شماره : 43572
۱۰ / ۳ / ۱۳۹۷ - ۷:۳۸

کم کاری دستگاه‌های اجرایی برای دریافت تسهیلات مشاغل فراگیر

فرماندار گچساران  با اشاره به برگزاری جلسه در روز یک شنبه هفته آینده در زمینه گزارش عملکرد ادارات در جهت ایجاد اشتغال در شهرستان گچساران  با حضور نماینده مردم گچساران و باشت برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این نشست دیگر با هیچ رئیس اداره‌ای تعارف نخواهیم داشت و هر اداره‌ای که کم کاری کرده باشد تصمیمی برای آن اتخاذ می‌شود.

نشست کارگروه  اشتغال، اشتغال فراگیر روستایی و عشایری با حضور مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرماندار و دیگر مسوولان شهرستانی در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

در این نشست فرماندار گچساران  با اشاره به برگزاری جلسه در روز یک شنبه هفته آینده در زمینه گزارش عملکرد ادارات در جهت ایجاد اشتغال در شهرستان گچساران  با حضور نماینده مردم گچساران و باشت برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این نشست دیگر با هیچ رئیس اداره‌ای تعارف نخواهیم داشت و هر اداره‌ای که کم کاری کرده باشد تصمیمی برای آن اتخاذ می‌شود.

وی افزود:  در زمینه اشتغال  با توجه به اینکه مشکلات و موانعی وجود دارد لیکن  با دهیاران  این شهرستان  جلساتی در این زمینه برگزار شده که امروز این سومین جلسه‌ای است برای  تشویق روستاییان برای تعریف طرح و  استفاده از تسهیلات اشتغال برگزار می‌شود.
کم کاری دستگاه‌های اجرایی برای دریافت تسهیلات مشاغل فراگیر 1
فرماندار گچساران با انتقاد از دهیاران گفت: شوراها و دهیاران در این زمینه باید پاسخگو باشند و بگویند برای دریافت تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری و ایجاد مشاغل پایدار چه راهکارهایی  و چه جلساتی را در این روستاها تشکیل داده‌اند.

رحیمی  با بیان اینکه  این اشکال بزرگ و برداشت غلطی که در زمینه دریافت تسهیلات مشاغل روستایی است، اذعان کرد:  برخی‌ها این برداشت را دارند که  باید برای تعریف طرح و دریافت تسهیلات مشاغل روستایی باید شخص حتماً ساکن آن روستا باشد.

فرماندار گچساران با بیان اینکه هستند کسانی که ساکن گچساران هستند اما می توانند با تعریف طرح در روستا از این تسهیلات بهره ببرند و در روستا اشتغال ایجاد کنند، بیان کرد: بانک‌های عامل در پرداخت این تسهیلات هیچ منتی نمی‌توانند بر این افراد بگذارند  و اعتبارات را باید پرداخت کنند.

وی  در ادامه با انتقاد از بخشدار مرکزی گچساران گفت: چندین بار گفته‌ام که گزارش عملکردی از دهیاران خود در زمینه ایجاد اشتغال روستایی و عشایری به فرمانداری و یا بخشداری ارائه بدهند.

رحیمی  با بیان اینکه آمارهای ارائه شده در  طرح اشتغال و  اشتغال فراگیر روستایی  و عشایری اقدامات خوبی از سوی دستگاه‌های اجرایی صورت نگرفته است، ابراز کرد: دستگاه‌های اجرایی در جهت بررسی پرونده‌های اشتغال فراگیر روستایی و عشایری بررسی کند و گزارش عملکرد خود را ارائه دهند.

فرماندار گچساران با انتقاد از روسای ادارات عنوان کرد: بارها تکرار کرده‌ام اگر رئیس اداره  بعد از ساعت 2 بعد از ظهر  بیکار باشد  این به آن معنا است که  در آن اداره  کم‌کاری وجود دارد.

امام جمعه گچساران؛ عید فطر، روز بیداری و آگاهی انسان است
دنبال کنید

رحیمی با اشاره به کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی در شهرستان عنوان کرد: باید به استاندار بگوییم که من با کارمندهای فرمانداری که 15 نفر هستند می‌توانیم از این مشکلات را مرتفع نماییم و دیگر نیازی به دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان نداریم.

وی  اذعان کرد: اگر در هر مسئله‌ای من ورود کنم و آن مشکل را مستقیما حل نمایم پس  دیگر نباید نامی از دستگاه‌های متولی آورد.

فرماندار گچساران ادامه داد:  دیگر متقاضیان به فرمانداری گچساران مراجعه کنند  و فرمانداری گچساران پاسخگو باشد.

رحیمی افزود: بیش از چهار ماه است که دستگاه‌های اجرایی را برای جذب این اعتبارات التماس می‌کنیم اما متاسفانه آنها کار به جایی پیش نبردند.

کم کاری دستگاه‌های اجرایی برای دریافت تسهیلات مشاغل فراگیر 2
پرونده تشکیل می‌دهند، اما وام نمی‌دهند

در این نشست رضا شریفی با گله مندی از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد:   در شهرستان گچساران 275 متقاضی  طرح مشاغل خانگی شناسایی و به استان برای دریافت تسهیلات به  استان معرفی شد‌ه‌اند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گچساران با بیان اینکه از مجموع 275 متقاضی طرح مشاغل خانگی تنها 32 فقره تسهیلات به این افراد پرداخت شد، عنوان کرد: علی رغم این تعداد فقط به 32 نفر تسهیلات پرداخت شد و به شهرستان گچساران در این زمینه توجه خاصی نشد.

وی  در ادامه با اشاره به ارسال نامه‌ای از سوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه جتماعی گچساران بیان کرد: در تاریخ 8 خردادماه سالجاری طی نامه‌ای که از سوی  اداره کار ارسال  شده بیان شده که شهرستان‌های گچساران، بویراحمد و دنا  ظرفیت آنها  برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به اتمام رسیده است.

شریفی ابراز کرد: 275 فقره  متقاضی مشاغل خانگی در حوزه فرش بافی، گلیم بافی، گلدوزی و غیره  در این شهرستان شناسایی شدند و این افراد با درخواست اداره صنعت، معدن و تجارت و بازرسین این اداره   در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام  کرده اند تا بتوانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران  ادامه داد: از مجموع این افراد متقاضی مشاغل خانگی  تنها 32 نفر تسهیلات 5 میلیون تومانی دریافت کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به سامانه کارا و ثبت‌نام متقاضیان برای دریافت تسهیلات، خاطرنشان کرد:  در سه ماه ابتدای سال این سامانه با مشکلات نرم افزاریی مواجه بود  و متقاضیان برای ثبت‌نام با مشکل مواجه بودند و نمی‌توانستند در طرح کارورزی نام‌نویسی کنند.

جلسه شورای آموزش و پرورش گچساران برگزار شد
دنبال کنید

شریفی  با بیان اینکه برای اجرای طرح کاروزی چندین جلسه با اتحادیه‌ها  و صنف‌ها برگزار شده است، گفت:  تمام مستندات  و  گزارشات در قالب جلسه موجود است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران  در ادامه با اشاره به سامانه کارا افزود:  رسته های واحدها در بخش صنعت و معدن محدود است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارگاه‌های گچساران برای دریافت تسهیلات به سامانه کارا معرفی شده‌اند، خاطرنشان کرد:   هم اکنون 26  متقاضی طرح در قالب طرح‌های بزرگ و کوچک به سامانه کارا  معرفی شده‌اند.
کم کاری دستگاه‌های اجرایی برای دریافت تسهیلات مشاغل فراگیر 3

نرخ بیکاری در شهرستان گچساران به 16 درصد رسیده است

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران با بیان اینکه یک هزار و 192 نفر در شهرستان گچساران در طرح کاروزی نام نویسی کرده‌اند گفت: در حال حاضر تعداد 27 نفر در طرح کارورزی مشغول به کار هستند.

در این نشست بیژن مهدی پور اظهار کرد: تعداد یک هزار و 192  نفر در شهرستان گچساران  در طرح کاروزی نام نویسی کرده‌اند.

کم کاری دستگاه‌های اجرایی برای دریافت تسهیلات مشاغل فراگیر 4

رئیس اداراه تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران  با بیان اینکه  تعداد 110 واحد پذیرنده در شهرستان گچساران برای  جذب نیرو کار در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: تنها 27 نفر از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در طرح کاروزی در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: تمامی فارغ التحصیلانی که شرط سنی را داشته و 6 ماه تا 3 سال از فارغ التحصیلی آنها می‌گذرد، می توانند در این طرح شرکت کنند و ضمن دریافت حقوق و برخورداری از بیمه، نسبت به افزایش مهارت خود اقدام نمایند.

مهدی‌پور با بیان اینکه در این طرح جوانان جویای کار فارغ التحصیل در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی به طور موقت مشغول به کار شده و مهارت شغلی کسب می‌نمایند، اذعان کرد: در طرح کارورزی، حقوق و حق بیمه کارورز از سوی دولت پرداخت می‌شود و هیچ هزینه‌ای برای کارفرما به دنبال ندارد.

رئیس اداره  تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران  در ادامه با اشاره به  اجرای طرح روستا تعاون گفت: این طرح در روستاهای دیل، امامزاده جعفر، خیرآباد سفلی و مظفر آباد لیشتر اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طرح تعاون روستایی در جهت ایجاد اشتغال پایدار و دریافت تسهیلات با سود پایین  تشکیل می‌شود.

مهدی پور خاطرنشان کرد: هم اکنون نرخ بیکاری در شهرستان گچساران به 16 درصد رسیده است.

کم کاری دستگاه‌های اجرایی برای دریافت تسهیلات مشاغل فراگیر 5

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 43572 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز پنجشنبه 10 خرداد 1397 ساعت ۰۷:۳۸:۲۵
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر