شماره : 44092
۲۸ / ۴ / ۱۳۹۷ - ۸:۱۱

در سالن #اجلاس_سران چه خبر بود؟!

  روز سه‌شنبه ۲۶ تیرماه ۹۷ از ساعت ۶:۳۰ در محل اجلاس سران حاضر شدم و آنچه بیان می‌کنم مشاهدات شخصی من است. تیم‌های اجرائی در حال آماده کردن محیط برای حضور میهمانان بودند و هر آنچه در توان داشتند می‌گذاشتند. با نزدیک شدن به ساعت برنامه یعنی ۹:۳۰ جنب‌وجوش همه بیشتر می‌شد و اضطراب

 

روز سه‌شنبه ۲۶ تیرماه ۹۷ از ساعت ۶:۳۰ در محل اجلاس سران حاضر شدم و آنچه بیان می‌کنم مشاهدات شخصی من است.

تیم‌های اجرائی در حال آماده کردن محیط برای حضور میهمانان بودند و هر آنچه در توان داشتند می‌گذاشتند.

با نزدیک شدن به ساعت برنامه یعنی ۹:۳۰ جنب‌وجوش همه بیشتر می‌شد و اضطراب در وجود همه موج می‌زد.

مهمان‌ها از راه می‌رسیدند،گروهی،انفرادی با بچه،بی بچه،نه کسی کارت دعوتی از کسی میخواست و نه کسی کاری به کسی داشت،با دعوت بی دعوت مهم نبود!

از بیرون محوطه که وارد سالن می‌شدی هدایتت می‌کردند به سالن مجاور جهت پذیرایی اولیه،نیک می‌دانید که در مجالس ایرانی مهمترین فاکتور پذیرایی است!پذیرایی شامل چای قهوه شیر و کیک به اندازه کافی بود.

بعد از پذیرایی می‌آمدی و هر کجا تقریبا دلت می‌خواست می‌توانستی بنشینی به غیر از پائین‌ترین ردیف که مختص مسئولان بود،محیط نیمه دسترس‌پذیر و مناسب‌سازی شده بود از رمپ‌های سیار استفاده می‌کردند ولی بدون کمک کسی تردد برای افرادی که از ویلچر استفاده می‌کردند غیرممکن بود.

در ردیف پائین که جایگاه مختص مسئولان بود هیچ فرد دارای معلولیتی اجازه حضور نیافت!

وارد سالن اصلی که می‌شدی دکتر #نحوی‌نژاد معاون توانبخشی و دکتر #فاطمی‌نژاد مدیرکل اداره حقوقی سازمان بهزیستی سمت چپ سرپا ایستاده بودند و به مهمانان خوش‌آمد می‌گفتند و پاسخگوی سوالات بودند!این روال تا آخر برنامه ادامه داشت.

ساعت ۹:۳۰ برنامه شروع نشد،همچنان مهمانان می‌آمدند و می‌آمدند.ساعت حدود ۱۰ یا چند دقیقه مانده به ده بود میکروفون به‌صدا در آمد و خبر از شروع برنامه داد!

چه قبل از شروع برنامه و چه بعد از شروع برنامه،صدای همهمه آداب و معاشرت میهمانان حتی کم هم نشد!

آب و برق گران می‌شود اما با شیب ملایم
دنبال کنید

در طول برگزاری مراسم ازدحامی تامل برانگیز در راهروی منتهی به جایگاه مسئولان٬کل برنامه را به حاشیه رانده بود!

برنامه این‌گونه اجرا شد:سخنرانی دکتر #پزشکیان ,برنامه ترانه به زبان اشاره، سخنرانی دکتر #محسنی ،سخنرانی دکتر #ربیعی وزیر رفاه،تجلیل از دست‌اندرکاران (حتی از کسی که یک بار هم در جلسات کمیسیون ویژه شرکت نکرده بود!) سخنرانی دکتر #قربانی رونمائی از کتاب قانون حمایت از حقوق معلولان،تجلیل از وزیر و رئیس سازمان بهزیستی ،اعلام بیانیه و تمام!البته وسط سخنرانی ها یک کلیپ آگاهی‌ بخشی در مورد قانون حمایت از حقوق معلولان هم در چند قسمت پخش شد.

تمرکز کل رسانه‌ها بر روی حضور و پوشش مسئولان بود،نه به روی محتوا و هدف برنامه.نه مصاحبه‌ای از تجلیل شوندگان شد نه اجازه یافتند در حضور مسئولان سخن بگویند!

در مدت برگزاری برنامه،مراسم مهیجی برقرار بود که کاملا مراسم اصلی را تحت‌الشعاع خود قرار داده بود و به‌شدت آن را تبدیل به حاشیه‌ای اضافی و کم‌رنگ می‌کرد خبرنگاران و عکاسان با کوچکترین حرکت مسئولان چنان عمل می‌کردند که گویی اتفاق خاصی افتاده،اما هیچ خبر خاصی نبود!

چند مراسم در حال برگزاری بود،مراسم عکس از مسئولان، مراسم مصاحبه خبری همزمان و مراسم تجلیل که علی‌رغم تبلیغات وسیع و دلیل اصلی #جشن_ملی کم‌رنگ‌ترین و بی‌ رمق‌ ترین بخش مراسم بود!

سخنرانی‌های مسئولان را هم تقدیم کردیم تا خود قضاوت کنید،نماینده مجلسی که می‌گوید مجلس ناتوان از نظارت بر اجرای قوانین است یا وزیری که با پشتوانه همان نماینده‌ که می‌گوید؛ناتوانیم می‌گوید؛قانون را اجرا می‌کنیم یا ریاست سازمان که تمام امیدش در اجرای قانون به کسی است که …و یا تشکرش از ریاست سازمان اداری و استخدامی!ایشان از حدود ۱۲ دقیقه سخنرانی خود حدود ۷ دقیقه را به بیان اقدامات سازمان بهزیستی در موارد غیرمرتبط و ۵ دقیقه هم راجع به قانون جدید پرداختند بی‌آنکه نامی و یادی از دست‌اندرکاران به میان آورند!

شورای انقلاب اسلامی توسط امام خمینی تشکیل شد
دنبال کنید

وزیر که در اواسط برنامه آمده بود بعد از عکس٬سخنرانی٬تجلیل و رونمائی از کتاب از سالن خارج شد و به تبع از ایشان بسیاری از مسئولان هم برنامه را ترک کردند!

بعد از تمام شدن برنامه همه عکس یادگاری انداختند و رفتند،اما من و همراهانم به همت مدیریت سامانه حمل و نقل معلولان تا ساعت ۳ بعد از ظهر در خیابان بودیم!

✍ #بهروز_مروتی

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 44092 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز پنجشنبه 28 تیر 1397 ساعت ۰۸:۱۱:۵۵
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر