شماره : 44840
۱۸ / ۷ / ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰

نحوه عمل روتین سعودی / قتل جمال خاشقجی در کنسولگری سعودی

با مشاهده آنچه سعودی در یمن می کند کم و بیش به میزان درنده خویی و سبعیت خاندان حاکم بر ریاض پی برده بودند منتها اینکه که این جماعت تا این درجه احمق هم باشند و بتوانند ترکیبی چنین بدیع از حماقت و جنایت را عرضه کنند، کمی غافلگیرکننده بوده است.

قتل جمال خاشقجی در کنسولگری سعودی در استانبول نوعی بهت جهانی ایجاد کرده.

جهانیان تا پیش از این احتمالا مثلا با مشاهده آنچه سعودی در یمن می کند کم و بیش به میزان درنده خویی و سبعیت خاندان حاکم بر ریاض پی برده بودند منتها اینکه که این جماعت تا این درجه احمق هم باشند و بتوانند ترکیبی چنین بدیع از حماقت و جنایت را عرضه کنند، کمی غافلگیرکننده بوده است.

ظاهرا داستان به این شکل بوده که خاشقجی به کنسولگری سعودی در استانبول مراجعه می کند و تیمی که ساعتی قبل از ریاض وارد شده بوده تلاش می کند او را با تزریق بیهوش کرده و به ریاض منتقل کند، در این حین درگیری رخ می دهد و خاشقجی کشته می شود. تیم اعزامی هم اوج خلاقیت عملیاتی را به خرج می دهد، جسد روزنامه نگار مفلوک را تکه تکه کرده و در کوچه رها می کنند.

فاجعه چنان بود که حتی دولت ترامپ که به سعودی به عنوان بانک مرکزی تروریسم مطلوب خود می نگرد هم نهایتا نتوانست به سکوت ادامه بدهد و نیمچه اعتراضی کرد.

اما بحران عمیق تر از این حرفهاست و فی المثل اگر بخواهند ترکیه را ساکت کنند باید امتیازهایی بزرگ روی میز بگذارند.

حتی این احتمال هست که یکی از دروغ های شاخدار پیشین درباره ایران را علم کنند تا شاید تخفیفی در آبروریزی فعلی حاصل شود.

نکته اما این است که جهان بفهمد سلاخی خاشقجی یک مصداق نادر نیست بلکه یک ‘تیپ ایده آل’ از نحوه عمل روتین سعودی است.

دار و دسته بن سلمان اگر دستشان برسد با همه خلق جهان چنین خواهند کرد.

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 44840 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز چهارشنبه 18 مهر 1397 ساعت ۱۶:۳۰:۱۹
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر