شماره : 44865
۲۰ / ۷ / ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰

بدهکار کردن بیشتر روحانی/پشت پرده توطئه دیپلماتیک اروپا 

حقیقت این است که هرچه دولت و وزارت خارجه در قبال حمایت برخی پایتخت های اروپایی از گروهک های تروریست ضد ایرانی بیشتر کوتاه بیایند یا به عهد شکنی برجامی کمتر اعتراض کنند، بیشتر بدهکار خواهند شد و خسارت بیشتری به منافع ملی وارد خواهد آمد. در این میان، اخراج دو دیپلمات هلندی و سلب مصونیت و تابعیت یکی دو دیپلمات طرف اروپایی در تراز آقای اسدی، کمترین اقدام برای اعاده حیثیت و منافع ملی است.

✍️ رفتار دولت در صیانت از مصونیت دیپلمات های کشورمان، به وضعیت فاجعه آمیزی تنزل پیدا کرده است. اخراج دو دیپلمات سفارت ایران در هلند و بازداشت و بازجویی یک دیپلمات دیگر در در اتریش و آلمان و استرداد و ی به بلژیک، پرده از توطئه خطرناک اروپایی ها علیه کشورمان بر می دارد.

🔹این اتفاقات زنجیره ای توهین آمیز در حالی رخ می دهد که آقای روحانی ادعا داشت شان پاسپورت ایرانی پایین آمده و او می خواهد این اعتبار را برگرداند! اما اکنون این دولت روحانی و دیپلماتهای او هستند که با وجود مصونیت دیپلماتیک مورد فشار و اخراج و بازداشت و اذیت قرار می گیرند.

♦️به یاد دارید که درست در روزگار ماه عسل آقای روحانی با دولت اوباما و آغاز اجرای برجام، آمریکایی ها به نماینده دولت برای سازمان ملل (حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر روحانی) ویزا ندادند و او را #تروریست خواندند. دولت روحانی در برابر این رفتار توهین آمیز، کوتاه آمد؛ به خیال اینکه “سر برجام سلامت”! اما برجام درهمان دولت اوباما بارها زیر پا گذاشته شد.

🔹سه سال بعد، اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی در وین که به اتهام دروغین دست داشتن در سو قصد علیه سازمان #تروریستی منافقین در پاریس بازداشت شده بود، با استرداد از آلمان به بلژیک مورد بازجویی قرار گرفته است. ادعا شده این دیپلمات سفارت ایران در اتریش، مامور وزارت اطلاعات ایران است.

♦️رفتار هماهنگ چند دولت اروپایی که از یک توطئه مشترک حکایت می کند، در حالی است که دیپلمات بیانبه کنوانسیون ۱۹۶۱وین ناظر بر روابط دیپلماتیک، نزد کشور پذیرنده از مصونیت برخوردار است؛ به‌ گونه‌ای که دولت پذیرنده نمی‌تواند او را تحت تعقیب قرار دهد. اما دولت اتریش این خباثت را مرتکب شد.

تعرض و شعارهایی که عده کوچکی بنام حزب الله/این عده قلیل مفهوم انقلابی بودن و آتش به اختیار را بخوبی نفهمیده اند
دنبال کنید

🔹اطلاع‌رسانی درباره دستگیری اسدی، روز قبل از سفر روحانی به سوئیس و اتریش صورت گرفت و در واقع دهن کجی رسمی دولت میزبان به سفری بود که در تهران با تبلیغات غیر واقعی دولت همراه بود. همزمان با سفر آقای ظریف به پاریس نیز دولت فرانسه با وقاحت، اجازه برگزاری نشست را به گروهک #تروریستی منافقین داد.

♦️رفتار مشابه دیگر، اقدام دولت هلند در تیرماه امسال بود که به جای عذرخواهی درباره پناه دادن به دو تروریست ارشد منافقین و الاحوازیه (احمد نیسی و علی معتمد) که در آن کشور کشته شدند، دو نفر از دیپلمات‌های ما را اخراج کرد. «علی معتمد» همان «محمدرضا صمدی کلاهی» عامل انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 از مسئولان نظام در دهه ۶۰ بود.

🔹دولت هلند به مدت 36 ساله به این تروریست جنایتکار پناه داده بود اما به جای اظهار شرمندگی و عذرخواهی، دو دیپلمات ایرانی را اخراج کرد. چه در ماجرای اخراج دو دیپلمات ایرانی از هلند و چه در موضوع بازداشت دیپلمات سفارت ایران در وین (بازداشت در آلمان، سلب مصونیت توسط اتریش) و انتقال به بلژیک که همراه با آزار و اذیت بوده، دولت آقای روحانی و وزارت خارجه کمترین واکنش متناسب و متقارنی از خود بروز نداده اند.

♦️از ماجرای تلخ دیپورت حمید ابوطالبی (فرستاده ویژه روحانی) تا اخراج دو دیپلمات ایرانی از هلند و سپس بازداشت و شکنجه اسدالله اسدی، آنچه روشن است، بی تفاوتی دولت نسبت به دیپلمات های خود است. یعنی مثلا بحث سپاه پاسداران و قوه قضائیه نیست که دولت درباره تحریم آنها بی تفاوتی نشان می دهد.

پوپولیسم چیست؟ پوپولیست کیست؟
دنبال کنید

🔹روشن است که برچسب هایی مانند عضویت در وزارت اطلاعات نمی تواند دستاویزی برای برخوردهای توهین آمیز باشد؛ چه اینکه حتی اگر این ادعای دروغ درست بود، باز هم جبران یک دهم سوابق و عملکردهای (ضد) امنیتی و جاسوسی دیپلمات های آلمانی و فرانسوی و انگلیسی و هلندی و … را در ایران نمی کرد.

♦️هدف چیست؟ اروپایی ها با تصور اینکه دست روحانی به خاطر خروج آمریکا از برجام در پوست گردوست، فرصت را برای توهین، اتهام پراکنی و ایجاد انفعال در حریف مناسب قلمداد می کنند تا دولت روحانی نتواند اروپا را به خاطر بدعهدی در اجرای برجام و عدم مواخذه آمریکا درباره عدم لغو تحریم ها بازخواست کند.

🔹اما حقیقت این است که هرچه دولت و وزارت خارجه در قبال حمایت برخی پایتخت های اروپایی از گروهک های تروریست ضد ایرانی بیشتر کوتاه بیایند یا به عهد شکنی برجامی کمتر اعتراض کنند، بیشتر بدهکار خواهند شد و خسارت بیشتری به منافع ملی وارد خواهد آمد. در این میان، اخراج دو دیپلمات هلندی و سلب مصونیت و تابعیت یکی دو دیپلمات طرف اروپایی در تراز آقای اسدی، کمترین اقدام برای اعاده حیثیت و منافع ملی است.

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 44865 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز جمعه 20 مهر 1397 ساعت ۱۲:۱۰:۱۵
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر