جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اقتصادکشور با برجام اروپایی هم درست نمی شود

حجت الاسلام علیرضا صفایی،امام جمعه موقت گچساران ظهر امروز درخطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به جایگاه صله رحم در فرهنگ اسلامی گفت:توجه به صله رحم ، ارتباط با خویشاوندان و به یاد داشتن نزدیکان بس ارزشمنداست  و در تعالیم اسلامی نیزبسیار سفارش شده

اختصاصی کرونا

کد خبر : 43498
تاریخ انتشار : جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

کرونا :

اقتصادکشور با برجام اروپایی هم درست نمی شود

حجت الاسلام علیرضا صفایی،امام جمعه موقت گچساران ظهر امروز درخطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به جایگاه صله رحم در فرهنگ اسلامی گفت:توجه به صله رحم ، ارتباط با خویشاوندان و به یاد داشتن نزدیکان بس ارزشمنداست  و در تعالیم اسلامی نیزبسیار سفارش شده است.

وی افزود:با توجه به آثار ژرف صله رحم در حوزه های فردی و اجتماعی انسان و نیز زندگی دنیوی و اخروی ،آیات و روایات بسیاری در باب اهمیت این موضوع تاکید شده و اهمیت آن را گوشزد کرده اندبه طوری که روایت شده است که هرکسی که می خواهد عمرش طولانی شود و رزق و روزی اش هم بیشتر شود صله رحم کند.

امام جمعه موقت گچساران در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبراکرم(ص)درمورد تقوا اظهارکرد: پیامبر(ص)فرمودند:یک ویژگی درانسان وجود دارد که می تواند هم دنیا و هم آخرت را مطیع خود سازد که این خصلت و ویژگی همان تقواست و هرکسی که دوست دارد عزیزترین مردم باشد از خدا بترسد و تقوای الهی پیشه کند.

صفایی درادامه با اشاره به دهم رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه (س)گفت:پیامبراکرم(ص)خیلی احترام این بانوی بزرگ اسلام را داشتند که فرمودند:”با فضیلت ترین زنان اهل بهشت 4زن هستند(حضرت خدیجه،حضرت فاطمه زهرا،حضرت مریم،حضرت آسیه) که یکی از آنان حضرت خدیجه است که دربین این زنان دخترم فاطمه (س) از همه افضل است.

وی تصریح کرد:روز 5خرداد روز نسیم مهر و روز حمایت از خانواد های زندانیان است ،خانواد های زندانیان باید حمایت شوند و افرادی که اهل سخاوت و کمک هستند حتما به این امر مهم اهتمام ورزندو خانواده های گرفتار را دریابیم.

۳۰۰۰ میلیاردریال اعتبار برای کاهش اثرات آلودگی هوای کشور اختصاص یافت
دنبال کنید

امام جمعه موقت گچساران درادامه با اشاره به سالروز ولادت امام حسن علیه السلام گفت:پیشاپیش این روز خجسته را به همه مومنین و مومنات تبریک و تحنیت عرض می کنم و این روز بزرگ آغاز هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام نام گرفته است و در این ماه پرخیرو برکت بسیار ارزشمند است که از انسان های نیازمند دستگیری نماییم.

صفایی درادامه با اشاره به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب دردیدار با سران قوا و جمعی از مسئولان نظام درماه مبارک رمضان افزود:فراموش نکنیم که هم حضرت امام(ره)و هم مقام معظم رهبری بارها و مرتبا به مسلمانان و همه آزادی خواهان جهان خصوصاملت بزرگ ایران فرمودند که فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و نباید از یادها فراموش شود.

وی اظهارکرد:در هفته گذشته جنایات بی رحمانه رژیم صهیونیستی را از یاد نبرده ایم که در روز نکبت ده ها نفر را به شهادت رساندند و زخمی و مجروح کردندکه باید مسلمانان بیدار شوند و این غده سرطانی را از صفحه روزگار محو کنند.

وی درادامه گفت:درروز نکبت سفارت آمریکا را از تل آویو به بیت المقدس منتقل کردند و باید سئوال کرد که چرا مسلمانان درمقابل این غده سرطانی موضع نمی گیرند و مقابله نمی کنند؟!.

امام جمعه موقت گچساران گفت:دراین دیدار نیز یکی از محورهای فرمایشات مقام معظم رهبری به ارزیابی عملکرد سازمان ملل و تأکید بر لزوم پیگیری چند پرونده مهم از جنایات حقوق بشری آمریکا اختصاص داشت و رهبری فرمودنداگرسازمان ملل به معنای واقعی خودش باشد باید جنایات آمریکا را پیگیری کند.

صفایی در ادامه به بخش دیگری از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام اشاره کرد و افزود:مقام معظم رهبری  مسئله اول کشور را مسئله اقتصادی برشمردند و فرمودند که  فعالیتهای دولت باید با گسترش خدمات ادامه پیدا کند اما با همه تلاشها وضع اقتصادی کشور تعریفی ندارد و بسیاری از مردم در فشار شدید گرانی و مشکلات هستند.

سال گذشته هیچ پروژه‌ای نداشتیم کمتر از ۷۰ درصد اعتبارآن دریافت نشده باشد
دنبال کنید

وی تصریح کرد:متاسفانه قیمت ها بی حساب و کتاب در حال افزایش و بالا رفتن هستند که در این بین اقشار ضعیف و محروم جامعه زیر بیشترین فشارهای اقتصادی قرار دارندو این درحالی که کمر مردم زیربار گرانی ها خم شده است و جا دارد مسئولین بیشتر به فکر مردم باشند.

امام جمعه موقت گچساران درادامه با اشاره به برجام گفت:همه برجام نافرجام را مشاهده کردید و نتیجه مذاکره با آمریکایی ها را دیدیم و این همان جواب کسانی بود که بارها می گفتند چرا با آمریکا مذاکره نمی کنیم.

صفایی اظهارکرد:بر طبق فرمایشات رهبرمعظم انقلاب اقتصاد کشور با برجام اروپایی هم درست نمی شود که درواقع  اقتصاد مقاومتی علاج همه مشکلات کشور است،مسئولان باید به دامان ملت بازگردید و به جوانان اتکا کنند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi