شماره : 43310
۲۵ / ۲ / ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴

دشمنان امت اسلامی با ایجاد گروه‌های افراطی به دنبال تضعیف کشورهای اسلامی هستند/ضرورت اتحاد کشورهای اسلامی

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،یاشار باکیش وزیر خارجه پیشین ترکیه صبح امروز (سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه) با  علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد. رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه روابط دو کشور گفت:

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،یاشار باکیش وزیر خارجه پیشین ترکیه صبح امروز (سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه) با  علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه روابط دو کشور گفت: همواره روابط دو کشور مسلمان و همسایه روابط دوستانه و راهبردی بوده است.ارتباطات جمهوری اسلامی ایران و ترکیه باید در راستای تحکیم و تقویت مناسبات فیمابین باشد.

بروجردی با اشاره به تحولات جاری منطقه و گسترش گروه‌های تروریستی تصریح کرد: دشمنان امت اسلامی با ایجاد گروه‌های افراطی به دنبال تضعیف قدرت کشورهای اسلامی می‌باشند.

وی تأکید کرد: تحلیل نادرست برخی کشورهای منطقه از بحران‌های موجود به تداوم بی‌ثباتی و تنش در منطقه منجر شده است.

بروجردی با ابراز تأسف از کشتار مردم مظلوم یمن توسط رژیم آل سعود گفت: سیاست‌های نابخردانه عربستان آینده‌ای تاریک برای این کشور رقم خواهد زد و کشتار زنان و کودکان بی‌گناه یمنی ننگ رژیم آل سعود می‌باشد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان بر ضرورت اتحاد کشورهای اسلامی در برابر توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد.

براساس این گزارش در ادامه این دیدار یاشار یاکیش وزیر خارجه پیشین ترکیه روابط دو کشور را روابطی ریشه‌دار و تاریخی خواند و افزود: گفت‌وگو و رایزنی‌های مستمر دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی می‌تواند به تقویت ثبات و آرامش در منطقه کمک کند.

وزیر خارجه پیشین ترکیه با اشاره به بحران سوریه تصریح کرد: همکاری ترکیه، ایران و روسیه در مذاکرات آستانه تأثیر مثبتی بر روند برقراری صلح در سوریه به جای گذاشته است.

والیبال نشسته نفت و گاز گچساران مغلوب ثامن الحجج سبزوار شد
دنبال کنید

طرفین در پایان پیرامون مسائل مورد علاقه و روابط دو جانبه به بحث و گفت وگو پرداختند./

پایان پیام

سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۴

دشمنان امت اسلامی با ایجاد گروه‌های افراطی به دنبال تضعیف کشورهای اسلامی هستند/ضرورت اتحاد کشورهای اسلامی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:دشمنان امت اسلامی با ایجاد گروه‌های افراطی به دنبال تضعیف قدرت کشورهای اسلامی می‌باشند. http://cdn.icana.ir/d/019/201805108388105319.jpg دشمنان,امت,اسلامی,با,ایجاد,گروه‌های,افراطی,به,دنبال,تضعیف,کشورهای,اسلامی,هستند/ضرورت,اتحاد,کشورهای,اسلامی Icana

خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 43310 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 ساعت ۱۸:۳۴:۱۱
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر