شماره : 44726
۳ / ۷ / ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲

مودیان مالیات بر ارزش افزوده خود را تا 15مهر سال جاری ارائه دهند

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که مهلت ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره تابستان 1397 تا پایان 15مهر ماه سال جاری است. 

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که مهلت ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره تابستان 1397 تا پایان 15مهر ماه سال جاری است.

محمدعلی غفاری از مودیان مالیات بر ارزش افزوده خواست تا در این فرصت اظهارنامه مالیاتی خود را در سامانه www.evat.ir ثبت کنند .

وی اظهار کرد که مودیانی که نسبت به ثبت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده خود در موعد مقرر نکنند، مشمول جریمه خواهند شد.
مالیات بر ارزش افزوده وجهی است که از مصرف کننده نهایی دریافت می شود و برای کمک به عمران و آبادانی شهرها، آموزش و پرورش و سلامت هزینه می شود
مالیات بر ارزش افزوده در واقع مالیاتی است که بر قیمت اضافه شده تعلق می گیرد زیرا کالاها از زمانی که به شکل مجموعه ای از مواد خام هستند تا زمانی که به کالاهای مصرفی تبدیل شده و به دست مصرف کننده نهایی می رسند چند مرحله را پشت سر می گذارند و در هر مرحله بر ارزش اقتصادی آنها افزوده می‏ شود و مالیات بر ارزش افزوده نیز در تمامی مراحل بر اساس ما به التفاوت قیمت خرید و فروش محاسبه و دریافت خواهد شد.
تولیدکنندگان نیز در هر مرحله مالیات بر ارزش افزوده محاسبه شده را به قیمت تمام شده کالا اضافه می کنند و آن را در نهایت از مصرف کننده نهایی اخذ می کنند.
به گفته سید کامل تقوی نژاد،رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور حدود 17 هزار و 550 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده در پنج ماهه نخست سال جاری وصول شد که نسبت به دوره مشابه سال قبل 85 درصد تحقق و 28 درصد رشد را نشان می دهد.
ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 44726 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز سه شنبه 3 مهر 1397 ساعت ۲۲:۰۲:۲۹
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر