شماره : 43189
۱۷ / ۲ / ۱۳۹۷ - ۸:۴۰

روشنفکر کسی نیست که دلباخته و مدهوش فرهنگ غرب باشد

تولیت آستان قدس رضوی در مراسم رونمایی از چهل عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تهران: روشنفکر کسی نیست که دلباخته و مدهوش فرهنگ غرب باشد و دائماً داشته‌های هویتی کشور و ملتش را تحقیر و سرکوب کند. روشنفکر کسی است که با دانایی و واقع‌بینی نسبت به فرصتها و ظرفیتهای ایران و مردم آن، برای عبور از موانع و محدودیت‌ها نسخه عملیاتی و بومی می‌دهد.

تولیت آستان قدس رضوی دقایقی پیش از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید و از ۴۰ عنوان کتاب جدید انتشارات “به نشر” رونمایی کرد.

تولیت آستان قدس رضوی در مراسم رونمایی از چهل عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تهران:
تحقیق و پژوهش باید هدفمند و در راستای رفع مشکلات و نیازهای جامعه باشد. پژوهش علمی مثل قانون است که اگر وارد عرصه اجرا نشود، فایده‌ای ندارد.

?کسی نباید در بیان نظریه علمی لکنت داشته باشد. نقد علمی قطعا به رشد و تعالی علمی کشور کمک می‌کند.

?احیای تراث اقدامی بسیار ارزشمند است، اما امروز کشور ما نیازمند حل مسائل مستحدثه و جدید است.

?در گذشته فقه حکومت نمی‌کرد اما امروز فقه در جامعه حکومت می‌کند و سؤالات بسیاری در حوزه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و قضا وجود دارد. اجتهاد تمدن‌ساز جعفری هیچ بن بستی ندارد و مراکز علمی باید پاسخ این سؤالات را از فقه غنی جعفری استخراج کنند.

? روشنفکر کسی نیست که دلباخته و مدهوش فرهنگ غرب باشد و دائماً داشته‌های هویتی کشور و ملتش را تحقیر و سرکوب کند. روشنفکر کسی است که با دانایی و واقع‌بینی نسبت به فرصتها و ظرفیتهای ایران و مردم آن، برای عبور از موانع و محدودیت‌ها نسخه عملیاتی و بومی می‌دهد.

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 43189 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز دوشنبه 17 اردیبهشت 1397 ساعت ۰۸:۴۰:۰۰
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر