شماره : 44974
۲۶ / ۷ / ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱

اسب های درشکه آمریکا چرا همدیگر را گاز می گیرند ؟!

داستان آنها، شبیه داستان قابیل و درماندگی اش بعد جنایت شده است. اما کو کلاغی که پوشاندن رسوایی را یادشان بدهد؟! کار به جایی رسیده که دونالد ترامپ، دست به توجیه شده و می گوید: ممکن است «قاتلان خودسر» جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی را کشته باشند(!)

♦️تا پارسال وقتی مقامات آمریکایی به عربستان می رفتند، برای تصمیمات راهبردی بود. اما حالا سطح کار آن قدر مبتذل و مفتضح شده که برای نحوه خلاص شدن سعودی ها از شر افتضاح قتل خاشقچی به ریاض می روند.

🔹داستان آنها، شبیه داستان قابیل و درماندگی اش بعد جنایت شده است. اما کو کلاغی که پوشاندن رسوایی را یادشان بدهد؟! کار به جایی رسیده که دونالد ترامپ، دست به توجیه شده و می گوید: ممکن است «قاتلان خودسر» جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی را کشته باشند(!)

♦️استخبارات سعودی تا همین چند سال قبل ادعا می کرد در معادلات مهم منطقه از افغانستان تا عراق و سوریه و لبنان و یمن و قطر اثرگذار است.

حالا اما از شدت و کثرت شکست ها و سر در گمی ها، سطح چالش به ماجرای خاشقچی که مانند آدامس به کل هیکل عربستان چسبیده و رها نمی کند، تنزل کرده است.

🔹البته شاهکار گروگان گرفتن سعد حریری و شوراندن همه لبنان علیه خود، کم از این ماجرا نداشت و زوال عقلانیت و تدبیر را در سیستم سیاسی – امنیتی آل سعود نشان داد.

♦️عربستان و ترکیه هم آهنگ با نقشه صهیونیسم مسیحی می خواستند عراق و سوریه را از جبهه مقاومت جدا و تجزیه کنند.

اما از وقتی داعش به عنوان پیمانکار نقشه تجزیه غرب آسیا، زیر پای رزمندگان مدافع حرم خُرد شده، اسب های درشکه صهیونیسم مسیحی به سربالایی رسیده و مجبور شده اند همدیگر را گاز بگیرند.

🔹عربستان و ترکیه مدت هاست به جان هم افتادند؛ آن از کودتا در آنکارا که رژیم سعودی جزو متهمان اصلی معرفی شد و این هم پرونده قصابی خاشقچی که بهانه ای برای انتقام گیری اردوغان از سعودی ها شده است.

سه بار از اینکه بازنشسته شرکت نفت هستم به خود بالیدم
دنبال کنید

رفتار توهین آمیز عربستان با نخست وزیر لبنان و تحقیر عربستان توسط ترکیه در حالی است که تا چند سال پیش، مقامات همین کشورها درپوشش “دوستان مردم سوریه”(!) برای حمایت از تروریست های داعش و النصره و ارتش آزاد و …، جبهه مشترک تشکیل داده بودند.

♦️آیا روند تحولات دو سال اخیر، عبرت آموز نیست؟

جبهه مقاومت با استواری در شرایط سخت توانست جبهه یکپارچه آمریکا را در منطقه دچار آشفتگی و درگیری های شدید داخلی کند. و احتمالا این درگیری ها شدت خواهد گرفت.

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 44974 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز پنجشنبه 26 مهر 1397 ساعت ۱۲:۱۱:۲۷
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر