مشارکت در مسائل آموزشی ویژگی مشترک تمام دورههای آموزشی فنلاند/شیوههای آموزشی هر10سال یکبار بازنگری می شود
محمود صادقی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در قالب هیأت پارلمانی به کشور فنلاند و بازدید از مراکز آموزش این کشور، گفت: در کشور فنلاند مسئله آموزش از دوره پیش دبستانی تا دورههای بالاتر نقش محوری دارد و مسئولان این کشور شیوههای آموزشی
کرونا :
محمود صادقی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در قالب هیأت پارلمانی به کشور فنلاند و بازدید از مراکز آموزش این کشور، گفت: در کشور فنلاند مسئله آموزش از دوره پیش دبستانی تا دورههای بالاتر نقش محوری دارد و مسئولان این کشور شیوههای آموزشی مختلفی را از سالها قبل دنبال میکنند اما هر ۱۰سال این شیوهها را بازنگری میکنند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ویژگی مشترک تمام دورههای آموزشی در کشور فنلاند را مشارکت دانشآموزان، معلمان، اساتید و دانشجویان در پیشبرد مسائل آموزشی عنوان کرد و افزود: در واقع استانداردهای واحدی با تمام جزئیات به مدارس، دانشگاهها و دیگر واحدهای آموزشی دیکته نمیشود بلکه تنها به ابلاغ اهداف کلی بسنده کرده و به آنها اجازه میدهند با ایدهپردازی، خلاقیت و ابتکار خود شیوههای آموزشی متناسب را انتخاب کنند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرکز فنی و حرفهای این کشور یک اصل را باعنوان "شخصیسازی" در آموزش دنبال میکنند، توضیح داد: بنا براین ممکن است یک فرد در کلاس نیاز و ویژگیهای متفاوتی داشته باشد لذا شیوههای آموزشی دیگری برای آن تنظیم میشود و با اعمال این شرایط، متضمن آموزش و رشد کودکان، نوجوانان و جوانان خود میشوند.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، جمعی از نمایندگان کمیسیون اموزش و تحقیقات با هدف آشنایی با شیوههای آموزشی دیگر کشورها به کشورهای فنلاند و اسکاندیناوی سفر کردهاند./
پایان پیام
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۶
نویسنده:
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰