شماره : 44729
۵ / ۷ / ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵

مراسم یادبود شهدای تروریستی رژه اهواز در گچساران

به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا برگزاری مراسم یادبود شهدای تروریستی اهواز و برگزاری دومین سالگرد  پاسدار رشید اسلام شهید مدافع حرم سجاد زیر جدی مراسمی به همت  هیات عشاق الحسن (ع)  و بسیج دانشجویی شهرستان در جوار شهدای گمنام گچساران برگزار شد.  در این مراسم

به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا برگزاری مراسم یادبود شهدای تروریستی اهواز و برگزاری دومین سالگرد  پاسدار رشید اسلام شهید مدافع حرم سجاد زیر جدی مراسمی به همت  هیات عشاق الحسن (ع)  و بسیج دانشجویی شهرستان در جوار شهدای گمنام گچساران برگزار شد.

 در این مراسم معنوی حجت الاسلام محمدسعید رشیدی کیا از اساتید حوزه و دانشگاه اظهار کرد: امنیت امروز ما در جامعه مرهون رشادت‌ها و دلاور مردی‌ های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

 

 وی ادامه داد: اگر امروز به راحتی می‌توانیم با آرامش و امنیت در کنار فرزندانمان زندگی کنیم این آسایش و آرامش به وجود خون شهدا است.

مراسم یادبود شهدای تروریستی رژه اهواز در گچساران 3

 رشیدی‌ کیا با اشاره به حادثه تروریستی 31 شهریور ماه  در اهواز عنوان کرد: هنگامی که مادر و کودک، پدر و فرزند همه در حال فرار بودند و هر کس به یک طرف می‌رفت آنجا است که حضرت زینب (س)  باید به یاد بیاوریم که فرمود، علیکن بالفرار به معنی بچه‌ها فرار کنید.

 

 وی تصریح کرد: صحنه آن روز نشان از وحدت و همبستگی در میان مردم ایران اسلامی بود.

رشیدی‌ کیا با بیان اینکه ما هر چه عزت و افتخار در ایران اسلامی داریم به برکت همین شهدا است که امروز در کنار آنها هستیم، افزود: یکی از همین شهدای گمنام شهید 19 ساله‌ای بود که بچه‌های تفحس اظهار می‌کردند، آنقدر با قنداقه تفنگ بر روی جمجمعه‌ اش زده بودند تا او را به شهادت رسانده بودند.

 

این مدرس حوزه اذعان کرد: خواهران و برادران بدانید و آگاه باشید این واقعه تروریستی که در اهواز صورت گرفت مثابه تفنگ خالی از فشنگ است، همانطور که می‌خواهند با تصویر برجام‌های مختلف ارتش و سپاه را خلع سلاح کنند چرا که مشاهده کردیم در رژه 31 شهریور ماه اهواز  طبق قانون تفنگ‌ها خالی از فشنگ و سوزن هستند و قابلیت تیراندازی نداشتند پس  باید حواسمان به قراردادها و برجام‌ها باشد.

به مناسبت ایام شهادت بزرگ بانوی دو عالم؛نمایشگاه «بانوی بی نشان» در کلیبر افتتاح شد
دنبال کنید

 رشیدی کیا ادامه داد: امروز سالگرد شهید مدافع حرم شهید سجاد زبرجدی است که خواهر این شهید بزرگوار می‌گوید، هر وقت که ما کنار این مزار شهید می‌رفتیم مشاهده می‌کردیم این قبر شسته شده است و این گونه است که شهدا خودشان ما را هدایت می‌کنند.

 

وی ابراز کرد: حتی بهترین جوانان پاک این شهر هم این شهید بزرگوار را شناختند و از او الگوگیری کردند.

 این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: شهدا فضل خداوند هستند برای ملت ایران همانگونه که امام سجاد (ع) فرمودند ما اهل بیت فضل خداوند را در هفت شخصیت دریافت کردیم و اتفاقا هر هفت نفر شهید شدند.

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 44729 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز پنجشنبه 5 مهر 1397 ساعت ۱۹:۲۵:۳۸
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر