جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

پایتان را از روی رد پولشویی بردارید

✍️ وزیر خارجه به جای اینکه از اروپا و آمریکا درباره بدعهدی برجامی، حمایت از تروریست‌ها و تحمیل جنگ به ملت‌های منطقه طلبکار باشد، صاحب‌ نظرانی را که مستندا می‌پرسند تا کجا می‌خواهید برای گرفتن بهانه از غرب، امتیاز بدهید، متهم با پولشویی کرد! ♦️اظهارات آقای ظریف از چند حال خارج نیست. ۱- خدای ناکرده

اختصاصی کرونا

کد خبر : 45685
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۸:۳۲

کرونا :

پایتان را از روی رد پولشویی بردارید

✍️ وزیر خارجه به جای اینکه از اروپا و آمریکا درباره بدعهدی برجامی، حمایت از تروریست‌ها و تحمیل جنگ به ملت‌های منطقه طلبکار باشد، صاحب‌ نظرانی را که مستندا می‌پرسند تا کجا می‌خواهید برای گرفتن بهانه از غرب، امتیاز بدهید، متهم با پولشویی کرد!

♦️اظهارات آقای ظریف از چند حال خارج نیست.

۱- خدای ناکرده او دانسته و تعمداً دروغ می‌گوید.

۲- مطلب خلاف واقع می‌گوید اما نمی‌داند و آنچه را کسانی تلقین کرده‌اند، بازگو کرده است.

۳- اسنادی دارد و درست می‌گوید.

۴- با علم به اینکه قادر به پاسخگویی به قصور و تقصیرهای وزارت متبوع خویش درباره خسارت‌های برجام و تعلل‌ها و انفعال‌های بعدی در قبال گستاخی‌ها و فریبکاری‌های اروپا نیست، اقدام به برچسب زدن به منتقدان برای فرار از پاسخگویی کرده است.

🔹چاره کار ساده و روشن است. آقای ظریف برای اثبات صداقت و آگاهی و اطلاع یا فقدان آن، مستند و روشن توضیح بدهد وقتی درباره پولشویی‌ها و کاسبی‌های غیرقانونی چند ده هزار میلیارد یا ۳۰ هزار میلیاردی حرف می‌زند، دقیقاً و مشخصاً از چه کسانی و کدام معاملات و منافع حرف می‌زند؟ مبهم و چند پهلو حرف زدن و اتهام‌پراکنی مبهم، کاری است که صرفاً از رسانه‌های وابسته به اتاق جنگ و عملیات روانی دشمن برمی‌آید.

♦️آنچه جالب است اینکه ظریف می‌گوید «من هیچ دستگاهی را متهم نمی‌کنم». این طبعاً کار را به مراتب آسان‌تر می‌کند. او شرعاً، عقلاً و قانوناً نمی‌تواند با پرتاب تیر در تاریکی و یا ادبیات دو پهلوی دیپلماتیک، کلیت منتقدان را زیر علامت سؤال ببرد که مثلاً چرا گفته‌اند برجام به جای رفع تحریم‌ها موجب خسارت‌های هنگفت شده، یا چرا آمار سری مالی و بانکی در خدمت تحریم‌های دقیق‌تر دشمن (به بهانه همکاری با FATF) قرار گرفته است؟!

مهره چینی های امنیتی روحانی
دنبال کنید

تحلیلگر و منتقد محمد ایمانی

 

🔹از سوی دیگر می‌توان آقای ظریف را شریک جرم مجرمان ادعایی وی دانست که با عدم معرفی آنها به افکار عمومی و مراجع قضایی ذی‌ربط، حاشیه امنیت ایجاد می‌کند؛ البته به شرط اینکه اصل ادعا واقعیت داشته باشد و چون کوچک‌ترین سندی ارائه نمی‌کند- و یقیناً هرگز ارائه نخواهد کرد چون سند و خبر واقعی وجود ندارد- بنابراین می‌توان نتیجه گرفت، اصل ادعا، فضاسازی و حاشیه‌سازی برای فرار از پاسخگویی است.

 

♦️نکته تأسف‌ بار دیگر اینکه آقای ظریف با تکرار این اتهامات غیرواقعی برای آمریکا و ساختار FATF «بهانه» جور می‌کند تا ایران را متهم به پولشویی کنند! آیا این جرم کوچکی است؟! کدام محافل و عناصر نفوذی با دادن گراهای دروغین، ظریف را هل داده‌اند تا این گونه به سیاه‌ نمایی، زدن صاحب‌نظران منتقد، و بهانه دادن دست دشمن بپردازد؟!

🔹آقای ظریف اگر کمی دقیق‌تر بگردد می‌بیند که میلیاردها دلار پول آلوده به خون برخی رژیم‌های مرتجع عربی و غربی در حوزه پروپاگاندای رسانه‌ای، در حمایت از کدام جریان سیاسی آلوده در کشور خرج شده است؟ ایشان می‌تواند بررسی کند که کدام رسانه‌ها پول و امتیاز گرفتند تا منتقدان دولت و وزارت خارجه را لجن‌مال کنند؟! یا به بزک برجام و FATF بپردازند

♦️این مدل سیاسی‌ کاری بی‌سابقه، آن هم از وزیر خارجه، نشانه فقر مطلق استدلال است. آقای ظریف به‌ جای بهانه جور کردن برای غرب و FATF می‌تواند رد مفاسد مالی پنهان را یکی پشت دیگری دنبال کند؛ ذره بین هم نمی‌خواهد؛ مانند واردات غیرقانونی هزاران خودرو و نقش وزارت صنعت، اختلاس ۱۶ هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان، ایجاد رانت ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی در بازار ارز و سکه و خودرو و نقش مدیران ارشدی که به این مفاسد هنگفت دامن زدند.

روز نوجوان 8 آبان ماه ، روز شهادت محمد حسین فهمیده است
دنبال کنید

🔹آیا نمی‌دانند رشوه‌های هنگفت در قراردادهای کرسنت و توتال و استات اویل را چه کسانی گرفتند و پولشویی‌های عجیب و غریب در دانشگاه آزاد وقت و بهینه‌سازی مصرف سوخت انجام دادند و خرج انتخابات کردند؟ آنها پای خود را روی رد پولشویی های سیاسی و انتخاباتی گذاشته اند. امثال آقای ظریف پس از بازنشستگی و برکناری، مدیون برخی از همین پول های نامشروع دیگران هستند که خرج انتخابات کردند.
♦️آقای ظریف با دروغ اخیر علیه منتقدان، مرتکب خیانت شده است. و اگر راست هم می‌گفت، باز هم خیانت کرده و شریک جرم بود؛ چراکه قوه قضائیه و دستگاه‌های نظارتی دولت را برای برخورد با خبر نکرده است.

🔹اما فراتر از همه این شانتاژ، مردم از یاد نمی‌برند که اظهارات غلط آقای ظریف – چه آن زمان که گفت آمریکا ظرف پنج دقیقه می‌تواند توان دفاعی ما را نابود کند و چه هنگامی که در شورای روابط خارجی آمریکا، نقش اضطراری توافق در انتخابات مجلس را پیش کشید!- موجب بسیاری از خسارت‌های هنگفت به کشور و رونق کاسبی عناصر فرصت‌طلب شد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi