پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

شورای نگهبان تیزبین تر باشد/ به مردم دروغ نگوییم

در بحث مشکلات اقتصادی و معیشتی به مردم دروغ نگوییم و اینکه به مردم بگوییم مشکلی در این زمینه وجود ندارد درست نیست و این خودش نوعی دروغ است،اما اگر بگویند از راس تا پایین همه دزد، ناپاک و همه خطاکارند باز هم این دروغ است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 44020
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶

کرونا :

شورای نگهبان تیزبین تر باشد/ به مردم دروغ نگوییم

حجت الاسلام سید امین الله حجازی،امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبرمعظم انقلاب دردیدار با نمایندگان مجلس گفت:مقام معظم رهبری خطاب به نمایندگان مجلس  فرمودند: “شما در سوگند نمایندگی متعهد می شوید که از مبانی و دستاوردهای انقلاب صیانت کنید”.

حفظ روحیه ایمان وانگیزه انقلابی

وی افزود:رهبری درادامه باز فرمودند: “عمل به این سوگند جز با رفتار انقلابی به معنای صحیح آن ممکن نیست، ضمن اینکه اگر به این تعهد عمل نشود حضور نماینده درمجلس از نظر قانون اساسی و شرع دچار اشکال می شودو باید روحیه ایمان وانگیزه انقلابی بر رفتار و عمل و اقدامات یک نماینده مجلس حاکم باشد.

حجازی درادامه اظهارکرد:البته این فرمایش مقام معظم رهبری فقط به نمایندگان مجلس اختصاص ندارد و هر کسی در هر منصبی از مسیر ترسیم شده قرآن و اهل بیت اعوجاج و انحراف داشته باشد آنهم طبیعتا مشمول این فراز از فرمایشات رهبری خواهد بود.

تقوا، معیار نماینده مجلس

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد:طبق فرمایشات مقام معظم رهبری یعنی نمایندگان مجلس باید علی القاعده از سایر افراد متقی تر باشند کسی که تقوا برایش ملاک و معیار است .

شورای نگهبان تیزبین تر باشد

وی گفت:بنابراین شخص که بنا دارد در مواردی کاندیدا شود باید اهل تقوی و حواسش نیزجمع باشد که اگر غیر از این باشد بهتر است به وسط میدان نیایدومردمی که می خواهند رای دهند سراغ کسی بروند که معیار و ملاکش تقوا باشد که دراین خصوص نیز شورای نگهبان باید خیلی تیزبین تر و دقیق تر تحقیق بکنند.

بی تقوایی در برخی مسئولین

حجازی افزود:اینکه در کشور معظلات و مشکلاتی داریم اختصاص به این دولت هم ندارد و در دولت قبل هم متاسفانه مشکلاتی هم وجود داشت که باید گفت این موارد اختصاص به عدم تقوای برخی مسئولین دارد،مسئولینی که ملاک را تقوا قرار نمی دهند،به اینکه گاهی اوقات در تبلیغات گفته می شود که ای مردم، حواستان باشد می خواهند بین مردم دیوار بکشند!.

بخشدار مرکزی گچساران :بررسی کارشناسی مسائل و مشکلات روستائیان از اولویت های برنامه های بخشداری می باشد
دنبال کنید

امام جمعه گچساران اظهارکرد:این جمله یعنی همان بی تقوایی،بله! دیوار باید باشد و واجب است چرا که دستور خداست و دیوار یعنی حجاب بین محرم و نامحرم ،و اگر کسی می گوید ما با این افراد تا جهنم هم می رویم این هم یعنی بی تقوایی،ملاک بندگی خداست و نباید پا را از دایره بندگی فراتر گذاشت.

وی بیان کرد:مشکلاتی که الان درمملکت وجود دارد به دلیل بی تقوایی برخی مسئولین است که اگر تقوا باشد قطعا این مشکلات خیلی کمتر می بود.

حجازی درادامه با اشاره با فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام افزود: به نوبه خودم این مصیبت جانسوز را به همه عزیزان تسلیت و تعزیت عرض می کنم و حضرت امام صادق(ع) در حدیثی توصیه فرمودند که مردم و مومنین عاقل و اهل فکر باشندو از گذشته عبرت بگیرند.

حجاب جزءضروریات دین است

خطیب جمعه گچساران با اشاره به دستور کشف حجاب به دستور رضا خان قلدر در سال 1314 گفت:دراین روز مومنین اعتراض کردند و مسجد گوهر شاد به خون کشیده شدو این روز را روز عفاف و حجاب نامگذاری کردند.

وی تصریح کرد:دشمن بیکار ننشسته و شب و روز در حال تلاش است ،بحث حجاب جزءضروریات دین است و انکار ضروریات منجر به کفر می شود، مثلا کسی بگوید نماز لازم و واجب نیست این می شود کافر.حجاب علامت مسلمان بودن است و موضوع مهمی است که متاسفانه در برخی جاها به سخریه گرفته می شود.

حجازی درادامه اظهارکرد:متاسفانه امروز ضروریات دین را به سخریه گرفته اند و علتش این است که ما کم کاری کرده ایم علت این است که ما به وظیفه مان خوب عمل نمی کنیم و علت این است که بزرگی و عظمت حجاب و عفاف را کم بها معرفی می کنیم .

امام جمعه گچساران افزود:در بحث مصرف برق و آب مسئولین مربوطه مدام به مردم می گویند مردم رعایت .مشکلی در کشور در بحث خشکسالی بوجود آمده است که باید همه دست به دست هم بدهیم و از این پیچ عبور کنیم .هم مسئولین محترم با مدیرت و تدبیر درست به مردم القا کنند و هم خود مردم به درستی  مراعات کنند.

دبیر علمی کنگره ملی بی بی حکیمه(س) عنوان کرد ۷ شهریور، آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره ملی بی بی حکیمه(س) در گچساران
دنبال کنید

به مردم دروغ نگوییم

وی درادامه تصریح کرد:در بحث مشکلات اقتصادی و معیشتی به مردم دروغ نگوییم و اینکه به مردم بگوییم مشکلی در این زمینه وجود ندارد درست نیست و این خودش نوعی دروغ است،اما اگر بگویند از راس تا پایین همه دزد، ناپاک و همه خطاکارند باز هم این دروغ است.

حجازی تصریح کرد:این از القاعات دشمنان است و اگر بیایم و تک تک مسئولین را بی دین و بی تقوا و خطاکار خطاب کنیم این خواست دشمن است،و آنچه که اثر گذار است صداقت است و باید به مردم راست بگوییم.

خطیب جمعه گچساران گفت:اگر راست بگوییم نجات پیدا می کنیم و اگر کسی را می بینم که دست کج دارد دستش را قطع کنیم و رودربایستی نداشته باشیم، دراین خصوص قوم و خویشی و خط بازی ممنوع و قانون و شرع باید فصل الخطاب باشدهر کسی که می خواهد باشد.

اعتماد مردم نسبت به نظام تقویت شود

وی افزود:اگر اینطور عمل کردیم اعتماد مردم زیاد می شود، در سفر وزیر محترم نفت به گچساران جمله ای در حضور ایشان عرض کردم که مسئولین همه باید تلاش کنند تا اعتماد مردم نسبت به نظام تقویت شود که گاهی اوقات کارهای می شود که مردم نسبت به نظام سلب اعتماد می شوند.

مسئولین در بکار گیری نیرو زیرمیزی کار نکنند

حجازی اظهارکرد:مسئولین در بحث استخدام و بکار گیری نیرو زیرمیزی کار نکنند، چرا که  بعد مردم این تبعیض و بی عدالتی برخی مسئولین را به نظام ربط می دهند و نسبت به نظام اعتمادشان سلب می شود، پس در بحث معیشت مردم و در بحث بکارگیری نیرو  ولو به تعداد قلیل  و در مشکلاتی که وجودداردبا مردم رو راست و شفاف باشیم.

امام جمعه گچساران گفت:اگر به مردم راست گفتیم افرادی که از برون کشور بدنبال اخلال هستند خود مردم به دهانشان می زند و مقابله می کنند و زمینه برای اخلالگری به وجود نمی آید.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi