شماره : 43194
۱۷ / ۲ / ۱۳۹۷ - ۹:۵۵

خرید ۳۰۰ میلیارد کالای ساخت ایران توسط شرکت نفت گچساران

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به لزوم حمایت از تولید کالای تولید داخلی گفت: این شرکت از سال گذشته تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال کالای ساخت ایران خریداری کرده است.

به نقل از روابط عمومی نفت گچساران، مهندس هوشنگ صیدالی در حاشیه روز نخست بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت افزود: ساخت قطعات تولیدی در صنعت نفت در داخل کشور علاوه بر حمایت از کالای ایرانی نیز صرفه اقتصادی و توجیه فنی است.
وی بیان کرد: این کالاها شامل سه هزارو ۲۰۰ قلم از قطعات پر مصرف صنعت نفت است.
صیدالی با اشاره به اهمیت راهبردی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به عنوان دومین شرکت تولید کننده نفت مناطق نفتخیز جنوب، گفت: روزانه ۶۳۰ هزار بشکه نفت، ۱۸ هزار بشکه ان جی ال و ۱۰ هزار بشکه نفتا در این شرکت تولید می شود.
صیدالی افزود: این شرکت در سال گذشته برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست موفق به حذف نفت سوزی شد.
وی ادامه داد: این شرکت به این منظور به صورت سیار فرآورش نفت را انجام داد.
صیدالی ادامه داد: این شرکت برای ایجاد اشتغالزایی تمام تلاش خود را برای حمایت سازندگان داخلی انجام خواهد داد.
وی اظهار داشت: در حالی که این شرکت به دلیل فرسودگی تجهیزات با مشکلاتی مواجه است ولی تمام تلاش خود برای شناسایی مشکلات و جلوگیری از بروز حوادث انجام داده است.
صیدالی تاکید کرد: خطوط لوله صادراتی این شرکت به منظور شناسایی نقاط معیوب شست و شو و هم اکنون درحال رفع مشکل در این نقاط هستیم.
این شرکت دارای ۱۰ واحد بهره برداری، ۱۰ واحد تقویت و تزریق فشار گاز، سه پالایشگاه گاز و گاز مایع، پنج واحد نمک زدایی و بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط لوله انتقال نفت است.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های تابعه مناطق نفت خیز جنوب است.
میدان نفتی گچساران دومین میدان بزرگ نفتی ایران است، که در محدوده شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و در فاصله ۲۲۰ کیلومتری از جنوب شرقی اهواز قرار دارد.
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران زیرمجموعه‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در زمینه استخراج، پالایش و انتقال نفت خام، گاز طبیعی و تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
بیست‌ و سومین نمایشگاه بین‎المللی صنعت نفت با حضور ۱۰۵۳ شرکت ایرانی و ۶۰۰ شرکت خارجی از ۳۸ کشور روز (یکشنبه) در تهران آغاز بکار کرد.

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 43194 توسط و در روز دوشنبه 17 اردیبهشت 1397 ساعت ۰۹:۵۵:۲۹
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر