شماره : 109395
۲۸ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶

برهم‌خوردن معادلات دشمن در منطقه با پاسخ موشکی سپاه به رژیم صهیونیستی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی، آمریکا و هم‌پیمانان آنها تصور نمی‌کردند جمهوری اسلامی توان پاسخگویی به اقدامات جنایتکارانه آنها را داشته باشد، گفت: اقدام شجاعانه و مقتدرانه سپاه با پاسخ موشکی، توانست تمام معادلات دشمنان در منطقه را بر هم بزند.

شهریار حیدری در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، حمله موشکی سپاه به اراضی اشغالی را اقدامی استراتژیک و قانونی خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمان و مکان مناسب، پاسخ دندان شکنی به رژیم صهیونیستی داد که توان نظامی خود را برای کشتار مردم بی گناه استفاده می کرد.

نماینده مردم قصر شیرین، سرپلذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه دانشمندان و بزرگان نظام ما در چارچوب خودساخته اسرائیل ترور شده و به شهادت رسیدند، عنوان کرد: آنها تصور می کردند ایران قدرت پاسخگویی و حمله به رژیم صهیونیستی را نداشته و گنبد آهنین و حمایت آمریکا مانع از هرگونه خسارت و آسیبی به آنها می شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که در نهایت پاسخ جمهوری اسلامی باعث شد معادلات استراتژیک و ذهنی هم‌پیمانان آمریکا کاملا تغییر کرده و بفهمند جمهوری اسلامی هر زمانی که اراده کند، می تواند پاسخ درخوری در زمان و مکان مناسب به متعرضان بدهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه بالاخره یک کشور توانست مقابل اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی بایستد، خاطرنشان کرد: صهیونیست ها هرکجا و در هر موقعیتی که قرار می گرفتند اقدام به ترور می کردند اما امروز معادلات تغییر کرده و اقدام بسیار شجاعانه و مقتدرانه سپاه و سایر نیروهای مسلح قطع یقین توانست تمام معادلات دشمنان در منطقه را بر هم بزند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109395 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز سه شنبه 28 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۳۶:۳۹
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109392
۲۸ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵

لایحه تجارت پس از 20 سال در مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لایحه جامع تجارت پس از ۲۰ سال و ۵ دوره در مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد.

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۸ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتمام بررسی لایحه جامع تجارت در مجلس یازدهم اظهار داشت: این لایحه در ۵ دوره مجلس و حدود ۲۰ سال بلاتکلیف مانده بود ولی به همت نمایندگان مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد.

وی افزود: متن آن، متن غنی و قوی است و حقوقدانان زیادی روی آن کار کرده اند و قانون جامع و قوی به تصویب رسید و از کمیسیون حقوقی و قضایی، رئیس کمیسیون، معاونت قوانین و نمایندگان بابت همراهی و همکاری خود و تعیین تکلیف این لایحه قدردانی می کنم.

وی تاکید کرد: لایحه مذکور می تواند گام موثری در بحث تجارت و تعیین تکلیف شرکت ها داشته باشد و از دولت نیز بابت همکاری در این موضوع تشکر می کنیم و امیدواریم این گام مبارک در مسیر رونق اقتصادی موثر باشد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109392 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز سه شنبه 28 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۳۵:۵۰
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109389
۲۸ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴

پاسخ موشکی سپاه به رژیم صهیونیستی تکلیف عادی‌سازان روابط با اسرائیل را روشن کرد

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است پاسخ موشکی سپاه به جنایات رژیم صهیونیستی در کنار گرفتن انتقام خون شهدای ایرانی و شهدای غزه، تکلیف برخی کشورهای مسلمان و همسایه که اقدام به عادی‌سازی روابط با اسرائیل کرده بودند را روشن کرد.

یعقوب رضازاده در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، ضمن قدردانی از واکنش موشکی سپاه به جنایات اسرائیل در جریان حمله به کنسولگری ایران در دمشق، گفت: بلندپروازی های رژیم صهیونیستی در منطقه منجر به جنایاتی شد که امروز در غزه شاهد آن هستیم که بیش از ۳۰ هزار نفر از شهروندان بی گناه غزه در عرض ۶ ماه به شهادت رسیدند و بیش از ۱۷ هزار نفر از این تعداد نیز کودکان بودند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از اینکه رژیم صهیونیستی توانست راه جنایت در غزه را برای خود باز ببیند، اقدام به تعرض به کنسولگری کشورمان در دمشق یعنی بخشی از خاک کشورمان کرد که باعث شد رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود اعلام کنند که اسرائیل تنبیه خواهد شد و پاسخ کوبنده به آنها خواهیم داد.

وی در ادامه با اشاره به قانونی بودن پاسخ موشکی سپاه به جنایت اسرائیل مطابق منشور سازمان ملل، عنوان کرد: در نهایت با تصویب این موضوع در شورایعالی امنیت ملی، فرماندهان نیروهای مسلح توانستند با موشک های دوربرد، جواب دندان شکنی به این رژیم بدهند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه حمله موشکی سپاه در عین حال که پاسخی به تعرض آنها به خاک ایران بود، توانست انتقام خون مسلمانان غزه را نیز بگیرد، تصریح کرد: این پاسخ به برخی کشورهای مسلمان و همسایه نشان داد اگر تا دیروز به دوستی و قدرت رژیم صهیونیستی می بالیدند امروز باید بداند این رژیم دیگر قابل اعتماد نیست./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109389 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز سه شنبه 28 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۳۴:۵۵
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109386
۲۸ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴

اعلام وصول طرح ساماندهی و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و تعیین و تکلیف آن پس از فوت مالک

عضو هیات رئیسه مجلس اعلام وصول طرح ساماندهی و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و تعیین و تکلیف آن پس از فوت مالک را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، محمد رشیدی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۸ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی موارد اعلام وصول شده را قرائت کرد:

طرح ساماندهی و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و تعیین و تکلیف آن پس از فوت مالک در قالب اصل ۸۵٫/

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109386 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز سه شنبه 28 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۳۴:۰۵
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109383
۲۸ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳

هرگونه تحرک جدید اسرائیل علیه ایران با پاسخی سخت‌تر مواجه خواهد شد

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر رژیم صهیونیستی بخواهد مجدداً به واکنش دفاعی ایران، واکنش نشان دهد، مطمئناً پاسخ ما چند برابر سخت‌تر از پاسخ اولیه خواهد بود و این بار ما اهداف دیگری از رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار خواهیم داد.

مسلم صالحی

مسلم صالحی در گفت وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، با اشاره به حمله هوایی سپاه پاسداران به مواضع رژیم صهیونیستی و عملیات موفق «وعده صادق» گفت:اقدام ایران در چارچوب حق مشروع و در پاسخ به تجاوزات مکرر رژیم نامشروع صهیونیستی علیه منافع ملی کشورمان و به ویژه مقر دیپلماتیک ما در سوریه صورت گرفت.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دفاع مشروع ایران نمایانگر ذره ای از توان دفاعی و اقتدار ملی بود، بیان کرد: پیرو این دفاع به متجاوزان هشدار دادیم هرگونه تجاوز به حریم مقدس میهنمان، پاسخی کوبنده و بازدارنده به همراه خواهد داشت.

صالحی با بیان اینکه دفاع ایران علیه مواضع رژیم صهیونستی ثابت کرد که قدرت نظامی ایران آنقدر بالا است که می‌تواند از هزاران کیلومتر هر گونه گستاخی دشمنان و تهدیداتی که ممکن است علیه کشورمان وجود داشته باشد را پاسخ دهد،تصریح کرد: این اقدام ثابت کرد که اگر دشمنان شیطنتی در سر داشته باشند با تمام توان به ان پاسخ داده خواهد شد چراکه ما اجازه نمی دهیم  به اقتدار و حیثیت کشورمان خدشه‌ای وارد و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی متزلزل شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد شورای امنیت سازمان ملل در این رابطه نیز تاکید کرد: متاسفانه این شورا همچنان در قبال مواضع رژیم صهیونیستی منفعلانه عمل کرده است  وتحت تأثیر آمریکا است و نتوانسته به مسئولیت خود عمل کند.

صالحی در ادامه  با بیان اینکه ایران در زمینه هرگونه واکنش جدید از سوی رژیم صهیونیستی، ساکت نخواهد ماند، بیان کرد: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب اقدام جدیدی شود ایران اقدامی را در دستور کار قرار خواهد داد که خیلی به نفع کشورهای غربی نخواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر رژیم صهیونیستی بخواهد مجدداً به واکنش دفاعی ایران، واکنش نشان دهد، مطمئناً پاسخ ما چند برابر سخت‌تر از پاسخ اولیه خواهد بود و این بار ما اهداف دیگری از رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار خواهیم داد که خیلی برگشت به عقب از آنها برای رژیم صهیونیستی ساده و مقدور نخواهد بود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109383 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز سه شنبه 28 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۳۳:۱۳
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109380
۲۸ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱

اسامی ناطقان 28 فروردین ماه مجلس شورای اسلامی

عضو هیأت رئیسه مجلس اسامی ناطقان امروز ۲۸فروردین ماه را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، روح‌الله متفکرآزاد در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۸ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، اسامی ناطقان میان دستور را به شرح زیر قرائت کرد:

محمدرضا دشتی اردکانی نماینده اردکان

مرتضی آقاتهرانی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

محمد علیپور نماینده ماکو

عفت شریعتی نماینده کوهبنان

محمد مهدی زاهدی نماینده کرمان/

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109380 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز سه شنبه 28 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۳۱:۳۴
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109377
۲۸ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹

دشمنان ایران اسلامی بدانند که اگر خطایی از آنها سر بزند پاسخ کوبنده ای دریافت خواهند کرد

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس گفت: رژیم صهیونیستی و حامیان غربی این رژیم کودک کش باید بدانند که دوران بزن در رو تمام شده است و باید به این موضوع بیاندیشند که اگر خطایی از آنها سر بزند در کسری از ثانیه پاسخ کوبنده ای دریافت می کنند.

ابراهیم متینیان در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی، گفت: حمله موشکی سپاه پاسداران به رژیم غاصب صهیونیستی باعث شده که هم این رژیم کودک کش و هم  هر دشمنی دیگری که بخواهد کوچکترین تعرضی به منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی را در ذهن خود بپروراند باید بدانند که  فرزندان برومند جمهوری اسلامی ایران بی درنگ و قاطعانه با آنان برخورد قاطعانه ای خواهند کرد.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس بیان کرد: رژیم صهیونیستی و حامیان غربی این رژیم کودک کش باید بدانند که دوران بزن در رو تمام شده است و باید به این موضوع بیاندیشند که اگر خطایی از آنها سر بزند در کسری از ثانیه پاسخ کوبنده ای دریافت می کنند.

وی افزود: یکبار دیگر همه ایرانیان با هر نگاه و تفکری ثابت کردند که هرگاه سخن از منافع ملی و تمامیت ارضی به میان بیایید قطعا دفاع از کیان ایران اسلامی برایشان مهم است؛ بنابراین رژیم منحوس صهیونیستی و حامیانش بدانند این تنها یک سیلی کوچک بود و هرگونه شیطنت دیگری قاطعیت محکمتر ایران را در پی خواهد داشت ./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109377 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز سه شنبه 28 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۹:۲۱
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109374
۲۸ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸

دلار 65هزار تومانی تأثیر مستقیم در سفره مردم دارد

نماینده مردم چابهار در مجلس با انتقاد از وضعیت اقتصادی مردم که جای دفاع برای دولت نگذاشته است، گفت: دولت باید توجه ویژه به حوزه مهار نرخ ارز و تأمین سفره مردم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، معین الدین سعیدی در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه، ۲۸ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلار ۶۵ هزار تومانی در شأن ملت ایران نیست، گفت: مسئولان می گویند ما این ارز را به رسمیت نمی شناسیم اما این در حالی است که همین موضوع بسیار مهم است چون در سفره مردم تأثیر مستقیم دارد.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: رئیس جمهور زمانی گفته بود خدا را شکر که ما رئیس جمهور نشدیم وگرنه دلار به ۵ هزار تومان می رسید اما امروز شرایط به گونه ای است که رئیس جمهور نمی تواند چشم در چشم مردم سیستان و بلوچستان دوخته و از وضعیت اقتصادی دفاع کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مردم از مجلس انتظار دارند حتی در روزهای پایانی کار خود، به موضوع معیشت توجه کند، خاطرنشان کرد: دولت باید در حوزه مهار نرخ ارز و تأمین سفره مردم توجه ویژه داشته باشد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109374 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز سه شنبه 28 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۸:۲۲
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109371
۲۸ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷

توسعه نامتوازن در اردکان، صنعت را در برابر فرهنگ قرار داده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه روند توسعه نامتوازن در اردکان، صنعت را در برابر فرهنگ قرار داده که بر همه عرصه‌های زندگی مردم سایه افکنده است، گفت: تفاوت شدید درآمدها، انگیزه خدمت در دستگاه‌های دولتی را به شدت کاهش داده است.

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، محمدرضا دشتی اردکانی در جلسه علنی صبح امروز(سه شنبه، ۲۸ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی معظم کل قوا و دلاورمردان ارتش، گفت: اکنون که بعد از ۴ سال حضور در جایگاه نمایندگی مردم اردکان، این مسئولیت را به منتخب دیگر مردم تحویل خواهم داد، بار دیگر به عهد خود در انجام صادقانه همه امور و پیگیری متعهدانه مشکلات منطقه اشاره می کنم و خدا را شاهد می گیرم که لحظه ای بدون دغدغه درد و رنج مردم حوزه انتخابیه نبوده و نخواهم بود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه این شهرستان که از سال ها در مسیر توسعه نامتوازن قرار گرفت، امروز نیز به مانند دیروز از تبعات این روند نامناسب توسعه در رنج است، گفت: همشهریان من که به ساکنان یونان کوچک شهرت دارند در بیشتر ایام سال از هوای پاک برای نفس کشیدن بی بهره هستند؛ آلودگی هوا نه تنها باعث درد و رنج جان و روان مردم بلکه بر مشکلات جسمی و شیوع بیماری های تنفسی در میان آنها افزوده است البته گزارش هایی نیز درباره نرخ ابتلا به سرطان در میان اردکانیان وجود دارد که نباید بی ارتباط با آلودگی هوا باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه آب آشامیدنی گوارا در لوله های آب منازل مردم کیمیا شده است، عنوان کرد: مردمان اردکان باید به مانند نیاکان خود که برای برداشت آب، کوزه به دست به آب انبارها مراجعه می کردند با در دست داشتن ظرف های خود به مراکز برداشت آب شیرین رجوع کنند؛ این در حالی است که صنایع این شهرستان جلوی چشم مردم، آب شیرین و گوارا را برای سرد شدن آتش لوله ها و خطوط تولید خود می بلعند.

دشتی اردکانی با بیان اینکه جمعیت ساکن شهرستان اردکان طی دو دهه، رشدی بیش از دو برابر داشته است، گفت: اگر به این نرخ رشد بنگریم، اردکان رکورددار پذیرش نیروهای مهاجر در ایران است. ما از شهرهای کوچک و بزرگ میزبان کسانی هستیم که به اینجا آمده و باعث کاهش سرانه های درمانی، بهداشتی، رفاهی، تفریحی، آموزشی و ورزشی شده اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: از سوی دیگر گسترش تضادهای فرهنگی، آسیب های اجتماعی و برخی معضلات و مشکلات دیگر به همین دلیل است. روند توسعه نامتوازن در اردکان، صنعت را در برابر فرهنگ قرار داده و این نامتوازن بودن بر همه عرصه های زندگی این مردم سایه افکنده است تا جایی که تفاوت شدید درآمدها، انگیزه خدمت در دستگاه های دولتی را به شدت کاهش داده و به ویژه قشر فرهنگی، کارمندان، معلمان و پرستاران مدافع سلامت را در فشار زندگی دوچندان قرار داده است.

وی اضافه کرد: افزایش جمعیت ناگهانی، نیاز به خدمات سلامت را افزوده و نیز فضای تحصیل برای دانش آموزان را به شدت تنگ کرده است. از زاویه دیگر عدم مدیریت صحیح بومی در اردکان باعث ایجاد فضای یأس و ناامیدی در میان ساکنان و عدم اعتماد برای دلسوزی جهت رفع آلودگی برای سلامت مردم شده است.

دشتی اردکانی ادامه داد: متأسفانه برخی قوانین مهم در حوزه مناطق تحت اثر معادن و نیز عوارض آلایندگی در استان از سوی متولیان امر به درستی اجرا نمی شود و در سال گذشته مدیریت شهری شهرستان را به شدت دچار چالش و مشکلات مالی کرده است.

عضو مجمع نمایندگان استان یزد ادامه داد: کوشیدم طی ۴ سال گذشته تمام توان خود را به کار گیرم تا ریل گذاری غلط سال های قبل در اردکان از مسیر توسعه نامتوازن به مسیر منافع مردم شهرستان بازگرداند، اما مگر می شود رویدادی که طی ۲ دهه شکل گرفته و قوام یافته در ۴ سال به طور کامل اصلاح شود.

وی همچنین با بیان اینکه اردکان، امروز علیرغم تلاش های صورت گرفته با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند که علاوه بر موارد ذکر شده، بحث بازتوزیع نادرست ثروت و ایجاد شکاف های طبقاتی نگران کننده در این شهرستان از جمله این آسیب ها است، گفت: من می خواهم صدای فریاد اعتراض مردم شریف شهرستان اردکان را به گوش مسئولان استانی و کشوری برسانم و از ایشان می خواهم تا بیش از این بر جسم خسته این شهرستان، تازیانه توسعه نامتوازن را فرود نیاورند و به فرهنگ و پیشینه این دیار که دیار علم، ادب، گفتگو و فرهنگ است، احترام بگذارند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: علیرغم تلاش های خالصانه تیم دولت، گرانی های سرسام آور، نفس مردم را گرفته است. در برابر شرمندگی پدرانی که با دستان پینه بسته و قلب های شکسته خود باید پاسخگوی خانواده خود باشند چه کسی پاسخگو خواهد بود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109371 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز سه شنبه 28 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۷:۳۲
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109368
۲۸ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶

تشدید مجازات سرقت‌های زیر 20 میلیون تومان

نمایندگان مجلس با کلیات و جزئیات طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی در مورد تشدید مجازات سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۸ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی با کلیات این طرح با ۱۶۱ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
 
سید کاظم دلخوش اباتری سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در توضیح این طرح گفت: قانون در ارتباط با ماده ۱۰۴ داشتیم که مهم است؛ در سال ۱۳۹۲ بر اساس ماده ۱۱ قانون کاهش مجازات حبس تعزیری که در دوره دهم تصویب شد مورد اصلاح قرار گرفت و مصادیق جرائم قابل گذشت، توسعه یافت و برخی جرائم تعزیری با اراده قانونگذار به مصادیق جرائم قابل گذشت تبدیل شد.
 
وی ادامه داد: ۳۷ نفر از نمایندگان این طرح را امضا کرده و در کمیسیون مورد رسیدگی قرار گرفت؛ جرائم انتقال مال غیر و کلاهبرداری با مبلغ کمتر از صد میلیون تومان یعنی جرائم انتقال مال غیر و کلاهبرداری یعنی موضوع ماده ۱۱ که در مورد آن صحبت شد و همچنین جرم سرقت زیر ۲۰ میلیون تومان به شرطی که ارزش مال کمتر از ۲۰ میلیون تومان باشد.
 
نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس یازدهم بیان کرد: اگر فردی روزانه ۱۰تا ۲۰ سرقت مرتکب شود و زیر ۲۰میلیون تومان باشد خیلی به آن توجه نمی‌شود در حالی که در حال حاضر سرقت کابل تلفن، لوازم خانگی و تلفن همراه در حال افزایش است و برخی چندین مرتبه دستگیر می‌شوند اما زود آزاد می‌شوند البته ما به دنبال پر کردن زندان‌ها نیستیم بلکه می‌خواهیم به اینگونه جرائم رسیدگی شود تا جرأت انجام این گونه را جرائم را نداشته باشند و دست قضات و دادگستری‌ها برای برخورد با اینگونه افراد بسته است و باید مجازات آنها تشدید شود.
 
نمایندگان در ادامه به بررسی جزئیات طرح مذکور پرداختند و با ۱۵۸ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه با آن موافقت کردند.
 
بر اساس ماده واحده؛ ماده واحده- در ماده (۱۰۴) قانون مجازات اسلامی اصلاحی ۲۳/۲/۱۳۹۹ عبارت «و (۷۴۴) کتاب پنجم اصلاح و عبارت « و جرائم انتقال مال غیر و کلاهبرداری موضوع ماده (۱) قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری مصوب۱۵/۹/۱۳۶۷مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرطی که مبلغ آن از نصاب مقرر در ماده (٣۶) این قانون بیشتر نباشد و نیز کلیه جرائم در حکم کلاهبرداری و جرائمی که مجازات کلاهبرداری درباره آنها مقرر شده یا طبق قانون کلاهبرداری محسوب می‌شود در صورت داشتن بزه دیده و سرقت موضوع مواد (۶۵۶)، (۶۵٧) (۶۶١) و (۶۶۵) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده مصوب ۲/۳/۱۳۷۵به شرطی که ارزش مال مورد سرقت پیش از دویست میلیون (۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال نباشد و سارق فاقد سابقه مؤثر کیفری باشد، حذف می شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در رابطه با این طرح گفت: اینکه سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان قابل گذشت است یا نیست، این موضوع به اراده مالباخته بستگی دارد و ما نمی‌توانیم حق این فرد را نادیده بگیریم و اگر مال ایشان ۱۹ میلیون تومان ارزش دارد درست نیست که بی‌خیال سارق شویم و اگر شاکی خصوصی داشت تعزیر می‌شود بنابراین این موضوع شرط عنوان سرقت نیست بلکه قابل گذشت یا غیرقابل گذشت بودن است. وقتی فردی مورد سرقت زیر ۲۰ میلیون قرار می‌گیرد برخوردی با سارق صورت نمی‌گیرد بنابراین اگر می‌خواهیم تخم‌مرغ دزد به شترمرغ دزد تبدیل نشود به طور طبیعی باید این موضوع در مجرای خودش قرار گیرد و مجازات افزایش یابد.
 
 
ضرورت توجه به جنبه عمومی جرم در سرقت کمتر از ۲۰ میلیون تومان
 
علی اصغر عنابستانی به عنوان نماینده موافق با تصویب کلیات طرح مذکور، گفت: ضمن تشکر از نیروهای مقتدر جمهوری اسلامی به صورت خاص، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با عملیات غرورآفرین وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را در دنیا شکست و بارها همه مسئولان جمهوری اسلامی و مجلس اعلام کردند اسرائیل اگر هر غلط دیگری انجام دهد با پاسخ چندین برابر قوی تر و کوبنده تر مواجه می شود و در وعده صادق دیگری شخم زدن تل آویو و با خاک یکسان کردن آن حتما محقق می شود.
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس ادامه داد: تصمیم گیران اسرائیلی و آمریکایی باید بدانند که پاسخ جمهوری اسلامی ایران آنی، محکم و چندین برابر کوبنده تر از عملیات وعده صادق خواهد بود.
 
وی در مورد دلیل موافقت خود با طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی، یادآور شد: متاسفانه سرقت ها بعد از تصویب قانون مجازات اسلامی و قابل گذشت کردن سرقت های کمتر از ۲۰ میلیون تومان به شدت افزایش یافته است چرا که نیاز به شاکی خصوصی دارد اما سارقان به روش های مختلف شاکیان را منصرف می کنند، همچنین وضعیت کلاهبرداری های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان نیز به همین صورت است.
 
عنابستانی تصریح کرد: واضح است که این قانون باید اصلاح شود و هر سرقتی جنبه عمومی جرم نیز داشته باشد تا بتوان سارقان را مجازات کرد ضمن اینکه تصویب این طرح منافاتی با برخورد با دانه درشت ها ندارد بنابراین حتما باید با سرقت و کلاهبرداری های کوچک نیز برخورد شده و مجازات شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: تعیین مجازات برای این سارقان فقط زندان نیست بلکه تعزیری است بنابراین باید با تصویب این طرح شرایطی برای ضابطین نیروی انتظامی و دستگاه قضائی ایجاد شود تا بتوانند به موقع، سریع و قاطعانه با این سارقان مقابله کرده و آن ها را مجازات کنند.
 
 
 
دست نیروی انتظامی و دادگاه ها برای مجازات سرقت های کمتر از ۲۰ میلیون تومان بسته است
 
رحمت الله نوروزی به عنوان دیگر نماینده موافق با طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی، در ابتدا گفت: تقدیر و  تشکر می کنم از نیروهای مقتدر سپاه که با اقتدار و صلابت و با فرماندهی رهبری آگاه و حکیم انقلاب و پشتیبانی ملت عزیز ایران در عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم کودک کش اسرائیل را بهم ریخت.
 
نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب بدانند ملت عزیز ایران محکم همانند دفاع مقدس در برابر هر حرکتی ایستاده است.
 
وی در بیان دلیل موافقت خود با طرح مذکور، یادآور شد: از کمیسیون قضائی و حقوقی تشکر می کنم چرا که امروز دست دادگاه ها بسته است و حتما در سرقت های کمتر از ۲۰ میلیون باید مردم شکایت کنند تا تحت تعقیب قرار گیرد که این باعث بی نظمی و نارضایتی عمومی و سوء تعبیر در بین ضابطین شده است.
 
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: متاسفانه بررسی اولیه این سرقت ها بدون شکایت شاکی قابل تغییر است و این در حالی است که در شهرستان ها کابل چاه های کشاورزی و تیرهای برق را به راحتی سرقت می کنند و در رابطه با گوشی تلفن همراه و تجهیزات آبفا، مخابرات و اداره برق هم چون کمتر از ۲۰ میلیون تومان می شود با این مشکل مواجه بوده و از این وضعیت گلایه دارند.
 
وی افزود: این وضعیت باعث بالا رفتن حجم این نوع سرقت ها در شهرستان ها شده است بنابراین ما با تصویب این طرح به ماموران زحمتکش نیروی انتظامی و قضات محترم این اختیار را می دهیم که با صلابت کارها را برای مجازات این سارقان پیش ببرند.
 
به گزارش خانه ملت، معین الدین سعیدی در مخالفت با کلیات این طرح با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی با فردی که سابقه کیفری دارد برخورد لازم صورت می گیرد، گفت: علت این سرقت ها باید از ریشه دیده شود که اصل موضوع آن به مشکلات اقتصادی باز می گردد.
 
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در حوزه های امنیتی و نظامی از اقتدار کافی برخوردار هستیم، عنوان کرد: این در حالی است که در حوزه اقتصادی از اقتدار کافی برای کنترل شرایط برخوردار نیستیم.
 
علیرضا سلیمی نیز به عنوان دومین مخالف کلیات این طرح با بیان اینکه نظام اسلامی ثابت کرده است که با دانه درشت های فساد اقتصادی برخورد می کند، گفت: تا کنون با بردار یکی از رؤسای جمهور که از جمله افرادی بود که اعتقاد داشت ما به موشک نیازی نداریم و همچنین با معاون رئیس قوه قضائیه برخورد شده و فرزندان معاون قوه قضائیه نیز محکوم شده اند.
 
نماینده مردم محلات در مجلس در ادامه با بیان اینکه باید دید ارزشمندی مال به چه میزان است که عنوان سرقت برای آن استفاده شده است، گفت: همچنین باید دید در بحث مجازات، موضوع تعزیر مد نظر است یا حبس که اگر حبس باشد با قانون حبس زدایی در تضاد است از این رو باید این مباحث به صورت دقیق، کارشناسی شود./
پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109368 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز سه شنبه 28 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۶:۴۷
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109365
۲۸ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵

پایان جلسه علنی 28 فروردین ماه/ جلسه بعدی؛ یکشنبه دوم اردیبهشت ماه

نایب رئیس مجلس زنگ پایان جلسه علنی ۲۸ فروردین ماه را به صدا درآورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ ملت، حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری زنگ پایان نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۸ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت ۱۲:۰۴ به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی (یکشنبه، ۲ اردیبهشت ماه) رأس ساعت ۷:۴۵ با ادامه دستور کار هفتگی برگزار می‌شود.

نایب رئیس مجلس روز ارتش را به حماسه آفرینان ارتش تبریک گفت./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109365 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز سه شنبه 28 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۵:۵۳
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109362
۲۸ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵

بیانیه 220 نفر از نمایندگان در حمایت از راهبردها و تولیدات قرآنی رسانه ملی

عضو هیأت رئیسه مجلس بیانیه ۲۲۰ نفر از نمایندگان در حمایت از راهبردها و تولیدات قرآنی رسانه ملی را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، مجتبی یوسفی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۸ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، بیانیه بیش از ۲۲۰ نفر از نمایندگان قدردانی و حمایت از راهبردها و تولیدات قرآنی رسانه ملی را قرائت کرد. متن بیانیه به شرح زیر است:

رسانه ملی فراگیرترین و مهمترین رسانه، دانشگاه کشور، نقش بی‌بدیلی در تربیت دینی جامعه و رشد و پویایی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در ابعاد داخلی و بین‌الملی دارد.

این رسانه در ماه‌های اخیر با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز توانست با تولید ویژه برنامه‌های مناسبتی، دینی، قرآنی و رمضانی ضمن ایجاد طراوات معنویت، امید و ایمان در متن و بطن جامعه در پیوند اقشار ملت با آموزه‌های اسلامی خوش بدرخشد.

گواه این درخشش ابراز رضایت رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر امسال از نقش‌آفرینی رسانه ملی در برنامه‌های دینی و شیوع طلاوت قرآن در بین اقشار بود که تولید ویژه برنامه پرمخاطب قرآنی محفل نمود بارز آن بوده است.

در دیگر سو رسانه ملی با ایجاد ظرفیت‌های جدید و تولید برنامه‌های متنوع و متعدد در قالب‌های مختلف ضمن هم‌افزایی سیاسی با سایر ارکان متولی انتخابات زمینه حضور جهادی و حماسه آمیز ملت بزرگ ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۱۱ اسفند را فراهم کرد.

برهمین اساس نمخیندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر تداوم راهبرد تحولی سازمان صدا و سیما مراتب قدردانی و حمایت خود را از مدیریت شایسته و تلاش‌های رئیس سازمان صدا و سیما جناب آقای  دکتر پیمان جبلی و همکاران پرتلاش و سختکوش ایشان را در رسانه ملی اعلام می‌دارند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109362 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز سه شنبه 28 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۵:۰۹
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109360
۲۸ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱:۱۵

هشدار سخنگوی نیروهای مسلح به برخی دولتها و رژیم صهیونیستی

هشدار سخنگوی نیروهای مسلح به برخی دولتها و رژیم صهیونیستی: هرکس پایش را از گلیمش درازتر کند، پاهایش را قطع خواهیم کرد.

– اخبار سیاسی – به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح سردار ابوالفضل شکارچی در واکنش به حمایت برخی از سران کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی اظهار داشت: به سران کشورهای آمریکا٫ انگلیس، فرانسه و آلمان یادآوری می‌کنیم دست از حمایت رژیم رو به زوال اسرائیل شرور، قانون شکن، تروریست و کودک کش بردارید شما خوب میدانید جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است جنگ طلب نبوده و به دنبال گسترش جنگ نیز نیست.هشدار باقری به اسرائیل: مقیاس پاسخ ایران در ثانیه خواهد بود   وی افزود: اما اگر هرکس از جمله شما و آن رژیم مستأصل و درمانده، پایش را از گلیمش درازتر کند پاهایش را قدرتمندتر از پاسخ قبلی به اسرائیل متجاوز و شرور، قطع خواهیم کرد و چنانچه گوشه‌ای از این قدرت الهی دلاور مردان ایران اسلامی و قدرتمند را در عملیات وعده صادق به شما نشان دادیم و با غرش موشکها و پهپادهای دشمن شکن از سامانه‌های پیشرفته راداری و دفاع هوایی شما و از گنبد به اصطلاح آهنین اهداییتان به صهیونیستها عبور کردیم و قلعه های نظامی آن رژیم جعلی و جنایتکار را شخم زدیم. شکارچی در پایان تصریح کرد: توصیه می‌کنیم به جای محکومیت اقدام مشروع و قانونی ایران اسلامی، عاقل باشید و از رژیم نامشروع، احمق و تروریست و در باتلاق فرو رفته صهیونیستی حمایت نکرده وخود را به تنور آتش سوزان نیفکنید.انتهای پیام/

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109360 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز سه شنبه 28 فروردین 1403 ساعت ۰۱:۱۵:۴۵
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109355
۲۷ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵

ژئوممبران و استفاده از آن در استخرهای کشاورزی و صنعتی

ژئوممبران و استفاده از آن در استخرهای کشاورزی و صنعتی : ۱.ژئوممبران یک پوششی است که می تواند بر روی سطح آب استخرها قرار ‌گیرد تا از ورود علف‌های هرز و حشرات به داخل آب جلوگیری کند. ۲٫این پوشش باعث افزایش بهره‌وری استخرها می‌شود و شرایط بهتری برای رشد ماهی و دیگر آبزیان فراهم می‌کند.

ژئوممبران و استفاده از آن در استخرهای کشاورزی و صنعتی :

۱.ژئوممبران یک پوششی است که می تواند بر روی سطح آب استخرها قرار ‌گیرد تا از ورود علف‌های هرز و حشرات به داخل آب جلوگیری کند.

۲٫این پوشش باعث افزایش بهره‌وری استخرها می‌شود و شرایط بهتری برای رشد ماهی و دیگر آبزیان فراهم می‌کند.

۳٫ژئوممبران‌ها از جنس پلی اتیلن یا پلی پروپیلن ساخته می‌شوند و بسیار دوام دارند.

۴٫نصب آنها ساده است و با طول عمر بالای ۱۰-۳۰ سال می‌توانند هزینه‌های تعمیر و نگهداری استخر را کاهش دهند.

۵٫ استفاده از ژئوممبران باعث افزایش تولید و بهبود درآمد کشاورزان می‌شود.

C:\Users\Kavosh\Desktop\ژئو8\۲۰۲۳۰۶۲۷_۱۹۱۸۰۷.jpg

امروزه ژئوممبران کاربردهای فراوانی در بخش کشاورزی دارد : از جمله مهم‌ترین کاربردها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدیریت آب مصرفی در مزارع: استفاده از ژئوممبران باعث کاهش مصرف آب در مزارع می‌شود..۱

افزایش بازده محصول: آبیاری منظم‌تر با کمک ژئوممبران سبب افزایش محصول می‌گردد..۲

حفاظت از محیط زیست: کاهش شسته شدن شوره و سموم به داخل رودخانه‌ها و دریاها..۳

به طور کلی می‌توان گفت ژئوممبران نقش مهمی در بهبود بهره‌وری آب مصرفی در کشاورزی دارد و استفاده از آن سبب افزایش تولید محصول می‌شود.

ژئوممبران در این سال ها پیشرفت بسیاری داشته است که سیستم های پوششی و ذخیره سازی آب استخرهای صنعتی و کشاورزی از جمله موارد استفاده می باشد .

اطلاعات بیشتر در این مورد :

– ژئوممبران سیستم های پوششی انعطاف پذیر و مقاوم را برای استخرهای آب تولید می کند تا آب را محفوظ نگه دارد .

– این سیستم ها از جنس پلی اتیلن، پلی پروپیلن یا پلی وینیل کلراید تولید می شوند .

– مزایای استفاده از این سیستم ها عبارتند از: ذخیره بهتر آب، جلوگیری از نشت آب، عمر بلندتر پوشش

کاربردهای صنعتی شامل استخرهای آب در نیروگاه ها، کارخانه ها و واحدهای تولیدی می شود.

ارائه اطلاعات بیشتر در مورد ژئوممبران و سیستم‌های پوششی آن برای استخرها :

ژئوممبران سیستم‌های پوششی انعطاف‌پذیر خود را با ضخامت‌های مختلف از ۱٫۵ میلی‌متر تا ۶ میلی‌متر تولید می‌کند تا بتواند برای استخرهای با ابعاد و اهداف مختلف مناسب باشد.

– این سیستم‌ها قابلیت پوشش دهی بر روی زمین یا سازه‌های فولادی استخر را دارند.-

– محکم‌کاری و اتصال صحیح اجزای پوشش بسیار مهم است تا از نشت آب جلوگیری شود. ژئوممبران تکنیسین‌های ماهری دارد که این کار را انجام می‌دهند.

– عمر این پوشش‌ها بستگی به نوع ماده اولیه، ضخامت و شرایط آب و هوایی دارد و معمولاً بیش از ۱۵ سال است.

– قیمت نهایی بستگی به ابعاد و مشخصات استخر دارد و معمولاً ارزان‌تر از ساخت سازه بتنی است.

چند نکته دیگر در مورد ژئوممبران و سیستم‌های پوششی آن برای استخر :

– ژئوممبران دارای انواع مختلف رنگ‌ها و الگوهای زیبا برای پوشش استخر است که می‌تواند با سلیقه مشتری تطبیق پیدا کند.

این سیستم‌ها قابلیت عایق‌بندی حرارتی و صوتی را دارند تا از اتلاف انرژی و صدا جلوگیری شود.

نصب و تعویض این پوشش‌ها ساده و سریع است و نیازی به تخریب سازه اصلی نیست.

ژئوممبران می‌تواند سیستم‌های فیلتراسیون، تصفیه آب و تزئینات اطراف استخر را نیز ارائه دهد.

این شرکت خدمات پس از فروش و گارانتی طولانی مدت نیز ارائه می‌دهد تا مشتری همواره مطمئن باشد.

 

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109355 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز دوشنبه 27 فروردین 1403 ساعت ۱۳:۵۵:۳۵
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109352
۲۷ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴

نشست علنی 27 فروردین ماه مجلس آغاز شد

نشست علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست دکتر قالیباف رییس نهاد قانونگذاری کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، نشست علنی صبح امروز (دوشنبه، ۲۷فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، رأس ساعت ۸ و ۱۶ دقیقه و با حضور ۱۹۶ نفر از نمایندگان به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

روح الله متفکرآزاد عضو هیأت رئیسه مجلس، دستور کار صحن امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه تجارت

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱)/

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109352 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز دوشنبه 27 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۳۴:۱۶
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109349
۲۷ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳

گزارش تحقیق و تفحص از حقوق های نجومی باید تا پایان مجلس یازدهم تعیین تکلیف شود

نماینده مردم تهران در مجلس در تذکری مبنی بر در دستورکار قرار نگرفتن گزارش تحقیق و تفحص از حقوق های نجومی در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: این گزارش باید پیش از اتمام مجلس قرائت شود.

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، مالک شریعتی نیاسر در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۷ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری مبنی بر در دستورکار قرار نگرفتن گزارش تحقیق و تفحص از حقوق های نجومی در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، عنوان کرد: حدود ۶ ماه است که گزارش نهایی تحقیق و تفحص از حقوق  های نجومی به این کمیسیون ارائه شده اما متاسفانه کمیسیون آن را در دستور قرار نمی دهد که به صحن ارائه شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که فرصتی تا پایان مجلس یازدهم باقی نمانده است و این گزارش باید پیش از اتمام مجلس قرائت شود از ریاست مجلس خواهش می کنم به کمیسیون تذکر دهد تا این گزارش هرچه زودتر در دستور قرار گیرد.

شریعتی با اشاره به اینکه گزارش تحقیق و تفحص از حقوق های نجومی با رأی مثبت ۱۲ نفر از ۱۳ عضو هیات تصویب و تائید و به کمیسیون ارائه شده است، تصریح کرد: هم این گزارش و هم دیگر تحقیق و تفحص ها به همین ترتیب باید قرائت و تا پایان مجلس یازدهم تعیین تکلیف شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109349 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز دوشنبه 27 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۳۳:۲۱
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109346
۲۷ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲

حمله به اسرائیل یک مانور اقتدار بود/هر گونه اقدام متقابلی این تنبیه را به اقدام متقابل پشیمان‌کننده تبدیل می‌کند

نماینده مردم لنجان در مجلس، با بیان اینکه حمله موشکی ایران به اسرائیل یک تنبیه و مانور اقتدار در مقابل گستاخی رژیم صهیونیستی بود تاکید کردکه چنانچه رژیم صهیونیستی بخواهد اقدام متقابلی انجام دهد، این تنبیه به یک اقدام متقابل پشیمان‌کننده تبدیل خواهد شد.

حسین رجایی در گفت و گو با خبرنگار  کرونا به نقل از خانه ملت، در واکنش به اقدام شجاعانه ایران در حمله به اسرائیل، گفت: این اقدامی که بامداد امروز توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد یک تنبیه و مانور اقتدار در مقابل گستاخی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه بود.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این اقدام ثابت کرد که قدرت نظامی ایران آنقدر بالا است که می‌تواند از هزاران کیلومتر هر گونه گستاخی دشمنان و تهدیداتی که ممکن است علیه کشورمان وجود داشته باشد را پاسخ دهد.

وی تصریح کرد: این اقدام یک مانور نظامی بود برای اینکه دشمنان بدانند چنانچه شیطنتی در سر آنها وجود داشته باشد با تمام توان پاسخگو خواهیم بود و اجازه نخواهیم داد به اقتدار و حیثیت کشورمان خدشه‌ای وارد و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی متزلزل شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: دشمنان مطمئن باشند چنانچه اسرائیل یا کشورهایی که با این رژیم خبیث همراهی دارند کوچکترین اشتباهی مرتکب شده و دست از پا خطا کنند، برخورد جدی‌تری را مشاهده خواهند کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: همانطور که رهبرمعظم انقلاب فرمودند این یک تنبیه بود و ما آمادگی داریم چنانچه رژیم صهیونیستی بخواهد اقدام متقابلی انجام دهد، این تنبیه به یک اقدام متقابل پشیمان‌کننده تبدیل خواهد شد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109346 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز دوشنبه 27 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۳۲:۳۲
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109343
۲۷ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱

عملیات هوشمندانه «وعده صادق» در پاسخ به جنایت‌ها و تحقق مطالبه به حق مردم ایران

جمعیت اعتلای نهاد‌های مردمی انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای عملیات هوشمندانه «وعده صادق» را در پاسخ به جنایت‌ها و تحقق مطالبه به حق مردم ایران اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، جمعیت اعتلای نهاد‌های مردمی انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت عملیات غرورآفرین “وعده صادق” ضمن قدردانی از این پاسخ غرورانگیز، بر حمایت از اقتدار روزافزون آنان در مقابل قدرت های شیطانی تاکید کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

“کذلک نجزی القوم المجرمین”

بلی ما بدین گونه قوم بدکار را مجازات می‌کنیم. (سوره احقاف / آیه ۲۵)

 

عملیات هوشمندانه، سهمگین و کوبنده فرزندان عاشورایی ایران عزیز با عنوان “وعده صادق”  که با موفقیت، اهداف مشخصی  را در داخل سرزمین های اشغالی با ده ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت دقیق قرار دادند را محضر امام عصر، صاحب الزمان(عج)، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و ملت غیور و با صلابت ایران اسلامی تبریک عرض می‌کنیم.

این عملیات موشکی غرور انگیز پس از گذشت بیش از ۱۰ روز از سکوت و اهمال سازمان‌های بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکومیت تجاوز و جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به عنوان بخشی از خاک کشورمان و به شهادت رساندن ۷ تن از مستشاران قانونی کشور و عدم مجازات رژیم جنایتکار ذیل بند هفتم منشور سازمان ملل، در پاسخ به جنایت‌ها و تحقق مطالبه به حق مردم ایران و به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی،‌ انجام گرفت، دلهای آحاد ملت بزرگ ایران و همه ملت های آزادیخواه و مستقل جهان را شاد کرد.

بی تردید میلیون ها انسان آزادیخواه و عدالت جو در سراسر جهان، در کنار ملت غیور ایران عزیز که از ظلم و جنایت جنگی رژیم صهیونیستی در قتل عام وحشیانه زنان و کودکان بی پناه در غزه در طی ۶ ماه گذشته و بی اعتنایی آن به قطعنامه های بین المللی به ستوه آمده اند، از پاسخ کوبنده و مشروع ایران اسلامی به رژیم نامشروع و خبیث صهیونیستی حمایت می کنند.

نیروهای مسلح کشورمان به ویژه سپاه پاسداران مومن و دلاورمان نشان دادند که در دفاع از حق مشروع و منافع ملی هیچ گونه تعدی و تجاوزگری به منافع ملی را بر نمی تابند و با اقتدارتر و باصلابت تر از گذشته مسیر دفاع از مظلوم و مقابله با ظلم و جنایت را ادامه خواهند داد.

 جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی، وظیفه خود می داند ضمن قدردانی از این پاسخ غرورانگیز، بر حمایت از اقتدار روزافزون  آنان در مقابل قدرت های شیطانی تاکید نماید./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109343 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز دوشنبه 27 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۳۱:۴۵
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109340
۲۷ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱

موافقت مجلس با رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت

نمایندگان مجلس در نشست امروز بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت از مبحث پنجم تا دهم را برطرف کردند.

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۷ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت را از مبحث پنجم تا دهم برطرف کردند.

بر اساس این گزارش، نمایندگان به بررسی ایرادات مبحث پنجم تا دهم پرداختند و مواد ۸۱۷ تا ۹۱۲ را تصویب کردند.

لازم به ذکر است محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس در جریان بررسی ایرادات لایحه تجارت در تذکری خطاب به هیأت رئیسه گفت: بر اساس ماده ۱۶ آیین‌نامه داخلی، اعضای هیأت رئیسه در حضور نمایندگان سوگند یاد کردند و باید موظف به رعایت مفاد آیین‌نامه باشند.

وی ادامه داد: رأی‌گیری یکباره چندین ماده با هم درست نیست و مغایر آیین‌نامه است و باید ماده به ماده لایحه رأی‌گیری شود.

این نماینده مردم در مجلس خطاب به حجت‌الاسلام ذوالنوری که ریاست جلسه را برعهده داشت، افزود: شما علاوه بر اینکه نایب رئیس مجلس هستید رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز هستید و روز گذشته در مورد رأی‌گیری لایحه تذکر دادم اما پاسخی دریافت نکردم و با این بهانه که وقت مجلس کم است نباید آیین‌نامه را زیر پا گذاشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین ذوالنوری در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: جلسه قبل که اداره صحن را برعهده داشتم تذکر را وارد دانستم و رأی‌گیری نکردیم و قرار بود در مورد آن بحث شود و تفسیر کلی این بود که چون مطالب فصول لایحه به هم مرتبط است در حکم یک ماده رأی‌گیری می‌شود و کلیت هیأت رئیسه بر همین موضوع تأکید دارند و رئیس مجلس تأکید داشت که برای حفظ انسجام مجلس و هیأت رئیسه همین روند و مسیر را ادامه دهیم و روز گذشته هم ۷۱ درصد نمایندگان بر این تفسیر هیأت رئیسه صحه گذاشتند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109340 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز دوشنبه 27 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۳۱:۰۳
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109337
۲۷ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰

اسامی میهمانان جلسه علنی 27 فروردین ماه

عضو هیات رئیسه مجلس اسامی میهمانان جلسه علنی ۲۷ فروردین ماه را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، محمد رشیدی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۷ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی اسامی میهمان را به شرح زیر قرائت کرد:

  • جمعی از معاونین، مدیران و اعضای انجمن دبستان شهید نظری منطقه ۱۷ تهران.
  • مدیرعامل محترم شرکت عمران گلبهار و عضو محترم شورای اسلامی شهر گلبهار /

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109337 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز دوشنبه 27 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۳۰:۱۱
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109334
۲۷ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹

دفاع از حریم مقدس وطن، حق حیاتی و مسلم جمهوری اسلامی ایران است

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس در یادداشتی ضمن قدردانی از غیرتمندی سپاه و نیروهای مسلح و حافظان امنیت، نوشت: جمهوری اسلامی ایران همواره در عرصه روابط بین المللی بر مبانی و اهداف منشور حقوق بین‌الملل پایبند ومتعهد است،اما دفاع از حریم مقدس مام وطن، امنیت و تمامیت ارضی کشور را نیز حق حیاتی و مسلم خود می‌داند.

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی ضمن قدردانی از غیرتمندی سپاه و نیروهای مسلح و حافظان امنیت، نوشت: جمهوری اسلامی ایران همواره در عرصه روابط بین المللی بر مبانی و اهداف منشور حقوق بین‌الملل پایبند ومتعهد است،اما دفاع از حریم مقدس مام وطن، امنیت و تمامیت ارضی کشور را نیز حق حیاتی و مسلم خود می‌داند.متن یادداشت به شرح ذیل است؛

“بسم الله الرحمن الرحیم”

 نصْرٌ من اللّه و فتْحٌ قریبٌ

پاسخ دلاورانه پهبادی، موشکی جمهوری اسلامی ایران به تجاوزات رژیم کودک کش اسرائیل، وفق بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در راستای دفاع مشروع کشورمان از حملات اسرائیل به اماکن دیپلماتیک ایران در دمشق صورت گرفته است.

جمهوری اسلامی ایران همواره در عرصه روابط بین المللی ثابت نموده است بر مبانی و اهداف منشور حقوق بین‌الملل پایبند ومتعهد است،اما دفاع از حریم مقدس مام وطن، امنیت و تمامیت ارضی کشور را نیز حق حیاتی و مسلم خود می‌داند.

مجلس یازدهم به همراه ملت سربلند ایران ضمن قدردانی از غیرتمندی سپاه و نیروهای مسلح، خواهان این است که فرزندان دلاور ایران در نیروهای مسلح کشور، 

در صورت لزوم با اتخاذ اقدامات دفاعی،جهت صیانت از منافع مشروع کشورمان در برابر هرگونه اقدامات زورگویانه متجاوزان و مستکبران، همچنان و مثل همیشه، مستحکم و مقاوم عمل نماید

علیرضا ورناصری

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109334 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز دوشنبه 27 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۹:۱۶
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109331
۲۷ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸

اعلام وصول طرح قوانین و احکام نامعتبر در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی

عضو هیات رئیسه مجلس دو فقره طرح اعلام وصول شده به صورت عادی را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، محمد رشیدی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۷ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی موارد اعلام وصول شده را قرائت کرد:

-طرح فهرست تصویبنامه های قانونی نامعتبر دوره فترت از تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۴۰ تا ۱۴ مهرماه ۱۳۴۹

 طرح قوانین و احکام نامعتبر در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109331 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز دوشنبه 27 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۸:۲۱
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109328
۲۷ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷

«وعده صادق» تنها یک هشدار به متجاوزان بود/ توان دفاعی ایران اجازه عبور از خط قرمز امنیت را نمی‌دهد

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اکنون توان دفاعی ایران به گونه‌ای است که اجازه عبور از خط قرمز امنیت و اقتدار کشور را به هیچ متخاصمی نخواهد داد.

محمد خدابخشی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، در خصوص واکنش موشکی سپاه در پاسخ به جنایات اسرائیل گفت: ایران مقتدر اسلامی در واکنش به شرارت اخیر رژیم جعلی صهیونیست در حمله به سفارت کشورمان در دمشق با «وعده صادق» به میدان آمد و در این دفاع مشروع با رمز مبارک «یا رسول الله(ص)»، تنها ذره ای از توان دفاعی و اقتدار خود را به نمایش گذاشت تا به متجاوزان هشدار دهد هرگونه تجاوز به حریم مقدس میهنمان، پاسخی کوبنده و بازدارنده به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن قدردانی از غیورمردان سپاه پاسداران، سایر نیروهای مسلح و نیز دستگاه دیپلماسی که در تحقق مطالبه مردم و صیانت از عزت و غرور ملی قدرتمندانه عمل کردند، اظهار کرد: با تلاش فرزندان پرافتخار ملت، اکنون توان دفاعی ایران به گونه ای است که اجازه عبور از خط قرمز امنیت و اقتدار کشور را به هیچ متخاصمی نخواهد داد.

وی در ادامه درباره توان موشکی کشورمان تأکید کرد: علت آتش زدن نمادین برجام در دوره قبل در مجلس شورای اسلامی جلوگیری از طرح برجام موشکی توسط اروپایی ها و حفظ توان موشکی کشور بود.

خدابخشی بر همین اساس تصریح کرد: تقسیم کاری که آمریکا با اروپایی در آن مقطع زمانی انجام داده بودند و تحلیلی که وجود داشت این بود که آمریکا از برجام خارج شود و اروپایی ها با طرح برجام ‌موشکی و گرفتن امتیاز بیشتر، تعهدات بیشتری برای ایران ایجاد خواهند کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه یادآور شد: از این رو آتش زدن برجام به معنای مخالفت با دادن امتیاز بیشتر به غربی ها و صیانت از مؤلفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران بود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان با یادآوری این مطلب که در آن مقطع زمانی به واسطه این اقدام بسیار تخریب شدیم، خاطرنشان کرد: با این حال از آنجایی که می دانستیم کاری که انجام داده ایم‌ کار درستی است، آن را ادامه دادیم. کاری که ما انجام دادیم به نوعی ایجاد پشتوانه برای دولت وقت هم بود که امتیاز بیشتر به غربی ها ندهد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109328 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز دوشنبه 27 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۷:۳۲
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109325
۲۷ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶

ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست / هر اقدامی را برای ایجاد بازدارندگی و تنبیه متجاوز انجام می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به عملیات غرورآفرین وعده صادق، گفت: جمهوری اسلامی ایران هشدارهای لازم را قبل از اقدام نظامی به روش‌های دیپلماتیک داده بود و پس از اتمام حجت اقدام کرد و در ادامه هم همینطور مقتدرانه و حرفه‌ای عمل خواهیم کرد البته به دنبال تشدید تنش نیستیم و برای ایجاد بازدارندگی و تنبیه متجاوز هر اقدامی لازم باشد را انجام می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه ۲۷ فروردین ماه) با حضور رسانه های مختلف داخلی و خارجی آغاز شد.

کنعانی در آغاز نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی، گفت: ارزیابی و قضاوت در مورد رفتار آمریکایی ها در مورد عملیات موفق «وعده صادقـ» زود هنگام است اما ایران یک کشور مقتدر و امنیت آفرین است و اقدام ما در چارچوب حق مشروع و در پاسخ به تجاوزات مکرر رژیم نامشروع صهیونیستی علیه منافع ملی کشورمان و به ویژه مقر دیپلماتیک ما در سوریه صورت گرفت.

وی افزود: نیروهای مسلح ما در رخدادهای اخیر به روشی حرفه ای و منطقی و مسئولانه عمل کردند، هشدارهای لازم را قبل از اقدام نظامی به روش های دیپلماتیک داده بودیم و پس از اتمام حجت اقدام کردیم و در ادامه هم همینطور مقتدرانه و حرفه‌ای عمل خواهیم کرد البته به دنبال تشدید تنش نیستیم و برای ایجاد بازدارندگی و تنبیه متجاوز هر اقدامی لازم باشد را انجام میدهیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان یادآور شد: این بار با توجه به عدم اقدام لازم از سوی شورای امنیت و رفتار غیر مسئولانه آمریکا، انگلیس و فرانسه در مسیر دفاع از امنیت ملی خود و بر اساس قوانین بین المللی اقدام کردیم و انتظار آن است که دولت آمریکا و دیگران رفتار مسئولانه و واکنش مشروع ما را مورد توجه قرار دهند و بجای رویکردهای غیر منطقی قدردان اقدام مسئولانه و همراه با حساسیت ما باشند.

روابط ایران و اردن  روابطی سازنده است

وی همچنین افزود: خبر احضار کاردار سفارت ایران در اردن را دریافت کردیم، گفته شد این واکنشی در مورد اخباری بود که در برخی رسانه های ایران منتشر شده بود. نمی توان نقش اردن در رهگیری پرتاب ها را تایید یا رد کرد و این یک موضوع نظامی است و مقامات نظامی باید در این خصوص اظهار نظر کنند اما اقدام ما کاملا متعهدانه بود و اقدامی بازدارنده علیه اقدامات رژیم اشغالگر صهیونسیتی بود و شایسته است اقدام مشروع کشورمان مورد تایید همه کشور های منطقه قرار گیرد و روابط ما با اردن نیز روابط سازنده ای است و امیدواریم این روابط تداوم یابد.

همه کشورها به قطعنامه توقف صادرات تجهیزات نظامی به رژیم صهیونسیتی پایبند باشند

کنعانی در خصوص قطعنامه توقف صادرات تجهیزات نظامی به رژیم صهیونسیتی در شورای امنیت، گفت: ما در چارچوب نگاه اصولی خود از هر دو قطعنامه حمایت و اجرای آن را ضروری میدانیم اما رژیم آپارتاید و سرکش صهیونیستی تاکنون اهمیتی به قوانین و قطعنامه ها نداده و به جنایت های خود ادامه می دهد و تصویت قطعنامه مذکور نیز از سوی ما مثبت ارزیابی می شود و ارسال تجهیزات جنگی از سوی آمریکا به ویژه باعث ناامنی و کشتار در منطقه شده است و ما از همه کشورها انتظار داریم به مفاد قطعنامه شورای امنیت پایبند باشند.

نشست شب گذشته شورای امنیت هیچ دستاوردی براس رژیم صهیونیستی نداشت

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص جلسه شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل نیز تاکید کرد: این شورا نسب به درخواست های ایران و کشورهای صلح طلب برای پاسخگو کردن رژیم صهیونسیتی به دلیل حمایت های آمریکا پاسخ نداد و منفعلانه عمل کرد و بی عملی این شورا در محکومیت جنایات رژیم صهیونسیتی و عدم محکومیت حمله تروریستی رژیم صهیونسیتی به مقر دیپلماتیک ایران در سوریه شاهد این مدعا است که این شورا تحت تأثیر آمریکا است و نتوانسته به مسئولیت خود عمل کند اما امکان طرح مواضع حق ما از نشست دیشب فراهم شد و با توجه به مشروعیت اقدام ما و نقش آفرینی برخی اعضای شورای امنیت این نشست هیچ دستاوردی برای رژیم صهیونسیتی نداشت.

کشورهای اروپایی بجای همصدایی با رژیم صهیونسیتی در کنار کشورهای صلح طلب قرار بگیرند

وی در ادامه افزود: کشورهای اروپایی توجه داشته باشند اقدام ایران مسئولانه بود و باید قدردان ایران باشند و بجای ایراد اتهام به ایران به افکار عمومی پاسخ دهند که در مقابل نسل کشی رژیم صهیونسیتی چه اقدامی انجام دادند، کار عاقلانه که این دولت ها باید انجام دهند اینکه بجای هم صدایی با رژیم صهیونسیتی در کنار کشورهای صلح طلب است.

فعالیت سفارت آذربایجان در تهران آغاز می شود

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در خصوص آغاز فعالیت سفارت آذربایجان در تهران نیز گفت: مقدمات خوبی برای این کار فراهم شده و این اتفاق نظر شکل گرفته که هم سو با دیگر اقدامات به ویژه همسو با همکاری های اقتصادی دیپلماتیک است. با اتمام دوره ماموریت سفیر ایران در آذربایجان ایشان نیز تغییر خواهند کرد البته ایشان هنوز در محل مأموریت حضور دارند اما طبق روال اداری این کار نیز صورت خواهد گرفت.

جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی حافظ آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز است

کنعانی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد توقیف کشتی باری منتسب به رژیم صهیونسیتی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در چارچوب قوانین جهانی حافظ آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز بوده و هستیم و تعلق این کشتی به رژیم صهیونسیتی محرز است، بخش های مرتبط در حال بررسی جوانب هستند و اطلاعات تکمیلی را ارایه خواهند کرد اما برای ایجاد زمینه امن برای تجارت آزاد در تنگه هرمز به دلیل عدم پاسخگویی این کشتی به سوالات مقامات مرتبط این کشتی به داخل آب های سرزمینی ما هدایت شد و اقدامات بعدی در حال انجام است و در صورت لزوم توسط مراجع ذی صلاح اطلاع رسانی خواهد شد.

این خبر تکمیل می شود …

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109325 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز دوشنبه 27 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۶:۴۱
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109322
۲۷ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵

نمایندگان با رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت موافقت کردند

نمایندگان مجلس در نشست امروز بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت را برطرف کردند.

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۷ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت را برطرف کردند.

بر اساس این گزارش، نمایندگان به بررسی ایرادات در سرفصل هایی نظیر مشارکت تجاری، احکام تفرقه اشخاص حقوقی، توقف نشر آگهی پرداختند و مواد ۱۰۱۵ تا ۱۰۹۷ را تصویب کردند.

همچنین نمایندگان در بررسی لایحه تجارت با رفع ایرادات شورای نگهبان به مواد ۹۱۶ تا ۱۰۱۴  این لایحه موافقت کردند.

بنابراین گزارش؛ مواد فوق موضوعاتی همچون انسجام شرکت‌ها، الزامی بودن اخذ مجوز از شورای رقابت، تجزیه شرکت‌ها، مجاز بودن ادغام ساده یا مرکب هر یک از شرکت‌ها در یکدیگر، ضرورت موافقت سازمان بورس با ادغام‌ها، تبدیل شرکت‌ها، جرائم مربوط به مدیرعامل و مدیران شرکت‌ها، احکام متفرقه و … در برمی‌گیرد.

بر اساس این گزارش، نمایندگان در جریان بررسی لایحه تجارت به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان، مواد ۱۰۹۸ تا ۱۱۵۰ این لایحه را بررسی و اصلاح کردند که شامل فصول سوم، چهارم و پنجم در خصوص اداره اموال متوقف، آثار اعلام توقف و اداره اموال متوقف و تشخیص مطالبات می شد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109322 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز دوشنبه 27 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۵:۵۸
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر