جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دادستان می تواند بر حسب وظیفه ورود کند / دادگستری نماینده قوه قضائیه در سطح شهرستان است

نشست خبری  اصحاب رسانه با حضور رئیس دادگستری و دادستان شهرستان گچساران با موضوع چگونگی حفظ حقوق عامه و انفال عمومی  در سالن جلسات دادگستری شهرستان برگزار شد.  در این نشست رضا غریب پور  با بیان اینکه برخی از جرم ها جنبه عمومی و برخی نیز جنبه خصوصی دارند، اظهار کرد: در برخی از جرم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 45472
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳

کرونا :

دادستان می تواند بر حسب وظیفه ورود کند / دادگستری نماینده قوه قضائیه در سطح شهرستان است

نشست خبری  اصحاب رسانه با حضور رئیس دادگستری و دادستان شهرستان گچساران با موضوع چگونگی حفظ حقوق عامه و انفال عمومی  در سالن جلسات دادگستری شهرستان برگزار شد.

 در این نشست رضا غریب پور  با بیان اینکه برخی از جرم ها جنبه عمومی و برخی نیز جنبه خصوصی دارند، اظهار کرد: در برخی از جرم های عمومی منافع مردم در نظر گرفته می شود.

 رئیس دادگستری گچساران در ادامه با اشاره به اینکه وقتی که جرمی رخ می دهد برخورد قانونی نیز صورت می گیرد، گفت: یکی از رویکردهای دادگستری پیشگیری از وقوع جرم است.

 وی با بیان اینکه شهرستان گچساران یک شهر فرهنگی است، گفت:  نامگذاری خیابان ها و بلوارهای این شهرستان به نام شهدا و قرار گرفتن صنعت نفت و دیگر صنایع نمایانگر فرهنگ  خوب و بالای این شهر است.

 غریب پور  با بیان اینکه دادستان بر تمام شهرستان احاطه و شناخت کلی دارد، عنوان کرد: این احاطه موجب شده که اقدامات خوبی در سطح شهرستان صورت گیرد.

 رئیس دادگستری گچساران اذعان کرد: تمرکز  فعالیت ها در زمینه برخورد با مجرمان برعهده دادستان است و در جایی که احساس شود حقوق بیت المال در حال ضایع شدن چه در زمینه نهادها و ادارات و چه در زمینه امنیت مردم از این حیث که ذهن مردم را خدشه دار و احساس نارضایتی به وجود آورد  دادستان می تواند بر حسب وظیفه ورود کند.

 وی با بیان اینکه در زمینه حفظ حقوق عامه که یکی از رویکردهای دادگستری است، ابراز کرد: حفظ بیت المال بسیار مهم است و نگهداری از آن بسیار مهمتر است.

این اداره در هفته وقف برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است
دنبال کنید

غریب پور  افزود: در جاهایی که احساس شود حقوق بیت المال در حال ضایع شدن است سریعا ورود خواهیم کرد و برخورد شدید و قانونی و بدون اغماض با جرائمی که امنیت مردم را بخواهد خدشه دار کند برخورد خواهیم کرد.

 این مسوول با بیان اینکه رویکرد دادگستری دقت در حفظ بیت المال و برخورد با مجرمان است، بیان کرد: حفظ حقوق بیت المال و امنیت  در جایگاه تعریف دادگستری ضرورت دارد.

 وی ادامه داد: دادگستری نماینده قوه قضائیه در سطح شهرستان است و تمامی نهادهای اداری و غیر اداری را باید تحت نظر داشته باشد و اگر جرمی اتفاق افتاد برخورد جدی صورت گیرد که در این زمینه نیاز به همکاری اصحاب رسانه دارد.

غریب پور با بیان اینکه یگانه مرجع رسیدگی به جرائم دادگستری است، خاطرنشان کرد: دادگستری دارای محدودیت هایی است که انتظار می رود رسانه ها این موضوع را برای مردم در جامعه شفاف و آگاه سازند.

 رئیس دادگستری گچساران در ادامه با اشاره به تکریم ارباب رجوع گفت: دادگستری مرجع مراجعه زیاد مردم است و کسانی که به آنها ظلم واقع شده به این مکان مراجعه می کنند.

 وی افزود:  در زمینه شاکی و متهم برخورد های تکریمی یکسان صورت می گیرد اما در برخی از  مسائل هم چون قتل و تجاوز دادگستری محدودیت دارد.

غریب پور  با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار قانون مجرمانه وجود دارد، گفت: اصحاب رسانه در زمینه انتشار اخبار حقوقی سعی کنند که یک مشاور حقوقی داشته باشند که خدای ناکرده با مشکلی برخورد نکنند.

 رئیس دادگستری گچساران  با بیان اینکه اصل کار فرهنگی برعهده اصحاب رسانه است، افزود: وظیفه دادگستری برخورد با مفاسد است که در این زمینه حمایت اصحاب رسانه را می طلبد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi