شماره : 43553
۸ / ۳ / ۱۳۹۷ - ۷:۱۰

سالانه مبلغی کاهش آسیب‌های اجتماعی به دستگاه‌ها اختصاص می‌دهند/دستاوردش ” هیچ” است

هر ساله از محل منابع دولتی مبلغی را برای مقابله و در مجموع کاهش آسیب‌های اجتماعی به دستگاه‌های مختلف اجرایی اختصاص می‌دهند که در آخر دستاوردش ” هیچ” است.

هر ساله از محل منابع دولتی مبلغی را برای مقابله و در مجموع کاهش آسیب‌های اجتماعی به دستگاه‌های مختلف اجرایی اختصاص می‌دهند که در آخر دستاوردش ” هیچ” است.

اعتباراتی از محل‌های مختلف از جمله فصل دو وزارت کشور برای مقابله با کاهش آسیب‌های اجتماعی بویژه پیشگیری و درمان اعتیاد و طلاق منظور می‌شود تا در پایان فرجی که گشوده نشود هیچ شاهد افزایش اعتیاد و طلاق نیز باشیم.
البته روزمرگی و آمارهای سرکاغذی داد استاندار را درآورده تا جایی که می‌گوید: 15 میلیارد تومان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق مختلف استان اختصاص یافته و در آخر باید تغییر نسبت به وضعیت روز اول را به صورت مشهود ببینیم ولی خبری نیست.
در یک قلم وزارت کشور 309 میلیون تومان برای کاهش طلاق و 100 میلیون تومان نیز برای کاهش نرخ اعتیاد و روانگردها به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اختصاص داده که انتظار می‌رود این دانشگاه هم اکنون به صورت عملی تنها یک کار میدانی که برای کاهش طلاق کرده را در شبکه استانی دنا به نمایش بگذارد و بسنده به امارهای روی کاغذ نکند زیرا این پژوهش‌های کاغذی تنها روی کاغذ و در اتاقکی از دانشگاه خاک می‌خورد و پول بیت المال نیز هدر رفته است.
اگر اعتبارات کارساز بوده چرا باید روزانه شاهد ثبت 4 طلاق در دفترخانه‌های استان باشیم و هر روز بر تعداد معتادان و حاشیه نشینان شهرمان اضافه شود چرا باید نسبت طلاق به ازدواج در استانی با ساختار کامل قبیله‌ای روز به روز در حال افزایش باشد.
نباید فراموش کنیم آمارهای من درآوردی دستگاه‌های اجرایی چیزی جز خیانت به مردم نبوده حالا شاید چند ماهی به عمر مدیریت آقای مدیر اضافه کند ولی آنچه از وی ماندگار می‌ماند خیانت به مردم این سرزمین است.
شکی نیست آسیب‌های اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد روز به روز در حال افزایش بوده و هم‌اکنون به یک معضل تبدیل شده و در صورت عدم چاره‌اندیشی بزودی یک بحران در انتظار استان است.

آمارهای من درآوردی داد استاندار را درآورد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی در گرفتن اعتبارات متمرکز(وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشوری) ناتوان بوده که به نوعی به مردم این دیار خیانت می‌کنند.
علی محمد احمدی اظهار داشت: وزارت کشور در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی 5 هزار میلیون ریال اعتبار به وزارتخانه‌ و سازمان‌های مختلف اختصاص داده که باید به تناسب جمعیت استان یک درصد این اعتبارات توسط ادارات استانی جذب شود و در غیر این صورت کوتاهی شده است.
وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی استان در زمینه اعتیاد باید به تناسب اعتبارات سازمان بهزیستی کشور 400 میلیون تومان اعتبار  می‌گرفت ولی به دلیل کم کاری نتوانسته حق مردم را بگیرد، عنوان کرد: هر مدیری در این زمینه کوتاهی کند به نوعی در حق مردم ظلم کرده است.
احمدی ابراز کرد: وقتی مدیر دستگاه اجرایی از مرکز پیگر گرفتن اعتبار نباشد استان‌های دیگر این اعتبارات را جذب می‌کنند و درست و به موقع هزینه می‌شود و بعد ما در برنامه‌ ریزی‌ها از پیشرفت استان‌ همجوار حرف می‌زنیم و در برخی مواقع گلایه هم می‌کنیم.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه مدیر استانی نباید نسبت به جذب اعتبارات تفاهم نامه‌های کشوری بی خیال باشد، ادامه داد: اجازه نمی‌دهم اعتبارات پژوهشی دوست و همکاری و بدون نظارت بیرونی هدر رود و به طور مثال نمی‌شود رئیس دانشگاه علوم پزشکی یک کار پژوهشی را به معاون و یا همکار خود بسپارد و بعد قرار باشد بر اساس داده‌های همکار تصمیم گیری کنیم.
احمدی بیان کرد: اعتبارات فصل دو وزارت کشور از جمله تملک داریی‌ها باید منطبق با تفاهم نامه هزینه شده و نباید اجازه دهیم ریالی از این اعتبارات به دلیل بی مسئولیتی و نبود نظارت به انحراف برود.
وی با اشاره به اینکه کبودهای عمرانی به صورت عینی قابل لمس بوده ولی گسست‌ها و ریزش‌های اجتماعی را نمی‌بینیم، عنوان کرد: یک رخداد اجتماعی لطمات فراوانی نسبت به مسائل عمرانی دارد ولی حواسمان نیست.
احمدی خواستار توزیع متناسب سازمان‌های مردم نهاد در شهرستان‌های 8 گانه استان در انعقاد قراردادها در زمینه مسائل اجتماعی شد و افزود: نجات انسان‌ها منطقه نمی‌شناسد و باید همه را از اعضای خانواده خود بدانیم.
وی با اشاره به اینکه 15 میلیارد تومان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی وارد استان می‌شود، بیان کرد: باید با هزینه این میزان اعتبار خروجی مشخصی داشته باشیم به نوعی که تغییر ایجاد شده در جامعه ملموس باشد.

اتحادیه اروپا خروج بانک صادرات ایران از تحریم ها را رسما" اعلام کرد
دنبال کنید

اعتبار وزارت کشور برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در استان

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 46 میلیارد و 120 میلیون ریال اعتبار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به دستگاه‌های مختلف اجرایی استان اختصاص یافته است.
حجت‌الاسلام سید علی فتح میرمحمدی اظهار داشت:  از محل اعتبارات وزارت کشور 46 میلیارد و 120 میلیون ریال اعتبار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به دستگاه‌های مختلف اجرایی استان اختصاص یافته است.
وی عنوان کرد: از این میزان اعتبار 492 میلیون تومان به اموزش و پرورش، 95 میلیون تومان اداره زندان‌ها، ورزش و جوانان 45 میلیون تومان، 409 میلیون تومان به دانشگاه علوم پزشکی، فرهنگ و ارشاد 10 میلیون و 200 هزار تومان، بهزیستی 100 میلیون تومان، دانشگاه یاسوج 37 میلیون و 500 هزار تومان، هلال احمر 43 میلیون تومان، سازمان تبلیغات 6 میلیون تومان و…اختصاص یافته است.
میرمحمدی از اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست در حاشیه‌ شهرهای استان خبر داد و ابراز کرد: همچنین با نگاه ویژه دولت 50 میلیارد ریال برای ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی پیش بینی شده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: این دانشگاه با وجود داشتن بیشترین اعتبارات در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی اما هنوز گزارشی از کارهای انجام شده ارائه نداده است.
میرمحمدی با تاکید بر اینکه بیشترین آسیب‌های اجتماعی در استان مربوط به شهرستان بویراحمد است، بیان کرد: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان 252 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شد.
وی با اشاره به اینکه باشت، چرام و لنده سازمان مردم نهاد ندارند، افزود: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان‌های کهگیلویه، گچساران و دنا به ترتیب 62، 22 و 37 میلیون تومان اعتبار اختصاص دادیم.
میرمحمدی تصریح کرد: در این راستا 465 کارگاه آموزشی و 21 جشنواره بازی‌های بومی و محلی با هدف ایجاد نشاط اجتماعی در شهرستان‌های 8 گانه کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
مدیران دستگاه‌های اجرایی به این دل خوش نباشند که پول آسیب‌های اجتماعی را به همکار هیئت علمی و یا دوست خود به نام پژوهش داده‌اند تا وی نیز یک اماری سرهم کند و ارائه دهد در حالی دردی از هزار و یک درد آسیب‌های اجتماعی حل نشده است.

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 43553 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز سه شنبه 8 خرداد 1397 ساعت ۰۷:۱۰:۵۱
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر