شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت همکاری‌های مشترک دفاعی و امنیتی میان ایران و افغانستان/حضور نیروهای خارجی در منطقه باعث بی‌ثباتی شده است

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با طارق شاه بهرامی وزیر دفاع افغانستان ظهر امروز (یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه) دیدار و گفت‌وگو کرد. علاء الدین بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه ارتباطات تاریخی و فرهنگی دو ملت ایران و افغانستان، گفت: اشتراکات فرهنگی، دینی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 43258
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱

کرونا :

ضرورت همکاری‌های مشترک دفاعی و امنیتی میان ایران و افغانستان/حضور نیروهای خارجی در منطقه باعث بی‌ثباتی شده است

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با طارق شاه بهرامی وزیر دفاع افغانستان ظهر امروز (یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه) دیدار و گفت‌وگو کرد.

علاء الدین بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه ارتباطات تاریخی و فرهنگی دو ملت ایران و افغانستان، گفت: اشتراکات فرهنگی، دینی و زبانی میان دو کشور بسترهای مناسبی برای توسعه ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه مراودات فیمابین فراهم کرده است.

وی افزود: تبادل هیئت‌های تخصصی در مجالس دو کشور می‌تواند به تبادل تجارب در عرصه قانونگذاری کمک فراوانی کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این مطلب که حضور نیروهای خارجی در منطقه باعث بی‌ثباتی شده است، افزود: ایجاد و گسترش گروه‌های تروریستی در منطقه طراحی آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده تا توان امت اسلامی را تضعیف کنند.

بروجردی در بخش دیگری از سخنانش توکل بر خدا و تکیه بر توانمندی‌های داخلی را عامل استقلال جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و استعدادهای بالقوه مسلمانان می‌تواند به احیای علمی و افزایش قدرت امت اسلامی در موضوعات بین‌المللی منجر گردد.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت همکاری‌های مشترک دفاعی و امنیتی میان جمهوری اسلامی و افغانستان در امر مبارزه با گروه‌های تروریستی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از روند صلح و برقراری ثبات در افغانستان حمایت می‌کند و از هیچ اقدامی در این راستا فروگذاری نخواهد کرد.

در ادامه این دیدار طارق شاه بهرامی وزیر دفاع افغانستان با قدردانی از حمایت‌های ملت و دولت ایران از مردم افغانستان در طول سال‌های جهاد و مبارزه، گفت: ملت افغانستان هیچگاه میهمان‌نوازی و حمایت جمهوری اسلامی ایران را فراموش نخواهند کرد.

دوستداران #جنجال و #دوقطبی_سازی!/آری او در جنجال سیاست هویتش را فراموش نکرده است!
دنبال کنید

وزیر دفاع افغانستان با ابراز تأسف از سیاست‌های برخی کشورهای منطقه در حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه، افزود: افغانستان در خط اول مبارزه با گروه‌های تروریستی طالبان، القاعده و داعش بوده و برای ریشه‌کنی پدیده خطرناک تروریسم و افراط‌گرایی نیاز به کمک جدی و عملی همه کشورهای منطقه و جهان است.

طارق شاه بهرامی در پایان خواستار تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند صلح در افغانستان شد./

پایان پیام

یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۱

ضرورت همکاری‌های مشترک دفاعی و امنیتی میان ایران و افغانستان/حضور نیروهای خارجی در منطقه باعث بی‌ثباتی شده است رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همکاری‌های مشترک دفاعی و امنیتی میان ایران و افغانستان در امر مبارزه با گروه‌های تروریستی ضروری دانست. http://cdn.icana.ir/d/019/201805101593008913.jpg ضرورت,همکاری‌های,مشترک,دفاعی,و,امنیتی,میان,ایران,و,افغانستان/حضور,نیروهای,خارجی,در,منطقه,باعث,بی‌ثباتی,شده,است Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi