شماره : 43737
۲۱ / ۳ / ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸

واکنش مدیرعامل اسبق شرکت بهره‌برداری نفت وگاز گچساران به حواشی اخیر

غلامرضا پاکدل مدیرعامل اسبق شرکت بهره‌برداری نفت وگاز گچساران طی یادداشتی  و با طرح سوالاتی به برخی حواشی اخیر در گچساران واکنش نشان داده وی نوشته است: بنام خدا آیا عدم اعتراض مردم لیشتر و خیرآباد حکایت از رضایت آنها دارد؟ این روزها که انتظار میرود به روال ۳۹ سال بعد از انقلاب، مسئوولان در

غلامرضا پاکدل مدیرعامل اسبق شرکت بهره‌برداری نفت وگاز گچساران طی یادداشتی  و با طرح سوالاتی به برخی حواشی اخیر در گچساران واکنش نشان داده وی نوشته است:

بنام خدا

آیا عدم اعتراض مردم لیشتر و خیرآباد حکایت از رضایت آنها دارد؟ این روزها که انتظار میرود به روال ۳۹ سال بعد از انقلاب، مسئوولان در صفوف اول شب زنده داران، الغوث گویان باشند، مسئولین شهر ما به همراه نماینده در ضیافتهای رقابتی آنچنانی بسر می برند و منتظر برخوردهای غیر قابل پیش بینی مردمند.

پس از اعتراض میثم، اعتراضات و انتقادات قشقائیها، افطاری روستای دیل و مطالبه جوانان جویای کار، شب ۲۱ ماه رمضان نوبت افطاری روستای مظفرآباد لیشتر و پس از ان افطاری روستای ده خلیفه خیرآباد بود که در آن علاوه بر مردم روستاهای مذکور تعدادی از مردم روستاهای اطراف نیز حضور داشتند.

ظاهرا” هیچ اعتراض همراه با پرخاشگری مشاهده نشده است.

از انجاییکه هم آقای نماینده و هم مسئولین و خودمردم میدانند که این قسمت از حوزه انتخابیه بنوعی مظلومترین قست حوزه انتخابیه است بطوریکه نه در جذب نیرو، نه در جایگاههای مدیریتی، نه در پروژه های بزرگ عمرانی و نه حتی در بخش شدن که سالهاست قولش را به آنها میدهند مورد توجه قرار نگرفته اند، انتظار می رفت بعد از اعتراض میثم، اعتراضات دامنه دار قشقائییها، اعتراضات گسترده صاحبان قلم، نقدهای پی در پی و بدون پاسخ ماههای اخیر، اعتراضات دیل و بحثهای گروهها در فضاهای مجازی و محافل، این ضیافتها نیز بدون اعتراض و حاشیه نباشد ولی خوشبختانه گرچه با مطالباتی مانند تقاضای آقای عباسی در خصوص لحاظ کردن جوانان منطقه در جذب ۱۵۰ نفر اخیر و پاسخ دور از انتظار نماینده همراه بود، ولی اعتراضات جنجالی به همراه نداشت.

هاکی نفت و گاز گچساران با اقتدار راهی فینال لیگ برتر شد
دنبال کنید

اکنون علت این این آرامش نسبی در مقایسه با سایر مناطق چه می تواند باشد؟

۱. مردم این خطه به تمام حق و حقوق خود رسیده اند و هیچ خواسته برآورده نشده ای ندارند؟!

۲. مردم این خطه مانند سایر مناطقی که در حقشان اجحاف شده اعتراضاتی دارند ولی به رسم مهمان نوازی چیزی بر زبان نمی اورند؟

۳.افراد گزینشی به افطاری دعوت شده اند و معترضین پرخاشگر احتمالی حضور ندارند؟

۴. برخوردهای خشن دور از انتظار با معترضین قبلی سبب شده است تا از طرح مشکلات با تندی خودداری شود؟

۵. بارها قبلا” گفته شده و ظاهرا” گوش شنوایی نیست و از تکرار خسته شده اند؟

۶. به رسم کدخدا را ببین وده را بچاب، تعدادی از افراد ذی نفوذ مورد توجه قرار گرفته اند تا جو را بگونه ای آرام کنند و از اعتراض افراد معترض جلو گیری کنند؟

۷. بدلیل ایستادگی بخش قابل توجهی از مردم بر رای به نماینده حتی در صورت توجه نکردن به مشکلاتشان، توجهی به مطالباتشان نمی شود ولذا معترضین انگیزه ای برای طرح ندارند؟

۸. دلایل دیگر؟؟ قطعا دلیل اول مردود است چون مردم این خطه یا بخاطر نجابتشان یا به هر دلیل دیگری در وحله آخر توجه قرار دارند و مشکلاتشان تقریبا” از خیلیها بیشتر است. دلیل چهارم هم مردود است چون مردم این دیار بارها ثابت کرده اند که ترس در قاموسشان نیست و اگر لازم باشد باشد در دفاع از حق و حقیقت، تا پای جان ایستاده اند، ولی سایر دلایل به قضاوت مردم، هر کدام میتوانند سهمی داشته باشند یا مردود باشند.

بعنوان نمونه به دو واقعیتها اشاره می شود:

۱. در پیش جلسه ای در مسجد روستای مظفر آباد، یکی از حضار میفرماید آقای نماینده دندانهای ما را شمرده اند و میداند هیچ کاری هم انجام ندهد باز هم به او رای می دهیم

برخی مناطق مسکونی شهری و روستایی دچار آبگرفتگی شده است
دنبال کنید

۲. در مسجد ده خلیفه در خیر آباد وقتی آقای عباسی مطرح میکنند که از این ۱۵۰ نفر، ۲۰ نفر سهمیه این منطقه باشد، آقای نماینده در پاسخ می فرماید من نمیتوانم برای خوشایند یک نفر اینجا قولی بدهم (نقل به مضمون)، حال آنکه ایشان واقفند آقای عباسی برای خودشان دنبال شغل نیستند بلکه دغدغه مردم را دارند.

شک نکنید چنین جوابی فقط به مردم نجیب این منطقه داده می شود ولی در سایر مناطق چنین جوابی خریدار ندارد، زیرا بارها خود آقای تاجگردون فرموده اند بیکاری یک معضل است و تبعیض معضلی بزرگتر، لذا ضمن تشکر از مجوزی که گرفته شده است، حالا که نه آزمونی و نه فرایندی برای جذب نیست، لااقل به نسبت جمعیت مناطق باشد، یعنی جواب محترمانه و قانع کننده به فرمایش آقای عباسی حداقل اینستکه آقای نماینده بفرمایند به نسبت جمعیت لیشتر و خیرآباد از این ۱۵۰ نفر مجوز، تخصیص داده خواهد شد(اینکه روستاهای کنار چاهها و تاسیسات هستند هم پیشکش). نه اینکه انگونه جواب داده شود. درنهایت سوالی که ذهن مردم لیشتر را مشغول خود کرده است اینستکه در کمال تعجب و در یک اقدام کم سابفه یا شاید بی سابقه، هنگامیکه میهمانان روستا را ترک می کردند صدای شلیک رگبار گلوله هایی از طریق سرنشینان یک خودرو همه را به تعجب واداشته است. از نهادها و سازمانهای امنیتی و انتظامی که همواره هوشیارانه حافظ امنیت منطقه بوده اند، انتظار می رود به نحوی که خود صلاح میدانند، مسببین را متنبه و تا حد ممکن و صلاحدید برای مردم روشنگری نمایند.

غلامرضا پاکدل. ۲۱ خرداد ۹۷

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 43737 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز دوشنبه 21 خرداد 1397 ساعت ۱۵:۲۸:۰۱
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر