شماره : 43158
۱۳ / ۲ / ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

470 میلیون تومان زکات واجب در سال 96جمع آوری شد/زکات، واجبی الهی که فراموش شده است/عامل برقراری عدالت در جامعه زکات می باشد

درجلسه شورای زکات شهرستان باشت مطرح شد: امام جمعه باشت:در سال گذشته این شهرستان ۴۷۰ میلیون تومان زکات واجب و مستجب داشته که امسال نیز تا تبلیغات گسترده چهره به چهره در روستاها و اطلاع رسانی فراگیر در شهر به صورت ویژه ای انجام می گیرد. به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز؛ جلسه شورای زکات شهرستان باشت

470 میلیون تومان زکات واجب در سال 96جمع آوری شد/زکات، واجبی الهی که فراموش شده است/عامل برقراری عدالت در جامعه زکات می باشد 5
درجلسه شورای زکات شهرستان باشت مطرح شد:
امام جمعه باشت:در سال گذشته این شهرستان ۴۷۰ میلیون تومان زکات واجب و مستجب داشته که امسال نیز تا تبلیغات گسترده چهره به چهره در روستاها و اطلاع رسانی فراگیر در شهر به صورت ویژه ای انجام می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز؛ جلسه شورای زکات شهرستان باشت با حضور اعضای این شورا از جمله امام جمعه، معاون فرماندار و رئیس کمیته امداد باشت در دفتر امام جمعه برگزار شد.

 

امام جمعه باشت در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات کسانی که در تبلیغ وترویج  زکات فعالیت دارند، گفت: متاسفانه در مورد تبلیغ زکات ضعیف عمل کرده ایم و باید با اقدامات مختلف مانند نصب بنر در قسمت های مختلف شهر از جمله ورودی آن یا دیوارنویسی در ترویج فرهنگ زکات گسترده تر عمل کنیم.

 

حجت الاسلام عبودی با اشاره به اینکه شهرستان باشت در چند سال اخیر رتبه اول استان در پرداخت زکات بوده است، ادامه داد: باید با برگزاری جشنواره کشاورزان ، تجلیل از مودیان و ارائه گزارشات محسوس و عملی از پرداخت زکات توسط عاملین  در مردم ایجاد انگیزه کرده و این واجب الهی را فرهنگ سازی کنیم.

 

وی اظهار کرد: در سال گذشته این شهرستان ۴۷۰ میلیون تومان زکات واجب و مستجب داشته  که امسال نیز تا تبلیغات گسترده چهره به چهره در روستاها و اطلاع رسانی فراگیر در شهر به صورت ویژه ای انجام می گیرد.

وی با بیان نقش روحانیون در ترویج فرهنگ زکات، ابراز کرد: تبلیغ و اطلاع رسانی در مورد زکات در مجالس و سخنرانی های این قشر مذهبی وظیفه ذاتی و شرعی آنها ست که مطمئنا به شکلی وسیع ولی خلاصه  انجام می گیرد.

 

حجت الاسلام عبودی با تصریح اینکه زکات باید سازماندهی و هدفمند شود، افزود: قانون پرداخت زکات به خوبی اصلاح شده و متولیان جمع آوری زکات باید اسامی پرداخت کنندگان را ثبت کرده و اگر کسانی نیز هستند که زکات خود را پرداخت نکرده اند  با ذکر سوال در مورد عدم پرداخت آنها، علت را جویا شویم.

تامین دستگاه‌های چیلر جهت سرمایش سالن چند منظوره مجموعه شهید چمران ایرانشهر
دنبال کنید

زکات، واجبی الهی که فراموش شده است

در این جلسه، رئیس کمیته امداد باشت ، فقرزدایی، حمایت از نیازمندان و انجام فعالیت های عام المنفعه را از اهداف برگزاری این جلسه دانست و گفت: زکات، واجبی الهی است که مورد فراموشی قرار گرفته است.

حبیب اله باقرپور ضمن قدردانی از زحمات امام جمعه باشت در ترویج فرهنگ زکات و رفع چهره محرومیت از شهرستان، افزود: زکات، راه رسیدن به رحمت های خاص خداوند و درمان درد های اقتصادی جامعه است که در اصلاح ساختار اجتماع ، تزکیه و تطهیر زندگی مردم نقش بسزایی دارد.

وی از زکات به عنوان زمینه ساز نزول رحمت الهی یاد کرد و آن را عامل توسعه عمر و گسترش تجارت مستقیم با خداوند برشمرد.

 

وی با بیان اینکه اگر همه مردم زکات پرداخت کنند دیگر فقیری در جامعه نمی ماند، ابراز کرد: با همت همگانی ،تشکیل جلسات متعدد در فصل برداشت گندم، تشویق عاملین و آگاه سازی مردم می توانیم بیش از سال های گذشته زکات جمع اوری کرده و به نیازمندان همان محلات خدمات بیشتری ارائه دهیم.

 

باقرپور از رئیس جهاد کشاورزی باشت خواستار برگزاری جلسه با کشاوزان شد و گفت: از فرمانداری شهرستان انتظار داریم با تخصیص اعتباردر پرداخت هزینه جشنواره زکات، تشویق عاملین و تجلیل از آنها یاری رسان کمیته امداد باشند.

 

وی با تصریح اینکه امسال مبلغ ۹ میلیون تومان زکات از طریق کمیته امداد درشهرستان باشت جمع اوری شده است، ادامه داد: این مبلغ در راستای اهداء زمین به فقرا و احداث اماکن عام المنفعه هزینه شده است.

 

باقرپور با اشاره به اینکه افراد معتمد در محله های شهرستان باید در جمع آوری زکات واجب و مستجب همکاری کنند، اظهار کرد: امید است بتوانیم با اجرای برنامه های محله محور در ترویج فرهنگ زکات موفق عمل کنیم.

وزارتخانه های صمت و اقتصاد ورود جدی برای احیا واحدهای تولیدی سلماس داشته باشند
دنبال کنید

زکات باید قانونمند شود

 

معاون فرماندار باشت در این جلسه، ضمن قدردانی از تلاش های حجت الاسلام عبودی در خدمت رسانی به محرومان وترویج فرهنگ زکات گفت: زکات به معنای رشد و نمو است که خداوند باری تعالی آن را وسیله سلامتی جسم  و قدرت قرار داده و باید هدفمند و قانونمند باشد.

 

فرهاد محمدی، پرداخت زکات مال را عامل پاک شدن مال و رشد و رونق جامعه دانست و ادامه داد: زکات عامل برقراری عدالت اجتماعی بوده و کمال، سعادت و ارتقاء اجتماع بشری را موجب می شود.

وی به لزوم  ترویج فرهنگ زکات اشاره کرد و افزود:عامل آسیبهایی که امروزه در جامعه فراگیر شده دوری از اخلاق و احکام خدا است که متاسفانه همه ما در بحث اجرای احکام خداوند مشکل داریم.

وی به ارائه گزارشی به کشاورزان در زمینه پرداخت زکات در سال های قبل تاکید کرد و گفت: این امر موجب تشویق کشاوزان در پرداخت زکات شده و کمک می کند که این قشر زحمت کش بدانند که زکات پرداختی انها در راه کمک به نیازمندان و بیماران صعب الاعلاج هزینه می شود.

برگزاری همایش کشاورزان باشت در فصل برداشت گندم

جواد شمشیری رئیس جهاد کشاورزی باشت در جلسه شورای زکات این شهرستان به همزمان شدن ماه مبارک رمضان و فصل برداشت گندم اشاره کرد و از برگزاری جشن کشاورزان در این شهرستان خبر داد.

 

وی ادامه داد: در این جشنواره علاوه بر موضوع جمع آوری زکات به مسائلی از قبیل عدم کشت محصولات پرآبی برنج و سوزاندن بقایای گیاهانی ازجمله گندم و کلزا نیز پرداخته می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت ائمه جماعت برای اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ زکات در این ایام بیشتر استفاده کنیم، اظهارکرد: مطبوعات ، رسانه ها و فضاهای مجازی فرصت مناسبی برای گسترش و تبلیغ فرهنگ زکات هستند.

انتهای پیام/

470 میلیون تومان زکات واجب در سال 96جمع آوری شد/زکات، واجبی الهی که فراموش شده است/عامل برقراری عدالت در جامعه زکات می باشد 6
470 میلیون تومان زکات واجب در سال 96جمع آوری شد/زکات، واجبی الهی که فراموش شده است/عامل برقراری عدالت در جامعه زکات می باشد 7
ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 43158 توسط و در روز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1397 ساعت ۱۲:۲۵:۳۷
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر