شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجلس از توسعه همکاری ایران و ترکیه در بُعد تجاری و اقتصادی حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حاکان تکین سفیر ترکیه در تهران روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه با محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار، کبودرآهنگ و لالجین دیدار و گفتگو کرد. محمدعلی پورمختار در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دوستانه دو کشور و همکاری‌های فیمابین در منطقه، گفت: ایران و ترکیه به عنوان دو کشور بزرگ

اختصاصی کرونا

کد خبر : 43102
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱

کرونا :

مجلس از توسعه همکاری ایران و ترکیه در بُعد تجاری و اقتصادی حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حاکان تکین سفیر ترکیه در تهران روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه با محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار، کبودرآهنگ و لالجین دیدار و گفتگو کرد.

محمدعلی پورمختار در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دوستانه دو کشور و همکاری‌های فیمابین در منطقه، گفت: ایران و ترکیه به عنوان دو کشور بزرگ و تاثیرگذار در منطقه از روابط دوستانه و خوبی برخوردار هستند و چشم انداز خوبی هم برای تقویت این روابط میان دو کشور ترسیم شده است.

نماینده مردم بهار، کبودرآهنگ و لالجین در مجلس شورای اسلامی، افزود: مجلس شورای اسلامی از توسعه همکاری ایران و ترکیه در همه زمینه‌های مورد علاقه طرفین به ویژه در بُعد تجاری و اقتصادی حمایت خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: ظرفیت های دو کشور در بحث همکاری‌های فرهنگی به ویژه گردشگری قابل توجه است که می‌توان برای شناخت و درک مشترک میان دو ملت از این ظرفیت استفاده کرد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، در پایان اهمیت همکاری‌های استانی میان دو کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: تقویت روابط استان‌ها و شهرهای دو کشور موجب تسریع در عملیاتی شدن طرح‌های توسعه روابط فیمابین می‌شود، لذا ما از این همکاری‌ها استقبال می‌کنیم.

تکین: تاکید بر توسعه گردشگری ایران و ترکیه

حاکان تکین سفیر ترکیه در تهران نیز در این دیدار با اشاره به سطح بالای روابط دوستانه دو کشور، گفت: قرابت‌های دینی و فرهنگی ایران و ترکیه در تقویت روابط فیمابین تاثیر زیادی داشته و موجب تسریع و تسهیل همکاری های ترکیه و ایران شده است.

حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی پایان انتقام ترور سردار سلیمانی است؟ /هشدار صریح سرلشکر باقری به دشمنان
دنبال کنید

وی افزود: ما در سالهای اخیر در زمینه تقویت روابط دو کشور گام های بزرگی برداشته ایم و در آینده نیز در حوزه های تجاری، اقتصادی و گردشگری می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

حاکان تکین در بخشی دیگر از سخنان خود توسعه گردشگری میان دو کشور را مهم دانست و گفت: ترکیه به گردشگری نگاه دو سویه دارد لذا امیدواریم آشنایی گردشگران ترکیه ای با ظرفیت های تاریخی و طبیعی ایران موجب سفرهای بیشتری از ترکیه به ایران شود.

 سفیر ترکیه در تهران در پایان گفت ترکیه از همکاری استان های دو کشور استقبال می کند و سفارت ترکیه در تهران نیز برای ایجاد بسترهای این همکاری ها تلاش خود را بکار خواهد گرفت./

پایان پیام

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۱

مجلس از توسعه همکاری ایران و ترکیه در بُعد تجاری و اقتصادی حمایت می‌کند عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: مجلس از توسعه همکاری ایران و ترکیه در همه زمینه‌ها به ویژه در بُعد تجاری و اقتصادی حمایت خواهد کرد. http://cdn.icana.ir/d/019/57406.jpg مجلس,از,توسعه,همکاری,ایران,و,ترکیه,در,بُعد,تجاری,و,اقتصادی,حمایت,می‌کند Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi