جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سردسیر و گرمسیر چه معنایی دارد /با رقابت سالم بسوی توسعه گام برمی داریم

پاییز ۹۷ دو سال از سکان‌ داری سید «محمدتقی علوی» بر سکان ورزش کهگیلویه و بویراحمد می‌گذرد، دو سالی که برای او و ورزش استان ‌همراه با فراز و نشیب‌های بسیاری بوده، چراکه او علاوه بر اینکه باید پاسخگوی انتظارات و مطالبات خانواده ورزش و ورزشکاران می‌شد، می‌بایست ورزش به کما رفته کهگیلویه و بویراحمد را نیز احیا می‌کرد. مسیر پیش رو برای مدیرکل غیربومی ورزش در کنار

اختصاصی کرونا

کد خبر : 44843
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸

کرونا :

سردسیر و گرمسیر چه معنایی دارد /با رقابت سالم بسوی توسعه گام برمی داریم

پاییز ۹۷ دو سال از سکان‌ داری سید «محمدتقی علوی» بر سکان ورزش کهگیلویه و بویراحمد می‌گذرد، دو سالی که برای او و ورزش استان ‌همراه با فراز و نشیب‌های بسیاری بوده، چراکه او علاوه بر اینکه باید پاسخگوی انتظارات و مطالبات خانواده ورزش و ورزشکاران می‌شد، می‌بایست ورزش به کما رفته کهگیلویه و بویراحمد را نیز احیا می‌کرد.

مسیر پیش رو برای مدیرکل غیربومی ورزش در کنار نگاه‌های قومی حاکم بر فضای استان کمی کار را برای او سخت می‌کرد؛ اما با همه این‌ها علوی کمر همت را بست و سعی کرد در فضایی آرام، بدون هیاهو و فارغ از نگرش حاکم مأموریت مهم سروسامان دادن به ورزش کهگیلویه و بویراحمد را دنبال کند، موضوعی که اتفاقاً نتیجه هم داد و ماحصل آن در جای جای ورزش استان دیده می‌شود و کار به‌ جایی رسیده که امروز شاهد ارتقای این حوزه زیرساختی و مهم در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.
البته این جهش و عملکرد قابل‌قبول به این راحتی ممکن نبود و همان‌گونه که خود علوی هم می‌گوید ساعت‌ها و روزهای زیادی زمان برده تا ورزش استان به جایگاه اثرگذار فعلی برسد. با همه این‌ها گویا عده‌ای این موفقیت و تحول چشمگیر را تاب نیاورده وسعی کرده‌اند با پیش کشیدن موارد نخ‌نما و تاریخ گذشته و همین‌طور زدن برچسب‌های مختلف اتهامی این جایگاه را خدشه‌دار کنند. به همین منظور گفت‌وگویی را با مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد انجام دادیم تا شاهد روشن‌تر شدن ابعاد موارد مطرح‌شده و همین‌طور کم و کیف عملکرد اداره کل ورزش و جوانان طی دو سال مدیریت او بر سکان ورزش کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

در ابتدای حضورتان اداره کل ورزش و جوانان به لحاظ سیستم اداری در چه وضعیتی قرار داشت؟
در ابتدا تصور نمی‌کردم اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد به‌ عنوان یکی از اداراتی که در موضوعیت اجتماعی ید طولانی دارد از اولین و کمترین امکانات در سیستم اداری محروم باشد، ولی برخلاف انتظار این اداره کل حتی از سیستم اتوماسیون اداری هم محروم بود که همین امر هم باعث بروز مشکلات عدیده‌ای شده بود، وجود این مشکلات آن‌ هم در شرایطی که از مدت‌ها پیش دولت الکترونیک در ادارات پیش‌بینی‌شده بود بیانگر عمق فاجعه در اداره کل ورزش و جوانان استان بود بنابراین از همان بدو ورود اجرای سیستم جدید اتوماسیون اداری را با برگزاری چندین نفر ساعت و جلسات مختلف در دستور کار قراردادیم تا شاهد ساماندهی وضعیت موجود باشیم و همچنین از اعمال غرض‌های شخصی و قومی در پیگیری نامه‌ها نیز جلوگیری شود.

وضعیت ورزش و جوانان به لحاظ شاخص‌های عمومی و تخصصی چگونه بود؟
بعد از نهادینه کردن سیستم بروکراسی جدید در اداره کل ورزش و جوانان سعی کردیم بروز رسانی موضوعات و شاخص‌ها را در دستور کار قرار دهیم، چراکه در بررسی صورت گرفته متوجه شدیم که این اداره در سال ۹۵ در ارزیابی شاخص‌های عمومی و تخصصی توسط جشنواره شهید رجایی هم در وزارت ورزش وهم در حوزه مدیریت برنامه‌ریزی استان رتبه آخر را کسب کرده و علاوه بر این در شاخص‌های اقتصاد مقاومتی نیز تا سال ۹۵ نیز هیچ اقدامی از طرف اداره کل ورزش و جوانان استان صورت نگرفته بود و این در حالی بود که بسیاری از استان‌ها در این زمینه به پیشرفت قابل‌ توجهی رسیده بودند؛ بنابراین از همان ابتدا رسیدگی به این دو شاخص مهم را جز اولویت‌های مدیریتی خود قراردادیم و موفق به بهبود و ترقی جایگاه اداره کل ورزش و جوانان در جشنواره شهید رجایی شدیم.
در شاخص‌های اقتصاد مقاومتی نیز چون این موضوع از تأکیدات و دغدغه‌های ویژه مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهور و استاندار به‌ عنوان نماینده عالی دولت در استان بود، برای ما به‌ عنوان سربازان خط مقدم این جبهه مهم در دستور کار و اولویت قرار گرفت و توانستیم این موضوع را اجرایی و در سال ۹۶ با اقدامات انجام‌گرفته جز ۳ دستگاه برتر معرفی شویم که مجموع این اقدامات باعث ارتقای سطح کمی و کیفی حوزه اداری اداره کل ورزش و جوانان شد.

در زمان دو سال مدیریتتان چه تغییراتی در وضعیت اعتبارات، زیرساخت‌ها و پروژه‌ها به وجود آمده؟
طی این مدت توانستیم با بهره‌گیری از نگاه ویژه وزیر ورزش، ظرفیت‌های استانی، اعتبارات ملی، اعتبارات هدایای خاص و ظرفیت‌هایی که استاندار بستر آن را فراهم کردند و همچنین توجه و پیگیری نمایندگان در تأمین اعتبارات بیشترین پروژه‌ها ورزشی را در استان تکمیل کرده و بانی اتفاقات خوبی را در حوزه زیرساخت‌های ورزشی باشیم. البته در این میان توجه و نگرش خاص دکتر سلطانی فر به‌ عنوان مقام عالی وزارت در موضوع تخصیص اعتبارات، پیگیری و رایزنی‌های استاندار و نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و همین‌طور اداره کل ورزش و جوانان در تخصیص و تأمین اعتبارات نیز نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود.
علاوه بر همه این‌ها توانستیم از محل اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور که در سال ۹۵ نسبت به جذب آن کم‌ توجه‌ی صورت گرفته بود مبلغ خوبی را جذب کنیم و از محل همین اعتبار تکمیل سرای کوهنوردان در شهرستان دنا که ۱۲ سال فقط نیمه‌کاره رهاشده و قابلیت جذب توریسم ورزشی و ظرفیت برگزاری مسابقات کشوری و استانی را در دستور کار قراردادیم که این کار انجام گرفت. تکمیل و بهره‌برداری سالن چندمنظوره ورزشی در گنجه‌ای نیز از محل اعتبارات همین سفر پیش‌بینی‌شده بود که این امر نیز اجرایی شد.
در کنار همه موارد مطرح‌شده حضور خود وزیر ورزش، سه معاونت وزارت ورزش و مدیران کل از وزارت به دلایل مختلف به استان و همچنین برگزاری منطقه‌ای و پژوهشی را سال ۹۶ ازجمله دیگر موارد مهمی بوده که باعث سهم بری استان کهگیلویه و بویراحمد و ورزشکاران این استان از حوزه‌های مختلف خصوصاً اعتباری شده است.

ابلاغ اعتبار به هیئت‌ های شهرستانی به چه شکل انجام‌شده؟
ما به‌ تمامی هیئت ابلاغ اعتبار دادیم و حتی سهم بانوان از اعتبارات را نیز مجزا پیش‌بینی کرده و تخصیص دادیم. ضمن اینکه به هیئت‌ های شهرستان نیز کمک‌ها و مساعدت‌های بی‌ نظیری نسبت به چند سال گذشته داشتیم که این اعتبارات به‌ هیچ‌وجه از بودجه استانی نبوده، بلکه همه از اعتبارات ابلاغی ورزش و جوانان تزریق‌شده و خود روسای هیئت ورزش شهرستان‌ها می‌توانند این موضوع را تائید کنند.

کمی از سیاست و برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان در حوزه ورزش بگویید؟
در حوزه ورزش اقداماتی جهت استعداد یابی، تخصصی کردن رشته‌های ورزشی و موضوعیت علمی و آموزشی انجام گرفت و ما توانستیم از رهگذر این امر شاهد ارتقای کمی و کیفی شاخص‌های مختلف در این حوزه باشیم. به‌طور مثال ما در سال ۹۵ جشنواره بزرگ استعداد یابی را در مرکز استان و با حضور هر سه نماینده استان در مجلس و همین‌ طور استاندار پس از سال‌ها عدم حضور در برنامه‌های ورزش داشتیم که گام مهمی در راستای تقویت ورزش استان بود.
باید یادآور شد در طی این دو سال محوریت کار بر اساس منویات مقام معظم و بیانات رئیس‌جمهور و سیاست‌های وزارت ورزش به، ورزش همگانی اختصاص داده شد و هیچ‌گاه از ورزش همگانی فارغ نشدیم، زیرا این ورزش منجر به ایجاد روحیه شادابی، نشاط و پویایی برای آحاد جامعه می‌شود، بنابراین ضمن محور قرار دادن موضوعیت نشاط اجتماعی در برنامه‌ها، همایش‌ها و مسابقات در حوزه شهرها در فضای روستا و نقاط محروم نیز این سیاست در دستور کار قرارگرفته.
البته اداره کل ورزش و جوانان اقدامات خود را منحصر به این موضوع نکرده و مسئله قامت سنجی بانوان را نیز به‌ عنوان یک مسئله تخصصی در اولویت و در دستور کار قرار داده که این اقدام طی چندین مرحله به‌ صورت رندمی ابتدا برای روستاییان و مناطق حاشیه‌نشین اجرا شد. پوشش سه برنامه ورزش همگانی در شبکه سه سیما و سه برنامه در شبکه استانی برای اولین بار و در راستای توسعه این ورزش اقدام مهم دیگری است که نباید از غافل شد.

کهگیلویه و بویراحمد پیشتاز در سرطان های گوارشی و پوست
دنبال کنید

آیا این اقدامات به سطح شهرستان‌ها هم کشیده شد؟
برنامه‌ریزی ما تنها مختص مرکز نبوده و ما همواره به دنبال برقراری عدالت نسبی در همه شهرستان‌های استان بوده و هستیم. در همین راستا من تمام تلاش خود را طی این دو سال به کار بسته‌ام تا عدالت محوری در هرکدام از شهرستان‌ها برقرار شود. به‌ موازات چنین سیاستی نظم‌بخشی در برگزاری اردوها، همایش‌ها و مسابقات استانی و کشوری در اولویت قرار گرفت و ما در قالب برگزاری همایش‌های ورزشی این موضوع را به حوزه ورزش شهرستان‌ها اشاعه دادیم تا شاهد برقراری عدالت در همه شهرستان‌ها باشیم. البته و در راستای همین سیاست حق میزبانی را برای سایر شهرها نیز در نظر گرفتیم تا ورزشکاران سایر مناطق استان نیز همانند ورزشکاران مرکز استان بتوانند از ظرفیت میزبانی استفاده کنند.

در ورزش قهرمانی چه برنامه‌هایی اجرایی شده یا در دست اجراست؟
در این حوزه ما برنامه‌ریزی مدونی را در راستای سیاست‌های ورزشی اساس قراردادیم که یکی از محورهای آن ایجاد ستاد بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتای اندونزی بود که جز ۵ استانی بودیم که این ستاد را همزمان با دستور وزیر ورزش و در سال ۹۵ ایجاد کردیم که مردم نیز ثمره چنین برنامه‌ریزی و تصمیمی را لمس کردند و استان نیز از عواید و نتایج آن بهره‌مند شد که ازجمله نتایج ارزشمند و مثبت این برنامه‌ریزی حضور چندین ورزشکار از استان در رشته‌های مختلف در این دوره از مسابقات و کسب مدال برنز توسط ورزشکاران رشته واترپلو همراه تیم ملی بود که برای اولین بار در تاریخ استان اتفاق افتاد.
در حوزه قهرمانی علاوه بر حضور ورزشکاران استان در بازی‌ های آسیایی حضور سامان پاک‌باز در بازی‌ های پار آسیایی را برای اولین بارداریم که پیش‌ از این نایب‌قهرمان پارالمپیک ریو شده و اکنون نیز موفق به کسب مدال نقره بازی‌های پارا آسیایی جاکارتا در ماده پرتاب وزنه شده و این موفقیت افتخاری بزرگ برای ورزش کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود. علاوه بر این محسن پاک‌باز نیز با رایزنی انجام‌گرفته به‌ عنوان اولین مربی در طول تاریخ فعالیت‌های آسیایی به این مسابقات اعزام شد که برای استان دستاورد بزرگی محسوب می‌شود.
پیرو همین سیاست و برنامه‌ها ما به دنبال تأسیس ستاد بازی‌های ۲۰۲۰ المپیک توکیوی ژاپن نیز هستیم که در آینده نزدیک ای  ستاد فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

گذشته از موارد طرح‌شده برای حمایت از قهرمانان ورزشی چه سیاستی را دنبال کردید؟
در قالب فعالیت‌های ورزشی و برای حمایت از قهرمانان ورزشی بخشی از اعتبارات را به سمت بازی‌های آسیایی و حتی المپیک توکیو جهت‌دهی کردیم و در همین راستا مبلغی را برای ورزشکاران به‌ عنوان حق‌الزحمه در نظر گرفتیم تا جوابگوی بخشی از هزینه‌های آنان باشد. همچنین یا با حضور نمایندگان این اداره کل مراسم بدرقه و استقبال از ورزشکاران حاضر در اردوها و مسابقات ملی و بین‌المللی را داشتیم که بنا بر گفته روسای هیئت‌ ها این اتفاق برای اولین بار در استان رقم خورده است.

در حوزه جوانان به‌ عنوان یکی از ارکان اصلی این اداره کل چه شرایطی وجود داشت؟
در حوزه تشکیلات سازمان‌های مردم‌نهاد طی سال‌های ۹۴-۹۵ تنها شاهد فعالیت ۲۵ سمن بودیم که هیچ‌گونه ارتقایی چه به لحاظ کمی و چه کیفی نداشتند، ولی در سال ۹۶ تعداد ۶ سمن به میزان قبل افزوده شد و شاهد ارتقای وضعیت این سازمان‌ها در حوزه جوانان بودیم. گذشته از این استان کهگیلویه و بویراحمد ازجمله استان‌هایی بود که اقدام به برگزاری مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد کرد و این انتخابات در استان برابر قانون و بدون هیچ مشکلی برگزار شد، چراکه این مجمع برای اولین بار در کشور برگزار می‌شد و در خیلی از استان‌ها یا این مجمع برگزار نشد و یا برگزار شد و باطل شد.
علاوه بر این در سال ۹۶ بهترین و بیشترین کارگاه‌های ازدواج از سوی اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد و استان کهگیلویه و بویراحمد توانست بالاترین امتیاز استانی را در کشور کسب کند. راه‌اندازی ۶ خانه جوان در سطح شهرستان‌های مختلف نیز اقدام مهم و قابل‌توجه دیگری بوده که برای اولین بار در سطح کشور و برای توجه به قشر جوان انجام‌شده. همچنین معرفی جوانان به صندوق کارآفرینی امید برای دریافت تسهیلات اشتغال‌ زایی، تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان در سطح استان، برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد ازجمله دیگر برنامه‌های این اداره کل برای جوانان بوده است.
در راستای اقدامات انجام‌شده در حوزه جوانان در ابتدای سال ۹۷ نیز ظرفیت ایجاد یک طرح ملی با عنوان دبیرخانه خیرین کارآفرین و اشتغال آفرین برای استان برای نخستین بار ایجادشده و قرار است به حوزه معاونت امور جوانان وزارت ورزش ارائه شود که در صورت همکاری و پذیرش این طرح استان کهگیلویه و بویراحمد به‌ عنوان دبیر این طرح انتخاب می‌شود که برای استان یک ظرفیت و فرصت ویژه ایجاد خواهد کرد.

با همه این‌ها آیا ضعف‌های موجود در حوزه جوانان را می‌پذیرید؟
بله، قبول داریم که در حوزه جوانان بنا بر دلایلی ازجمله محیط فرهنگی استان، ضعف زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود و نبود نیروهای کاردان، کارشناس و متخصص به‌ اندازه کافی، ضعف‌هایی وجود دارد که باید در راستای مرتفع کردن آنان گام برداشت.

به نظر می‌رسد بیشترین اقدامات انجام‌شده در حوزه شهرهای استان بوده، آیا برای روستاها و مناطق کمتر برخوردار هم اقدامی صورت گرفته؟
بله اداره کل ورزش و جوانان در کنار حوزه شهری از روستاها نیز غافل نبوده و اتفاقاً یکی از عملکردهای خوب این اداره در قالب تفاهم‌نامه‌هایی بوده که از سوی وزارت کشور با وزارت ورزش منعقدشده و باید به‌ موازات آن این تفاهم‌نامه‌ها در استان‌ها نیز اجرایی می‌شد. مطابق این تفاهم‌نامه ادارات ورزش و جوانان استان‌ها موظف به ایجاد و تجهیز خانه‌های ورزش روستایی شدند که این کار در استان با همه نقاط ضعف و قوت موجود و با استفاده از ظرفیت و تعامل با هیئت عشایری و روستایی اجرایی شد که نقطه عطفی در ورزش استان محسوب می‌شود.
در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز سال گذشته حداقل ۳۰۰ برنامه در سطح استان و خصوصاً مناطق حاشیه‌نشین برگزار شد و امسال نیز پیرو همین سیاست و تا نیمه نخست سال جاری تعداد ۲۰۰ برنامه در این حوزه برنامه‌ریزی و اجرایی شد.

برای ورزش بانوان به‌ عنوان بعد همیشه مهجور و مغفول ورزش چه کردید؟
ما بر اساس سیاست‌های دولت تدبیر وامید مبنی بر استفاده از ظرفیت بانوان در پست های مدیریتی، این موضوع مهم را در دستور کار قرار دادیم وسعی کردیم با اعتماد به بانوان در پست های مختلف در اداره کل ورزش و جوانان این سیاست مهم دولت را اجرایی کنیم، ضمن اینکه در کنار این موضوع مسئله مهم بروز و ظهور قهرمانان خانم را به‌ عنوان یک اصل اساسی دیگر در سیاست و برنامه‌های دولت نیز دنبال کردیم، خصوصاً اینکه استاندار محترم در این مورد تاکید زیادی داشتند و ورزش بانوان را به‌ عنوان اولویت اصلی اداره کل ورزش و جوانان استان برشمرده وا علام کردند ورزش بانوان باید در کانون توجه این اداره کل باشد.
بنابراین و پیرو این سیاست و تاکید ما همواره سعی کردیم توجه ویژه ای به ورزش بانوان داشته باشیم و حمایت لازم را با وجود محدویت ها و مشکلات موجود از آنان دریغ نکنیم. کسب میزبانی مسابقات قهرمانی فوتسال کشور وقهرمانی در این مسابقات باوجود استان‌های مدعی و صاحب نام ازجمله اتفاقات خوب و قابل‌ توجهی بود که در حوزه بانوان شاهد آن بودیم. اعزام تیم بسکتبال بانوان استان به مسابقات کشوری در سال ۹۷ پس از سال‌ها وقفه و انتظار و ارائه عملکرد قابل‌قبول در این مسابقات نیز ازجمله دیگر موارد مهمی است که در راستای کمک و حمایت از ورزش بانوان در استان رقم خورد.
در قالب رشته‌های نوظهور نیز تیم کنگ فوی بانوان در رده نونهالان و نوجوانان توانست در رتبه یک تا سه قهرمانی قرار بگیرد. در رشته وزنه برداری نیز با شناسایی بانوان مستعد و مدیریت این استعدادها و همین‌طور پشتیبانی و حمایت از آنان کار بزرگی را رقم زدیم، به گونه ای که سه بانوی وزنه بردار هم استانی در مسابقات وزنه برداری در خراسان رضوی موفق به کسب سه مدال طلا و دو مدال برنز شدند.
گذشته از این‌ها برای اولین بار حضور طاهره آذر پیوند را در بازی‌های آسیایی و سحر ضیایی را در بازی‌های کشورهای اسلامی داشتیم که موفقیت چشمگیری برای ورزش استان خصوصاً در حوزه بانوان است.

راه‌اندازی پویش هلال رحمت در کهگیلویه و بویراحمد/ ۹۰۰ بسته معیشتی توزیع می‌شود
دنبال کنید

در یکی از سایت‌ها آمده که اداره کل ورزش و جوانان اجاره زیادی از ورزشکاران و باشگاهها و تیم ها بابت اجاره چمن و اماکن می‌گیرد، آیا چنین موضوعی صحت دارد؟
متاسفانه برخی یا آگاهی ندارند و یا اینکه ۱۵ سال عقب تر از زمان فعلی سیاست‌های ورزشی هستند. موضوع رعایت اصل ۱۴۴ در قالب فعالیت وزارت ورزش و جوانان اجاره اماکن به‌ عنوان یک اصل مهم قلمداد شده و می بایست برابر قوانین و مقررات جاری اماکن به بخش خصوصی اجاره داده شود.
در سال‌های گذشته هیئت‌ های ورزشی بهرمندی کمتری از اماکن ورزشی داشتند و بیشتر در فضای بخش خصوصی بودند که حضور در این فضا باعث بهره‌برداری و اجاره استفاده نامناسب از اماکن را صورت داده و باعث شده بود تا هزینه‌های چند برابری بابت تعمیر و تجهیز به گردن اداره کل ورزش و جوانان قرار بگیرد.
ولی در سال ۹۶ با تدبیری که در حوزه فعالیت‌های اداره کل ورزش و جوانان برابر قوانین مقررات و ضوابط اجرایی صورت گرفت، اداره کل تلاش کرد تا بیشتر اماکن ورزشی را با رعایت مفاد واگذاری در قانون (کمیسیون ماده ۸۸ سابق) و کمبسون ماده ۵ قانون بودجه حال حاضر، به هیئت‌ های ورزشی در سطح استان واگذار کند و البته در برخی مواقع هم به جهت شرایط، در محیط های اجتماعی خاص از افراد توانمندی که توسط روسای محترم ادارات شهرستان‌ها معرفی شده بود برای تحقق قانون واگذاری استفاده شده است
اکنون با رعایت مفاد قانونی سالانه بایستی ادارات کل ورزش و جوانان درآمدی را از حوزه اماکن ورزشی کسب وبه حساب خزانه کل در کشور واریز کنند و این موضوع به‌ عنوان یک اصل مهم با سرفصل رقم اعتباری یا واریزی وجه از سوی وزارت ورزش و جوانان از گذشته تعیین می‌گردد. پیرو این امر مستاجرین اماکن ورزشی باید درآمدی را کسب و به حساب خزانه واریز نمایند و قاعدتا این درآمد زایی بایستی توسط تیم‌های ورزشی، باشگاه‌ها، افراد و انعقاد با ورزش ادارات و.. کسب و امورات مستأجر به‌ عنوان اشخاص حقیقی یا حقوقی بگذرد و بخشی از این هزینه شامل حفظ و نگه داری هزینه‌های خدماتی و حامل‌های انرژی و بخشی دیگر پرداخت اجاره بها به حساب خزانه داری کل کشور واریز می‌گردد و این موضوع سال‌های متمادی در حوزه‌های فعالیت‌های ورزشی درجریان است و اتفاق می‌افتد و در سال ۹۶ و ۹۷ با سیاست مبتنی بر ارتقای سطح کمی و کیفی هیئت‌ های ورزشی بیشتر اجاره اماکن به هیئت‌ های ورزشی سمت و سو داده شد آن‌ هم برابر مفاد قانون.
با همه این‌ها ما با توجه به ضعف زیرساخت‌های موجود در استان و همین‌طور محدودیت‌های مالی که در ورزش استان خصوصاً ورزش حرفه ای و باشگاه داری وجود دارد جهت تقویت و توانمند کردن آن‌ها اماکن و فضاهای ورزشی را به صورت رایگان در اختیار تیم هایی که در لیگ‌های مختلف کشوری فعال هستند قرار داده‌ایم تا آن‌ها بتوانند از چنین ظرفیتی بهره‌مند شوند.

برگردیم به حواشی اخیر پیرامون فعالیت های اداره کل ورزش و جوانان و شخص خودتان، ارزیابی و نظر شما در این خصوص چیست؟
من در چارچوب قانون و وظیفه ای که دارم تمام تلاشم را می‌کنم تا ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد بازهم در جایگاهی بهتر از آنچه که هست قرار بگیرد ودراین بین نگران برخی رسانه‌ها و افرادی که کم انصافی می‌کنند و خدا را نادیده می‌گیرند نیستم. همه فعالیت‌ها در حوزه ورزش استان مستند و غیرقابل انکار است و کسی نمی‌تواند حضور ورزشکاران در بازی‌های مهم و مدال آوری آنان و این همه اتفاقات خوب در بستر ورزش کهگیلویه و بویراحمد را کتمان و با پاک کن بی تدبیری پاک کند.
من هم به‌ عنوان سرباز نظام هرجا که لازم و صلاح باشد حضور پیدا می‌کنم و بودن در تشکیلات ورزش این استان برایم افتخار بزرگی است و در این اداره به‌ عنوان خادم مردم کار می‌کنم تا زمانی که باشم همه برایم یکسان هستند و سردسیر و گرمسیر نزد من معنایی ندارد و اتفاقاً معتقدم از همه شهرستان‌ها باید در هیئت‌ های ورزشی باشد تا وجود این رقابت‌های سالم باعث پویایی هیئت‌ های ورزشی استان شود.
به چنین افرادی که درصدد ایجاد فضایی متشنج و مسموم در ورزش هستند توصیه می‌کنم اجازه بدهند ورزش در آرامش باشد و مطمئن باشند ایجاد چنین فضایی به ورزش استان ضربه می زند و باعث رکود در این حوزه خواهد شد. فراموش نکنیم درگذشته قلم‌های بی تدبیری برخی از افراد باعث به وجود آمدن چه فضایی در ورزش استان شد، گذشته از این حاکم شدن چنین جوی به هیچ عنوان زیبنده استان کهگیلویه و بویراحمد نیست و باعث خواهد شد در سطح کشور نیز نگرش‌ها نسبت به ما تغییر کند زیرا وقتی آنان ببینند ما در درون دچار چه مسائلی هستیم از ما دور می‌شوند و همین امر هم باعث نادیده گرفتن سهم و امتیازات ما شود، هرچند تا زمانی که من هستم اجازه نخواهم داد کوچک‌ترین سهمی از ورزش استان کم یا گرفته شود، بلکه با توانمندی بیشتر تلاش می‌کنم تا حق ظرفیت‌ها و استعداد های استان را در ورزش کشور بگیرم.
بنابراین تقاضا دارم اگر افرادی قصد قلم‌زدن دارند قبل از آن تحقیق لازم را انجام دهند و اطلاعات لازم را دریافت کنند وبال فعالیت‌های عوام‌فریبانه باعث اختلاف در بدنه ورزش نشوند، چون همه متعلق به همین استانیم و فرزندان این مرز و بوم هم در حوزه بهمئی هستند هم گچسارآن‌ هم دنا وهم بویراحمد.

صحبت آخر؟
از جامعه بزرگ ورزش که همیشه در آرامش ما را حمایت و هدایت کردند، از اصحاب رسانه که با همراهی که موجب ارتقای سطح کمی و کیفی ورزش ورزشکاران شدند و در تمامی ساعات شبانه روز حضور ورزشکاران را پوشش دادند، از پیشکسوتان که همواره همراه و در کنار ما بودند از از پشتیباتی و حمایت همه مسئولین کمال تقدیر و تشکر را دارم. همچنین از اقدام خودجوش هیئت‌ های ورزشی برای نوشتن نامه به استاندار جهت حمایت از اینجانب و همین‌طور ارسال طومار به وزارت ورزش که در اواخر سال گذشته انجام گرفت قدردانی می‌کنم و معتقدم این امر مسئولیت و وظیفه من را سنگین تر می‌کند، امید است بتوانم با عملکرد مثبت و تاثیرگذار پاسخگوی این حسن اعتماد باشم.

‘گفت و گو از یاسر سجادپور

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi