شماره : 45592
۱۹ / ۸ / ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

من اصلاً اعتقادی به مسائل قومیتی ندارم / نه آن کنش درست بود نه این واکنش‌ها

من اصلاً اعتقادی به مسائل قومیتی ندارم. اگر می‌بینید مسائل قومیتی کمی برجسته می‌شود این واکنشی است به کنش هایی که او در جاهای دیگر اتفاق افتاده است و این اشتباه است. نه آن کنش درست بود نه این واکنش‌ها.

 

چند روز پیش همایشی تحت عنوان بررسی معظلات و مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه آزاد یاسوج برگزار شد که سخنران این همایش ، نستور درخشنده پور از فعالان برجسته سیاسی استان بود.این جلسه که همراه پرسش و پاسخ دانشجویان بود در هر کدام از رسانه ها و با توجه به سلایق و علاقه آنان به صورت جسته و گریخته منتشر شد . پایگاه اطلاع رسانی بلبل دنا در کهگیلویه و بویراحمد سعی نمود با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع کل سخنان مطرح شده را بدون دخالت منتشر نماید که به علت طولانی بودن ، بخش اول سخنان درخشنده پور در این برنامه چند روز پیش منتشر شد و در ادامه بخشدوم و پایانی سخنان درخشنده پور در این برنامه منتشر خواهد شد.
هیتلر نماد برجسته قوم گرایی در دنیا بود
درخشنده پور با اشاره به سوال یکی از دانشجویان گفت : دانشگاه نباید به سمت طایفه گرایی برود.یکی از مواردی که ما دچار چالش شده ایم درا ستان پرداختن به همین مباحث قومیت ها است . البته قومیت فی نفسه بد نیست و حتما لازم است  برای شناخت افراد اما کسی نمی تواند بگوید قوم من برتر است به خاطر جمعیتش و یا توان فیزیکی برتر که این اشتباه است. برا اثبات اشتباه بودن آن نمونه ای از این موارد را در طول تاریخ بیان می کنم.
هیتلر نماد یک فرد قومیت گرا است که نژاد آریایی را برتر می دانست که این یک فکر اشتباهی است که خدا هم در قران می فرماید برترین شماها با تقواترین شما است.
من اصلاً اعتقادی به مسائل قومیتی ندارم. اگر می‌بینید مسائل قومیتی کمی برجسته می‌شود این واکنشی است به کنش هایی که او در جاهای دیگر اتفاق افتاده است و این اشتباه است. نه آن کنش درست بود نه این واکنش‌ها.
جامعه سرشار از بی عدالتی نیست! مردم را ناامید نکنید
دوستی از میان دانشجویان فرمودند سرتاسر جامعه ما بی‌عدالتی است و من معتقدم اینطور نیست اینقدر مردم را ناامید نکنید بی عدالتی وجود دارد مشکل هست اما جامعه سرشار از بی عدالتی نیست. معضل هست کسی هم منکر آن نیست اما اینکه بگوییم جامعه پر از بی عدالتی و مشکل است ، درست نیست و این طور نیست.
در دیدار درخشنده پور با دانشجویان چه گذشت؟ / ماجرای خیانت بزرگ به بویراحمد چه بود؟ /هیتلر نماد برجسته قوم گرایی در دنیا بود / درود بر هدایتخواه ، زارع ، روشنفکر و بهرامی! کلا همه خوبند! / چرا در استان صنعت پایه تعریف نمی کنید؟/ 15 سال کجا بوده ام؟!/کار باید با برنامه باشد / چرا توقع شما در حد یک مراسم ختم است؟/وقتی مسئول نمی فهمد!/ایجاد 5 شغل با کنار رفتن هر مدیر بازنشسته
۱۵ سال کجا بوده ام؟!
به من ایراد گرفتند که ۱۵ سال از این استان بیرون بوده ای!من می‌گویم اشکال بیرون بودن از استان چیست به هر جهت ما به عنوان یک سرباز به این کشور خدمت می‌کنیم. خیلی از بچه های بومی این استان در خارج از استان کار می کنند ایراد دارد و من هم دوران مدیریت هم در این استان را تمام کردم و یکی از محرومترین نقاط استان هم هستم با این استان هم بیگانه نبوده ام بخشی از مقالات و طرز دکترای من مربوط به توسعه استان است نقطه به نقطه استان را هم می شناسند و الان هم حسب شرایط دارم در نقطه ای از این کشور مدیریت می کنم عیب و ایراد کار در چیست؟
چرا در استان صنعت پایه تعریف نمی کنید؟
برخی از دانشجویان بحث نمایندگان را مطرح کرده‌اند. لازم است بگویم من نه نماینده کسی هستم و نه در دفاع از کسی آمده ام نه وکیل کسی هستم ، نه دوره کسی را بهتر از کسی دیگر نشان داده ام، نه چنین وظیفه ای دارم.من می‌گویم آنچه در این استان می بینم وضعیت درستی نیست اگر می‌گویید درست است که اعتراض نباید کرد و هر کس برود و خانه‌اش بنشیند اگر هم درست نیست ، برخی برمی‌گردد به مشکلات کشوری اما برخی از مشکلات را در استان می‌توان حل کرد. چرا می گویید نمی شود؟ من می‌گویم چرا در استان صنعت پایه تعریف نمی کنید؟ خوب است گریزی بزنیم به صنعت تا موضوع بهتر روشن شود.
من بر این اعتقاد هستم که اتفاقاً یکی از موفقیت‌های ما در بخش صنعت بوده است . در چند سال اخیر وزارت صنعت معدن و تجارت از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۹۰ کل اعتباری که بخش صنعت استان تزریق کرد ۴۸۰ میلیارد تومان بود. اما از سال ۱۳۹۰ تا ۹۶ اعتباری که تزریق شده است۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.
من کار ندارم که قسمتی از آن در کدام دوره و در زمان چه نماینده ای بوده است که البته جهش آن از نقاط خاصی است. مثلاً سیمان مارگون یا کارخانه روغن گچساران کلی وضعیت را متفاوت کردند و به هر حال این جهش در صنعت ما صورت گرفت.
من می گویم در برخی حوزه ها می توانیم
من می‌گویم می‌توانیم با همین گیاهان دارویی قطب صنعتی بسیار خوب و با قابلیت بالا باز بکنیم.کشت صنعتی گیاهان دارویی ، آبیاری به شیوه های صنعتی ، کارخانه های تبدیل و صادرات. چرا نمی نشینند و روی این فکر کنند؟ یا مثلاً در بخش آب معدنی با وجود آب های زیادی که در این استان وجود دارد می توانیم آنها را دسته بندی کنیم  ،کوچک ، بزرگ ، گاز دار ، مخصوص بیمار و تنوع داد به کارها.
در بخش کشاورزی بسیاری از مشکلات ما از بی برنامگی است. اگر وضعیت سدهای کشور از اول مطالعه می شد و بسیاری از این سدها ساخته نمی‌شد ، سفره‌های زیرزمینی ما عوض نمی شد. مسیرهای آب ما در یک نقطه ای عوض نمی شد . بعضی از جاها زندگی از بین رفته است و به نقطه دیگر منتقل شده است. برای مثال سدی در خوزستان ساخته شده است اما این سد به علت بستر نمکی تمام آب های منطقه را آلوده کرده است! الان برداشتن آن سد یک معضل شده است! این یعنی کار بدون مطالعه!
در دیدار درخشنده پور با دانشجویان چه گذشت؟ / ماجرای خیانت بزرگ به بویراحمد چه بود؟ /هیتلر نماد برجسته قوم گرایی در دنیا بود / درود بر هدایتخواه ، زارع ، روشنفکر و بهرامی! کلا همه خوبند! / چرا در استان صنعت پایه تعریف نمی کنید؟/ 15 سال کجا بوده ام؟!/کار باید با برنامه باشد / چرا توقع شما در حد یک مراسم ختم است؟/وقتی مسئول نمی فهمد!/ایجاد 5 شغل با کنار رفتن هر مدیر بازنشسته
کار باید با برنامه باشد / چرا توقع شما در حد یک مراسم ختم است؟
این است که می گویم مهمترین روش روش مدیریتی است. راهکار این مسائل مدیریت در برنامه ها است . من میگویم کار باید با برنامه باشد. در استان کی تا حالا نشسته و فکر کرده است . چرا تمام مسائل را به یک مراسم ختم مرتبط می کنید؟ چرا سطح توقع شما این شده است که یک مسئول سیاسی در مراسمات ختم فامیل شرکت کنند؟ این را خود ما می‌خواهیم. در این استان چه کار فنی و صنعتی ارائه شده است ؟چه اتفاق صنعتی یا چه اتفاق مدیریتی در استان رخ داده است؟
 باید اول وضع موجود را مطالعه کرد از نظر زیست محیطی ، از نظر کاربردی، از نظر اقتصادی و اجتماعی باید مطالعه کرد. اگر یک پدیده را بررسی می‌کنیم باید این پدیده یک خروجی داشته باشد .شما یک فیلم سینمایی را ببینید. اگر بهترین بازیگران انتخاب شوند ، بهترین کارگردان و بهترین جلوه های ویژه را داشته باشد اما در گیشه سینما فروشی نداشته باشد این فیلم کمترین خروجی را داشته است.
یک نفر دیگر خودکشی کند در کشور اول هستیم! / خطاب من اول سازمان مدیریت است
خروجی برنامه هایی که تاکنون انجام شده در این استان چه بوده است در خودکشی استان ما پس از ایلام رتبه دوم را دارد و با اختلاف یک نفر که اگر آن یک نفر هم خودکشی کند ما در کشور اول می شویم!
ناهنجاری اجتماعی از دیگر خروجی‌های برنامه‌های استان بوده است طرف اسلحه بر می دارند و به تنگ مهریان می‌رود وبچه مردم را که اصلا نمی داند اهل کجاست با ۳۰ تیر تکه پاره میکند! اینها اگر از عدم برنامه‌ریزی و عدم اشتغال در این مسائل نیز پس چیست یک برنامه باید مبتنی باشد. طرف مخاطب من اول سازمان مدیریت استان است و کسانی که می توانند در این زمینه قدم بردارند.
ملزومات یک برنامه موفق
یکی از موضوعات مهم در یک فرآیند برنامه ریزی علمی علاوه بر مطالعه باید معضلات راهکارها را سنجید یعنی باید فرصت ها ، تهدیدها و مشکلات را شناسایی کنید.
موضوع دیگر باید چشم انداز داشته باشید و بدانید میخواهید در آینده به کجا برسید. پس از چشم انداز باید فاز راهبرد و استراتژی ارائه دهید. راهبردها را که ارائه دادید ، باید یک نظام کامل برنامه ریزی برای آن فراهم بکنید. طراحی بکنید. پروژه را طراحی کنید و برای همه این ساخت‌ها یک مدیریت قوی، متعهد ، اصلاح‌گر باید داشته باشید. این اصول برنامه ریزی یک کار است.
 من می‌گویم کی تا حالا نشسته و در خصوص فرآیند علمی یک برنامه فکر کرده است؟! اصلا نمی‌دانیم چیکار می خواهیم بکنیم!
درود بر هدایتخواه ، زارع ، روشنفکر و بهرامی! کلا همه خوبند! / شما حمله برده اید به اصلی ترین منبع طبیعی یاسوج!
من قصد داشتم در خصوص برخی موارد صحبت نکنم اما اگر از من بپرسند مهمترین خیانت این چهل سال پس از انقلاب چیست راجع به هیچکس هم حرف نمی زنم .همه کسانی که هستند خوبند! درود بر آقای هدایت خواه! درود بر آقای زارع! درود بر آقای روشنفکر! درود بر آقای بهرامی! درود بر همه! من برای هیچ‌کس حرفی ندارم این حرف‌هایی که می‌زنم نه مربوط به انتخابات است و نه زمان انتخابات است و نه بحثی هست اما اگر یک خیانت قرار است در استان تعریف شود، از نظر من تبدیل پارک جنگلی یاسوج و واگذاری به شرکت نفت است.
 من با اصل موضوع مخالف نیستم، من با جانمایی مخالفم ، من راه ساده تری برای این موضوع نشان می دهم. میدان معلم را شما فردا بروید و شخمش بزنید و در آن آپارتمان بسازید ! مشکل مسکن هم حل می شود ، آیا این کار درست است؟
شما حمله برده اید به اصلی ترین منبع طبیعی یاسوج! شما آمده‌اید حیات طبیعی را از بین برده اید! شما ۱۰ سال دیگر نمی توانید در این شهر نفس بکشید !می‌شود دود و آلودگی شهر تهران ! شما می‌گویید قرار است آنجا خدمتی شود و در آنجا چند نفر مشغول به کار شوند چرا این کار را در دشت سروک انجام دهید؟
وقتی مسئول نمی فهمد!
من از طرف وزیر مأمور شدم جایی برای یک شهرک گردشگری طراحی کنم چرا نمی روید در سی سخت؟ چرا نمی روید در دشت روم؟ چرا این کار را در دشت کهوا انجام نمی‌دهید ؟ پارک جنگلی یاسوج جای این کار نیست!
 سری به کرمانشاه بزنید، جنگل های اطراف کرمانشاه را ببینید. سری به تبریز در شهر کلیبر بزنید. در نزدیکی شهر کلیبر قلعه ای به نام بابک خرمدین وجود دارد از پای کوه تا رسیدن به قلعه ۷ کیلومتر است و راحت می‌توانستند جاده ای کشیده و ظرف یک هفته این کار را انجام دهند اما جاده دسترسی به این قلعه فقط تا شهر کلیبر است و باید بقیه ی راه را کوله پشتی بردارید و پیاده بروید تا قلعه! و حاضر نشده اند طبیعت اطراف قلعه را خراب کنند!
کجای دنیا منابع طبیعی را اینگونه نابود می کنند؟ و مسئولین هم سکوت کرده اند! اگر از من بپرسند بزرگترین خیانت ۴۰ سال گذشته که یک مسئول انجام داده است چیست؟ حتماً هم این موضوع را خواهم گفت. وقتی مسئول استان توسعه را نمی فهمد! حفظ منابع طبیعی را نمی فهمد ! این هیچ فرقی نمی‌کند با اینکه شما تعداد چاه‌های نفتی را ۵ برابر افزایش دهید و ظرف ۱۰ سال نفت را تمام کنید.
در هیچ جای دنیا هیچکس به منابع ملی خود و آینده فرزندش اینگونه بی توجهی نمی‌کند.
همانطور که گفتم من اصلا با موضوع مخالفتی ندارم اما بازنمایی مخالفم و روی حرفم هم می مانم . ضمن اینکه این حرف من و تنها نیست حرف نخبگان و اساتید هم هست.
 خطای بی تجربگی مدیر ۳۵ ساله کمتر از اختلاس مدیر پیر و پاتال است
دوره قاجار دوره ملوک الطوایفی بود در دوران ناصرالدین شاه آثار مدرنیزه کم کم پدیدار شد. ۱۲۸۷ مشروطیت آمد. در دوره رضاخان برخی خدمات مثل پست و راه آهن کمکم شروع شد .تا سال ۱۳۲۱ یک مرتبه تورم به ۸۰ درصد رسید قحطی در کشور شد .
در سال ۱۳۲۶ اولین نشانه های برنامه ریزی یعنی سازمان برنامه ریزی با بودجه ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تشکیل شد.کم‌کم آمدیم بالا بعد آمریکایی ها آمدند و کشور را به جاهایی دیگر بردند تا این که انقلاب شد ما در اوایل انقلاب خیلی خوب پیش می رفتیم و مدیران جوان کارها را انجام می دادند. اما الان یکی از مشکلات کشور استفاده از مدیران از کار افتاده و پیر و پاتال است!
شما بروید مسئولین اول انقلاب را ببینید. شهید تندگویان ۲۷ سال ، محسن رضایی ۲۴ سال و دیگر مدیران به همین سبک با سنین پایین. مگر همین ها نبودند که مملکت را اداره کردند؟ چرا به جوان‌ها اعتماد نمی شود؟ چرا به جوانان ۳۵ ساله اعتماد نمی شود؟ باور کنید خطایی که جوانان ۳۵ ساله ما بر اثر کم تجربگی می‌کند بهتر از خطاها و اختلاس‌هایی است که مسن های ۶۰ ساله ما می کنند.
ایجاد ۵ شغل با کنار رفتن هر مدیر بازنشسته
 من خودم از اول مخالف این طرح بازنشستگی بودم، به مجلس رفتم، کمیسیون اجتماعی هم رفتم ،حرف‌هایم را هم زدم، مواردی را هم که دادم خیلی از آنها هم استفاده شد.
چرا باید از یک آدم با ۳۰ سال سابقه کار استفاده کرد؟ شما کنار بروید تا حداقل فرزند خود شما شاغل شود. می گویند مجرب است ! آیا آدم با ۳۰ سال سابقه کار تجربه دارد اما فرد با ۲۷ سال سابقه تجربه ندارد؟ خوب این فرد ۳۰ سال سابقه را کنار بگذارید تا جا برای آن فرد ۲۷ ساله باز شود و بهتر است بدانید تمام مدیران با ۳۰ سال سابقه ما بالای ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان حقوق می‌‌ گیرند! یعنی با کنار رفتن هر کدام از این مدیران ۵ شغل ایجاد می‌شود اینها معضلات مملکت است . عده ای را بت می‌کنیم و می‌گوییم اگر فلانی رفت ، اگر اینها رفتند، مشکل ایجاد می شود! چه مشکلی هیچ اتفاقی نمی‌افتد؟
در مورد fatf همه چیز را سیاه یا سفید نبینید
برخی از دوستان در مورد لایحه fatf سال کردند. ببینید دوستان شما دانشجویان و تحصیلکردگان نه باید یک موضوع را کامل رد کنید و نه مطلقا تأیید کنید ، این خیلی برای دانشجو برازنده نیست! یکی از مشکلات ما این است که چیزی را یا سیاه سیاه می‌بینیم یا سفید سفید! در صورتی که خاکستری هم هست . یک پدیده را خاکستری هم ببینید برخی چیزها هم نقاط مثبت دارند هم نقاط منفی.  fatf هم نکات مثبت دارد هم نکات منفی.
تصویب این لایحه در مجلس کار کردن بانک های بزرگ دنیا با سیستم بانکی ما را راحت تر می کند و باعث ایجاد مشکل نمی شود و اگر شما عضو این fatf نشوید بانک های بزرگ دنیا اصلا با شما کار نمی‌کنند .
این برنامه نقاط ضعفی هم دارد. دشمن سعی می‌کند که شما را کنترل کند و اجازه ندهند شما نفت خود را بفروشید به بهانه های مختلف .
مگرقرار است ما به گروه‌های تروریستی کمک کنیم؟ یا مگر تاکنون چنین کاری انجام داده ایم که از تصویب این لایحه می‌ترسیم؟  گروه‌های تروریستی را سازمان ملل مشخص کرده است و شامل چهار گروه می‌باشد القاعده ، جبهه النصره ، داعش و طالبان.
ما رهبری را ناظر بر این موارد داریم ، ۲۷۰ نمایم هم داریم که این را بررسی می کنند به این افراد رای دادیم پس باید اعتماد کنیم  . شورای نگهبان هم نظارت می کند . اگر از این کانال ها رد شد اعتماد کنیم.
کارشناسان و مسئولان هم بنشینند و موانع آن را بررسی و رفع کنند و چیزی از دل آن بیرون بیاورند که با قانون اساسی هم مغایرتی نداشته باشد ، مخالف فرهنگ ما نباشد ، مخالف استقلال ما نباشد . اما اینکه آن ها (دشمنان) هر چی خواستند بگویند و انجام دهند قبول نیست.
ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 45592 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز شنبه 19 آبان 1397 ساعت ۱۰:۰۰:۰۴
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر