بیشتری شود زیرا دشمنان با تکیه بر ظرفیت های رسانه ای افکار عمومی را منحرف می کنند تا بتوانند دسیسه هایشان را عملیتی کنند.

گفتنی است، در این نشست مسئولان دانشگاه الزهراء نیز موضوعات مورد نظر خود را بیان کردند و به چگونگی و کیفیت برگزاری همایش بین المللی دیپلماسی زنان در محور مقاومت پرداختند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109448 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۳۱:۴۴
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109446
۳۰ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹

برنامه‌های اتاق بازگانی برای تحقق شعار سال تشریح می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در جلسه یکشنبه هفته آینده کمیسیون اجتماعی مجلس، برنامه‌های این سازمان در راستای تحقق شعار سال را شرح می‌دهد.

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در هفته آینده به شرح ذیل است:

روز یکشنبه(دوم اردیبهشت‌‌ماه):

– دعوت از رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به منظور بررسی و تبیین برنامه‌های این سازمان در راستای تحقق شعار سال

روز دوشنبه (سوم اردیبهشت‌‌ماه):

– بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی و نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس از رصدخانه داده‌ها و اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مراکز زیرمجموعه پایگاه ملی رفاه ایرانیان

روز سه‌شنبه(۲۸ فروردین‌ماه):

– جلسه هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی./

پایان پیام

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109446 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۹:۲۱
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109444
۳۰ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸

ممانعت از خروج مجروحان فلسطینی بخشی از سیاست نسل کشی است/ لزوم شکایت کادر درمان دنیا از جنایت جنگی صهیونیست‌ها در دادگاه لاهه

رییس کارگروه بهداشت و درمان و امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین بر ضرورت خارج کردن مجروحان و زخمی ها از غزه به منظور درمان تاکید و گفت: ممانعت رژیم صهیونیستی در این زمینه بخشی از سیاست نسل کشی در فلسطین اشغالی است.

داوودآبادی

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، نشست کارگروه بهداشت، درمان، امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین عصر امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه) با حضور رییس و اعضای کارگروه، جمعی از تشکل های مردمی، پزشکان بدون مرز و فعالان بین المللی حوزه درمان برگزار شد.

داوودآبادی در این نشست ها با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی پس از عملیات طوفان الاقصی، جنایات جنگی زیادی را در غزه انجام داده است، گفت: بر اساس این حملات وحشیانه، افراد زیادی مجروح و زخمی شدند که نیازمند درمان و سپری کردن طول درمان هستند.

رییس کارگروه بهداشت و درمان و امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین اظهار کرد: این مهم در حالیست که جنایتکاران رژیم صهیونیستی اجازه خروج این مجروحان و زخمی ها را نمی دهند؛ این موضوع پیگیری و اجرای سیاست نسل کشی در سرزمین های اشغالی خصوصا غزه است.

وی با اشاره به اینکه مجامع بین المللی نسبت به این اقدام صهیونیست ها سکوت کرده اند که بیانگر رفتارها و استانداردهای متناقض در تفسیر حقوق بشر است، افزود: بر این اساس رژیم صهیونیستی و همه همپیمانانش که در این زمینه فعالیت می کنند باید در محاکم بین المللی محاکمه شوند.

داوودآبادی با اشاره به اینکه طرح شکایت در دادگاه های بین المللی نخستین گام در این زمینه است، تصریح کرد: در واقع طرح شکایت به دلیل تجاوزگری به سرزمین فلسطین یکی از ابعاد و طرح شکایت به دلیل نسل کشی که از طرق مختلف مانند جلوگیری از خروج مجروحان می شود یکی دیگر از راه های مقابله با این رژیم منحوس محسوب می شود.
وی گفت: در واقع دیوان کیفری بین‌المللی، نخستین دادگاه دائمی بین‌المللی با صلاحیت موضوعی برای رسیدگی به جنایات بین ‎المللی اعم از جرایم نسل‌کشی، جنایات علیه بشریت و جنایت جنگی و جنایت تجاوز است.

رییس کارگروه امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین با اشاره به اینکه همه عدالت خواهان و آزاد اندیشان دنیا باید تلاش کنند تا محاصره غزه شکسته شود، گفت: بنابراین تلاش شده با تکیه بر دیپلماسی سلامت و همراهی پزشکان، پرستاران و کادر درمان در کشورهای دنیا، زمینه طرح و ثبت شکایت در دادگاه های بین المللی فراهم شود؛ در واقع کادر درمان آزاده جهان بر اساس قسم نامه پزشکی خود می بایست بر اساس پروتکل ها و قوانین بین المللی از جنایت جنگی صهیونیست‌ها در هدف قرار دادن بیمارستانها، کادر درمان و انسانهای بی پناه از جمله کودکان و زنان در دادگاه لاهه طرح شکایت کنند.

وی با یادآوری نامه نگاری کودک فلسطینی به بایدن، رییس جمهور آمریکا و بیان مشکلات به دلیل اقدامات ضد بشری صهیونیست ها، اظهار کرد: همه این موارد مصداق های عینی برای طرح و ثبت شکایت است؛ در واقع باید تلاش شود مردم غزه نیز با کمک جریان های مردمی به صورت شخصی نیز نسبت به جنایت جنگی صهیونیست ها در دادگاه های بین المللی شکایت ثبت کنند.

داوودآبادی با بیان اینکه کارگروه امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین با همراهی تشکل های مردمی در داخل کشورمان پیگیر اجرای این طرح در راستای شکست حصر غزه است، تصریح کرد: در این راستا رایزنی های خوبی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جامعه پزشکان و پرستاران شده و امیدواریم وزارت امور خارجه کشورمان نیز به صورت جدی به میدان بیاید زیرا جمهوری اسلامی نماینده ویژه ای در دادگاه بین المللی دارد که امور را پیگیری می کند.

رییس کارگروه امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین خاطرنشان کرد: شکل گیری و شبکه سازی پزشکان و پرستاران بدون مرز مسلمان و نهادهای امدادرسان بین المللی برای شکسته شدن محاصره مردم مظلوم غزه و دسترسی امدادرسانان برای کمک به مجروحین و مصدومین و آسیب دیده گان از ضروریات جهان امروز است.

گفتنی است، در این نشست اعضاء کارگروه بهداشت و درمان و امداد و نجات و همچنین پزشکان و پرستاران بدون مرز و فعالان بین المللی حوزه درمان نیز موضوعات مربوط به وضعیت درمانی در غزه را بیان کردند و به بحث و تبادل نظر در خصوص اقدامات آتی پرداختند./

 

پایان پیام

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109444 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۸:۰۰
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109441
۳۰ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶

واگذاری ستاد احیای دریاچه ارومیه به استانداری، تقلیل امر ملی است

نماینده مردم تبریز در مجلس با تاکید بر اینکه راه تداوم حیات دریاچه ارومیه تنها بارش نیست و اقدام علمی و عملی فراوانی می‌طلبد، عنوان کرد: در دولت سیزدهم، ریاست ستاد احیای دریاچه -بعد از یک سال که معلق مانده بود- به استانداری ارومیه واگذار شد؛ یعنی تصمیم‌گیری برای موضوع مهم دریاچه ارومیه از سطح کشوری به یک استان محدود شد، درحالی‌که که در موضوع دریاچه ارومیه یک منطقه آبریز مطرح است نه یک استان.

مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزای خانه ملت، درباره وضعیت دریاچه ارومیه و امکان احیای مجدد آن پس از بارش‌های اخیر و افزایش ۵۰ سانتیمتری سطح تراز آن از ابتدای سال آبی جاری، تاکنون، عنوان کرد: راه تداوم حیات دریاچه ارومیه تنها بارش نیست و اقدامات علمی، کارشناسی و عملی لازم دارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت قبل یک ستاد احیا برای دریاچه ارومیه تشکیل شد که رئیس آن، معاون رئیس جمهور و گروه نظارت آن جمعی از اساتید دانشگاه صنعتی شریف، بعلاوه کارشناسان برجسته این حوزه بودند که با بیش از ۵۰۰  استاد و کارشناسان داخلی و خارجی مشورت و جمع‌بندی کرده بودند و به ۲۷ راه‌حل رسیده بودند

پزشکیان ادامه داد: قرار بود حاکمیت این راه‌حل‌ها را پیاده کند و ادامه دهد تا دریاچه احیا شود، اما متاسفانه با تغییر دولت و در دولت سیزدهم، ریاست ستاد احیای دریاچه -بعد از یک سال که معلق مانده بود- به استانداری ارومیه واگذار شد؛ یعنی تصمیم‌گیری برای موضوع مهم دریاچه ارومیه از سطح کشوری به یک استان محدود شد، درحالی‌که که در موضوع دریاچه ارومیه یک منطقه آبریز مطرح است نه یک استان و ممکن است استاندار تبریز یا کردستان و مسئولان مربوطه دیگر استان‌ها، حرف استاندار ارومیه را نپذیرند.

وی تصریح کرد: درواقع در دوره قبل مسئولیت ستاد احیای دریاچه ارومیه با سطوح بالای دولت و شخص رئیس‌جمهور ارتباط داشت، اما در این دوره شاید اصلاً به استاندار ارومیه وقت داده نشود که درمورد موضوع با رئیس جمهور صحبت کند. درواقع استاندار اگر بخواهد هم خیلی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد؛ چرا که ۱۰۰ تا کار دارد که یکی از آن‌ها دریاچه ارومیه است درحالی که دریاچه ارومیه یک مسئله ملی و منطقه‌ای است و با حرف نمی‌توان مشکل آن را حل کرد. با این احوالات من عزم و اراده برای حل مسئله نمی‌بینم.

نماینده مردم تبریز با اشاره به تغییر گروه نظارت ستاد دریاچه ارومیه در دولت سیزدهم، اضافه کرد: گروه نظارت هم از کارشناسان دانشگاه صنعتی شریف، به تعدادی کارشناس در استانداری آذربایجان غربی رسیده است؛ در نتیجه نه آنچنان که باید نظارت داشتند، نه آن برنامه‌های تدوین شده را اجرا کردند؛ فقط مقدار کمی برنامه انجام شده و مقداری هم باران آمده است که با این هم نمی‌توان دریاچه را احیا کرد.

پزشکیان با تاکید بر اینکه راه‌حل نجات دریاچه ارومیه، راه‌حل علمی است و اجرای آن انسان‌های دانا، کاردان و انگیزه‌دار می‌خواهد نه کسی که یکی از صدتا کار آن، دریاچه ارومیه است؛ گفت: اگر دولت واقعاً می‌خواهد مشکل دریاچه ارومیه راحل کند باید حرف کارشناسان را گوش کند، براساس آن عمل کند و مصمم باشد که خلاف آن عمل نشود؛ که متاسفانه در حال حاضر خلاف ان خیلی کارها می‌شود.

وی با اشاره به رهاسازی برخی صدهای حوزه آبریز دریاچه به عنوان قسمتی از۲۷ برنامه کارشناسی شده در دولت قبل که تا حدی اجرایی شده است، اضافه کرد: درست است کارهای کمی انجام شده اما پاسخگو نیست. علاوه بر رهاسازی سدها باید نوع و میزان کشت تغییر می‌کرد، شیوه‌های آبیاری اصلاح می‌شد، انتقال آب صورت می‌گرفت، بهره‌وری را بهتر می‌کردند و چاه‌های مجاز و غیرمجاز منطقه را مدیریت می‌کردند که همه این‌ها مغفول مانده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  برای مثال یکی از این ۲۷ برنامه ایجاد اشتغال جدید برای آن دسته از کشاورزانی بود که ممکن بود در جریان اجرای برنامه‌های ستاد احیای دریاچه مجبور به تغییر شغل‌ و دچار مشکل شوند، که متاسفانه در دوره جدید مجموعه این کارها را رها کردند./

پایان پیام 

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109441 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۶:۳۴
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109438
۳۰ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵

قطع ارتباط مکرر چند روزه شهرستان گلشن و بخش مرزی کله‌گان به دلیل نداشتن پل ورودی و راه مناسب

نماینده مردم سراوان، سیب سوران، مهرستان و گلشن در مجلس، گفت: طی سه روز گذشته به صورت مکرر ارتباط شهرستان گلشن و بخش مرزی کله‌گان به دلیل نداشتن پل ورودی و راه مناسب قطع شده است.

ملک فاضلی نماینده مردم سراوان، سیب سوران، مهرستان و گلشن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، در خصوص وضعیت مناطق سیل زده در بارندگی‌های اخیر استان سیستان و بلوچستان، گفت: باران در منطقه‌ای مانند سیستان و بلوچستان که همواره در سال‌های گذشته با بحران آب مواجه بوده‌اند رحمت الهی بوده و خوشبختانه مدتی است که بارندگی‌های خوبی را در استان شاهد هستیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر در حوزه انتخابیه خود حضور دارم و شاهد خساراتی هستم که بر اثر سیل به ساختارهای چهارشهرستان وارد شده است، ادامه داد: در شهرستان مرزی گلشن و بخش مرزی کله‌گان خسارت‌ها شدید بوده و ارتباط زمینی و آب و برق بخش کله‌گان با جمعیتی ۹ هزار نفره حدود ۳ شبانه روز قطع بود.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان گلشن دارای رودخانه‌ای بوده که طغیان آن ارتباط این شهرستان با سایر نقاط خصوصا با شهرستان سراوان را قطع می‌کند، عنوان کرد: پل ورودی شهرستان گلشن به دلیل عدم اختصاص و ابلاغ اعتبار مورد نیاز مصوب احداث نشده است.

فاضلی تصریح کرد: برخی از روستاها که در دل رودخانه قرار دارند تقاضا دارند به بالادست سد ماشکید علیا انتقال داده شوند تا درصورت طغیان رودخانه و بروز حادثه دچار آسیب نشوند.

وی افزود: متاسفانه در استان سیستان و بلوچستان که نیازمند آب هستیم در سنوات گذشته پروژه‌های آبخیزداری اجرا نشده و میزان اعتبار آبخیزداری چهار شهرستان حوزه انتخابیه اینجانب صفر بوده است در حالی که تعداد زیادی از روستاهای این شهرستان‌ها با جمعیتی حدود یکصد هزار نفر براساس آبخیزداری شکل گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه مطالعات اولیه چگونگی اجرای پروژه‌های آبخیزداری در حوزه انتخابیه من صورت نگرفته است، ادامه داد: با درخواست‌های مکرر اینجانب تنها مطالعات ۱۰ درصد مناطق انجام شده تا بتوانند طرح و برنامه‌ای برای دریافت اعتبارات داشته باشند. در شهرستان سراوان ۲۰ رشته قنات با قدمت بسیار زیاد داریم که ۱۰ رشته آن در اثر خشکسالی‌های باغات مردم و سیل‌بندها خشک شده‌اند و با آبخیزداری صحیح می‌توانستیم از این اتفاق جلوگیری کنیم.

فاضلی با تاکید بر اینکه خسارت وارده به خانه‌های خشت و گلی پرداخت شود، عنوان کرد: در سه سال اخیر سیل‌های موسمی به خانه‌های مردم و اراضی کشاورزی خسارت وارد و گزارش آن نیز تهیه شده اما متاسفانه پولی جهت جبران خسارت پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه در روستاهای نامبرده طی سه سال گذشته به دلیل سیل باغات مردم و سیلبندان‌ها نیز از بین رفته‌اند، تصریح کرد: مسئولین کشوری، استانی و نمایندگان مجلس در مناطق سیل زده حاضر شدند اما اعتباری که مشکل مردم را برطرف کنند پرداخت نشده است.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس با اشاره به اینکه امروز ده‌ها تلفن از مردم خسارت دیده دریافت کرده‌ام و در برخی از روستاها هلال احمر نتوانسته است چادر و کمک های امدادی را به دست مردم سیل زده برساند، افزود: شایسته نیست در استانی که یک قطه آب حیاتی بوده سالانه میلیاردها متر مکعب آب حاصل از بارندگی‌ها از دسترس خارج و وارد کشور پاکستان شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109438 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۵:۱۱
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109436
۳۰ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱:۱۵

دروغ‌های شاخدار صهیونیستها/ هاگاری یا «گوبلز اسرائیل»؟

امروزه جنگ روانی به یکی از ابعاد جدایی ناپذیر جنگ‌ و درگیری‌های نظامی مبدل شده است. هرچه میزان دستیابی واحدهای سیاسی به اهداف تعیین شده در میدان نبرد پایین‌تر بیاید، منطقاً میزان توسل و نیاز به جنگ روانی و دروغ‌پردازی هم بیشتر می‌شود.

– اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در ماه‌های اخیر و با تبدیل شدن جنگ غزه به یک باتلاق برای رژیم صهیونیستی بارها شاهد طرح ادعاهایی از سوی مقامات اسرائیل به خصوص ژنرال «دانیل هاگاری»، سخنگوی ارتش این رژیم در توجیه اقدامات اشغالگرانه و وحشیانه ارتش اسرائیل و یا ضربات و آسیب‌های وارده به آن بوده‌ایم.اما عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی در ۱۴ آوریل ۲۰۲۴ نیاز رژیم صهیونیستی به پنهانکاری و توجیهات دروغین را تشدید کرد. هاگاری برای توجیه این شکست استراتژیک و خدشه دار شدن قدرت بازدارندگی اسرائیل در برابر جمهوری اسلامی ایران، تا به این لحظه دروغ‌های جالبی را مطرح کرده که انسان را به یاد جوزف گوبلز، وزیر تبلیغات دولت هیتلر در آلمان نازی می‌اندازد.گوبلز مدعی بود در صنعت پروپاگاندا هرچه دروغی بزرگ‌تر باشد، باورپذیرتر خواهد بود. به نظر می‌رسد ارتش اسرائیل و به ویژه دانیل هاگاری نیز همین تکنیک را مبنای فعالیت‌های خود قرار داده اند.شاید گزافه نباشد اگر بگوییم ادعای «رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌ها و پهپادهای ایران» در همان ساعات نخست عملیات وعده صادق، بزرگ‌ترین دروغی بود که در طول نزدیک به ۲۰۰ روزی که از شروع جنگ می‌گذرد از زبان هاگاری مطرح شد.این ادعا از طریق بررسی کَمی تعداد موشک‌ها و پهپادهای ایران در حمله انتقامی ۱۴ آوریل کاملاً قابل راستی‌آزمایی است. بنابر ادعای رسانه های غربی تعداد کل موشک‌ها و پهپادهای ایرانی در این عملیات بین ۳۲۰ تا ۳۵۰ عدد بوده است. با چنین فرضی در صورت قبول ادعای هاگاری باید به خود بقبولانیم که تنها سه موشک یا پهپاد ایرانی به اهداف برخورد داشته است. اما حتی رسانه‌های بین المللی غربی و برخی رسانه‌های اسرائیلی از برخورد موشک‌های ایرانی دست‌کم در ۶ نقطه سرزمین های اشغالی خبر داده اند؛ این ۶ نقطه عبارتند از پایگاه رامون، پایگاه نواتیم، منطقه عراد، اطراف شهر قدس غربی، ام الفهم و جولان اشغالی. همچنین تعداد برخوردها براساس ویدیوها نیز بسیار بیشتر از ادعای هاگاری است. تنها در یکی از ویدیوها که به پایگاه نواتیم اختصاص دارد، ۷ برخورد به تصویر کشیده شده است.دومین دروغ قابل توجه هاگاری و اسرائیلی‌ها در ایام نبرد طوفان الاقصی و لشکرکشی ارتش اسرائیل به غزه به ویژه مراکز درمانی و بهداشتی این باریکه، ادعای وجود مقر اصلی فرماندهی حماس در زیر بیمارستان الشفا بود. دستگاه‌ پروپاگاندای ارتش اسرائیل تبلیغات زیادی در این مورد انجام داد و برای ذهنیت سازی در این مورد یک ماکت کارتونی هم توسط ارتش اسرائیل پخش شد که نشان از وجود مقر فرماندهی در زیر این بیمارستان داشت. این تلاش‌ها با هدف توجیه حمله بعدی ارتش اشغالگر به این بیمارستان انجام پذیرفت. اما پس از اتمام حمله و اشغال بیمارستان، اسرائیلی‌ها نتوانستند ادعای وجود مقر فرماندهی مرکزی در زیر این بیمارستان را ثابت کنند.سومین دروغ بزرگ و شوکه کننده هاگاری و ارتش اسرائیل در این مدت ادعای سر بریدن ۴۰ نوزاد توسط اعضای گروه های مقاومت فلسطینی در روز اجرای عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر بود. هاگاری تصاویری را در این رابطه نشان داد که مدعی بود نوزادان مذکور سر بریده شده اند اما به دلایل انسانی تصاویر کودکان مزبور محو و تیره و تار شده بود. این دروغ هاگاری و ارتش اسرائیل نیز از طریق جست‌وجوی معکوس در موتورهای جست‌وجو برملا شد؛ چرا که تصاویر مورد ادعای هاگاری از قبل در اینترنت موجود بودند و ارتش اسرائیل سعی در رتوش و سوءاستفاده از آنها برای بهره برداری های تبلیغاتی خود علیه حماس و سایر گروه های مقاومت فلسطینی داشت.پنهانکاری در زمینه اعلام تلفات انسانی اسرائیل و در پیش گرفتن تایید قطره‌چکانی کشته‌ها و زخمی‌ها نیز، یکی دیگر از دروغ های بزرگ در کلکسیون دروغ های هاگاری در این مدت بوده است. از ابتدای جنگ در هر درگیری ابتدا خبرهایی که گروه‌های مقاومت از کشته و زخمی شدن نظامیان اسرائیلی ارائه می دادند توسط هاگاری و تیم اطلاع‌رسانی ارتش اسرائیل تکذیب می‌شد، ولی در موارد بسیاری دیده شده که با گذشت چند روز شمار کشته‌شدگان به صورت روزانه افزایش می‌یابد و به عدد اعلام شده از سوی گروه های فلسطینی نزدیک‌تر می شود. همین رویداد درباره فاز نخست حمله طوفان الاقصی در روز هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) نیز به شکلی بارز رقم خورد، به طوری که تا چند روز اسرائیلی‌ها حاضر به تایید کردند تعداد کشته‌شدگان این روز (بیش از ۱۱۰۰ نفر) نبودند.همچنین هاگاری در یک مرحله تعداد کشته‌شدگان را ۱۰۰ نفر هم کاهش داد و مدعی شد، این ۱۰۰ نفر جزو نیروهای فلسطینی بوده اند که به اشتباه اسرائیلی در نظر گرفته شده اند. این درحالی است که همه نیروهای فلسطینی که در عملیات هفتم اکتبر مشارکت داشتند، یونیفرم مخصوص گروه های مقاومت را بر تن داشتند.افتضاح دیگری نیز در همین زمینه درباره تعداد زخمی‌های اسرائیلی رقم خورد. حدود ۱۰ روز قبل هاگاری آمار کل صهیونیست‌های مجروح را ۱۵۹۳ نفر دانست. این درحالی است که روزنامه هاآرتص در گزارشی رقم اعلامی هاگاری را دروغ خواند و نوشت: از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون ۱۹۴۹ نفر فقط در بیمارستان برزیلای بستری شده اند. همچنین ۱۳۷ نفر در بیمارستان «اسوتا» در اسدود، ۱۴۸ نفر در «ایخیلوف»، ۱۸۱ تن در «هارامبام»، ۲۰۹ نفر در «هداسا»، ۲۸۷ نفر در «بیلینسون»، ۱۳۹ تن در «شعری تصدک»، ۱۰۰۰ نفر در بیمارستان «سوروکاه» و حدود ۵۰۰ نفر در بیمارستان «شیباه» پذیرش شده‌اند که البته این لیست، مشتی از خروارها مجروحان نظامی اسرائیل است.سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد در مجموع به نظر می رسد رژیم صهیونیستی با بهره گیری از تجربیات جنگ های بزرگ جهانی و تاثیر تبلیغات بر اذهان افکار عمومی تلاش دارد تا با طرح ادعاهای واهی و دروغین ضمن به حاشیه راندن جنایات نظامیان این رژیم در نوار غزه، تصویری پرابهت و با شکوه را از ارتش اسرائیل و ساختار نظامی این رژیم به جهانیان عرضه دارد. امری که تنها با مشاهده حجم آسیب های وارده بر ساختار ارتش رژیم صهیونیستی در روز عملیات طوفان الاقصی و تصاویر منتشرشده از داخل سرزمین های اشغالی از اصابت موشک ها و پهپادهای ایرانی به اهداف مختلف در جریان عملیات وعده صادق به آسانی قابل راستی آزمایی است.انتهای پیام/

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109436 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت ۰۱:۱۵:۴۷
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109433
۲۹ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵

مهلت مجدد مجلس به دولت برای عبور از بحران دارو؛ قول مساعد دولت برای حل این مشکل

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از مهلت مجدد مجلس به دولت برای عبور از بحران دارو و قول مساعد دولت برای رفع این مشکل خبر داد.

سلمان اسحاقی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با اشاره به مشکل کمبود دارو در کشور، گفت: با تدبیر دکتر قالیباف، رئیس مجلس و همچنین شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و تکیه بر تاکید رهبر معظم انقلاب در رفع مشکلات مردم با تعامل، انسجام و همبستگی بین قوا و با توجه به جلسات فشرده کمیسیون در مورد استنکاف دستگاه های متولی در تامین دارو و شیرخشک در کمیسیون بهداشت، به اتفاق نظری رسیدیم و دکتر قالیباف رئیس مجلس به مسئولان مربوطه مهلتی را داد تا بتوانند مشکل ناشی از کمبود دارو و شیرخشک را حل کنند و کاهش دهند.

وی افزود: در این رابطه مقامات عالی دستگاه های متولی پس از برگزاری نشست های مکرر متوجه شدند که برخی از موضوعات و مشکلات مانند کمبود دارو را می توان با برنامه ریزی منسجم و هماهنگ و در زمان خودش رفع کرد تا با کمبودها مواجه نشویم.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس یازدهم ادامه داد: از آنجایی که رئیس مجلس تاکید داشتند که مجلس اصرار بر رفع مشکلات مردم دارد و امروز هم مقامات عالی دستگاه های متولی در امر رفع کمبود دارو اعلام آمادگی کردند که با برنامه ریزی منسجم، منظم و دقیق این مشکل را رفع کنند بنابراین بازه زمانی مجددی به آنها داده شد تا بتوان از بحران کمبود دارو عبور کرد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109433 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز چهارشنبه 29 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۳۵:۰۷
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109430
۲۹ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴

عملیات وعده صادق سپرموشکی و سیستم راداری صهیونیست‌ها را درهم شکست

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین گفت: عملیات وعده صادق سپرموشکی و سیستم راداری دشمن را درهم شکست و این سپر را از نظر تاکتیکی، تکنیکی، عملیاتی و نظامی فاقد ارزش کرد که امری مهم تلقی می شود.

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، سیدمجتبی ابطحی، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین امروز (سه شنبه ۲۸ فروردین ماه) در جمع نمایندگان مجلس یازدهم ضمن تحلیل و بررسی عملیات وعده صادق، گفت: دوستان در عرصه مقاومت همواره به رژیم صهیونیستی آسیب می زدند و در مقابل آنها ایستاده بودند لذا این موضوع و همچنین برخی مسائل داخلی موجب شده بود دشمن تصور کند که کشورمان توانایی رویارویی مستقیم با آنها را ندارد.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب چهار مرتبه در سخنان خود بر تنبیه رژیم صهیونیستی تاکید داشتند که نشان از اهمیت این امر بوده و بی سابقه است، اظهار کرد: دشمنان ابتدا برای اینکه این موضوع تحقق نیابد، اقدام به افزایش فشار حداکثری کردند؛ بر این اساس وزراء و سفرای متعددی با کشورمان تماس داشتند که آخرین تلاش مربوط به چند ساعت قبل از عملیات است.

دستیار ویژه وزیر کشور در امور فلسطین و محور مقاومت افزود: در واقع آخرین پیشنهاد مربوط به مصری ها بود که مطرح کردند ما آتش بس کامل را در غزه محقق می کنیم؛ کشورمان پاسخ داد این آتش بس از شدت عملیات می کاهد اما عملیات را لغو نمی کند.

ابطحی با بیان اینکه هیچ فردی در کشور وجود ندارد که نخواهد به اقدامات صهیونیست ها پاسخ داده شود که امری قابل تامل است، تصریح کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب در سال های قبل تاکید کرده بودند که اگر خطایی صورت بگیرد، تلاویو و حیفا با خاک یکسان می شود، صهیونیست ها تصور می کردند که نوع عملیات ما انهدامی خواهد و زیرساخت ها و تاسیسات آنها را هدف قرار می دهیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها پس از عزم ایران به میدان آمدند تا زمینه سازی عدم موفقیت عملیات را فراهم کنند، بیان کرد: بر این اساس هشت منطقه دفاعی و شش لایه آتش تشکیل دادند و کلیه توان ضدموشکی آمریکا، فرانسه، انگلیس و رژیم صهیونیستی و همچنین امکانات ضدموشکی و غیره کشورهای دیگر نیز به میدان آمدند.

دستیار ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فلسطین ادامه داد: پهپادها پنج منطقه از هشت منطقه پدافندی دشمن را مشغول کردند؛ بر این اساس باید اذعان کرد پهپادها صددرصد به اهدافش دست یافتند؛ همچنین ۱۲ موشک هایپرسونیک همگی به اهداف مشخص شده برخورد کردند.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین با اشاره به اینکه دو طرح برای اجرای این عملیات تهیه شد، گفت: طرح های کم شدت و نیابتی و پرشدت مستقیم دو برنامه بود؛ بنا شد مقاومت در سطحی که تا الان وارد عرصه شده، اقدام کند و بیشتر ورود نکند.

ابطحی بیان کرد: در پاسخ به صهیونیست ها باید نکاتی مانند ملاحضات داخلی، عدم توسعه جنگ، عدم جرات دشمن در پاسخ دهی متقابل، موثر بودن دفاع مشروع و اجرای عملیات در کمترین زمان و غیره مورد توجه قرار می گرفت که همگی لحاظ شد.

وی با اشاره به اینکه شش ناو ضد موشک به منطقه وارد شد و دشمنان شبکه زمینی و هوایی راه اندازی کردند، افزود: در این میان پانزده هواپیمای اطلاعاتی به پرواز درآوردند و همچنین سیستم ضد اطلاعاتی عملیاتی شد تا کشورمان به هدف های خودش دست نیابد؛ باید یادآور شد ۱۰ کشور در میدان نبرد بودند که قابل تامل است.

دستیار ویژه وزیر کشور در امور فلسطین و محور مقاومت تصریح کرد: نباید فراموش کرد که دشمن در درگیری با لبنانی ها، یمنی ها و عراقی ها نسبت به سیستم موشکی و پهپادی کشورمان اطلاعات بدست آورده بود درحالی که ما هنوز سیستم راداری آنها را امتحان نکرده بودیم اما اثربخشی ها کاملا مشهود بود.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین اظهار کرد: در این میان باید اذعان کرد موشک های بارشی یا خوشه ای نیز عملیات خودشان را انجام دادند؛ آنها نیز سپر دوم برای موفق شدن هایپرسونیک ها بودند بنابراین باید اذعان کرد صددرصد موفق عمل کردند.

ابطحی خاطرنشان کرد: این عملیات سپرموشکی و سیستم راداری دشمن را درهم شکست و این سپر را از نظر تاکتیکی، تکنیکی، عملیاتی و نظامی فاقد ارزش کرد که امری مهم تلقی می شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109430 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز چهارشنبه 29 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۳۴:۱۹
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109427
۲۹ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳

دلخوش مزایای قانون تجارت را تشریح کرد

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس، تقویت نهاد نظارت و حسابرسی شرکت های تجاری برای حفظ منافع سهامداران و طلب کاران، اصلاح مقررات تجاری متناسب با نیاز روز، تسهیل فضای کسب و کار، پیشگیری از فساد اقتصادی و پولی و پولشویی، رفع نواقص و خلاء های قانونی در حوزه تجارت، بروزرسانی احکام ورشکستگی، رعایت حقوق سهامدارن خرد را از جمله مزایای قانون تجارت برشمرد.

سید کاظم دلخوش اباتری در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با اشاره به پایان بررسی لایحه تجارت در مجلس، گفت: قانون تجارت مربوط به سال ۱۳۱۱ است و لازم بود در آن اصلاحاتی انجام شود.

وی با یادآوری اینکه لایحه اصلاح قانون تجارت چندین سال است در کمیسیون های قضایی و حقوقی و اقتصادی در حال بررسی است، افزود: قانون تجارت دارای ۱۳۴۳ ماده در قالب ۵ کتاب است که زمینه های لازم را برای ارتباطات تجاری و اقتصادی تجار فراهم می کند و می تواند برای تجار بسیار مثمرثمر باشد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم، تقویت نهاد نظارت و حسابرسی شرکت های تجاری برای حفظ منافع سهامداران و طلب کاران، اصلاح مقررات تجاری متناسب با نیاز روز، ملاحظه سیاست های بازار و سرمایه پولی، بانکی، حسابداری و تحولات تجاری و الکترونیک، مقابله با شرکت های کاغذی، تسهیل فضای کسب و کار، پیشگیری از فساد اقتصادی و پولی و پولشویی، رفع نواقص و خلاء های قانونی در حوزه تجارت، بروزرسانی احکام ورشکستگی، تطبیق قانون با الزامات و توصیه های نهادهای بین المللی حقوقی و تجاری، رعایت حقوق سهامدارن خرد و منع تملک سهام شرکت ها به صورت متقابل را از جمله مزایای قانون تجارت برشمرد./

پایان پیام

 

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109427 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز چهارشنبه 29 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۳۳:۲۳
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109424
۲۹ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲

عملیات ایران ثابت کرد رژیم صهیونیستی در ضعیف‌ترین حالت خود قرار دارد

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: ایران اهدافی را در عمق رژیم غاصب اسرائیل هدف قرار داد و ثابت کرد این رژیم در ضعیف ترین حالت و زمان ها قرار دارد.

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران عصر امروز (سه شنبه ۲۸ فروردین ماه) در نشست تحلیل و بررسی عملیات “وعده صادق”، گفت: به جمهوری اسلامی ایران بخاطر این دستاورد تبریک می‌گوییم؛ این حق مشروع ایران است که در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی خصوصا حمله به کنسولگری در سوریه واکنش نشان دهد. همانطور که ما در جنبش های مقاومت اعلام کردیم، در کنار ایران برای احقاق حق مشروعش ایستاده ایم

وی با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق یک تحول استراتژیک محسوب می شود، اظهارکرد: سیزده آوریل یکی از تاریخ هایی است که همانند هفت اکتبر در تاریخ ملت ها ثبت خواهد شد؛ در واقع رژیم صهیونیستی از داخل خاک جمهوری اسلامی مورد هدف قرار گرفت.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به اینکه دلایل زیادی برای دفاع مشروع ایران در مقابل جنایت های رژیم صهیونیستی وجود دارد، افزود: یکی از نمادهای این عملیات که در جنگ مردم غزه نشان داده شد، این است که صهیونیست‌ها به تنهایی در حال جنگ نیستند بلکه استبکار جهانی را در کنار خود دارند و خودشان هم نماد این استبکار هستند.

ابوشریف در این زمینه، تصریح کرد: مردم منطقه باید به این موضوع توجه کنند که آمریکا نه دوست ملت ها است و نه دوست ملت های منطقه خواهد بود بلکه حال اجرای پروژه سلطه گرایانه خود است.

وی گفت: یکی از نشانه های جنگ مردم غزه این است که صهیونیست ها تلاش های زیادی برای بازدارندگی خود کردند اما طوفان الاقصی نشان داد این توان همچنان دچار ضعف های دیگر است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران ادامه داد: یمنی ها این روزها صهیونیست ها را هدف قرار می‌دهند، حزب الله از شمال، نوار غزه نیز شش ماه در جنگ است اما امروزه ایران اهدافی را در عمق رژیم غاصب اسرائیل قرار داد که ثابت کند این رژیم در ضعیف ترین زمان ها قرار دارد.

ابوشریف تصریح کرد: رژیم صهیونیستی ادعا کرد فقط ۹ فروند موشک به اهدافش اصابت کرده و تلاش کرده با انتشار تصاویر ساختگی حجم تلفات خود را کم نشان دهد اما حداقل ۱۲ موشک اصابت کرده است؛ البته مسئله اصلی اصابت موشک نیست بلکه بعد روانی ایجاد شده در داخل رژیم صهیونیستی مهم است.

وی بیان کرد: رژیم صهیونیستی شکننده است و توان و تاب آوری جنگ داخلی را ندارد؛ بعد شهادت فرماندهان در کنسولگری و سپس تهدید ‌ایران به پاسخ، رعب و وحشت جامعه صهیونیست ها را رقم زد. در واقع مشاهده کردیم که به فروشگاه ها حجمه وارد کردند و مواد غذایی انبار کردند که نشان از وحشت است؛ البته این فقط بخشی از بازخوردهای است که موجب ترس صهیونیست ها شد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران افزود: باید یادآور شد دو سال قبل دانشگاهی در تلاویو نظر سنجی در‌مورد دستیابی ایران به بمب هسته ای انجام داد؛ در آن زمان یک چهارم اعلام کردند در این صورت از فلسطین اشغالی خارج می‌شوند؛ این یکی از دلایل نشان دهنده ضعف در جامعه صهیونیستی است.

ابوشریف با اشاره به اینکه بازتاب های اقتصادی این عملیات نیز گستدره تر خواهد بود، بیان کرد: در واقع شاهد خروج سرمایه ها از فلسطین اشغالی خواهیم بود که قابل تامل است.

وی با بیان اینکه از زمان هدف قرار گرفتن کنسولگری ایران در سوریه، به نوعی حملات علیه ملت فلسطین کاهش یافته است، افزود: این مهم در حالیست که پس از عملیات اخیر، ورود مواد غذایی به نواز غزه بیشتر شده و حتی مسئله یورش به رفح نیز برای چند روز مسکوت گذاشته شده است؛ همچنین نباید فراموش کرد در شب عملیات وعده صادق، آسمان غزه خالی از هواپیماها و پهپادهای صهیونیست ها بود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تصریح کرد: این عملیات تبعات مثبتی بر روحیه ملت فلسطین ایجاد کرد و نشان داد کسانی هستند که در کنارشان قرار دارند؛ همچنین برای کل منطقه پیام داشت و بدون شک نقطه عطفی در همکاری های منطقه ای خصوصا میان مقاومت خواهد بود.

ابوشریف با تاکید بر اینکه عملیات وعده صادق برای کل جهان نیز پیام مهمی به همراه داشت، گفت: کشورهای شرق دریای مدیترانه و کشورهای حاضر در دریای سرخ در ‌این عملیات مشارکت داشتند؛ در واقع تمامی این کشورها شرایط خاصی را تجربه کردند بنابراین باید اذعان کرد این عملیات بنیانگذار مرحله جدیدی بود و تحول راهبردی و استراتژیک مهمی را رقم زد که در تاریخ جاودان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این عملیات به فضل خداوند و خون شهدا موفق شد، خاطرنشان کرد: باید یادآور شد بنده در شب قدر همراه شهید زاهدی در مشهد بودم و صبح وقتی با وی خداحافظی میکردم نمی‌دانستم شهید خواهد شد؛ وی شب روحانی را سپری کرد لذا انشاالله با پیامبران محشور خواهد شد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109424 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز چهارشنبه 29 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۳۲:۳۵
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109421
۲۹ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱

احیای 9 همت برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس یازدهم

مهدی عیسی‌زاده در نشست فراکسیون بازنشستگان مجلس با جمعی از منتخبین و رؤسای کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور، گفت: یکی از نقاط قوتی که طی یک سال گذشته برای بازنشستگان از طریق این فراکسیون حاصل شد، احیای ۹ همت پولی است که در سال ۱۴۰۱ برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص داده شده بود و می‌رفت که این بودجه به نوعی هدر رود.

مهدی عیسی‌زاده، نماینده مردم میاندوآب و رئیس فراکسیون بازنشستگان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت و در تشریح نشست این فراکسیون با جمعی از منتخبین و رؤسای کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور عنوان کرد: در ابتدای نشست به عنوان رئیس فراکسیون، گزارشی از روند و عملکرد یک ساله فراکسیون در سه حوزه معیشت، سلامت و رفاهیات برای نمایندگان بازنشستگان حاضر در جلسه تشریح  و تبیین کردم. نقاط قوتی که طی یک سال گذشته برای بازنشستگان حاصل شده بود، از جمله احیای ۹ همت پولی که در سال ۱۴۰۱ برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص داده شده بود و می‌رفت که این بودجه به نوعی سوخت شود؛ از جمله این موارد بود که با مذاکراتی که به عنوان رئیس فراکسیون بازنشستگان با دیوان محاسبات، سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتم، احیا شد و قرار است برای جامعه بازنشستگان اجرا شود.

رئیس فراکسیون بازنشستگان مجلس با اشاره به مواردی که در این نشست از زبان نظر رؤسای کانون‌های بازنشستگی مطرح شد؛ عنوان کرد: بیمه تکمیلی و اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مطالبه همه بازنشسته‌ها است و امیدواریم تمام دستگاه‌های اجرایی همان‌گونه که در حوزه درمان به شاغلین خود خدمات و برای بیمه تکمیلی آنان منابعی اختصاص می‌دهند، برای بازنشستگان خود هم اختصاص دهند و آن‌ها را تحت پوشش خود بگیرند. زیرا ۳۰ سال برای آن دستگاه خدمت کرده‌اند و الان وقت آن است که با اختصاص منابعی از آن‌ها قدردانی و حمایت کنیم و به ایشان خدمت دهیم.

عیسی‌زاده ادامه داد: در این نشست مطرح کردم با توجه به اینکه دستگاه‌ها به زیرمجموعه خود خدمت می‌دهند و دولت هم نسبت به وضعیت سلامت بازنشستگان و اقشار مختلف مردم توجه دارد و در نظام سلامت اعتبار و بودجه خوبی قائل شده است، انتظار می‌رود که صندوق‍‌های بازنشستگی – چه در بخش کارگری و چه در بخش دولتی- در زمینه درمان بازنشستگان خدمات بیشتر، باکیفیت‌تر و مناسب‌تر با دسترسی آسان‌تر ارائه دهند، ضمن اینکه پرداخت از جیب بازنشستگان هم کمتر شود، چراکه خوشبختانه دولت در بخش معیشت و حقوق مشکل بازنشسته‌ها را هم از طریق متناسب‌سازی در تعامل بین مجلس و دولت تا حدی حل کرده است.

وی تاکید کرد: در بخش تسهیلات و رفاهیات هم که جزو انتظارات نمایندگان کانون‌های بازنشستگی بود، نظر ما بر این است که دولت هرچه از تسهیلات و رفاهیات به شاغلان می‌دهد باید برای بازنشستگان هم درنظر بگیرد. اعتقاد ما بر این است که ما نباید بین شاغل و بازنشسته تبعیض قائل شویم، زیرا همه این عزیزان برای کشور خدمت کردند و ۳۰ سال از بهترین سال‌های عمر خود را در دستگاه‌های دولتی برای پیشرفت و توسعه این کشور و خدمت‌رسانی به مردم صرف کرده‌اند و انتظار دارند همانند شاغلان به آن‌ها توجه شود و نگاه دولت یک نگاه جامع و همه‌نگر باشد.   

رئیس فراکسیون بازنشستگان مجلس با اشاره به تاخیر در پرداخت کسورات بازنشستگان به عنوان یکی از مسائل مبتلابه جامعه بازنشستگی، عنوان کرد: بازنشستگان ما در حوزه بیمه‌های تکمیلی، وام‌ها و تسهیلاتی که از بانک‌ها، تعاونی‌‌های مصرف و سایر خدماتی که از طریق صندوق‌های بازنشتگی دریافت می‌کنند، کسوراتی از حقوق خود پرداخت می‌‌کنند که انتظار دارند و داریم همان‌قدر که از حقوق این عزیزان کسر می‌شود، به موقع هم پرداخت شود تا مبادا مثلاً بازنشسته‌ای به دلیل کسوراتی که به بانک دیر پرداخت شده، در مقابل ضامنین خود خجالت‌زده شود؛ لذا ما انتظار داریم این فضا هرچه زودتر ساماندهی شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109421 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز چهارشنبه 29 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۳۱:۲۳
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109418
۲۹ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰

اورژانس تهران با وجود کسری بودجه 500 میلیارد تومانی در نیمه سال با مشکل مواجه خواهد شد/ ضرورت پیش بینی ردیف جداگانه ای برای اورژانس هوایی

رئیس سازمان اورژانس کشور با انتقاد از اینکه پس از سال ها تلاش همچنان ردیفی برای اورژانس هوایی در نظر گرفته نشده است تاکید کرد که اورژانس تهران با وجود کسری بودجه ۵۰۰ میلیارد تومانی در میانه سال با مشکل مواجه خواهد شد.

جعفرمیعادفر در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با یادآوری اینکه ۳۰ درصد هزینه هایمان هزینه سایر است، گفت: متاسفانه هزینه تامین بنزین و لاستیک و تعمیرات آمبولانس در بودجه دیده نشده و این موضوع برای ما چالش جدی ایجاد کرده است.

وی با انتقاد از اینکه پس از سال ها تلاش همچنان ردیفی برای اورژانس هوایی در نظر گرفته نشده است، افزود: با توجه به پهناور و صعب العبور بودن کشور و تعداد بالای مناطق محروم و کم برخودار برای اورژانس هوایی نیاز جدی و مبرم به پیش بینی ردیف جداگانه ای داریم.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: اگر ردیفی برای اورژانس هوایی کشور در نظر گرفته نشود جان بیماران به خطر خواهد افتاد؛ هزینه خدمات تهران بسیار بالا است و اورژانس استان تهران هم با کمبود اعتبارات مواجه است؛ سال گذشته هزینه اورژانس تهران ۱٫۵ همت بود و با سختی این بودجه تامین شد و در سال جاری هم با وجود افزایش ۲۰ درصدی حقوق نیروهای رسمی و ۳۵ درصدی حقوق نیروهای شرکتی همان ۱۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شد یعنی ما نیم همت یعنی ۵۰۰ میلیارد تومان کسری اعتبار داریم و به طور قطع با این بودجه در نیمه سال با چالش مواجه خواهیم شد.

میعادفر یادآور شد: تامین خرید آمبولانس از بحث فروش عوارض خودرو هم در بودجه سال ۱۴۰۳ و هم در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده که جای تقدیر و تشکر از مجلس و دولت دارد و انتظار داریم تخصیص ها به موقع انجام شود تا بتوان نوسازی آمبولانس ها را انجام داد./

پایان پیام

 

 

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109418 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز چهارشنبه 29 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۳۰:۳۹
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109415
۲۹ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹

جدول ۷ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ بررسی شد/ انتقاد نمایندگان به افزایش و کاهش منابع بودجه ای برخی دستگاه ها

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ جزییات جلسه عصر امروز این کمیسیون جهت بررسی بخش دوم لایحه بودجه را تشریح کرد.

زارع

رحیم زارع در گفت و گو با کرونا به نقل از خانه ملت، در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون تلفیق جهت بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: در این جلسه جدول ۷ لایحه بودجه مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان به این انتقاد داشتند که بطور مثال چرا یک دستگاه حدود ۷۰ درصد منابعش ارتقا پیدا کرده و اما یک دستگاه تنها ۱۰ درصد منابعش افزایش یافته است.

نماینده مردم «آباده،خرم بید،سرچهان» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ردیف‌های جدیدی در بخش دوم لایحه بودجه ایجاد شده است ادامه داد: ردیف‌ها در قالب کمک به برخی از بخش‌ها لحاظ شده است. البته منابع طرح‌های تملک دارایی برخی از استان‌ها نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است که باید این موارد مورد بررسی قرار گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین یکسری مصوبات در بخش اول بودجه به تصویب رسید که متاسفانه تغییراتی در آنها اعمال شده است و این تغییرات بدون اجازه مجلس بوده است دولت باید برای اعمال این تغییرات راهکار قانونی به مجلس ارائه می کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تاکید کرد: همچنین در بخش دوم لایحه بودجه متاسفانه برخی از استان‌ها سهم قابل توجهی از تملک دارایی سرمایه‌ای نداشته و اما درآمد مالیاتیشان برای سال آینده ۸۵ درصد رشد کرده است که ان شاءالله این موارد را اصلاح خواهیم کرد تا فشار بر مردم کاهش پیدا کند./

پایان پیام

 

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109415 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز چهارشنبه 29 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۹:۵۰
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109412
۲۹ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹

ایران هر نقطه از خاک رژیم صهیونیستی را می‌تواند در هم بکوبد/ جهان اسلام به یک قدرت واقعی و شجاع افتخار کند

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه ایران بار دیگر توان و قدرت موشکی خود و نقطه زن بودن آنها را به رخ جهانیان کشاند عنوان کرد: تمامی معادلات خاورمیانه و جهان بعد از عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران تغییر کرده و هم اکنون جهان اسلام باید به وجود یک قدرت واقعی و شجاع افتخار کند.

رسول فرخی میکال در گفت وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت؛ با اشاره به اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در بمباران کنسولگری ایران در دمشق گفت: عملیات شب گذشته غیور مردان ایران اسلامی یک تصمیم استراتژیک برای نمایش غرور ملی و یک دفاع مشروع مطابق با ماده ۵۱ منشور ملل متحد بود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاملا دقیق و هوشمندانه برای تنبیه رژیم کودک کش صهیونیستی طراحی شده بود، عنوان کرد: قدرت جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق زمانی بیشتر نمایان می‌شود که جهانیان بدانند، بر خلاف روحیه کودک کشی و نسل کشی رژیم صهیونیستی، ایرانیان مردانه وارد میدان می‌شوند به نحوی که در جریان این حمله وسیع و گسترده به هیچ غیرنظامی و سازمان‌های مردمی و مراکز درمانی رژیم صهیونیستی آسیبی وارد نشد.

این نماینده مردم در مجلس، با بیان اینکه ایران بار دیگر توان و قدرت موشکی خود و نقطه زن بودن آنها را به رخ جهانیان کشاند عنوان کرد: تمامی معادلات خاورمیانه و جهان بعد از عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران تغییر کرده و هم اکنون جهان اسلام باید به وجود یک قدرت واقعی و شجاع افتخار کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، اقدامات سپاه پاسداران و دیگر نیروهای مسلح در تامین امنیت کشور و دفاع از کیان و عزت ایران ایثارگرانه و قابل تقدیر دانست اضافه کرد: عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی و نفوذ ناپذیری گنبد آهنین را شکست و ایرانیان نشان دادند هر نقطه از خاک این رژیم خبیث را که اراده کنند می‌توانند در هم بکوبند.

وی در پایان با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که جمهوری اسلامی ایران هیچ جنگی را شروع نخواهد کرد، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمرودند که دوران بزن در رو تمام شده و هر کس بزند؛ می‌خورد. حال شب گذشته میلیون ها نفر بیدار مانده و صدای سیلی جمهوری اسلامی ایران به کودکشان و جنایتکاران را شنیدند. اگر رژیم صهیونیستی در ادامه شیطنت‌ها و اشتباهات خود، به منافع ملی ایران آسیبی وارد کند، قطعا برخورد شدید تری در انتظارش خواهد بود./
پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109412 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز چهارشنبه 29 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۹:۰۳
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109409
۲۹ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸

بیانیه فراکسیون دفاع و اقتدار ملی مجلس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران

بیانیه فراکسیون دفاع و اقتدار ملی مجلس شورای اسلامی، به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، بیانیه فراکسیون دفاع و اقتدار ملی مجلس شورای اسلامی، به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران منتشر شد؛

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه فراکسیون دفاع و اقتدار ملی مجلس شورای اسلامی

به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران

ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفا کانهم بنیان مرصوص

پیروزی ملت شریف ایران اسلامی در بهمن ماه ۱۳۵۷ خشم نظام دو قطبی سلطه و مستکبرین شرقی و غربی را برانگیخت بطوریکه قدرت‌های شیطانی شرقی و غربی حاکم بر جهان تمام توان خود را در میادین نبرد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی و نظامی در مصاف تقابل و دشمنی با جمهوری اسلامی بسیج و بکارگیری کردند که یکی از مهمترین عرصه‌های نبرد مهیب دشمن در مقابل ملت شریف و شهید پرور ایران، عرصه جنگ تحمیلی ۸ ساله بود.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بسیج مردمی و سایر دستگاه‌ها و نهادهای دخیل در دفاع مقدس با صلابت و رشادت غرور آفرین در مقابل تجاوز دشمن ایستاد و با نثار چند ده هزار شهید والامقام وفاداری ، فداکاری و دلدادگی خود را نسبت به اسلام، انقلاب اسلامی استقلال و تمامیت ارضی ایران اسلامی به اثبات رسانید و امروز نیز در بالاترین سطح آمادگی در زمینه‌های آفندی و پدافندی با اقتدار نیروی زمینی حماسه ساز نیروی دریایی راهبردی نیروی مقتدر دشمن شکار و توان دشمن شکن پدافند هوائی سو استوار و شکست ناپذیری در مقابل دشمنان ملت و مرز و بوم ماندگار ایران اسلامی است. فراکسیون دفاع و اقتدار ملی روز ۲۹ فروردین که یادآور حماسه های ماندگار دلاور مردان ارتش همیشه پیروز است را به فرماندهان ،رشید کارکنان جان نثار و فداکار کلیه وابستگان و خانواده بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران موفقیت بیش از پیش این رکن رکین نیروهای مسلح و سازمان رزم دفاع از کشور عزیزمان را زیر بیرق ولایت و تحت فرامین و اوامر فرمانده معزز کل قوا مدظله العالی را خواستار است.

مجتبی ذوالنوری رئیس فراکسیون دفاع و اقتدار ملی

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109409 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز چهارشنبه 29 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۸:۱۴
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109406
۲۹ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷

ارتقای کیفیت و استحکام بدنه خودرو مطالبه جدی ما در سال 1403 است

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: مطالبه جدی ما در سال ۱۴۰۳ ارتقای کیفیت و استحکام بدنه خودرو است و این موضوع در حال پیگیری است.

تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت درباره آمار تصادفات جاده‌ای در نوروز، گفت: درصد شماره‌گذاری پژو در کشور  ۲۸ درصد است و دخالت این خودرو در تصادفات نوروز ۳۲ درصد بوده است اما این نکته نیز ملاکی برای این نیست که پژو می‌تواند خودرویی پرتصادف باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: مطالبه جدی ۱۴۰۳ ارتقای کیفیت و استحکام بدنه خودرو است و این موضوع در حال پیگیری است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109406 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز چهارشنبه 29 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۷:۱۰
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109403
۲۹ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶

هنر سیاستگذار ارزی این است که آثار و پیامدهای منفی بازار را کاهش دهد

رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید درباره عوامل موثر بر التهاب بازار ارز توضیحاتی ارائه کرد.

سید شمس‌الدین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت درباره وضعیت بازار ارز، گفت: هر پدیده‌ای مانند جهش نرخ ارز که اتفاق می‌افتد حتما عوامل متعددی در آن تاثیر دارد اما باید قبل، بعد و روند آن بررسی شود؛ اتفاقی که در روزهای اخیر در منطقه رخ داد و جو روانی که حاکم شد، عامل موثرتری نسبت به سایر عوامل در این بازار بود، اما این سوال مطرح است که آیا نظام و سیاست ارزی ما نظام و سیاستی است که اثر این اتفاقات را کاهش دهد؟ که در پاسخ باید بگویم به نظر من این چنین نیست.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هرچند نمی‌توان، تحریم را نادیده گرفت و از نظر من عامل مسلط این نوسانات اخیر، غیر اقتصادی بوده است اما واقعیت امر این است که مدل‌ها و سیاست‌های اقتصادی ما باید به گونه‌ای باشد که اثر این عوامل را کاهش دهد و جبران کند که این موضوع همچنان به مداقه بیشتری است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای این موضوع به قانون جدیدی نیاز است، بیان کرد: ما خلا قانونی نداریم و مشکل در سیاستگذاری، اجرا و هماهنگی است، زمانیکه ما می‌گوییم جنگ ترکیبی و شناختی، باید به ترکیب عناصر و هماهنگی در سیاستگذاری نیز توجه داشته باشیم.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس تصریح کرد: در هر حوزه‌ای باید تشخیص درست داشته باشیم و سپس تجویز و اجرای درست داشته باشیم که در این شرایط نیز این سوال مطرح می‌شود که آیا این روش می‌تواند اثرات یک اتفاق را کامل خنثی کند؟ خیر؛ هنر سیاستگذار در بسیاری از موارد این است که آثار و پیامدهای منفی را کاهش دهد و ممکن است نتواند این آثار را صفر کند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109403 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز چهارشنبه 29 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۶:۲۲
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109400
۲۹ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵

حداقل بودجه مورد نیاز برای طرح دارویار 120 تا 130 همت است

عضو کمیسیون بهداشت مجلس ضمن اعلام اینکه حداقل بودجه مورد نیاز برای طرح دارویار ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار میلیارد تومان است تاکید کرد که دود بی توجهی نسبت به اختصاص بودجه به موقع و کافی به این طرح به چشم مردم می رود.

سید جلیل میرمحمدی میبدی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت در مورد بودجه طرح دارویار، گفت: علیرغم اینکه تاکید داشتیم برای اجرای درست و کامل طرح دارویار در سال ۱۴۰۲ نیاز به ۹۰ تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان داریم اما متاسفانه ۶۹ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد که تنها نیمی از این اعتبار هم اختصاص یافت.

وی افزود: بودجه این طرح برای سال جاری هم با رشد بسیار مختصری در جداول بودجه پیش بینی شده در حالی که حداقل بودجه مورد نیاز برای این طرح باید ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار میلیارد تومان باشد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس یازدهم ادامه داد: به طور قطع دود عدم اختصاص به موقع و کافی بودجه به طرح دارویار به چشم مردم می رود و به مردم به ویژه قشر مستضعف آسیب زیادی وارد می شود.

میرمحمدی یادآور شد: امیدواریم مجلس در سال جاری آن چه که تصویب می کند عدد بسیار بیشتری باشد و همچنین شاهد نظارت جدی تری در بحث دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی و شیرخشک باشیم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109400 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز چهارشنبه 29 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۵:۱۳
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109398
۲۹ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱:۱۶

پوتین در گفتگو با رئیسی: پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود

رئیسی در گفتگو با پوتین با بیان اینکه عملیات “وعده صادق” با هدف تنبیه متجاوز با موفقیت انجام شده است، تاکید کرد: قاطعانه اعلام می‌کنیم هرگونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر، گسترده و دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد.

– اخبار سیاسی – به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ضمن قدردانی از موضع اصولی و سازنده دولت روسیه در قبال دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران، در پاسخ به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در سوریه، این اقدام تروریستی را نقض صریح قوانین بین‌المللی از جمله کنوانسیون وین و تهدیدی جدی علیه صلح‌ بین‌المللی دانست و تصریح کرد: نقش مخرب آمریکا و برخی کشورهای غربی و بی‌عملی و ناکارآمدی نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل و شورای امنیت در برخورد با اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه موجب شد، جمهوری اسلامی ایران در راستای اعمال حق دفاع مشروع خود بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد، عملیاتی را علیه همان مراکزی که علیه ما شرارت کرده بودند، طراحی و اجرا کند.رئیس جمهور با بیان اینکه عملیات “وعده صادق” با هدف تنبیه متجاوز با موفقیت انجام شده است، تاکید کرد: قاطعانه اعلام می‌کنیم هر گونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر، گسترده و دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد.رئیسی ضمن قدردانی از تلاش‌های دیپلماتیک دولت روسیه برای خنثی کردن توطئه‌های آمریکا و برخی کشورهای غربی در شورای امنیت سازمان ملل، تصریح کرد: به آن دسته از کشورهایی که با رویکردی دوگانه در مواجهه با جنایات رژیم صهیونیستی، از افزایش تنش‌ها در منطقه ابراز نگرانی می‌کنند، توصیه می‌کنیم برای حفظ ثبات و امنیت منطقه، از حمایت خود از نسل‌کشی و جنایت‌گری صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین دست بردارند.«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در این مکالمه تلفنی ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری جمهوری اسلامی ایران، این اقدام را خلاف همه موازین و مقررات بین‌المللی دانست و تصریح کرد: آنچه از سوی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این اقدام جنایتکارانه و در سایه انفعال شورای امنیت اتفاق افتاد، بهترین روش برای تنبیه متجاوز و جلوه‌ای از درایت و عقلانیت رهبران ایران بود.رئیس جمهور روسیه با انتقاد شدید از رفتار آمریکا و برخی کشورهای غربی در تنش‌زایی در منطقه، ‌تصریح کرد: ما اطمینان داریم جمهوری اسلامی ایران از جمله پایه‌های اصلی ثبات و امنیت در منطقه است.روسای جمهوری اسلامی ایران و روسیه در این مکالمه تلفنی همچنین ضمن مرور آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف تجاری، امنیتی، انرژی، حمل و نقل و علم و فناوری بر ضرورت تسریع در اجرای توافقات و تفاهمات صورت گرفته میان دو کشور و توسعه همکاری‌ها تاکید کردند.انتهای پیام/

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109398 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز چهارشنبه 29 فروردین 1403 ساعت ۰۱:۱۶:۰۳
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر