شماره : 43628
۱۲ / ۳ / ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰

گزارش هفتگی بازار سرمایه در ایران

در هفته ای که گذشت بازار وضعیت بهتری نسبت به هفته قبل داشت و این موضوع در مقابل تهدیدات آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌های سخت علیه ایران تا چند ماه دیگر جلب توجه می‌کرد. هنوز بازار با ابهامات زیادی روبه‌روست، نظیر اینکه آیا اروپا می‌تواند نسبت به تحریم‌های آمریکا علیه ایران بی تفاوت باشد و از منظر اقتصادی در کنار

در هفته ای که گذشت بازار وضعیت بهتری نسبت به هفته قبل داشت و این موضوع در مقابل تهدیدات آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌های سخت علیه ایران تا چند ماه دیگر جلب توجه می‌کرد. هنوز بازار با ابهامات زیادی روبه‌روست، نظیر اینکه آیا اروپا می‌تواند نسبت به تحریم‌های آمریکا علیه ایران بی تفاوت باشد و از منظر اقتصادی در کنار ایران باشد یا خیر؟

سرانجام دلار برای صنایع صادرات محور چه رقمی خواهد بود؟ و حتی خبری شنیده شد مبنی بر کاهش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها به 8 سنت که آیا این امر عملی می‌شود یا خیر؟

در هفته‌ای که گذشت اعتصاب رانندگان اتحادیه کامیون‌دارها هم به نگرانی‌ها دامن زد، چون هزینه حمل‌و‌نقل بر روی بهای تمام شده در بسیاری از صنایع تاثیرگذار است.

همچنین دو گزارش برای گروه سایپا منتشر شد، یکی برای شرکت سایپا که بیانگر این بود هزینه‌ها رشد قابل توجهی داشتند و گزارش دیگر مربوط به لیزینگ رایان سایپا بود.

در این گزارش که بسیار دور از ذهن و غیر منطقی بود اشاره شده است که با افزایش قیمت خودرو مقدار تسهیلات بالاتر رفته و در نتیجه باعث کاهش سود شده است. در حالی که همین سه ماه پیش شرکت یک گزارش مبنی بر تعدیل مثبت ناشی از افزایش سود خالص را روانه کدال کرده بود.

در گروه فولادی، فولاد مبارکه توانست سقف قیمتی خود را در آخرین روز بشکند و در این هفته نزدیک به8% رشد داشته باشد.  درکنار فولاد و برخی از فلزات، گروه کانی‌های فلزی نیز رشد خوبی را تجربه کردند.

گروه املاک و مستغلات نیز بعد از یک دوره رکود فرسایشی توانست با اقبال سهامداران روبه‌رو شود و رشد خوبی را تجربه کنند.

۳ ایراد مهم مصوبه کمیسیون تلفیق برای حذف خانوارهای پر درآمد
دنبال کنید

در کنار این موارد، بسیاری از تک سهم‌ها نیز با خبرهای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی، مانند حفارس، ذوب، شپترو و … توانستند رشد خوبی داشته باشند.

منبع اقتصادی آگاه

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 43628 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز شنبه 12 خرداد 1397 ساعت ۱۸:۴۰:۵۸
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر