شماره : 44749
۸ / ۷ / ۱۳۹۷ - ۹:۱۵

انبار فروشگاه رفاه یاسوج پر از روغن است / توهین به اصحاب رسانه و معاون استاندار

جعفر گوهرگانی معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز به همراه خبرنگاران خبرگزاری‌ها و سایت‌های استانی از فروشگاه رفاه یاسوج به صورت سرزده بازدید کردند. در ابتدای این بازدید که داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت به همراه معاون بازرسی این سازمان و رضا زیرایی مدیرکل تعزیرات حکومتی

جعفر گوهرگانی معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز به همراه خبرنگاران خبرگزاری‌ها و سایت‌های استانی از فروشگاه رفاه یاسوج به صورت سرزده بازدید کردند.

در ابتدای این بازدید که داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت به همراه معاون بازرسی این سازمان و رضا زیرایی مدیرکل تعزیرات حکومتی معاون استانداری را همراهی می‌کردند بر وضعیت قیمت‌های این فروشگاه نظارت شد.

در ادامه این برنامه عده‌ای از هجوم مردم به فروشگاه‌ها برای انبار برخی کالاها انتقاد کردند، یکی از این افراد به معاون استاندار گفت: متاسفانه در کشور خودمان یک کالایی که می‌خواهد گران شود مردم هجوم می‌برند به فروشگاه‌ها که جنس انبار کنند، مشکل از ما مردم است و دولت و نظام هیچ‌گونه کوتاهی ندارند، تعزیرات حکومتی و دیگر ارکان‌های نظارتی در فروشگاه‌ها حضور داشتند تا مردم چندین جعبه کالا نبردند و در خانه انبار نکنند.

نظارت بر قیمت‌ها ادامه این برنامه بود که معاون استاندار گفت: قیمت برخی کالاها در فروشگاه رفاه از سایر مکان‌های یاسوج بیشتر است، قیمت کالاهای فروشگاه رفاه دست نویس بوده و این فروشگاه تقلب کرده است.

انبار فروشگاه رفاه یاسوج پر از روغن است / توهین به اصحاب رسانه و معاون استاندار 4

گوهرگانی در ادامه خطاب به رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظارت این سازمان باید به گونه‌ای باشد که فروشنده هر گونه‌ای که دوست دارد کالا نفروشد.

گلایه‌مندی مردم از نبود برخی کالاهای اساسی

اما مردم در گفت‌وگو با خبرنگاران گفتند: روغن، قند و رب گوجه در فروشگاه نیست و قند بسته‌ای از قیمت ۴ هزار تومان به ۱۱ هزار تومان رسیده است.

گلایه‌مندی مردم از نبود کالاهایی مانند روغن، قند و رب در حالی است که مسوولان فروشگاه گفتند: ۱۵ روز است که روغنی وجود ندارد.

در ادامه جعفر گوهرگانی از قائدی مدیر فروشگاه رفاه خواست فاکتور کالاهای خود را ارائه کنند، وی با بیان اینکه مسوولان فروشگاه فاکتور کالاهای خود را ارائه نکرد افزود: شما چند کالای امانی و‌ چند کالای مقطوع در فروشگاه وجود دارد، ۹۹ قلم محصولات فروشگاه امانی است و یک قلم ثابت و باید فاکتور فروش ارائه دهند اما شما یک مورد فاکتور ارائه نکردید.

امنیت و سلامت مهمترین اصل در برگزاری انتخابات است
دنبال کنید

گوهرگانی ادامه داد: چند وقت پیش در شهرستان بجنورد یک کفش کره‌ای ورزشی دیدم از مسوول فروشگاه که قیمت پرسیدم گفت قیمت جدید این کفش ۲۷۰ هزار تومان است اما چون با قیمت گذشته است ۸۶ هزار تومان می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در استان ما این موارد رعایت نمی‌شود، هر مغازه بزرگ و یدکی فروشی قیمت جدید و قیمت قبلی نمی‌کند اما از فروشگاه رفاه بعید است که فاکتور فروش ارائه نکند.

عدم ارائه فاکتور تخلف است

در ادامه سید حسین سهمگین گفت: یکی از ضوابط عرضه کالا در هر مکان رسمی که مجوز از سازمان صنعت، معدن دارد، ارائه فاکتور حتی به خریدار است و عدم ارائه به معنای تخلف است.

 

اما قائدی مدیر فروشگاه در جواب معاون استانداری گفت: شما دست روی کالایی گذاشتید که امانی است و من ۲۰ فاکتور به شما ارائه می‌کنم، این سخن مدیر فروشگاه در حالی بود که قائدی فاکتور دیگر شعبات این فروشگاه را ارائه کرد.

اما دیگر قسمت بازدید عصر امروز آنجایی بود که مردم از نبود روغن گلایه داشتند و مدیران فروشگاه گفتند ۱۵ روز است روغن ندارند اما به یکباره روغن‌های اویلا سر از انبار فروشگاه درآورد که گوهرگانی خطاب به خبرنگاران گفت: فروشگاهی که سهام آن متعلق به مردم است در حالی که می‌گفت ماشین نیست و ۱۵ روز است روغن ندارند حالا روغن احتکار کند.

معاون استاندار خطاب به مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: ما همین الان از فروشگاه بازدید کردیم و مردم گفتند روغن نیست و تمام فروشگاه‌ها هم از نبود کالاهای اساسی مثل روغن، مرغ و قند گلایه کردند اما در انبار فروشگاه اولین چیزی که می‌بینیم روغن است.

صحبت‌های معاون استاندار در حالی بود که مدیران فروشگاه رفاه مدعی بودند که بار این فروشگاه تازه از راه رسیده و آنها در حال ترخیص این محصول در انبار بودند‌. اما زیرایی مدیرکل تعزیرات حکومتی این اقدام را مصداق احتکار کالا عنوان کرد.

ورزش باشت از زمین های خاکی تا چمن های مصنوعی
دنبال کنید

انبار فروشگاه رفاه یاسوج پر از روغن است / توهین به اصحاب رسانه و معاون استاندار 5

گوهرگانی در ادامه خطاب به قائدی، نگهداری و دیگر مدیران فروشگاه رفاه عنوان کرد: انبار این فروشگاه پر از روغن است در حالی که می‌گفتند ماشینی برای حمل روغن نیست، من نه به عنوان معاون استاندار بلکه به عنوان یک شهروند از این فروشگاه رضایت ندارم چراکه بیش از دو هفته است که روغن، مرغ و … ندارید لذا چه اقدامی در این خصوص کرده‌اید؟

اما مدیران فروشگاه با فرافکنی در جواب معاون استاندار گفتند: شما بعد از سه ماه آمده‌اید و می‌خواهید بازار را تنظیم کنید.

جعفر گوهرگانی گفت: مدیران فروشگاه گفتند که ۱۵ روز است روغن وجود ندارد چرا که ماشین نیست،لاستیک ماشین‌ها خراب است و کسی حمل نمی‌کند اما الان از انبار بازدید می‌کنیم و اولین چیزی که در انبار قرار دارد روغن است.

وی بیان کرد: به مدیران فروشگاه می‌گویم فاکتور روغن‌ها را ارائه کنند اما آنها فاکتور مواد شوینده را به جای فاکتور روغن به دست من می‌دهند.

مسوولان فروشگاه در توجیه این اقدام خود گفتند: همه می‌دانند که روغن نیست و کامیون‌ها نمی‌توانند به سمت یاسوج حرکت کنند به همین دلیل از…. درخواست ماشین کردیم تا محصولات را حمل کند.

اما بازدید از وضعیت بازار به دلیل همراهی بازرسان صنعت، معدن با احتکار کنندگان نیمه‌تمام ماند، گوهرگانی معاون استاندار در همین خصوص به خبرنگاران گفت: بازرسان صنعت، معدن استان عامل اصلی گرانفروشی، کم‌فروشی و احتکار هستند و چون صنعت و معدن در این خصوص دخیل است بازدید از فروشگاه‌ها و بازار متوقف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مدیران فروشگاه رفاه یاسوج در پایان این بازدید با توهین به اصحاب رسانه و معاون استاندار آنها را مورد لطف قرار دادند.

بازدید عصر امروز با عنوان هشتگ کاسب با انصاف بود که توسط رسانه‌ها راه‌‌اندازی شده و ادامه دارد.

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 44749 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز یکشنبه 8 مهر 1397 ساعت ۰۹:۱۵:۴۶
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر