شماره : 43824
۲۷ / ۳ / ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶

سکه هر روزه قیمت جدیدی را ثبت می‌کند

در چند هفته گذشته افزایش قیمت دلار در مکالمات عموم مردم شنیده می‌شد و مردم روزانه قیمت طلا و سکه را رصد می‌کردند. خوشبختانه چند سال بود که از این فضا دور بودیم و مردم فقط کالاهایی که احتیاج داشتند را با وسواس قیمتی خرید می‌کردند اما با خروج آمریکا از برجام و تهدید آمریکا مبنی برتحریم‌های سنگین اقتصادی، مردم به

در چند هفته گذشته افزایش قیمت دلار در مکالمات عموم مردم شنیده می‌شد و مردم روزانه قیمت طلا و سکه را رصد می‌کردند. خوشبختانه چند سال بود که از این فضا دور بودیم و مردم فقط کالاهایی که احتیاج داشتند را با وسواس قیمتی خرید می‌کردند اما با خروج آمریکا از برجام و تهدید آمریکا مبنی برتحریم‌های سنگین اقتصادی، مردم به حافظه خود روجوع کردند و تقریبا به مانند سال 92-91 عمل کردند.

ابتدا قیمت ارز رشد کرد، بعد از آن طلا، سکه و مسکن و سرانجام بازار سرمایه. در اواخر این هفتهجریان نقدینگی و رشد قیمت‌ها به سراغ بازار بورس آمد و در آخرین روز هفته رشد کم نظیری به میزان 2767 واحد را رقم زد.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این رشد شاخص ناشی از ورود نقدینگی‌های سرگردان به این بازار بوده ولی باید توجه داشت در صورتی که اتفاق خوبی در سودآوری شرکت‌ها به وجود نیاید، قیمت‌ها وارد حبابمی‌شود. این موضوع در مورد برخی از صنایع از جمله صنایعی که واردات محور هستند نظیر خودرو و قطعات، صنعت لاستیک و … دور از ذهن نیست، اما در سوی دیگر صنایع صادرات محور با افزایش قیمت دلار، با رشد سودآوری همراه می‌شوند.

طبق آخرین شنیده‌ها قیمت دلار برای این صنایع حدود 6500 تومان تعیین شده که نرخ خوبی برای این صنایع است. این خبر در حالی منتشر شده که قرار بود صنایع صادراتی، ارز حاصل از صادرات خود را با نرخ 4200 تومان در سامانه نیما به فروش برسانند.

در هفته‌ای که گذشت خبر بسیار مهم دیگر توافق آمریکا و کره‌شمالی بود که باعث شد قیمت جهانیطلا با افت روبه‌رو شود در حالی که قیمت سایر کامودیتی‌ها مناسب است.

اعتراض کارگران سد چم‌شیر گچساران ناامید تر از همیشه + تصاویر
دنبال کنید

عرضه شرکت‌ها در بورس کالا نیز با رشد قیمت همراه بوده است. در این هفته شرکت تازه وارد پرداخت الکترونیک سامان کیش با نماد سپ بعد از عرضه با حمایت سهامدار عمده خود روبه‌رو شد و تا به اینجا با رشد قیمتی 25% همراه بوده است.

نکته‌ی دیگری که در این هفته تمام توجهات را به سمت خود جلب کرد رسیدن قیمت سهام فولاد مبارکهبه عددهای جدید و رشد چشمگیر سهام ذوب‌آهن بود که علی‌رغم عرضه‌های سنگین فرهنگیان توانست بعد از مدت‌ها به بالای 100 تومان برسد.

سکه هم هرروزه قیمت جدیدی را ثبت می‌کند. در این میان صندوق‌های با پشتوانه طلا نیز در هفته گذشته بازدهی خوبی را نصیب سهامداران خود کردند به‌طوریکه صندوق طلا لوتوس نزدیک به 16% رشد قیمت را تجربه کرد.

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 43824 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز یکشنبه 27 خرداد 1397 ساعت ۲۱:۱۶:۱۵
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر